نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۲

اطلاعاتی جدید از فیلم Future Man اثر جدید ست روگن

نظر شما درباره ترکیب فیلم Back To The Future و یک بازی تیرانداز شخص اول چیست؟ جدیدترین ابتکار شبکه Hulu، سریال Future Man قرار است گیمرها را با حقیقتی مهم رو به رو کند.

تا اواخر مراسم کامیک کان هیچ صحبتی از کمدی جدید ست روگن به میان نیامد و جزئیاتی از آن بیان نشد. دقیقا این سریال درباره چیست؟ آیا تلویزیون برای یک برنامه سفر در زمان دیگر جایی دارد؟ جزئیات چقدر دیوانه کننده خواهد شد؟ همانطور که می‌بینید ما سوال‌های زیادی داریم. تیم تولیدات سریال Future Man از اینکه با کنجکاوی ما بازی می‌کردند لذت زیادی می‌بردند.

روز شنبه و در مراسم کامیک کان روگن و همراهانش یعنی بازیگرانی همچون جاش هاچرسون (بازیگر فیلم The Hunger Games)، الایزا کوپه (بازیگر سریال‌های Happy Endings و Quantico)، درک ویلسون (بازیگر سریال Preacher) و همچنین تهیه کنندگان اجرایی مانند بن کارلین (تهیه کننده سریال‌های Modern Family و The Daily Show)، کایل هانتر (تهیه کننده فیلم‌های This is the End و Sausage Party) و اریل شفیر (تهیه کننده فیلم‌های The Interview و Sausage Party) حضور داشتند و جزئیاتی را درباره سریال جدید شبکه Hulu با حضار در میان گذاشتند.

سریال مرد آینده داستان جاش فاترمن را حکایت می‌کند که در روز یک سرایدار و شب‌ها یک گیمر است. او توسط بازدیدکنندگان مرموزی برای سفر در زمان استخدام می‌شود تا بتوانند راهی برای جلوگیری از انقراض بشریت پیدا کنند. 

شاید فکر می‌کنید که این طرح خیلی آشنا به نظر می‌رسد؛ بله درست حدس زدید. سریال مرد آینده از آثار علمی تخیلی دهه ۸۰ مانند فیلم بازگشت به آینده (Back to the Future)، ترمیناتور (Terminator) و آخرین مبارز فضایی (The Last Starfighter) الهام گرفته است.

کارلین در مصاحبه‌ای درباره این سریال اعلام کرد:

سریال مرد آینده به دنیای علمی تخیلی ارجاع داده می‌شود و در همانجا زندگی می‌کند و سعی کردیم آن را کمی از فیلم‌ها و سریال‌های ۲۰-۲۵ سال گذشته دور کنیم. امثال فیلم بازگشت به آینده، جیمز کامرون و رابرت زمکیس خیلی وجود دارد. خیلی سعی کردیم که علاوه بر علاقه زیادی که به این موارد علمی تخیلی وجود دارد، از داستان اصلی خیلی دور نشویم. این سریال به‌گونه‌ای است که شما در خانه‌ی خود احساس می‌کنید که واقعا در آن دنیا به سر می‌برید.

بدیهی است که سفر در زمان جزو خیلی مهمی در یک سریال است. با اینکه سریال Future Man شباهت خیلی زیادی به فیلم Back to the Future دارد اما اصلا نمی‌توان گفت که تقلید کاملی از ژانر یا فیلم زمکیس است. در ادامه کارلین ادامه داد:

چیزی وجود ندارد که شما بگویید این حرف دروغ است. ما اینگونه عمل نکردیم و سریال را نمی‌سازیم که فکر کنید تمام آن تقلید یا چیز دیگر است. ما واقعا می‌خواستیم که به عنوان یک شرکت کننده مستقل در این ژانر بمانیم و این را هم بدانید که تفاوت این کار این است که کمدی این سریال خیلی بیشتر از فیلم و سریال‌های مشابه آن است.

گذشته از عنصر مهم و سنگین سفر در زمان، سریال مرد آینده از بازی‌های ویدئویی هم نشأت گرفته است. براساس گفته هاچرسون این سریال اشارات و ارجاعات زیادی به بازی‌های ویدئویی دارد:

جاش یک گیمر حرفه‌ای است و دنیای بازی که ما در آن زندگی می‌کنیم بازی‌ای است که ما آن را برای سریال و نمایش دادن خلق کرده‌ایم که به آن جنگ‌های زیستی یا حیاتی (Biotic Wars) گفته می‌شود. پس ما یک جور‌هایی قرار است در آن دنیا زندگی کنیم ولی سعی می‌کنیم که خیلی آن را خراب نکنیم.

بعد از این توضیحات، روگن درباره بازی الایزا کوپه و درک میلر که نقش تایگر و ولف را بازی می‌کنند و ماموریت نجات دنیا را برعهده دارند صحبت کرد:

ما از تیرانداز‌های اول شخصی الهام گرفتیم که شخصیتی بسیار خشن دارند و به نظر می‌رسد که ارتباط برقرار کردن با آنها بسیار جذاب است. اما نکته‌ی خنده‌دار آن است که آنها وقتی به زندگی واقعی وارد می‌شوند، وحشتناک هستند و برعکس آن چیزی است که فکر می‌کنیم. آنها می‌خواهند بدون هیچ دلیل خاص و بدون هیچ تفکری فقط بکشند. آنها هیچ ارزشی برای زندگی انسان‌ها قائل نیستند و از جایی آمده‌اند که هر آدمی بالاخره یک روزی کشته می‌شود. از این زاویه که به آنها نگاه کنی می‌فهمی که چقدر کار کردن با آنها سخت خواهد شد. مردم اینگونه بازی‌های ویدئویی را انجام می‌دهند و فکر می‌کنند که  اگر در دنیای آنها بودند خیلی جذاب می‌شد. اما حقیقت این است که اگر بخواهید به یک دنیای آخرالزمانی و جهنمی بروید، کابوس واقعا وحشتناکی خواهد شد.

چقدر تایگر و ولف بد هستند؟ باتوجه به گفته‌های الایزا کوپه، آنها سربازانی هستند که از سال ۲۱۶۲ آمده‌اند و در تمام طول عمرشان در همه جنگ‌ها شرکت کرده و مبارزه کرده‌اند. در ادامه درک ویلسون درباره نقش خود و الایزا اضافه می‌کند:

ما از دنیایی می‌آییم که تماما خشونت است. ما در جایی مانند یک فاضلاب زندگی می‌کنیم. ما از موش‌ها و آشغال‌ها تغذیه می‌کنیم. ما می‌آییم تا دنیا را نجات دهیم اما ما خودمان هم از چیزی که در این زمان می‌بینیم و تجربه کرده‌ایم تحت تاثیر قرار گرفته‌ایم.

اگر فیلم Demolition Man را دیده باشید و به یاد بیاورید، تنها چیزی که از آن یاد گرفته‌ایم این است که بیشتر از همه باید نگران کسانی باشیم که در فاضلاب زندگی کرده و از آنجا می‌آیند. پس چه اتفاقی خواهد افتاد اگر این سربازان آینده بفهمند که آنها برای یک بازی ویدئویی استخدام شدند تا مبارزات آنها را انجام دهد؟ به نظر می‌رسد هرج و مرج وحشتناک و خنده‌داری به راه بیوفتد. کارلین در این باره توضیح داد:

این سریال داستان مردمان آینده است که یک بازی ویدئویی را به زمان گذشته برمی‌گردانند تا بتوانند جنگجویی را پیدا کنند که مشکلات آنها را حل کند. چیزی که آنها به سرعت متوجه می‌شوند این است این گیمر هیچ کدام از استعداد‌ها و قابلیت‌هایی که آنها انتظارش را دارند را ندارد.

در این میان، یادآوری می‌کنیم که:

  • سریال Future Man برای پخش در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۳ آبان ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده