// پنجشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۵

نامگذاری خیابان های یک شهر بر اساس شخصیت های سریال Game of Thrones

شورای شهر بندری جیلانگ، واقع در استرالیا، خیابان‌های مختلف آن را بر اساس اسامی مکان‌‌ها و شخصیت‌های سریال Game of Thrones نام‌گذاری کرده است.

حدود ۶ سال از آغاز پخش سریال بازی تاج ‌و تخت (Game of Thrones) سپری می‌شود و این مجموعه در طول این مدت، علاوه بر جلب نظر منتقدان و دریافت جوایز تلویزیونی متعدد، به محبوبیت جهانی بی‌نظیری دست یافته؛ به گونه‌ای که هر نوع خبر یا حاشیه‌ای پیرامون این مجموعه، در سرخط اخبار رسانه‌های کشورهای مختلف قرار می‌گیرد.

در پی همین محبوبیت، شورای شهر جیلانگ، شهری بندری در ایالت ویکتوریای استرالیا، در حرکتی خلاقانه و جالب، خیابان‌های مختلف شهر را بر اساس اسامی مکان‌ها و شخصیت‌های سریال Game of Thrones نام‌گذاری کرده است. اسنو، استانیس، وینترفل، گریجوی، بیلیش و تایوین تنها تعدادی از اسامی خیابان‌های جیلانگ است که همگی ریشه در این سریال دارد.

گری اسمیت به عنوان مدیر این پروژه عنوان کرده است: (خطر اسپویل)

 

در میان تمام اسامی خیابان‌ها، اسنو که برگرفته از شخصیت جان اسنو است از همه محبوب‌تر به نظر می‌آید. با این حال ما که تصور می‌کردیم این شخصیت در طول سریال کشته خواهد شد، نام وی را روی یکی از کوچک‌ترین خیابان‌های شهر گذاشتیم؛ ولی در فصل بعدی، او به جریان سریال بازگشت و بدین ترتیب ما حسابی رو دست خوردیم. در واقع شخصیت جان اسنو آن‌قدر محبوب است که ما باید یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌هایمان را به نام وی می‌کردیم.

Game of Thrones

او صحبت‌های خود را این‌چنین ادامه می‌دهد:

در شهر بزرگی همچون جیلانگ، بسیار دشوار است که بخواهید نام قبلی خیابان یا جاده‌ای را تغییر دهید و به سراغ نام‌های جدید بروید. ما اسامی بسیاری را بررسی و در ادامه رد کردیم تا اینکه نهایتا به سریال بازی تاج و تخت روی آوردیم.

مسئولان شهر جیلانگ، یکی از مهم‌ترین جاده‌های منطقه را به اسم لنیستر نامگذاری کردند، ولی به دلیل رابطه‌ی نامتعارف جیمی لنیستر و سرسی لنیستر در طول سریال، اعتراضات به این اسم بالا گرفت؛ تا جایی که آنها مجبور شدند املای آن را از لنیستر (Lannister) به لنستر (Lannaster) تغییر دهند. ولی با وجود این، همچنان اعتراضات ادامه پیدا کرد و در نهایت، نام این جاده به پرسینت تغییر یافت.

پخش فصل هفتم سریال بازی تاج‌ و تخت با چند ماه تاخیر از شانزدهم جولای (۲۵ تیر) از شبکه‌ی HBO آغاز شده و قسمت آخر این فصل نیز در بیست و هفتم آگوست (۵ شهریور) با مدت حدود ۸۰ دقیقه به روی آنتن خواهد رفت.


منبع The Guardian
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده