نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۴

قسمت اول فصل ۶ سریال Game of Thrones رکورد بیشترین بیننده این سریال را شکست

بر اساس گزارش سایت اینترتینمنت ویکلی، قسمت اول از فصل ۶ سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) که چند روز پیش اکران شد، توانسته رکورد بیشترین ببینده این سریال تا به‌امروز را به نام خود ثبت کند. با زومجی همراه باشید.

پس از مدت‌ها انتظارِ طرفداران سریال Game of Thrones، چند روز پیش قسمت اول از فصل ۶ این مجموعه از کانال HBO اکران شد و بر اساس گزارش سایت اینترتینمنت ویکلی، ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر این سریال را تماشا کرده‌اند. این رقم مجموع بینندگانی است که سریال را از طریق خود شبکه HBO در اولین پخش، سرویس‌های استریم مخصوص این شبکه و همچنین در دوبار بازپخش آن تماشا کرده‌اند. به هر حال این تعداد بیننده، بیشترین تعدادی است که تا به امروز برای یکی از قسمت‌های سریال بازی تاج و تخت ثبت شده است. قسمت اول از فصل پنجم سریال ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بیننده داشت و رکورد بیشترین ببینده قبلی نیز در اختیار قسمت آخر فصل پنجم با ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بود که این قسمت هر دوی این رکورد‌ها را شکسته است.

 | دانلود ویدیو با رزولوشن 720p HD از شاتل‌لند

ولی همان‌طور که گفتیم، در این آمار ارائه‌ شده، تعداد بینندگان دوبار بازپخش سریال و همچنین سرویس‌های استریم HBO Go و HBO Now نیز لحاظ شده‌اند و اگر آن‌ها را در نظر نگیریم، تعداد افرادی که دقیقا در همان اولین پخش سریال را از طریق اچ‌ بی‌ او تماشا کرده‌اند، ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بوده که ۴ درصد رقم پایین‌تری نسبت به قسمت اول فصل پنجم است.

همچنین بر اساس گزارش سایت ورایتی، حجم بالای تماشاگران قسمت اول این سریال از طریق سرویس‌های استریم، باعث شده تا این سرویس‌ها با مشکلاتی در سرور‌هایشان روبرو شوند. شبکه HBO در این مورد اعلام کرده:

فقط برخی اعضای سرویس HBO Now مشکلاتی از این قبیل داشته و پیغام خطا دریافت می‌کردند که این مسئله هم خیلی زود شناسایی و رفع شده است. در حالت کلی هر دو سرویس استریم HBO Now و HBO Go تحت ترافیک شدید کاربران هم عملکرد پایداری داشتند.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده