// یکشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۳

مدیر عامل سابق Ubisoft Motion Pictures کمپانی فیلم سازی تاسیس کرد

به گزارش وب‌سایت ورایتی، ژان ژولین بارونت، تهیه‌کننده فیلم سینمایی The Assassin's Creed و مدیرعامل سابق Ubisoft Motion Pictures، با هدف ساخت فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی اقدام به تاسیس کمپانی فیلم‌سازی کرده است. با زومجی همراه باشید.

استودیو Ubisoft Motion Pictures در سال ۲۰۱۱ میلادی و با هدف تولید و نظارت بر اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی از بازی‌های یوبی‌سافت تاسیس شد و ژان ژولین بارونت (Jean-Julien Baronnet) که علاوه بر تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی Assassin's Creed، تهیه‌کنندگی چهار فیلم سینمایی Splinter Cell، Watch Dogs، Raving Rabbids، Ghost Recon  و سه فصل از سریال تلویزیونی Rabbids را در کارنامه دارد، به سمت مدیرعامل این استودیو منصوب شد، اما وی پس از پنج سال از این سمت استعفا داد. حال بر طبق گزارش وب‌سایت ورایتی،  ژان ژولین بارونت کمپانی به نام «مارلا» تاسیس کرده که در زمینه اقتباس‌های سینمایی بازی‌های ویدیویی فعالیت خواهد کرد.

بر طبق گزارش وب‌سایت ورایتی، هم‌اکنون ژان ژولین بارونت با تعدادی از کمپانی‌های بازی‌ساز مذاکره کرده و امیدوار است که تولید اولین فیلم کمپانی مارلا را در سال آینده میلادی آغاز کند. ژان ژولین بارونت در مورد ساخت فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی به وب‌سایت ورایتی چنین گفت است:

ساخت یک فیلم اقتباسی از بازی‌های ویدیویی یک پروسه ویژه بوده که نه تنها مستلزم دانش سینمایی است، بلکه تیم سازنده باید درک مناسبی نسبت به انتظارات بازیکنان و روند ساخت بازی‌های ویدیویی داشته باشند. روش تحقق این آرمان، رابطه نزدیک با بازی‌سازان و همکاری با آنان در راستای ایجاد نوآوری‌هایی که هسته و دی‌ان‌ای بازی را در خود جای داده‌اند، است. فیلم‌سازان باید اشتیاق و علاقه بازیکنانی که صدها ساعت از وقت خود را به یک بازی ویدیویی اختصاص داده‌اند را بشناسند. همچنین لازم است «جهان بازی» که در فیلم به نمایش درمی‌آید تا حد امکان بدون دخل و تصرف باشد.

ژان ژولین بارونت در ادامه به این نکته اذعان می‌کند که فیلم‌های سینمایی اقتباسی نباید یک کپی برابر اصل با داستان و شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی باشند و الزامی است بین داستان فیلم‌های اقتباسی و بازی‌های ویدیویی وحدت و یگانگی وجود داشته باشد. وی در ادامه می‌گوید:

کمپانی مارلا در سه بخش به کمپانی‌های بازی‌سازی یاری می‌رساند: ۱) تصمیم‌گیری و همکاری بازی کمپانی‌های بازی‌ساز  در زمینه جنبه‌های هنری که به بهترین نحو بازی را به نمایش می‌گذارند، ۲) مذاکره با استودیوهای هالیوود و عقد قراردادهایی که به کمپانی‌های بازی‌ساز قدرت نفوذ بالا در روند ساخت فیلم و کسب سود زیاد اعطا می‌کند، ۳) برقراری ارتباط بین اعضای کلیدی کمپانی بازی‌ساز و عوامل تولید در هر یک از مراحل ساخت فیلم.

Michael-Fassbender-Aguilar-Assassins-Creed مایکل فاسبندر در فیلم Assassins Creed

ژان ژولین بارونت اعتقاد دارد که زمینه مناسبی برای تبدیل فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی به مجموعه فیلم‌های بزرگ و موفق وجود دارد، زیرا که طبق گفته او، «مخاطبین کم کم از فیلم‌های ابرقهرمان-محور خسته می‌شوند اما همچنان عطش سیرناپذیری نسبت به این‌گونه فیلم‌ها دارند». اگر شما هم با ژان ژولین بارونت هم عقیده‌اید، کافی است که به فروش فیلم‌های این سبک که در سال جاری اکران شده‌اند، نگاهی بیاندازید. فیلم سینمایی Deadpool به واسطه فروش ۷۶۰٫۳ میلیون دلار در بازار جهانی، توانست لقب «پرفروش‌ترین فیلم رده سنی R» را به نام خود ثبت کند. همچنین با عبور میزان فروش فیلم سینمایی Captain America: Civil War از مرز یک میلیارد دلار و دستیابی به جایگاه ۲۵امین فیلم پرفروش تاریخ، میزان درآمد کلی جهان سینمایی مارول از مرز  ‍۱۰ میلیارد دلار گذر کرد.

بازی‌های ویدیویی در اغلب موارد آنچنان که باید و شاید در جذب مخاطبین و رقابت با فیلم‌های ابرقهرمانی موفق عمل نمی‌کنند. فیلم سینمایی Warcraft به دلیل مخاطبین پرتعداد در کشور چین توانست مجموعا ۴۲۲٫۳ میلیون درآمد داشته باشد، که با این حساب به عنوان پرفروش‌ترین فیلم اقتباسی از بازی‌های ویدیویی نیز شناخته می‌شود. سال گذشته نیز فیلم سینمایی Hitman: Agent 47 که در جلب نظر منتقدین شکست خورده و یکی از پایین‌ترین امتیازات تاریخ سینما را به خود اختصاص داد،  در هفته افتتاحیه اکران خود به میزان ۱۳٫۱ میلیون دلار کسب درآمد داشته، و با مجموع ۸۲٫۳ میلیون دلار به کار خود پایان داد. هم‌اکنون تمام نگاه‌ها به فیلم سینمایی Assassin's Creed که در تاریخ ۲۱ دسامبر (۱ دی) اکران خواهد، دوخته شده است.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده