نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸

تاخیر احتمالی در پخش فصل دوم سریال The Orville

این طور که به نظر می‌رسد، مجموعه تلویزیونی The Orville (اورویل) تأخیر خواهد خورد و بینندگان نباید منتظر پخش شدن فصل دوم این مجموعه تلویزیونی در سال ۲۰۱۸ باشند.

مجموعهٔ تلویزیونی کمدی، درام و علمی تخیلی The Orville (اورویل) شبکه فاکس (Fox)، احتمالاً تأخیر خواهد خورد. خبر خوب در مورد این مجموعهٔ تلویزیونی این است که ست مک‌فارلن، خالق و بازیگر اصلی این مجموعه، در فصل دوم این مجموعهٔ تلویزیونی نیز حضور خواهد داشت و خبر بد اینکه به احتمال فراوان نباید منتظر پخش مجموعهٔ تلویزیونی The Orville در سال ۲۰۱۸ میلادی باشیم و بعید است سازندگان بتوانند تا آن زمان کار ساخت فصل دوم این مجموعه را به پایان برسانند.

فصل اول سریال The Orville برخلاف انتظارات سازندگان و منتقدان، با بازخوردی خوبی در میان بینندگان همراه بود و با وجود اینکه منتقدان چندان روی خوشی به این مجموعه نشان ندادند، اما استقبال بینندگان، سازندگان را برای ساخت فصل دوم این مجموعهٔ تلویزیونی کمدی و علمی-تخیلی ترغیب کرد. مجموعهٔ تلویزیونی The Orville زادهٔ اندیشه‌های ست مک‌فارلن، خالق مجموعهٔ تلویزیونی محبوب Family Guy (مرد خانواده) و فیلم کمدی Ted (تد) است. علی‌رغم شوخی‌های پیش‌پاافتاده، کسل‌کننده و کلیشه‌ای برخی از کارهای ست مک‌فارلن، مجموعهٔ تلویزیونی The Orville با بهره جستن و تکرار برخی اِلمان‌های مجموعهٔ قدیمی و بسیار محبوب Star Trek (پیشتازان فضا)، توانست تا حدودی خاطرات خوب آن مجموعهٔ تکرارنشدنی دههٔ ۹۰ میلادی را در یادها زنده کند و از این منظر باید به ست مک‌فارلن تبریک گفت. قسمت‌های ابتدایی مجموعهٔ تلویزیونی The Orville کمی درهم برهم بود و فضای علمی-تخیلی کار با شوخی‌ها و جوک‌های فرهنگ امروزی چندان جور درنمی‌آمد، اما پس از گذشت چند قسمت این مجموعه راه خود را پیدا کرد و در مجموع توانست امضای خود را داشته باشد و می‌توان گفت فصل اول با وجود تمام ایرادات و مشکلات، نسبتاً موفق به پایان رسید. فصل اول مجموعهٔ تلویزیونی The Orville در ۱۲ قسمت تقریباً ۴۵ دقیقه‌ای بر روی آنتن شبکهٔ فاکس رفت.

The-Orville

مراحل ساخت فصل دوم مجموعهٔ تلویزیونی The Orville آغاز شده، ولی به نظر وقفه‌ای در کار پیش آمده است که پخش آن با تأخیر مواجه شده است. ست مک‌فارلن در مصاحبه با مجلهٔ TV Guide از احتمال تأخیر در پخش فصل دوم این مجموعهٔ تلویزیونی سخن گفت. ست مک‌فارلن بسیار بعید دانست که فصل دوم مجموعهٔ تلویزیونی The Orville در سال ۲۰۱۸ میلادی بر روی آنتن برود. طبق گفته‌های ست مک‌فارلن، هنوز بخش‌های زیادی از مراحل ساخت این پروژه باقی مانده است و یکی از وقت‌گیرترین بخش‌ها، جلوه‌های ویژه است که زمان زیادی صرف آن خواهد شد. البته ست مک‌فارلن خبر خوبی هم برای طرفداران این مجموعهٔ تلویزیونی داشت و آن هم ۱۴ قسمتی بودن فصل دوم است. وی در همان ابتدای ساخت فصل اول The Orville گفته بود ترجیح می‌دهد قسمت‌های هر فصل کمتر باشد و علاقه‌ای ندارد ۲۲ قسمت بسازد و در نهایت کیفیت کار را فدای کمیت کند.

طبق گفته‌های ست مک‌فارلن، هنوز بخش‌های زیادی از مراحل ساخت فصل دوم باقی مانده است و یکی از وقت‌گیرترین بخش‌ها، جلوه‌های ویژه است که زمان زیادی صرف آن خواهد شد

فصل اول مجموعهٔ تلویزیونی The Orville آن میزان موفقیت را برای ست مک‌فارلن به همراه داشت که قصد ساخت فصل دوم را نیز داشته باشد و در مجموع وی از کلیت کار خود راضی بود. بعد از موفقیت قسمت اول فیلم Ted در گیشه، دو فیلمی بعدی وی، یعنی فیلم‌های A Million Ways to Die in the West (یک میلیون راه برای مردن در غرب) و Ted 2 (تد ۲) آنچنان موفق نبودند. وی پروژهٔ جدیدی نیز در دست ساخت ندارد. از طرفی مجموعهٔ تلویزیونی Family Guy هنوز هم برای شبکهٔ فاکس پولساز است، اما خود ست مک‌فارلن نیز می‌داند که این مجموعهٔ کیفیت سابق را ندارد و بسیار از دوران طلایی خود فاصله گرفته است.

داستان فصل اول مجموعهٔ تلویزیونی The Orville در ۴۰۰ سال آینده و در سفینه‌ٔ اکتشافی اورویل رخ می‌دهد. خدمه‌ٔ این کشتی فضایی را که هم انسان و هم موجودات بیگانه تشکیل داده‌اند، همواره در حال مواجه شدن با شگفتی‌ها و خطرات فضا هستند. در این بین مشکلات زندگی روزمره‌ٔ آن‌ها نیز به تصویر کشیده می‌شود.

در این مجموعهٔ تلویزیونی علمی-تخیلی، ست مک‌فارلن ایفاگر نقش شخصیت اِد مرسر، کاپیتان کشتی فضایی، بود و آدریان پالیکی (بازیگر دو سریال Agents of S.H.I.E.L.D و Friday Night Lights) در نقش همسر سابق وی، کلی گریسن ظاهر شد که وی نقش دستیار اول کاپیتان را نیز بر عهده داشت. از دیگر بازیگران فصل اول این مجموعهٔ تلویزیونی می‌توان به پنی جانسون جرالد در نقش کلر فین، اسکات گریمز در نقش گوردن مالی، پیتر مِیکن در نقش بورتس، هالستون سیج در نقش آلارا کیتان، جی. لی در نقش جان لامار، مارک جکسون در نقش آیزاک، چاد ال. کولمن در نقش کلایدن و نورم مک‌دونالد در نقش یافیت اشاره داشت. ست مک‌فارلن، برانان براگا، دیوید ای. گودمن، جیسون کلارک و لیز هلدنز تهیه‌کنندگان سریال The Orville بودند.

آخرین فیلمی که ست مک‌فارلن کارگردانی آن را بر عهده داشت، قسمت دوم Ted بود. مارک والبرگ، آماندا سایفرد، لیام نیسون، مورگان فریمن، جسیکا بارت و ریچارد شیف از جمله بازیگرانی بودند که در این فیلم حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. قسمت دوم Ted چندان مورد توجه منتقدان قرار نگرفت و با بودجهٔ ساخت ۶۸ میلیون دلاری، حدود ۲۱۶ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده