نویسنده: میثم سبحانی
// پنجشنبه, ۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۹

احتمال انتشار نسخه 4K فیلم Star Wars: A New Hope

گرت ادوارد، کارگردان فیلم موفق Rogue One، به تازگی اعلام کرده که توانسته نسخه بازسازی شده‌ای از فیلم قدیمی Star Wars: A New Hope را تماشا کند.

در دوران اخیر و تا آنجایی که عاشقان سینما به یاد دارند، به نظر نمی‌رسد که هیچ مجموعه سینمایی بزرگی، بازگشتی همچون بازگشت فوق‌العاده موفقیت‌آمیز مجموعه سینمایی جنگ ستارگان، داشته باشند. سال پیش، هفتمین قسمت تولید شده از این سری نیز به نام جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) در سینماها اکران شد، به تازگی و در همین هفته پیش نیز نخستین نسخه فرعی این سری به نام روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان (Rogue One: A Star Wars Story) اکران شد که نقدهای مثبتی را از منتقدین دریافت کرد و اکثر آن‌ها به تمجید از فیلم پرداختند. روگ وان همچنین پول خوبی از گیشه سینماهای جهان به جیب زد و توانست رتبه دوازدهم پرفروش‌ترین افتتاحیه تمام دوران‌ها را به خود اختصاص دهد.

اما موفقیت فیلم‌های جدید جنگ ستارگان از سه‌گانه دوست‌داشتنی جورج لوکاس، که با اکران قسمت نخست آن به نام جنگ ستارگان: امیدی تازه (Star Wars: A New Hope) در سال ۱۹۷۷ آغاز شد، نشأت می‌گیرد. اکنون و پس از تقریبا سه دهه از آغاز سه‌گانه جورج لوکاس، شاید مطلع شده باشید که قرار است نسخه بازسازی شده‌ای از یکی از فیلم‌های این سه‌گانه، پس از ترمیم و تبدیل به وضوح 4K، به صورت محدود عرضه شود.

گرت ادواردز، کارگردان فیلم سینمایی Rogue One، در مصاحبه‌ای اختصاصی با وب‌سایت «لیتل وایت لایز»، به این موضوع اشاره کرد و گفت:

یک روز که ما به همراه جان نول، سرپرست بخش جلوه‌های ویژه استودیو «اینداستریال لایت اند مجیک» در استودیو لوکاس‌فیلم واقع در شهر سانفرانسیسکو، مشغول صحبت بودیم، او گفت که آن‌ها نسخه بازسازی‌شده‌ و کاملا جدیدی از جنگ ستارگان: امیدی تازه در وضوح 4K آماده کرده‌اند که مراحل بازسازی آن به تازگی تمام شده است. او سپس پیشنهاد کرد که به تماشا این فیلم بنشینیم. من هم که شدیدا علاقه‌مند به تماشای این نسخه بودم، پیشنهاد او را پذیرفتم.

Mark-Hamill-Luke -Skywalker-Star-wars-a-new-hope

علی‌رغم اینکه ادواردز اعلام کرد که نسخه 4K و بازسازی شده‌ای از A New Hope تولید شده است، اما این موضوع لزوما به این معنا نیست که این فیلم به زودی برای عرضه عمومی در دسترس خواهد بود. شاید این نسخه، تنها پروژه‌ای از سر شور و اشتیاق بیش از حد کارکنان استودیو لوکاس‌فیلم به سه‌گانه نخست این مجموعه یا هدیه‌ای کوچک اما پرارزش از فیلمی ویژه برای کسانی که در پشت صحنه این فیلم‌ها مشغول بودند، باشد. به هر حال این موضوع، (در صورتی که صحت نداشته باشد) خبری بد برای طرفداران مجموعه جنگ ستارگان که علاقه‌مند به تماشای این نسخه بودند، خواهد بود. چرا که تماشای سه‌گانه قدیمی جنگ ستارگان و لذت بردن از آن به خاطر داستان‌ معرکه‌اش تجربه‌ای فوق‌العاده خواهد بود. اگر چه مطمئنا جلوه‌های ویژه و CGI فیلم، کیفیت و استاندارد قابل‌قبول تکنولوژی‌های امروزی را ندارد، اما همه این‌ها بخش از جذابیت‌های این سه‌گانه اوریجینال است. چرا که مثلا ویژگی گرینی (دانه دانه بودن تصویر در فیلم‌های قدیمی) فیلم، تماشاگران را درست به زمان آغاز اکران فیلم در اواسط دهه هشتاد می‌برد. به نظرتان این ویژگی، جذاب نیست؟

بنابراین با توجه به مواردی که در بالا به آن اشاره شد، به احتمال زیاد بسیاری از طرفداران جنگ ستارگان از چشم‌انداز تماشای سه‌گانه اصلی این مجموعه در وضوح 4K به وجد خواهند آمد. خواه این بازسازی با فیلم A New Hope (که با توجه به هواداران دوآتیشه و کلکسیونرهای عاشق این مجموعه بدون شک موفق خواهد بود) شروع شود و سپس با مابقی فیلم‌های این مجموعه ادامه یابد، یا که کلا اتفاق دیگری روی دهد، کاملا به تصمیمات لوکاس‌فیلم در آینده بستگی دارد. کسی چه می‌داند، شاید هم‌اکنون که ما در تدارک این خبر برای شماییم، تعداد کثیری از فیلم‌های کلاسیک جنگ ستارگان در صف بازسازی و تبدیل به وضوح 4K هستند.

نظر شما درباره نسخه بازسازی شده فیلم Star Wars: A New Hope چیست؟


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده