// جمعه, ۲۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸

جورج کلونی برای پخش سریال Catch-22 با Hulu به توافق رسید

جورج کلونی برای پخش اثر جدید خود که یک سریال کمدی جنگی به نام Catch-22 است، با شبکه اینترنتی هولو (Hulu) به توافق رسید.

جرج کلونی، یکی از بزرگترین ستارگان حال حاضر دنیای سینما، پس از مدت‌ها دوری از تلویزیون، با سریال کچ- ۲۲ (Catch-22) یا تبصره ۲۲ دوباره به این عرصه بازخواهد گشت. او در حال حاضر مشغول نهایی کردن قرارداد پخش این مجموعه از شبکه اینترنتی هولو (Hulu) است. کلونی Catch-22 را به همراه بخش تلویزیونی پارامونت (Paramount Television) و کمپانی انانیمس کانتنت (Anonymous Content) در قالب مجموعه‌ای ۶ قسمتی تولید خواهد کرد و علاوه بر نقش‌آفرینی در آن، کارگردانی تمام قسمت‌ها را نیز بر عهده خواهد داشت. لوک دیویس (Lion) و دیوید میشد (Animal Kingdom) علاوه بر نویسندگی فیلمنامه‌ی کار به همراه ریچارد براون (True Detective)، استیو گالین (Spotlight) و شریک همیشگی جرج کلونی، گرانت هسلو (Good Night, and Good Luck.) تهیه کنندگان اجرایی مجموعه خواهند بود.

Catch-22

Catch-22 بر اساس رمانی به همین نام، متعلق به نویسنده و طنزپزداز آمریکایی، جوزف هلر، ساخته خواهد شد که در سال ۱۹۶۱ انتشار یافت و امروزه از آن به عنوان یکی از مهمترین آثار ادبی قرن بیستم میلادی یاد می‌شود. این کتاب در قالب روایتی غیر خطی به شرح داستان کاپیتان جان یوساریان، خلبان بمب افکن B52 ارتش آمریکا، در خلال جنگ جهانی دوم در ایتالیا می‌پردازد که چگونه در هیاهوی جنگ و نبرد هواپیماها، به فکر نجات جان خود و زنده ماندن است. Catch-22 با بهره گیری از لحن کمدی سیاه، ضمن به تصویر کشیدن وصعیت خلبانان آمریکایی و عادت‌های آنها در حین انجام عملیات‌های خطرناک، نشان می‌دهد که یوساریان برای معاف شدن از خدمت، چگونه خود را به دیوانگی می‌زند. جرج کلونی در این سریال، نقش سرهنگ کتکارت، رئیس بمب افکن B52 را ایفا خواهد کرد.

مایک نیکولز، کارگردان صاحب نام سینما با اقتباس از کتاب جوزف هلر، فیلم Catch-22 را با بازی آلن آرکین، مارتین بالسام، آنتونی پرکینز، مارتین شین، جان ویت، باک هنری و اورسون ولز راهی سینماها کرد که این اثر در آن زمان با واکنش‌های خوبی مواجه نشد ولی چند دهه بعد بود که جایگاه بسیار خوبی را در میان منتقدان پیدا کرد. در سال ۱۹۷۳، شبکه CBS دست به ساخت قسمت آزمایشی Catch-22 با بازی ریچارد درایفس در نقش کاپیتان یوساریان زد که در نهایت پس از عدم استقبال مناسب، تولید مجموعه‌ی اصلی آن منتفی شد.

Catch-22

مایک نیکولز، فیلم Catch-22 را در سال ۱۹۷۰ کارگردانی کرد که در آن زمان با واکنش‌های خوبی مواجه نشد، ولی چند دهه بعد جایگاه بسیار خوبی را در میان منتقدان پیدا کرد

کتاب جوزف هلر در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی، الهام‌بخش ساخت کمدی‌های جنگی بسیاری شد که از مهمترین آنها می‌توان به فیلم مش (MASH) به کارگردانی رابرت آلتمن و با بازی دونالد ساترلند، الیوت گولد، سالی کلرمن، تام اسکریت و رابرت دووال اشاره کرد که پس از نمایش، ضمن دستیابی به فروش موفق و نامزدی در ۵ رشته‌ی اسکار، جایزه نخل طلای جشنواره کن را نیز ازآن آلتمن کرد.

جرج کلونی از اواسط دهه ۸۰ تا اواسط دهه ۹۰، در سریال‌های مختلفی نظیر واقعیت‌های زندگی (The Facts of Life)٬ رزان (Roseanne) و خواهران (Sisters) به ایفای نقش پرداخت و از آن پس، به طور جدی وارد دنیای سینما شده و در این عرصه به بالاترین افتخارات ممکن دست یافت. سریال بخش فوریت‌های پزشکی یا ای‌آر (ER) محصول شبکه NBC، آخرین مجموعه‌ای بود که کلونی در آن، در مقابل دوربین قرار گرفت. او در سال ۲۰۰۵، پنج قسمت از سریال بدون فیلمنامه (Unscripted) را نیز برای شبکه HBO کارگردانی کرد.

کلونی کار کارگردانی را از سال ۲۰۰۲ با ساخت فیلم اعترافات یک ذهن خطرناک (Confessions of a Dangerous Mind) با فیلمنامه‌ای از چارلی کافمن، درباره‌ی مجری و تهیه کننده‌ی برنامه‌های تلویزیونی، چاک باریس آغاز کرد و در ادامه، بهترین فیلم کارنامه‌ی خود را تحت عنوان شب‌بخیر و موفق باشید. (Good Night, and Good Luck.) کارگردانی کرد که این اثر در نهایت، نامزد دریافت ۶ جایزه اسکار از جمله جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد. نیمه ماه مارس (The Ides of March) نیز در سال ۲۰۱۱، نامزدی جایزه‌ی اسکار در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای کلونی به ارمغان آورد ولی سه اثر دیگر وی، کلاه‌چرمی‌ها (Leatherheads)، مردان آثار یادبود (The Monuments Men) و سابربیکن (Suburbicon) به موفقیت قابل توجهی دست نیافتند و در این میان، Suburbicon در کنار تحمل شکست مالی بزرگ، به عنوان یکی از بدترین فیلم‌های سال لقب گرفت.

george clooney

کلونی به تازگی قرارداد ساخت سریال واترگیت (Watergate) را با شرکت نت فلیکس (Netflix) به امضا رسانده که او طی این مجموعه، به رسوایی سیاسی اوایل دهه ۷۰ آمریکا خواهد پرداخت که طی آن، ریچارد نیکسون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا مجبور به کناره گیری شد. این سریال در ۸ قسمت تولید شده و مت چارمن (Bridge of Spies)، نگارش فیلمنامه‌ی آن را بر عهده خواهد داشت.

جورج کلونی که در سال ۲۰۰۵ به واسطه‌ی بازی در درام سیاسی سیریانا (Syriana) به کارگردانی استیون گیگان، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است، سال گذشته جایزه یک عمر فعالیت هنری را از جشنواره سزار فرانسه دریافت کرد.


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده