نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵

زمان آغاز تولید فیلم Obi-Wan Kenobi اعلام شد

سابقا اعلام شده بود که فیلمی اختصاصی با محوریت شخصیت اوبی وان کنوبی در دنیای جنگ ستارگان (Star Wars) در دستور کار قرار گرفته. حال زمان آغاز کار پروژه هم اعلام شده است.

فیلم Han Solo (هان سولو)، فیلم فرعی بعدی دنیای Star Wars (جنگ ستارگان) است. با این حال، این فیلم تنها فیلم این مجموعه نیست که قرار است بر اساس یک شخصیت ساخته و منتشر شود. چندی پیش در اخبار و گزارش‌های مختلف اعلام شده بود که فیلم اختصاصی شخصیت اوبی وان کنوبی، که زمان خیلی زیادی، تقریبا به مدت چند سال، شایعات ساخت آن به گوش همه رسیده بود، توسط کمپانی دیزنی و لوکاس فیلم در دستور کار تولید قرار گرفته و بالاخره قرار است این شخصیت با داستان اختصاصی و مستقل خود روی پرده سینما برود. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون و در طی خبری رسمی اعلام شده که کمپانی LucasFilm کاملا برای تولید این اسپین آف دنیای جنگ ستارگان آماده است و طبق برنامه‌ریزی‌های جدید صورت گرفته، تیم تولید قرار است تولید این اثر را اوایل سال ۲۰۱۹ کلید بزند.

بر اساس گفته‌های افرادی که در سایت خبری Omega Underground فعالیت می‌کنند و دارای منابع موثق دقیقی هم هستند، تیم تولید زمان آغاز مرحله فیلمبرداری خود را هم تعیین کرده و قرار است این مرحله از ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی-بهمن ۹۷) آغاز شود. این تیم فیلمبرداری کار خود را در استودیوهای پاین‌وود (Pinewood Studios) که در کشور انگلیس قرار دارد، پیش خواهد برد. با این اوصاف اگر فیلمبرداری در اوایل سال ۲۰۱۹ آغاز شود، این اثر به احتمال خیلی زیاد برای اکران در سال ۲۰۲۰ آماده خواهد شد.

هنوز هیچ اطلاعات رسمی و خاصی درباره فیلمنامه و روند پیشروی داستان از طرف تیم تولید یا کمپانی سازنده منتشر نشده، اما اینگونه انتظار می‌رود که داستان این فیلمنامه، قصه استاد محبوب جدای و ماجراجویی‌های او در سیاره تاتویین و اتفاقاتی را که بین فیلم Star Wars Episode III: Revenge of the Sith (جنگ ستارگان اپیزود سوم: انتقام سیت) و فیلم Star Wars Episode IV: A New Hope (جنگ ستارگان قسمت چهارم: امیدی تازه) حول محور او رخ داده است به طریقی برای مخاطب بیان کند. 

Obi-Wan Kenobi in star wars

با اینکه هنوز حضور و بازگشت ایوان مک‌ گرگور برای بازی در نقش اوبی‌وان کنوبی در این اثر اختصاصی و مستقل تایید نشده، اما چندی پیش این بازیگر محبوب دنیای جنگ ستارگان از علاقه خود برای بازگشت به مجموعه جنگ ستارگان برای بازی در نقش اوبی‌وان کنوبی خبر داده و گفته بود که دوست دارد در فیلم فرعی اوبی‌وان کنوبی ایفای نقش کند. او در سه گانه پیش درآمد دنیای جنگ ستارگان نقش اوبی‌وان کنوبی را بر عهده داشت. طبق خبری که وب‌سایت هالیوود ریپورتر منتشر کرده، این کمپانی در حال مذاکره با استیون دالدری برای کارگردانی این فیلم است. دالدری بیشتر برای کارگردانی و ساخت آثاری چون فیلم Billy Elliot (بیلی الیوت)، فیلم The Hours (ساعت‌ها) و فیلم The Reader (کتاب‌خوان) شناخته شده که برای ساخت این سه فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار نیز شده است. به نظر می‌رسد که دالدری در صورت قبول پیشنهاد لوکاس فیلم، در روند نوشتن فیلمنامه این فیلم نقش خواهد داشت.

فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) اثر بعدی سری فیلم جنگ ستارگان خواهد بود که برای اکران در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۴ آذر ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است. دیزی ریدلی، مارک همیل، بنیسیو دل تورو، کری فیشر، آدام درایور، جان بویگا، اسکار آیزاک، دومهنل گیلسون، گوئندولین کریستی، لوپیتا نیونگو، آنتونی دنیلز و لورا درن واندی سرکیس از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی و کار نوشتن فیلمنامه این فیلم بر عهده رایان جانسون بوده است.

درباره شخصیت اوبی‌وان کنوبی و اثر اختصاصی و مستقل او چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما می‌تواند همانند بقیه آثار دنیای جنگ ستارگان فیلم موفقی شود؟


منبع ComicBookMovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده