// شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۹

نیل بلومکمپ و ساخت فیلمی با موضوع سفر در زمان

فیلم جدید نیل بلومکمپ، اثری علمی تخیلی تحت عنوان جهان از دست رفته (The Gone World) با اقتباس از رمانی به همین نام خواهد بود.

نیل بلومکمپ، کارگردان آثاری همچون منطقه ۹ (District 9) و الیسیم (Elysium) با انتشار پستی در حساب توییتر خود، از آمادگیش برای ساخت فیلم جدید خود تحت عنوان جهان از دست رفته (The Gone World) خبر داد. این فیلم اقتباسی است از رمان علمی-تخیلی تام سوترلیچ به همین نام و توسط کمپانی فاکس قرن ‌بیستم (20th Century Fox) تولید خواهد شد. برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ بود که اخباری مبنی بر علاقه‌مندی بلومکمپ برای کارگردانی این پروژه منتشر شد.

بحث سفر در زمان، تم اصلی فیلم The Gone World را تشکیل می‌دهد و فضای داستانی آن نیز طبق آنچه عنوان شده، چیزی شبیه به ترکیب فضای فیلم تلقین (Inception) با حال و هوای سریال کارآگاه حقیقی (True Detective) خواهد بود. در سال ۱۹۹۷ در پنسیلوانیای غربی، مامور سرویس تحقیقات نیروی دریایی آمریکا به نام شانون ماس، در حال بررسی چگونگی به قتل رسیدن خانواده‌ی یکی از تکاوران این مرکز و ناپدید شدن دختر نوجوان وی است. او در خلال تحقیقاتش وقتی در توجیه منطقی برخی از اتفاقات به بن بست می‌خورد، کشف می‌کند که این تکاور داخل یک سفینه‌ی فضایی در نقطه‌ی تاریکی از زمان ناپدید شده است. شانون در ادامه برای پیدا کردن سرنخ و در نهایت حل این معما مجبور به سفر به آینده می‌شود، ولی پس از مشاهده‌ی آینده درمی‌یابد سرنوشتی که برای این خانواده رقم خورده، به زودی گریبان سایر مردم دنیا را نیز خواهد گرفت و بدین ترتیب جهان با یک فاجعه‌ی انسانی روبه‌رو خواهد شد.

The Gone World

اگر چه تام سوترلیچ اوایل سال ۲۰۱۸ را به عنوان زمان چاپ رمان The Gone World در نظر گرفته است، ولی طبق آنچه بلومکمپ عنوان کرده، او کار اقتباس فیلمنامه را پیش از انتشار کتاب آغاز خواهد کرد.

بدین ترتیب The Gone World پس از فیلم چپی (Chappie) که به نوعی با شکست روبه‌رو شد، نخستین فیلم بلند نیل بلومکمپ خواهد بود. او که با ساخت نخستین اثرش، District 9 خود را به‌عنوان یکی از پدیده‌های فیلمسازی معرفی کرد و در همان سال حتی نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین فیلمنامه نیز شد، در ادامه‌ی مسیر نتوانست آن‌طور که باید و شاید نظر منتقدان و طرفداران سینما را به خود جلب کند.

وقتی بلومکمپ در توییتر خود از آغاز فیلم جدیدش خبر داد، بسیاری از طرفداران چنین گمان کردند که منظور او راه‌اندازی مجدد فیلم Alien 5 است. پس از آنکه ساخت قسمت پنجم فیلم بیگانه (Alien) به کارگردانی بلومکمپ و با بازگشت سیگورنی ویور و مایکل بین به عنوان بازیگر در دستور کار فاکس قرار گرفت، بلومکمپ نیز تعدادی تصاویر مفهومی را درباره‌ی این فیلم منتشر کرد، ولی در ادامه ریدلی اسکات به عنوان کارگردان قسمت اول بیگانه و تهیه‌کننده‌ی این مجموعه، با مخالفت خود با ساخت این فیلم، آب پاکی را روی دست فاکس و بلومکمپ ریخت. با توجه به اینکه بلومکمپ در The Gone World دیگر ریدلی اسکات را به عنوان تهیه‌کننده‌ی پروژه بالای سرش نمی‌بیند، فرصت بسیار خوبی خواهد داشت تا با روایت داستانی کامل و ارائه‌ی یک فیلم موفق، دست به تجدید حیات حرفه‌ای خود بزند.

Neill Blomkamp

صحنه ای از فیلم کوتاه Rakka

طرفداران نیل بلومکمپ می‌توانند به جای انتظار کشیدن برای تکمیل فیلم The Gone World، به تماشای فیلم‌های کوتاه علمی-تخیلی اخیر وی بنشینند که تمامی آنها محصول استودیوی شخصی تازه تأسیسش با نام Oats Studios هستند. آخرین فیلم کوتاه بلومکمپ، Zygote با بازی داکوتا فانینگ و خوزه پابلو کانتیلو، داستان هیولایی در یکی از معادن قطب شمال است که جان ۹۶ نفر از ۹۸ نفر افراد ساکن در معدن را می‌گیرد و دو نفر باقی‌مانده نیز برای نجات جان خود مجبورند با این هیولا به مقابله بپردازند. دیگر فیلم کوتاه مطرح وی تحت عنوان Rakka و با بازی سیگورنی ویور، آینده‌ی سیاهی را روایت می‌کند که جهان به استعمار موجودات بیگانه درآمده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده