بهترین فیلم های جیم کری | از ماسک تا نمایش ترومن

بهترین فیلم های جیم کری | از ماسک تا نمایش ترومن

پنجشنبه, ۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۹

در این مقاله به معرفی بهترین فیلم های جیم کری، یکی از محبوب‌ترین بازیگران ژانر کمدی سینما خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

با فکر کردن درباره فیلم‌های کمدی یاد کدام بازیگر خواهید افتاد؟ به احتمال فراوان پس از این سؤال یکی از بازیگرانی که خیلی سریع به ذهنتان می‌رسد، کسی نیست به جز جیم کری. بازیگری که بارها و بارها ما را با نقش‌آفرینی فوق‌العاده خود خندانده و کمتر کسی پیدا می‌شود که این بازیگر محبوب را دوست نداشته باشد. جیم کری متولد سال ۱۹۶۲ میلادی است که درحال‌حاضر در سن ۶۰ سالگی همچنان از محبوبیت بسیار زیادی نه‌تنها درمیان دوست‌داران فیلم‌های کمدی که درمیان تمام اهالی سینما برخوردار است.

این بازیگر آمریکایی کانادایی از سال ۱۹۷۷ و زمانی‌که تنها ۱۵ سال سن داشت فعالیت هنری خود را آغاز کرد و خیلی سریع استعداد بسیار بالای خود در بازیگری را به همه نشان داد. بااینکه با شنیدن نام جیم کری یاد فیلم‌های کمدی او خواهیم افتاد ولی درمیان بهترین فیلم‌های او، فیلم‌هایی جنایی و درام نیز وجود دارد. به‌همین‌دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به معرفی بهترین فیلم های جیم کری بپردازیم تا اگر از طرفداران او هستید بتوانید فیلم‌های بیشتری از این بازیگر محبوب را تماشا کنید. پس این شما و این ۲۰ فیلم برتر جیم کری.

«فیلم‌های حاضر در این مقاله به وسیله‌ی تیم تحریریه زومجی انتخاب و رتبه‌بندی شده‌اند»


بهترین فیلم های جیم کری

کاور سینمایی فیلم The Number 23 با حضور جیم کری

۲۰- فیلم The Number 23

فیلم شماره ۲۳

  • کارگردان: جوئل شوماخر
  • نویسنده: فرنلی فیلیپس
  • بازیگران: جیم کری، لوگن لرمان، مارک پلگرینو، لین کولینز
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۷ میلادی
  • میانگین امتیازات The Number 23 در IMDB: ۶.۴ از ۱۰

بدون شک شما هم مثل اکثریت اهالی سینما با شنیدن نام جیم کری یاد فیلم‌های کمدی او خواهید افتاد. بااین‌حال تصمیم گرفتیم مقاله بهترین فیلم های جیم کری را با فیلمی آغاز کنیم که به‌هیچ‌وجه به بیشتر فیلم‌های او شباهتی ندارد. فیلم شماره ۲۳ یک تریلر روان‌شناختی جنایی به‌شمار می‌رود که جیم‌ کری با نقش‌آفرینی در آن نشان داد که استعداد بالای بازیگری او تنها به فیلم‌های کمدی محدود نمی‌شود. این فیلم در سال ۲۰۰۷ میلادی به تهیه‌کنندگی بو تاپیا توسط استودیو Contrafilm با بودجه‌ای ۳۰ میلیون دلاری تولید و در گیشه‌ها فروشی معادل‌با ۷۸ میلیون دلار را به نام خودش ثبت کرد.

داستان فیلم درباره شخصیت والتر اسپارو جریان دارد. شخصیتی که پس از هدیه گرفتن یک رمان کارآگاهی متوجه شباهت‌های زیادی میان زندگی خود و زندگی شخصیت اصلی آن رمان یعنی کارآگاه فینگرلینگ می‌شود. این موضوع تا جایی پیش می‌رود که والتر با وسواسی دیوانه‌وار این موضوع را به‌طور کامل قبول می‌کند که این رمان درباره او نوشته شده و خودش و نزدیکانش را شخصیت‌های این رمان می‌داند. داستان‌هایی که در نتیجه این وسواس او به‌وجود می‌آیند به داستان اصلی این فیلم تبدیل می‌شوند. اگر دوست دارید جیم کری را در فیلمی غیرکمدی تماشا کنید فیلم The Number 23 بهترین گزینه برای شما خواهد بود.


جیم کری در فیلم How the Grinch Stole Christmas

۱۹- فیلم How the Grinch Stole Christmas

فیلم چگونه گرینچ کریسمس را دزدید

  • کارگردان: ران هاوارد
  • نویسنده: جفری پرایس
  • بازیگران: جیم کری، جفری تامبر، کریستین برنسکی، بیل ایروین
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۰ میلادی
  • میانگین امتیازات How the Grinch Stole Christmas در IMDB: ۶.۲ از ۱۰

خیلی سریع به فیلم‌های کمدی جیم کری رسیدیم. فیلم How the Grinch Stole Christmas درباره شخصیتی به نام گرینچ است؛ شخصیتی خیالی که او را در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی دیده‌اید و احتمالا با او آشنا هستید. گرینچ با نقش‌آفرینی جیم کری پس از اینکه در منطقه هوویل به‌دنیا آمد علاقه بسیار زیادی به شخصیت مارتا داشت اما این علاقه یک طرفه بود و علاوه‌بر این موضوع به‌خاطر ظاهر ترسناکش از این منطقه رانده شد. او همیشه کینه بزرگی از اهالی این منطقه در دل داشت تا اینکه پس از صبر فراوان توانست فرصت انتقام خودش را به‌دست آورد.

فیلم How the Grinch Stole Christmas در مراسم اسکار توانست برنده جایزه بهترین چهره‌پردازی و نامزد جایزه بهترین طراحی لباس و بهترین طراحی هنری شود. همین موضوع درکنار نقش‌آفرینی فوق‌العاده جیم کری در نقش گرینچ نشان می‌دهد که با فیلم بسیار سرگرم‌کننده‌ای طرف هستیم. فیلمی که درمیان آثار جیم کری کمتر به آن پرداخته شده و برای طرفداران این بازیگر محبوب گزینه‌ای بسیار عالی برای تماشا به‌شمار می‌رود. این فیلم در سال ۲۰۰۰ میلادی به تهیه‌کنندگی برایان گریزر توسط استودیو Imagine Entertainment با بودجه‌ای سنگین و معادل‌با ۱۲۳ میلیون دلار تولید و فروش نسبتا خوب ۳۴۵ میلیون دلاری را پشت‌سر گذاشت.


جیم کری روی دو تمساح در پوستر فیلم Ace Ventura: When Nature Calls

۱۸- فیلم Ace Ventura: When Nature Calls

فیلم ایس ونچورا: زمانی‌که طبیعیت فرامی‌خواند

  • کارگردان: استیو اودکرک
  • نویسنده: استیو اودکرک
  • بازیگران: جیم کری، ایان مک‌نیس، سیمون کالو، مینارد ازیاشی، باب گانتون
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Ace Ventura: When Nature Calls در IMDB: ۶.۴ از ۱۰

به سری فیلم‌های Ace Ventura بپردازیم. مجموعه‌ای در ژانر ماجراجویی که فیلم‌های آن با نقش‌آفرینی جیم کری نه‌تنها سرگرم‌کننده که هیجان‌برانگیز هستند. فیلم Ace Ventura: When Nature Calls مانند قسمت قبلی خود یعنی فیلم Ace Ventura: Pet Detective که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت، درباره شخصیت ایس ونتورا جریان دارد. اگر قسمت قبلی این فیلم را ندیده باشید اشاره به داستان آن ممکن است قسمت‌هایی از داستان قسمت نخست را برای شما اسپویل کند. به‌همین‌دلیل از پرداختن به داستان این فیلم پرهیز می‌کنیم.

فیلم Ace Ventura: When Nature Calls در سال ۱۹۹۵ میلادی به تهیه‌کنندگی جیمز رابینسون توسط استودیو Morgan Creek Productions با بودجه‌ای ۳۰ میلیون دلاری تولید و به‌خاطر محبوبیت قسمت نخست خود توانست فروش بسیار خوب ۲۱۵ میلیون دلاری را در گیشه‌ها ثبت کند. اگر به فیلم‌های ماجراجویانه و کمدی علاقه دارید تماشای این مجموعه سینمایی کمدی با نقش‌آفرینی فوق‌العاده جیم کری را از دست ندهید.


شخصیت سونیک در کاور فیلم sonic the hedgehog با حضور جیم کری

۱۷- فیلم Sonic the Hedgehog

فیلم سونیک خارپشت

  • کارگردان: جف فاولر
  • نویسنده: پت کیسی، جاش میلر
  • بازیگران: جیم کری، بن شوارتز، جیمز مارسدن
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۲۰ میلادی
  • میانگین امتیازات Sonic the Hedgehog در IMDB: ۶.۵ از ۱۰

به یکی از جدید‌ترین نقش‌آفرینی‌های جیم کری رسیدیم. بازی سونیک را همه ما به‌خاطر داریم و حداقل یک بار آن را تجربه کرده‌ایم. فیلم Sonic the Hedgehog یکی دیگر از آن فیلم‌هایی محسوب می‌شود که از روی یک بازی ویدیویی اقتباس شده است. تجربه‌های قبلی در این زمینه و در فیلم‌هایی که از روی بازی‌های ویدیویی ساخته شده بودند اصلا و ابدا مثبت نبوده و سازندگان این فیلم هم اصلا دوست نداشتند که سرانجام فیلمشان مانند دیگر محصولات اقتباس شده از روی بازی‌های ویدیویی شود و به‌همین‌دلیل این فیلم را با احتیاط بسیار زیادی تولید کردند، به‌طوری که این فیلم در بسیاری از لحظات خود در سردرگمی کامل به‌سر می‌برد و این موضوع به‌شدت روی کیفیت آن تاثیر منفی گذاشته است.

داستان فیلم درباره شخصیت سونیک جریان دارد که با حضور خود در کره زمین باعث به‌وجود آمدن مشکلاتی شده است. او با کمک شخصیت تام که یک پلیس محلی است قصد دارد با دشمن اصلی خود یعنی شخصیت دکتر روباتیک روبه‌رو شود و در این راه اتفاقات جالب و بامزه‌ای برای او رخ می‌دهد. بودجه ساخت این فیلم ۸۵ میلیون دلار گزارش شده و با فروش ۳۱۰ میلیون دلاری خود باعث شد تا سازندگان آن تصمیم به ساخت قسمت بعدی آن بگیرند.


کاور سینمایی فیلم Mr. Popper's Penguins با حضور جیم کری

۱۶- فیلم Mr. Popper's Penguins

فیلم پنگوئن‌های آقای پاپر

  • کارگردان: مارک واترز
  • نویسنده: شان اندرس، ریچارد و فلورنس آتواتر
  • بازیگران: جیم کری، کارلا گوجینو، مادلین کارول، کلارک گرگ
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۱ میلادی
  • میانگین امتیازات Mr. Popper's Penguins در IMDB: ۶ از ۱۰

یکی از احمقانه‌ترین داستان‌هایی که می‌توان برای یک نفر رخ داد را می‌توانید در این فیلم تماشا کنید. آقای پاپر که یک تاجر کاربلد به‌شمار می‌رود پس از اینکه تصمیم گرفت سرپرستی ۶ پنگوئن را برعهده بگیرد، زندگی خود را دگرگون‌شده می‌دید. او برای راحتی پنگوئن‌های خود آپارتمانش را به قسمت کوچکی از قطب تبدیل کرد و دمای خانه را تا حد زیادی کاهش داد. این رویه تاثیر بسیار زیادی روی زندگی آقای پاپر گذاشت و حرفه کاری او را به‌شدت تحت تاثیر قرار داد.

داستان‌های آقای پاپر و پنگوئن‌های او بدون شک از جالب‌ترین و البته از احمقانه‌ترین داستان‌ها درمیان بهترین فیلم های جیم کری محسوب می‌شوند. داستان‌هایی که قطعا شما را می‌خندانند و اگر از فیلم‌های کمدی آن هم با نقش‌آفرینی جیم کری لذت ببرید، از تماشای آن کیف خواهید کرد. فیلم Mr. Popper's Penguins در سال ۲۰۱۱ میلادی به تهیه‌کنندگی جان دیویس با اقتباس از کتابی با همین نام اثر ریچارد و فلورنس آتواتر توسط استودیو Davis Entertainment Company با بودجه‌ای ۵۵ میلیون دلاری تولید و در گیشه‌های سینما فروش نسبتا خوب ۱۹۰ میلیون دلاری را تجربه کرد.


نقش آفرینی جیم کری در فیلم فیلم Batman Forever در حال خواندن روزنامه

۱۵- فیلم Batman Forever

فیلم بتمن برای همیشه

  • کارگردان: جوئل شوماخر
  • نویسنده: لی بچلر
  • بازیگران: جیم کری، وال کیلمر، نیکول کیدمن، تامی لی جونز
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Batman Forever در IMDB: ۵.۴ از ۱۰

اگر فیلم Mask را که در ادامه به آن خواهیم رسید، بهترین نقش‌آفرینی جیم کری در یک فیلم ابرقهرمانی حساب کنیم، بدون شک ایفای نقش او در فیلم Batman Forever پس از آن در رتبه دوم قرار خواهد گرفت. فیلمی درباره ابرقهرمان شهر گاتهام که در آن سال‌ها با بازی وال کیلمر روی پرده سینماها می‌رفت و دوران افولش در اواخر دهه ۹۰ تقریبا از همان زمان آغاز شد. فیلم بتمن برای همیشه به تهیه‌کنندگی تیم برتون توسط استودیو برادران وارنر با بودجه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری تولید و اکران شد. فروش ۳۴۰ میلیون دلاری این فیلم بدون شک نسبت‌به سایر فیلم‌های بتمن فروش ضعیف‌تری تلقی می‌شود.

داستان فیلم روایت‌گر اتفاقات میان بتمن و شخصیت‌های هاروی دنت و ادوارد نیگما است. نیگما پس از اختراع یک ماشین کنترل ذهن توسط بتمن اخراج شد؛ چراکه بتمن عقیده داشت این وسیله برای اهداف شروری استفاده خواهد شد. از طرفی هاروی دنت که دادستان سابق گاتهام بود پس از سوختن نیمی از صورتش به فردی دیگر تبدیل شده و قصد دارد بتمن را نابود کند. در این مسیر نیگما و هاروی دنت باهم متحد می‌شوند تا بتمن را نابود کنند؛ بتمنی که از مشکلات روحی زیادی رنج می‌برد و همین موضوع او را کمی ضعیف کرده است.


کاور سینمایی فیلم Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events

۱۴- فیلم Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events

فیلم سرگذشت ناگوار، داستان‌های لمونی اسنیکت

  • کارگردان: برد سیلبرلینگ
  • نویسنده: رابرت گوردن
  • بازیگران: جیم کری، امیلی براونینگ، لیام ایکن، مریل استریپ، داستین هافمن
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۴ میلادی
  • میانگین امتیازات Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events در IMDB: ۶.۸ از ۱۰

به فیلمی از جیم کری رسیدیم که عنوان فیلم برای حفظ کردنش به تمرینات زیادی نیاز دارد. فیلم Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events که آن را به‌طور مختصر با عنوان A Series of Unfortunate Events می‌شناسند فیلمی اقتباس شده از رمان بدبیاری‌ها اثر لمونی اسنیکت به‌شمار می‌رود که نامش در عنوان فیلم نیز حضور دارد. فیلمی در ژانر کمدی سیاه که طرفداران خاص خودش را دارد و شاید برای هر سلیقه‌ای مناسب نباشد. این فیلم در سال ۲۰۰۴ میلادی به تهیه‌کنندگی والتر پارکس توسط استودیو Paramount Pictures با بودجه‌ای ۱۴۰ میلیون دلاری تولید و فروش ۲۱۲ میلیون دلاری را تجربه کرد.

داستان فیلم درباره سه کودک از یک خانواده ثروتمند جریان دارد که بدبیاری‌های زیادی را یکی پس از دیگری تجربه می‌کنند. خانه آن‌ها در یک آتش‌سوزی عمدی می‌سوزد و پدر و مادرشان را از دست می‌دهند. پس از این اتفاق سرپرستی آن‌ها برعهده شخصیت کنت اولاف قرار می‌گیرد که تنها قصد او بالاکشیدن ثروت آن‌ها است و رفتار خوبی با آن‌ها ندارد. این بدبیاری‌ها تنها شروعی تلقی می‌شوند برای داستان جالب و البته تاریک این فیلم. این سه کودک از خانه‌ای به خانه‌ای دیگر می‌روند و هیچ‌وقت بدبیاری آن‌ها به پایان نمی‌رسد. فیلم‌های زیادی از جیم کری در ژانر کمدی دیدیم که این فیلم او در ژانر کمدی تاریک می‌تواند اثری خاص و جدید برای طرفداران او به‌شمار رود.


جیم کری در فیلم مستند Jim & Andy: The Great Beyond

۱۳- فیلم Jim & Andy: The Great Beyond

  • کارگردان: کریس اسمیت
  • بازیگران: جیم کری، دنی دویتو، میلوش فورمن
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Jim & Andy: The Great Beyond در IMDB: ۷.۷ از ۱۰

اگر فیلم Man on the Moon از جیم کری را دیده باشید بدون شک از فیلم مستندگونه Jim & Andy: The Great Beyond لذت خواهید برد. مستندی که به‌طور کامل درباره فیلم Man on the Moon و شخصیت اصلی آن یعنی اندی کافمن مربوط می‌شود. کریس اسمیت سعی دارد در این فیلم مستندگونه با استفاده از تصاویر واقعی مربوط‌به مراحل ساخت فیلم Man on the Moon ایفای نقش فوق‌العاده جیم کری در نقش اندی کافمن و همچنین داستان شخصیت کافمن که در آن فیلم مشاهده کردیم را به‌تصویر بکشد. اگر به فیلم‌های مستندگونه علاقه دارید و فیلم Man on the Moon را تماشا کرده‌اید به‌هیچ‌وجه تماشای ساخته کریس اسمیت درباره این فیلم را از دست ندهید.


پوستر سینمایی فیلم The Cable Guy با بازی جیم کری

‍۱۲- فیلم The Cable Guy

فیلم پسر کابلی

  • کارگردان: بن استیلر
  • نویسنده: لو هولتز جونیور
  • بازیگران: جیم کری، متیو برودریک، لزلی من،‌ جک بلک
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۶ میلادی
  • میانگین امتیازات The Cable Guy در IMDB: ۶.۱ از ۱۰

داستان فیلم The Cable Guy داستان شخصیت استیون را روایت می‌کند که قصد دارد با وصل شدن تلویزیون کابلی خود از برنامه‌های محبوبش لذت ببرد. تکنسین مسئول انجام این کار یعنی شخصیت چیپ با بازی جیم کری از وی پولی دریافت نمی‌کند و به او می‌گوید که عاشق کار با کابل است و فعالیت‌های مربوط‌به تلویزیون را دوست دارد. چیپ در زندگی شخصی خود دوستی ندارد و رفتاری عجیب و غریب از خودش نشان می‌دهد. استیون تنها می‌خواست تلویزیون کابلی خود را راه‌اندازی کند ولی پس از آشنا شدن با چیپ زندگی وی دچار تغییراتی بزرگ و بعضا ترسناک می‌شود.

فیلم پسر کابلی مانند فیلم A Series of Unfortunate Events در ژانر کمدی تاریک ساخته شده و به‌همین‌دلیل با کمدی‌های معمولی که مشاهده می‌کنیم تفاوت زیادی دارد. فیلمی که به‌خاطر نقش‌آفرینی فوق‌العاده جیم کری و متیو برودریک توسط منتقدین و اهالی سینما بارها تحسین شده و به‌همین‌دلیل به‌راحتی یکی از بهترین فیلم های جیم کری محسوب می‌شود. این فیلم در سال ۱۹۹۶ میلادی به تهیه‌کنندگی جاد اپتاو توسط استودیو Columbia Pictures با بودجه‌ای ۴۷ میلیون دلاری تولید و اکران شد. تفاوت‌های این فیلم به‌خاطر کمدی تاریک خود نسبت‌به سایر فیلم‌های کمدی باعث شد تا فروش این فیلم از مرز ۱۰۳ میلیون دلار فراتر نرود.


شخصیت های اصلی فیلم I Love You Phillip Morris در حال قدم زدن

۱۱- فیلم I Love You Phillip Morris

فیلم دوستت دارم فیلیپ موریس

  • کارگردان: گلن فیکارا
  • نویسنده: جان ریکوا
  • بازیگران: جیم کری، یوان مک‌گرگور، رودریگو سانتورو، لزلی من
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۹ میلادی
  • میانگین امتیازات I Love You Phillip Morris در IMDB: ۶.۶ از ۱۰

داستان فیلم I Love You Phillip Morris با دغدغه‌مندی مناسبی داستان افرادی را به‌تصویر می‌کشد که گرایش‌های متفاوتی دارند و به‌همین‌دلیل توسط افراد زیادی قضاوت می‌شوند و همین موضوع باعث به‌وجود آمدن مشکلات زیادی برای آن‌ها می‌شود. شخصیت استیون با بازی جیم کری زمانی یک نیروی پلیس بود و از یک نیروی پلیس به یک مجرم تبدیل شد و همین به‌علاوه داستان رویارویی او با مشکلات مختلف زندگی‌اش داستان اصلی فیلم دوستت دارم فیلیپ موریس را شکل می‌دهند.

این فیلم که از روی کتابی با عنوان I Love You Phillip Morris: A True Story of Life, Love, and Prison Breaks اقتباس شده است درابتدا مخالفان زیادی داشت ولی پس از اکران به‌خاطر کمدی کاملا به‌جای خود و مفهموم مهمی که در قالب کمدی به مخاطب خودش می‌رساند، مورد توجه بسیاری از اهالی سینما قرار گرفت. فیلم I Love You Phillip Morris در سال ۲۰۰۹ میلادی به تهیه‌کنندگی اندرو لازار توسط استودیو EuropaCorp با بودجه‌ای ۱۳ میلیون دلاری تولید و در گیشه‌ها فروش ۲۱ میلیون دلاری را به نام خودش ثبت کرد.


جیم کری روی یک موتورسیکلت در فیلم Yes Man

۱۰- فیلم Yes Man

فیلم مرد بله‌قربان‌گو

  • کارگردان: پیتون رید
  • نویسنده: جرد پال
  • بازیگران: جیم کری، زویی دشانل، بردلی کوپر، ترنس استامپ
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Yes Man در IMDB: ۶.۸ از ۱۰

فیلم Yes Man در ایران حواشی زیادی داشت که البته قصد نداریم به آن‌ها بپردازیم. فیلمی که درباره افرادی جریان دارد که با «نه» گفتن به همه‌چیز و همه‌کس زندگی خودشان را بیش از حد بسته نگه می‌دارند و این بسته بودن باعث می‌شود تا دید تاریکی به اطرافیان خود داشته باشند. انسان باید بلد باشد که از کلمه «نه» به درستی استفاده کند ولی نه در هرجایی و دربرابر هر فردی. این فیلم در سال ۲۰۰۸ میلادی به تهیه‌کنندگی ریچارد دی زانوک توسط استودیو Village Roadshow Pictures با بودجه‌ای ۷۰ میلیون دلاری تولید و فروش خوب ۲۲۴ میلیون دلاری را پشت‌سر گذاشت.

داستان فیلم روایت‌گر زندگی مردی به نام کارل است که با دیدی کاملا منفی‌گرایانه به هرچیزی که سرراهش قرار می‌گیرد «نه» می‌گوید. اطرافیان وی که از این اخلاق کارل خسته شده‌اند به وی پیشنهاد می‌کنند در همایشی شرکت کند تا این اخلاق بد او اصلاح شود. همایشی درباره پاسخ‌های مثبت که روی کارل تاثیر مهمی از خود به‌جای می‌گذارد و کارل یاد می‌گیرد که دیگر تنها از «نه» استفاده نکند. پس از اینکه کارل به فردی مثبت‌اندیش تبدیل شد، دستاوردهای خوبی کسب کرد و درکل زندگی او و رابطه‌هایش با اطرافیان خود دست‌خوش تغییرات مثبت زیادی شد.


دو شخصیت مختلف جیم کری در فیلم Me, Myself & Irene

۹- فیلم Me, Myself & Irene

فیلم من، خودم و آیرین

  • کارگردان: برادران فارلی
  • نویسنده: برادران فارلی
  • بازیگران: جیم کری،‌ رنه زلوگر، شنون وری، کم نیلی
  • تاریخ اگران: سال ۲۰۰۰ میلادی
  • میانگین امتیازات Me, Myself & Irene در IMDB: ۶.۶ از ۱۰

پس از محبوبیت دیوانه‌وار فیلم Dumb and Dumber که با همکاری جیم کری و برادران فارلی اکران شد، آن‌ها پس از حدود نیم دهه بار دیگر با همکاری هم فیلمی تهیه کردند به نام Me, Myself & Irene. فیلمی که نخستین فیلم جیم کری در قرن جدید به‌شمار می‌رود و به‌خاطر نقش‌آفرینی فوق‌العاده او در این فیلم قطعا یکی از بهترین فیلم های جیم کری محسوب می‌شود. این فیلم در سال ۲۰۰۰ میلادی به تهیه‌کنندگی برادران فارلی به‌همراه بردلی توماس توسط استودیو Conundrum Entertainment با بودجه‌ای ۵۱ میلیون دلاری تولید و در گیشه‌های فروش نسبتا خوب ۱۵۰ میلیون دلاری را به نام خود ثبت کرد.

جیم کری در این فیلم وظیفه نقش‌آفرینی در دو نقش کاملا متفاوت را برعهده دارد که استادانه از پس این وظیفه سنگین برمی‌آید. داستان فیلم درباره پلیس ساده‌ای به نام چارلی جریان دارد که همه مردم حتی همسرش او را دست می‌اندازند و هیچکس او را جدی نمی‌گیرد. این فشار روحی باعث می‌شود تا شخصیت دیگری به‌دلیل شیزوفرنی در او متولد شود. شخصیتی به نام هنکس که برخلاف چارلی یک پلیس خشن و زرنگ به‌شمار می‌رود. این موضوع باعث می‌شود تا داستان‌های بسیار جذاب این فیلم شکل بگیرند. اگر از طرفداران جیم کری هستید در این فیلم می‌توانید دو نقش مختلف از او را تماشا کنید و از هنرنمایی استادانه او لذت ببرید.


جهان در دست جیم کری در فیلم Bruce Almighty

۸- فیلم Bruce Almighty

فیلم بروس قادر مطلق

  • کارگردان: تام شادیاک
  • نویسنده: استیو کورن
  • بازیگران: جیم کری، مورگان فریمن، جنیفر آنیستون،‌ استیو کرل
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۳ میلادی
  • میانگین امتیازات Bruce Almighty در IMDB: ۶.۷ از ۱۰

فیلم Bruce Almighty را به‌راحتی می‌توانیم جنجالی‌ترین فیلم جیم کری بدانیم. فیلمی که در قالب کمدی مشکلات زندگی بسیاری از مردم جهان را خیلی جالب به‌تصویر می‌کشد. فیلمی که در آن می‌توانیم ترکیبی بی‌نقص از کمدی و مضامین مهم معنوی را پیدا کنیم که این موضوع در اوج کیفیت خود در این فیلم وجود دارد. فیلم Bruce Almighty در سال ۲۰۰۳ میلادی با حضور بازیگران بسیار برجسته‌ای مانند مورگان فریمن، جنیفر آنیستون،‌ استیو کرل و البته خود جیم کری به تهیه‌کنندگی استیو کورن توسط استودیو Spyglass Entertainment با بودجه‌ای ۸۰ میلیون دلاری تولید و در گیشه‌ها فروش خوب ۴۹۰ میلیون دلاری را پشت‌سر گذاشت.

داستان فیلم روایت‌گر زندگی ملال‌آور شخصیت بروس نولان است. بروس که یک گزارشگر خبر به‌شمار می‌رود یک روز به‌خاطر اتفاقات بدی که برایش رخ داده از همه‌چیز زندگیش ناراضی می‌شود و از خدا بابت این زندگی شکایت می‌کند. خدا هم با ایفای نقش مورگان فریمن به دعای بروس جواب می‌دهد و کاری می‌کند تا بروس بتواند قدرت‌هایی مانند قدرت‌های خدا داشته باشد و ببیند آیا می‌تواند به‌جای او دنیا را اداره کند یا خیر. بروس با این قدرت‌ها همه‌کار می‌توانست انجام بدهد ولی کم‌کم مشکلات مردم دنیا یکی پس از دیگری از راه می‌رسیدند و او هر روز باید با هزاران مشکل مختلف سروکله می‌زد.


جیم کری درحال نقش آفرینی در فیلم Man on the Moon

۷- فیلم Man on the Moon

فیلم مرد روی ماه

  • کارگردان: میلوش فورمن
  • نویسنده: اسکات الکساندر
  • بازیگران: جیم کری، دنی دویتو، کورتنی لاو، پل جیاماتی
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Man on the Moon در IMDB: ۷.۴ از ۱۰

پس از معرفی فیلمی مستندگونه درباره فیلم Man on the Moon به فیلم Man on the Moon رسیدیم. فیلمی بیوگرافی و کمدی درباره یک کمدین به نام اندی کافمن با نقش‌آفرینی فوق‌العاده جیم کری. فیلمی که به عقیده برخی از منتقدین و اهالی سینما می‌تواند عنوان بهترین ایفای نقش جیم کری را به خودش اختصاص دهد و البته خیلی‌ها با این نظر مخالف هستند. فیلم Man on the Moon در سال ۱۹۹۹ به تهیه‌کنندگی دنی دویتو توسط استودیو British Broadcasting Corporation با بودجه‌ای ۶۰ میلیون دلاری تولید و فروش نه‌چندان خوبش از مرز ۵۰ میلیون دلار فراتر نرفت.

باوجود فروش نسبتا کم این فیلم بدون شک اگر طرفدار فیلم‌های جیم کری باشید از تماشای آن پشیمان نخواهید شد و فیلمی بسیار سرگرم‌کننده برای شما به‌شمار خواهد رفت. داستان فیلم همان‌طور که قبلا گفتیم درباره زندگی کاری و شخصی اندی کافمن جریان دارد. داستانی که از دوران بچگی او تا دوران معروفیتش در نمایش‌های تلویزیونی را به‌تصویر می‌کشد. در این فیلم همچنین تصاویری از اجراهای خاطره‌انگیز کافمن در برنامه‌های مختلف تلویزیونی وجود دارد که جذابیت آن را دوچندان می‌کند.


جیم کری و جف دانیلز و ماشین معروف آن ها در فیلم Dumb and Dumber

۶- فیلم Dumb and Dumber

فیلم خنگ و خنگ‌تر

  • کارگردان: برادران فارلی
  • نویسنده: بنت یلین، پیتر فارلی
  • بازیگران: جیم کری، جف دانیلز، لورن هالی، چارلز راکت
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۴ میلادی
  • میانگین امتیازات Dumb and Dumber در IMDB: ۷.۳ از ۱۰

مجموعه خنگ خنگ‌تر؛ یکی از به یادماندنی‌ترین ایفای نقش‌های جیم کری که خیلی‌ها فیلم‌های این مجموعه سینمایی را نقطه اوج دوران فعالیت هنری او می‌دانند. نخستین فیلم این مجموعه در سال ۱۹۹۴ به‌کارگردانی پیتر فارلی و به‌نویسندگی برادر او بابی فارلی تولید و اکران گردید. فروش ۲۵۰ میلیون دلاری این فیلم نسبت‌به بودجه ۱۵ میلیون دلاری آن یک دستاورد بسیار بزرگ برای یک فیلم کمدی محسوب می‌شد. موفقیت این فیلم در آن سال باعث شد تا قسمت دوم آن در دست تولید قرار بگیرد و نهایتا در سال ۲۰۰۳ اکران شود. قسمت دوم این مجموعه به‌هیچ‌وجه نتوانست موفقیت قسمت اول آن را تکرار کند و با نمره بسیار ضعیف ۱۹ و فروش ۴۰ میلیون دلاری نقطه بسیار تاریکی در تاریخ این مجموعه سینمایی به‌شمار می‌رود.

بااین‌حال قسمت انتهایی مجموعه Dumb and Dumber که در سال ۲۰۱۴ اکران شد، توانست تا حدودی شکست قسمت دوم آن را جبران کند و به‌فروش نسبتا خوب ۱۷۰ میلیون دلاری دست پیدا کند. داستان این مجموعه درباره دو دوست بسیار مهربان و درعین‌حال خنگ جریان دارد که یکی از آن‌ها راننده شخصی افراد مختلف و دیگری وظیفه نگه‌داری و تمیز کردن سگ‌های خانگی را برعهده دارد. به‌دلایلی در ابتدای فیلم هردوی آن‌ها از کار اخراج می‌شوند و داستان زندگی آن‌ها برای ادامه زندگی داستان اصلی فیلم‌های این مجموعه سینمایی را شکل می‌دهد.


کاور سینمایی فیلم Ace Ventura: Pet Detective با حضور جیم کری

۵- فیلم Ace Ventura: Pet Detective

فیلم ایس ونچورا: کارآگاه حیوانات

  • کارگردان: تام شادیاک
  • نویسنده: بیل کلی، تام شادیاک، جیم کری
  • بازیگران: جیم کری، کورتنی کاکس، شان یانگ، تونی لوک
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۴ میلادی
  • میانگین امتیازات Ace Ventura: Pet Detective در IMDB: ۶.۹ از ۱۰

در اوایل مقاله به قسمت دوم مجموعه سینمایی ایس ونچورا یعنی فیلم Ace Ventura: When Nature Calls پرداختیم و در رتبه پنجم بهترین فیلم های جیم کری به فیلم نخست این مجموعه یعنی فیلم Ace Ventura: Pet Detective رسیدیم. فیلمی که تماشا کردنش برای طرفداران کورتنی کاکس، بازیگر محبوب سریال فرندز نیز خالی از لطف نیست و می‌توانید او را در دوران قبل از سریال فرندز در این فیلم کمدی درکنار جیم کری تماشا کنید. فیلم Ace Ventura: Pet Detective در سال ۱۹۹۴ میلادی به تهیه‌کنندگی جیمز رابینسون توسط استودیو Morgan Creek Productions با بودجه‌ای ۱۵ میلیون دلاری تولید و فروش عالی ۱۰۸ میلیون دلاری را تجربه کرد.

داستان فیلم درباره شخصیت ایس ونچورا جریان دارد؛ شخصی که عاشق حیوانات است و خودش را کارآگاه حیوانات می‌داند. از ایس ونچورا که خودش را وقف تحقیق روی حیوانات کرده پس از دزدیده شدن دلفین تیم فوتبال میامی دلفینز توسط یک خبرنگار دعوت به همکاری می‌شود و او هم خیلی سریع نخستین سرنخ‌های این پرونده را پیدا می‌کند. او در تلاش است تا با تحقیق درباره بازیکنان و حتی مدیران این باشگاه دلفین دزدیده شده این تیم را پیدا کند و در این مسیر اتفاقات بامزه و سرگرم‌کننده‌ای رخ می‌دهد که روند اصلی داستان این فیلم را شکل می‌دهند.


پوستر فیلم The Mask با حضور جیم کری

۴- فیلم The Mask

فیلم ماسک

  • کارگردان: چاک راسل
  • نویسنده: مایک ورب
  • بازیگران: جیم کری، کامرون دیاز، پیتر گرین، پیتر ریجرت
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۴ میلادی
  • میانگین امتیازات The Mask در IMDB: ۶.۹ از ۱۰

سال ۱۹۹۴ را می‌توانیم یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین سال‌های فعالیت هنری جیم کری قلمداد کنیم. سالی که در آن فیلم‌هایی مانند فیلم ماسک و خنگ و خنگ‌تر با نقش‌آفرینی وی روی پرده سینماها رفتند. فیلم ماسک نه‌تنها یکی از بهترین فیلم‌ها و نقش‌آفرینی‌های جیم کری به‌شمار می‌رود که یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های او در کشور خودمان نیز حساب می‌شود. فیلمی در ژانر ابرقهرمانی که با تمام فیلم‌های ابرقهرمانی که تماشا کرده‌ایم، تفاوت دارد. این فیلم براساس کتاب کمیکی با همین نام اقتباس شده و در مراسم اسکار نیز توانست برای کسب دو جایزه نامزد شود. این فیلم در سال ۱۹۹۴ میلادی به تهیه‌کنندگی رابرت انگلمن توسط استودیو New Line Productions با بودجه‌ای ۲۰ میلیون دلاری تولید و فروش عالی ۳۵۲ میلیون دلاری را پشت سر گذاشت.

داستان فیلم درباره یک کارمند ساده بانک به نام استنلی جریان دارد که از زندگی یکنواخت و سخت خود خسته شده و پس از خراب شدن ماشینش روی پل توقف می‌کند و در همان زمان ماسکی را درون آب می‌یابد. ماسکی که روز بعد از آن استنلی متوجه قدرت خارق‌العاده آن می‌شود و می‌فهمد که این ماسک روی صورت هرکسی که باشد می‌تواند او را به فردی ابرانسانی تبدیل کند. زندگی او توسط این ماسک متحول می‌شود ولی افتادن آن به‌دست افراد شرور می‌تواند خطرات زیادی را به‌همراه داشته باشد. موضوعی که خط داستانی اصلی این فیلم را شکل می‌دهد.


جیم کری با کت و شلوار قهوه‌ای در فیلم Liar Liar

۳- فیلم Liar Liar

فیلم دروغگو دروغگو

  • کارگردان: تام شادیاک
  • نویسنده: پل گوای
  • بازیگران: جیم کری، مورا تیرنی، جنیفر تیلی، سوزی کرتز
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Liar Liar در IMDB: ۶.۹ از ۱۰

فیلم Liar Liar یکی از فیلم‌های جیم کری به‌شمار می‌رود که خیلی‌ها آن را بهترین فیلم این بازیگر محبوب می‌دانند. فیلمی که درباره پسری به نام فلچر جریان دارد که پسر یک وکیل دروغ‌گو است و آرزو می‌کند که پدرش هیچ‌وقت دیگر نتواند دروغ بگوید. فلچر در روز تولد خودش این آرزو را می‌کند و پدرش به مدت ۲۴ ساعت به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند دروغ بگوید و به‌همین‌دلیل انجام کارهایش با مشکل روبه‌رو می‌شود. او در این مسیر متوجه می‌شود که بدون دروغ گفتن هم می‌توان از یک موکل دفاع و او را تبرئه کرد.

ایفای نقش جیم کری در فیلم دروغگو دروغگو به‌قدری حساب‌شده و فوق‌العاده است که به‌خاطرش در مراسم گلدن گلوب نامزد کسب این جایزه شد ولی دستش از آن کوتاه ماند. این فیلم دومین همکاری میان جیم کری و تام شادیاک به‌شمار می‌رود که در مجموع سه بار با یکدیگر در فیلم‌های Ace Ventura: Pet Detective و Bruce Almighty و همچنین همین فیلم Liar Liar همکاری داشته‌اند. این فیلم در سال ۱۹۹۷ میلادی به تهیه‌کنندگی برایان گریزر توسط استودیو Imagine Entertainment با بودجه‌ای ۴۵ میلیون دلاری تولید و در گیشه‌ها فروش خوب ۳۰۵ میلیون دلاری را تجربه کرد.


کاور فیلم The Truman Show با نقش آفرینی جیم کری

۲- فیلم The Truman Show

فیلم نمایش ترومن

  • کارگردان: پیتر ویر
  • نویسنده: اندرو نیکول
  • بازیگران: جیم کری، لورا لینی، اد هریس، نوآ امریک
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۸ میلادی
  • میانگین امتیازات The Truman Show در IMDB: ۸.۲ از ۱۰

داستان فیلم The Truman Show احتمالا یکی از منحصربه‌فردترین داستان‌ها را درمیان سایر فیلم‌های جیم کری دارد. داستانی که درباره شخصیت ترومن جریان دارد؛ شخصیتی که یک کارگزار بیمه است و پس از مدتی متوجه می‌شود که زندگی او بدون هیچ وقفه‌ای و به‌صورت تمام و کمال در قالب یک برنامه تلویزیونی برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان پخش می‌شود. به‌همین‌دلیل وی تصمیم می‌گیرد تا برای رسیدن به حقیقت زندگی تلاش کند تا متوجه حقیقت واقعی زندگی خود شود.

البته که در تصاویر پخش شده از زندگی او لحظاتی بسیار بامزه و خنده‌دار وجود دارد که بدون شک این فیلم را به اثری سرگرم‌کننده تبدیل می‌کنند. فیلم نمایش ترومن در سال ۱۹۹۸ به تهیه‌کنندگی اسکات رودین توسط استودیو Scott Rudin Productions با بودجه‌ای ۶۰ میلیون دلاری تولید و فروش نسبتا خوب ۲۶۰ میلیون دلاری را پشت‌سر گذاشت. فیلم‌های بسیار کمی در سینما داستانی مانند داستان فیلم The Truman Show دارند که همین‌ موضوع این فیلم را به گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما تبدیل می‌کند؛ مخصوصا اگر طرفدار فیلم‌های کمدی و فیلم‌های جیم کری باشید.


جیم کری و کیت وینسلت خوابیده روی سطح یخ زده در فیلم Eternal Sunshine of the Spotless Mind

۱- فیلم Eternal Sunshine of the Spotless Mind

فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک

  • کارگردان: میشل گوندری
  • نویسنده: چارلی کافمن
  • بازیگران: جیم کری، کیت وینسلت، کیریستن دانست، مارک رافلو
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۴ میلادی
  • میانگین امتیازات Eternal Sunshine of the Spotless Mind در IMDB: ۸.۳ از ۱۰

به بهترین فیلم جیم کری در این مقاله رسیدیم؛ فیلمی که درمیان فیلم‌های او یکی از بهترین تیم‌های بازیگری را در خود می‌بیند. فیلم Eternal Sunshine of the Spotless Mind یک فیلم کمدی عاشقانه و علمی تخیلی به‌شمار می‌رود که عناصر روان‌شناختی مهمی را خیلی خوب به‌تصویر می‌کشد. فیلم‌نامه این فیلم در مراسم اسکار توانست جایزه بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی را به خودش اختصاص دهد و کیت وینسلت نیر برای نقش‌آفرینی در آن نامزد کسب این جایزه شد. این فیلم در سال ۲۰۰۴ به تهیه‌کنندگی استیو گولین توسط استودیو Anonymous Content با بودجه‌ای ۲۰ میلیون دلاری تولید و در گیشه‌ها فروش نسبتا خوب ۷۵ میلیون دلاری را تجربه کرد.

داستان این فیلم درباره پاک کردن خاطرات انسان جریان دارد؛ خاطراتی که برخی‌ها دوست ندارند آن‌ها را به یاد بسپارند و با پیشرفت تکنولوژی می‌توانند آن‌ها را فراموش کنند. شخصیت‌های اصلی این داستان یعنی کلمنتاین و جول قبل از تصمیم به پاک کردن خاطرات خود یکدیگر را می‌شناختند و پس از پاک این اتفاق و پس از فراموشی یکدیگر بار دیگر به سمت هم کشیده شدند. اگر از فیلم‌های کمدی خوشتان می‌آید تماشای این فیلم کمدی و علمی تخیلی را با نقش‌آفرینی بازیگران برجسته‌ای مانند جیم کری، کیت وینسلت، کیریستن دانسک و مارک روفالو از دست ندهید.

نظر شما همراهان عزیز سایت زومجی درباره فهرست بهترین فیلم های جیم کری چیست؟ به‌نظر شما جای کدامیک از فیلم‌های این بازیگر محبوب هالیوود در این فهرست خالی است؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین فیلم های جیم کری کدامند؟

از میان بهترین فیلم های جیم کری می‌توان به فیلم خنگ و خنگتر، فیلم ماسک، فیلم نمایش ترومن و فیلم پسر کابلی اشاره کرد. فهرست کامل ۲۰ فیلم برتر جیم کری را می‌توانید در سایت زومجی بخوانید.

۲- فیلم جدید جیم کری کدام است؟

از فیلم های جدید جیم کری می‌توان به فیلم سونیک ۱ و سونیک ۲ اشاره کرد. او همچنین در سریال Kidding محصول سال 2018 الی 2020 ایفای نقش کرده است. فهرست کامل ۲۰ فیلم برتر جیم کری را می‌توانید در سایت زومجی بخوانید.
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده