نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۱

شبکه نتفلیکس درباره از دست دادن فیلم‌های دیزنی صحبت می‌کند

سخنگوی رسمی شبکه نتفلیکس به‌تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرده که بابت از دست دادن فیلم‌های کمپانی دیزنی مانند سری فیلم جنگ ستارگان، اصلا هیچ نگرانی‌ای ندارد.

مدت زیادی نبود که شبکه نت فلیکس طعم اختصاصی بودن و امکان پخش نسخه‌های مختلف فیلم‌های کمپانی دیزنی را می‌چشید که خبردار شد اوضاع قرار است کاملا متفاوت شود و تغییر کند. بعد از مدتی که نت‌فلیکس اجازه پخش فیلم‌های دیزنی را داشت، همگی باخبر شدیم که خود کمپانی دیزنی قصد دارد سرویس استریم اختصاصی و مستقلی را راه‌اندازی کند. همچنین در این اخبار مشخص شده بود که آنها قصد دارند حق پخش فیلم‌ها و انیمیشن‌های خود را از شبکه نت‌فلیکس بگیرند و آنها را به طور اختصاصی تنها برای مشترکان سرویس خود پخش کنند.

زمانی که کمپانی دیزنی در ماه آگوست در طی بیانیه‌ای اعلام کرد که حق پخش پروژه‌های خود را از شبکه نت‌فلیکس گرفته و از سال ۲۰۱۹ تمامی انیمیشن‌ها و فیلم‌های این کمپانی از برنامه پخش این شبکه حذف خواهد شد، مدیران شبکه حرف زیادی در این رابطه نزدند. با این حال، در طی مصاحبه‌ای که دیروز با رئیس این شبکه یعنی رید هستینگز و تد سراندوز، سرپرست و مسئول محتوای شبکه صورت گرفت، آنها در نهایت به بحث جدا شدن کمپانی دیزنی هم اشاراتی کردند و در این مصاحبه درباره آن صحبت شد.

در این مصاحبه هستینگز این مطلب را اذعان کرد که علی رغم اینکه نام شرکت دیزنی و فیلم‌هایی که این کمپانی تولید می‌کند خیلی مهم و قابل توجه است، اما می‌توان گفت که از علل عمده‌ی رشد شبکه نت‌فلیکس نبوده و نیست و تاثیر چشم‌گیری در پیشرفت شبکه نداشته است. علاوه بر این مشخص شد که بخش محتوای سرویس استریم خود شبکه قصد دارد بیشتر وقت خود را برای تولید محتوا، به منظور پخش در سطح بین‌الملل و کشور‌های سرتاسر دنیا صرف کند. همچنین رید هستینگز در این مصاحبه به این موضوع هم اشاره کرد که پخش پروژه‌های کمپانی دیزنی در سطح بین‌المللی آنقدر مسئله حیاتی و مهمی نبود که حالا آنها از جدا شدن این کمپانی زانوی غم بغل بگیرند و نگران باشند. او در این مصاحبه اینگونه توضیح داد:

علی رغم اینکه نام شرکت دیزنی و فیلم‌هایی که این کمپانی تولید می‌کند خیلی مهم و قابل توجه است، اما می‌توان گفت که از علل عمده‌ی رشد شبکه نت‌فلیکس نبوده و نیست و جدایی آنها از شبکه تاثیری در آن محبوبیت روز افزون آنها نخواهد داشت

دیزنی یک کمپانی خیلی خوب و بسیار محبوب است و محتویات خیلی خوبی هم دارد، اما ما محتوای آنها را فقط می‌توانیم در سه کشور هلند، استرالیا و کانادا پخش کنیم. قطعا شما در این چند وقت اخیر شاهد رشد فوق‌العاده خوب شبکه ما در سطح بین‌المللی و محبوبیت روز افزون ما در کشورهای مختلف دنیا بوده‌اید که این اتفاق بدون کمک محتویات کمپانی دیزنی صورت گرفته بود. پس با این تفاسیر، اگرچه کمپانی دیزنی شرکت فوق‌العاده خوب و محبوبی است (منظور من از اهمیت ارتباط آنها با رشد محبوبیت است)، اما می‌توانید به‌خوبی مشاهده کنید که ما بدون کمک این کمپانی و محتویاتش توانستیم به درجات خیلی خوبی در سطح بین‌الملل برسیم.

تد سراندوز هم تقریبا احساسی مشابه با هستینگز دارد، با این تفاوت که او اعلام کرد شبکه نت‌فلیکس خیلی خوشحال و هیجان‌زده می‌شود اگر کمپانی دیزنی برای ارتباطی مجدد برنامه‌ای داشته باشد. سراندوز در ادامه مصاحبه خود به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر در بین استودیوها و شبکه‌ها، از این اتفاقات زیاد می‌بیند. به جای لینک شدن به پلتفرمی مانند نت‌فلیکس که محتوای دیگر استودیوها را پخش کند، استودیوها یا شبکه‌هایی مانند CBS با All Access یا HBO با HBO Now هستند که شرایطی را فراهم کرده‌اند که خودشان برای خود محتوای رقابتی پخش می‌کنند. تد سراندوز در مصاحبه کوتاه دیروز خود بیشتر درباره این مسئله صحبت کرد و گفت:

من فکر می‌کنم که امروزه همه قصد دارند استراتژی‌های جدید مخصوص به خود را طراحی و پیاده‌سازی کنند و دیدن این صحنه واقعا هیجان‌انگیز است که در حال حاضر همه استودیوها و شرکت‌ها به طرق مختلف و به بهترین شکل، تمام سعی خود را می‌کنند که وضعیت تلویزیون و برنامه‌های آن را روز‌به‌روز بهتر و بهتر کنند. به نظر من این اتفاق برای همه ما خوب است. اعتقاد من این است که ما امروزه باید نگران برنامه‌هایی باشیم که به روی آنتن می‌بریم و با تمام وجود، انرژی خود را در تولید محتویاتی صرف کنیم که بینندگان و اعضای ما نتوانند بدون آنها زندگی کنند و هر ماه برای دیدن آنها هیجان داشته باشند. حال در این بین، چه بخواهیم چه نخواهیم، ممکن است یکی از شرکای ما پروژه‌های خود را برای پخش در شبکه ما تولید کند یا بخواهد به گونه‌ای با ما رقابت کند. این موضوع اصلا چیزی نیست که ما بتوانیم در آن دخالتی داشته باشیم و همه چیز مربوط به تجارت آن کمپانی و استراتژی مختص به خودشان است.

باب ایگر، رئیس کمپانی دیزنی هم به نوبه خود، در طی کنفرانسی که در شهر لس آنجلس برگزار شده بود، درباره جدیدترین سرویس استریم این کمپانی که قرار است در سال ۲۰۱۹ رونمایی شود و آغاز به کار کند صحبت کرد. بر اساس گزارشی که توسط سایت خبری CNBC منتشر شده، ایگر در این مراسم اعلام کرد که برنامه‌هایی که آنها برای پخش در این اپلیکیشن و سرویس استریم جدید خود در نظر گرفته‌اند بسیار غنی بوده و پر از برنامه‌های تلویزیونی و مجموعه‌های خوب و دیدنی خواهد بود. همچنین ایگر عنوان کرد: «کمپانی قصد دارد پروژه جدیدی را عرضه کند و ما این سرویس استریم را به‌زودی برای شما عرضه و کار خود را با قدرت آغاز خواهیم کرد». همچنین علاوه بر حق تکثیر فیلم‌های کمپانی مارول استودیو و لوکاس فیلم، تولیدکننده سری فیلم Star Wars (جنگ ستارگان)، مشخص شده که چهار یا پنج برنامه تلویزیونی اختصاصی خود دیزنی و فیلم‌هایی از استودیوهای دیگر قرار است در این سرویس استریم پخش بشود. 


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده