نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۹

دلایل جدایی کالین ترورو از کارگردانی فیلم Star Wars: Episode IX

گزارش جدیدی که از فیلم جنگ ستارگان: اپیزود ۹ (Star Wars: Episode IX) منتشر شده، دلایل کنار رفتن کالین ترورو از سمت کارگردانی این اثر را شرح داده است.

اخیرا خبری مبنی بر اینکه کالین ترورو پروژه تولید فیلم Star Wars: Episode IX را ترک کرده است منتشر شده بود. حالا گزارشی منتشر شده که جزئیات بیشتری از این قضیه را توضیح داده و اعلام کرده که غرور و خودرأی بودن کالین ترورو باعث شده که او و کمپانی لوکاس فیلم در روند پروژه تولید این اثر با مشکلات متعددی روبه‌رو شوند که همین موضوع در نهایت منجر به ترک ترورو یا به عبارتی اخراج او از این پروژه شده است. 

منبعی به‌ظاهر معتبر که اطلاعات داخلی زیادی از روند تولیدات دو فیلم دنیای ژوراسیک (Jurassic World) و فیلم کتاب هنری (The Book of Henry) که هر دو توسط کالین ترورو کارگردانی شده است دارد، در مصاحبه‌ای با گزارشگر خبرگزاری Vulture به این نکته اشاره کرد که آن اندازه‌ای که او و تیم تولیدات به روند تولید این دو فیلم واقف هستند، هیچکس دیگری اطلاعاتی به این کاملی ندارد و در ادامه عنوان کرد که به احتمال خیلی زیاد کمپانی لوکاس فیلم ترورو را «اخراج» کرده است، زیرا کار کردن با او واقعا سخت است.

بر اساس گزارش‌های مختلف و به گفته‌ی تیمی که سابقه کار کردن با کالین ترورو را دارد، به احتمال خیلی زیاد کمپانی لوکاس فیلم ترورو را «اخراج» کرده است، زیرا کار کردن با او واقعا سخت و غیرقابل تحمل است

وی در این مصاحبه اعلام کرد که ترورو در طی ساخت فیلم Jurassic World «بخش زیادی از انرژی خلاقیتش را متمرکز اثبات یا دفاع از ایده‌ها و عقایدش کرد» و از آنجایی که او شخصا توسط استیون اسپیلبرگ استخدام شده بود، هیچکس نمی‌توانست او را از این پروژه اخراج کند. بعد از موفقیت باورنکردنی این فیلم، کالین ترورو تصمیم گرفت که وظیفه کارگردانی فیلم The Book of Henry را هم بر عهده بگیرد و زمانی که این پروژه مراحل مختلف خود را طی می‌کرد، توسط تیم تولیدات گزارش شده بود که کار کردن با او واقعا سخت و به عبارتی «غیرقابل تحمل» است. این منبع خبری در مصاحبه خود اعلام کرد که او «دیدگاه و عقیده خاص خودش را داشت و تمام تمرکز و انرژی‌اش را فقط روی همان‌ها متمرکز می‌کرد».

بر اساس گفته‌های یکی از تهیه‌کنندگان فیلم سینما که قبلا با استودیو لوکاس فیلم و رئیس آن همکاری داشته، کاتلین کندی، رئیس این استودیو فردی نیست که بتواند با شخصیت‌های این‌چنینی مانند کالین ترورو کنار بیاید. این منبع در ادامه صحبت‌هایش عنوان کرد:

اگر شما در زمان همکاریتان با کاتلین کندی کوچک‌ترین اشتباهی بکنید، مهم نیست چه اشتباهی و او نتواند با شخصیت شما کنار بیاید، کار شما تمام است و باید خود را اخراج‌شده حساب کنید.

وی در ادامه نکاتی را از خصوصیات ترورو روی سر صحنه اضافه کرد که کاتلین کندی به‌راحتی آنها را نخواهد پذیرفت:

خیلی از کارگردانان جوان و تازه‌کار دوست دارند به پروژه تولید یک فیلم بیایند و مانند مدیران مدام بگویند: «من می‌خواهم این کار را انجام دهم، می‌خواهم آن کار را انجام دهم». خیلی هم از این دسته افراد مانند فیل لرد و کریس میلر و همچنین کالین ترورو به درآمد بسیار زیادی دست یافتند و پولدار شدند و همین باعث شد که فقط به راه و روش خود اعتماد داشته باشند و فقط فکر کنند که حرف خودشان درست است. این‌گونه افراد اصلا نمی‌‌خواهند با قوانین استودیو‌ها و کمپانی‌ها کار کنند و به عقیده آنها این قوانین دست و پا گیر هستند. اما این مسئله چیزی نیست که کاتلین کندی بتواند به راحتی با آن کنار بیاید و آن را تحمل کند.

اوایل این هفته استودیو لوکاس فیلم بیانیه‌ای مبنی بر جدا شدن کالین ترورو از پروژه تولید فیلم Star Wars: Episode IX منتشر کرد و این خبر را به طور رسمی تایید کرد. آنها در این بیانیه اعلام کردند:

کالین ترورو و لوکاس فیلم در یک تصمیم دو طرفه، گزینه قطع همکاری توافقی در فیلم Star Wars: Episode IX را انتخاب کردند. کالین در طول فرآیند توسعه این فیلم مشارکت فوق‌العاده‌ای داشته است، اما ما به این نتیجه رسیدیم که دیدگاه‌ها و علایق ما با او برای ساخت این فیلم متفاوت است. ما آرزوی بهترین‌ها را برای کالین می‌کنیم و به‌زودی اطلاعات بیشتری در مورد این فیلم به اشتراک گذاشته خواهد شد.

با اینکه هنوز هیچ گزارشی از اینکه چه فردی قرار است به جای ترورو کارگردانی این فیلم را بر عهده بگیرد اعلام نشده، اما گزارش شده که رایان جانسون، کارگردان فیلم آخرین جدای (The Last Jedi) به‌عنوان یک کاندید بااستعداد و مناسب برای این سمت در نظر گرفته شده و استودیو در حال بررسی‌های بیشتر است. به علاوه تقریبا ماه گذشته بود که اعلام شد جک تورن استخدام شده تا فیلمنامه فیلم Episode IX را بازنویسی کند. 

فیلم Star Wars: Episode IX برای اکران در تاریخ ۲۴ می سال ۲۰۱۹ (۳ خردادماه سال ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده