بهترین انیمه های ۲۰۲۲ | از آثار منتشر شده تا مورد انتظار

بهترین انیمه های ۲۰۲۲ | از آثار منتشر شده تا مورد انتظار

پنجشنبه, ۲۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۱

با شروع سال جدید میلادی، بسیاری از علاقمندان انیمه‌های ژاپنی، منتظر پخش انیمه‌های محبوب خود هستند. با زومجی در مرور فهرست بهترین انیمه های 2022 همراه باشید.

دوست‌داران انیمه بی‌صبرانه چشم انتظار محصولات جدید این دنیای جذاب و پرزرق و هستند. متأسفانه مشکلات حاصل از همه گیری کرونا به جز صنعت سینما، دنیای محصولات انیمیشنی را هم تحت تأثیر قرار داده و باعث تعلیق بسیاری از سریال‌های جذاب انیمه‌ای شد که علاقمندان‌شان مدت‌ها منتظر پخش آن‌ها بودند.

خوشبختانه با شروع واکسیناسیون و بهبودی نسبی اوضاع، صنعت تولید فیلم و انیمیشن ژاپن هم آرام آرام به حالت اولیه بازگشته و به این ترتیب این روزها شاهد معرفی مجموعه‌ای قابل‌توجه از انیمه‌های جدید یا دنباله‌های پرطرفدار انیمه‌های پیشین هستیم که باعث شده است سال جاری یکی از ایام خوب برای دوست‌داران محصولات انیمه‌ای باشد.

درادامه با زومجی در مرور بهترین انیمه‌هایی که قرار است در سال ۲۰۲۲ پخش و اکران شوند، همراه باشید. البته پیشاپیش یادآوری می‌کنیم ممکن است برخی از اطلاعات ارائه شده در این مطلب به مرور زمان تغییر کرده و جایگزین شوند چون هنوز زمان مشخصی برای پخش این انیمه‌ها در سال جاری میلادی مشخص نشده است.

انیمه‌های این فهرست براساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.


بهترین انیمه های 2022

انیمه های ۲۰۲۲

۱۵- انیمه Orient

انیمه مشرق زمین (اورینت)

  • ژانر: اکشن، خیال‌انگیز
  • کارگردان: تتسویا یاناگیساوا
  • شرکت سازنده: A.C.G.T.
  • زمان پخش: ۶ ژانویه ۲۰۲۲ - منتشر شده است.
  • انیمه Orient در Imdb

دنباله انیمه مگی: هزارتوی جادو (Magi: The Labyrinth of Magic) اثر شینوبو اوتاکا، دوره‌ی جایگزین سنگوکو در ژاپن را به تصویر می‌کشد که در آن شیاطین زمام امور را به‌دست گرفته و برانسان‌ها حکومت می‌کنند. دراین دوران دیگر سامورایی بودن به معنای قهرمان بودن و مایه افتخار فرد در جامعه نیست، بلکه اسباب شرمساری و خجالت است. به طوری که فرزندان سامورایی‌ها حتی توسط همنوعان خود هم طرد شده و مورد تحقیر و بدرفتاری قرار می‌گیرند.

در این دوران است که موساشی جسور و دوست صمیمیش کوجیرو به هم قول می‌دهند درآینده شیاطین را نابود کرده و آبروی سامورایی‌ها را بازگردانند. موساشی در دوران نوجوانی به‌صورت مخفیانه به‌عنوان یک شمشیرزن تمرین می‌کند تا برای رسیدن به هدفش آمادگی لازم را داشته باشد، هرچند کوجیرو دیگر در این مورد اطمینان کافی ندارد و نمی‌داند کار درست و غلط چیست.

اولین قسمت این مجموعه در تاریخ ۶ ژانویه سال جاری پخش شد و بینندگان همراه آن‌ها سفری مهیج را برای ساختن دنیایی بهتر برای همه انسان‌ها آغاز کردند.


انیمه های 2022

۱۴- انیمه Attack on Titan (بخش دوم فصل آخر)

انیمه حمله به تایتان (اتک آن تایتان)

  • ژانر: اکشن، درام، خیال‌انگیز، رازآلود
  • کارگردان: یوئیچیرو هایاشی
  • شرکت سازنده: MAPPA
  • زمان پخش: ۹ ژانویه ۲۰۲۲ - منتشر شده است
  • انیمه Attack on Titan در Imdb

نوبتی هم که باشد، نوبت گل سرسبد انیمه‌های این فصل است. نمی‌توانیم از بهترین انیمه‌ها صحبت کنیم بی‌آنکه نبرد بشریت با موجودات غول پیکر را فراموش کنیم. امکان ندارد جزو علاقمندان انیمه باشید و نام انیمه اتک آن تایتان به گوش‌تان نخورده باشد.

داستان موجوداتی غول‌پیکر به نام تایتان‌ها که بی‌رحمانه به بشریت هجوم آورده و نسل انسان‌ها را در معرض خطر نابودی قرار می‌دهند. مقابله با این موجودات بسیار سخت است و از عهده همه کسی برنمی‌آید. هرچند همیشه قهرمانانی پا به میدان می‌گذارند تا از دیگران محافظت کنند، البته شیوه محافظت آن‌ها شاید از راه‌هایی باشد که هیچ کدام از ما توقع آن را نداریم!

این انیمه با اقتباس از مانگایی به همین نام نوشته هاجیمه ایسایاما ساخته شده است، محصولی جذاب که چند فصل اخیر آن جامعه انیمه دوستان را شدیدا درگیر خود کرده است. تریلر اولیه و تاریخ انتشار نیم فصل آخر این مجموعه در ماه اکتبر سال گذشته منتشر شد. بله، بالاخره انتظارها به پایان رسید و خیلی زود به سرانجام قهرمانان اصلی این مجموعه ارن، آرمین، میکاسا و سایرین پی خواهیم برد.

پایان مانگای این اثر یکی از بحث‌برانگیزترین لحظات دنیای مانگا در سال ۲۰۲۱ بود، به طوری که به باور بسیاری از طرفداران این مجموعه، این پایان به شخصیت ارن یگر آسیب می‌رساند. حالا شاید اقتباس انیمه‌ای این سریال بتواند فرصتی مناسب را در اختیار دست‌اندرکاران قرار دهد تا با نقل روایتی متفاوت داستان را به شکلی بهتر به پایان ببرند. پس برای آگاهی از چند و چون این موضوع، باید کمی دیگر صبر کنیم.


لوید، آنیا و یور در انیمه خانواده جاسوس

۱۳- انیمه Spy X Family

انیمه خانواده X جاسوس

  • ژانر: اکشن، کمدی، جاسوسی
  • کارگردان: کازوهیرو فروهاشی
  • شرکت سازنده: Wit Studio- CloverWorks
  • زمان پخش: آوریل- بهار ۲۰۲۲
  • انیمه Spy X Family در Imdb

انیمه خانواده جاسوس جزو محصولات جدیدی است که قرار است در سال جاری میلادی پخش شود. این انیمه یک کمدی جذاب اکشن است که براساس مانگایی به همین نام ساخته شده است. این مانگا در طول چند سال اخیر به محبوبیت بسیاری دست پیدا کرده و مورد توجه علاقمندان قرار گرفت و اینگونه شرایط برای ساخت انیمه‌ای براساس آن هم فراهم شد.

سه نفر با توانایی‌های مختلف سعی دارند خانواده‌ای تشکیل داده و از آن برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند

داستان این انیمه در مورد جاسوسی است که باید برای انجام یک مأموریت خاص، خانواده تشکیل دهد تا پوشش حفاظتی مناسبی را برای فعالیت او فراهم کنند. پس کودکی را به فرزندی پذیرفته و کسی را هم استخدام می‌کند تا نقش همسرش را بازی کند.

حالا او خانواده و پوشش مورد نظر خود را به‌دست آورده است، هرچند هیچ چیز آنگونه که باید، به نظر نمی‌رسد. زنی که به ظاهر همسر او است یک قاتل اجاره‌ای است و دختری که به فرزندی پذیرفته هم یک ذهن خوان است که به خوبی از شرایط اطرافش و آنچه در ذهن والدینش می‌گذرد، آگاهی دارد. این سه نفر سعی می‌کنند بدون آنکه دیگران متوجه شوند مأموریت و کارهای خود را پیش ببرند، هرچند این امر درنهایت باعث نزدیک‌تر شدن آن‌ها به هم می‌شود.

این انیمه لحظات خنده دار و بامزه زیادی دارد و تماشای آن جزو پیشنهاد‌های ما به شما انیمه دوستان است. پس منتظر پخش آن در ماه آوریل سال ۲۰۲۲ باشید.


انیمه های 2022

۱۲- انیمه Kaguya-Sama: Love is War (فصل سوم)

انیمه کاگویا ساما: عشق جنگ است

انیمه کاگویا ساما یکی از عناوین برتر فصل انیمه‌ای پیش رو و یکی دیگر از آثار محبوب سال‌های اخیر است. اگر از طرفداران انیمه‌های کمدی رمانتیک هستید، احتمالا این انیمیشن توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

کاگویا ساما تقلیدی خنده‌دار و دیوانه وار از قالب معمول انیمه‌های این چنینی است. شخصیت های اصلی انیمه، کاگویا و شیروگا هستند که در جنگی دائمی سعی دارند زودتر از دیگری به عشق خود اعتراف کنند. اگر هنوز موفق به تماشای این انیمه نشده‌اید، پیشنهاد می‌کنم قبل از پخش فصل جدید آن در ماه آوریل سال جاری، وقت گذاشته و فصل‌های قبلی را تماشا کنید تا بهتر با حال‌وهوای فصل جدید این انیمه ارتباط برقرار کنید.


انیمه های ۲۰۲۲

۱۱- انیمه Rising of the Shield Hero

انیمه ظهور قهرمان سپر (فصل دوم)

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام خیال انگیز
  • کارگردان: ماساتو جینبو
  • شرکت سازنده: Kinema Citrus- DR Movie
  • زمان پخش: آوریل/ بهار ۲۰۲۲
  • انیمه Rising of the Shield Hero در Imdb

به نظر می‌رسد بالاخره زمان برخاستن مجدد قهرمان سپر از راه رسیده است، انیمه‌ای جذاب که فصل اول آن در تابستان سال ۲۰۱۹ منتشر شده و یکی از مدعیان عنوان برتر فصل بود. قهرمان این انیمه نائوفومی ایواتانی است که به دنیایی افسانه‌ای احضار می‌شود تا در قد و قامت یکی از چهار قهرمان افسانه‌ای این سرزمین هنرنمایی کند. به جز او سه قهرمان دیگر قهرمان نیزه، قهرمان شمشیر و قهرمان کمان هستند که هر چهار نفر باید با بلاهایی که هرچند ماه یک بار اتفاق افتاده و موجودیت این دنیا را به مخاطره می‌اندازند، مواجه شده و خطرات موجود را خنثی کنند.

دیگر نکته جالب در مورد این انیمه جذاب این است که قهرمان سپر در ابتدای حضورش مورد بی‌مهری‌هایی قرار می‌گیرد، به طوری که از اشتیاقش برای نجات این دنیا کاسته می‌شود. اما درنهایت با برقراری ارتباط با دیگران و پیدا کردن نقاط قوت و ضعف خود، رفته رفته براین احساس فائق می‌آید. حالا پس از گذشته سه سال انتظار طولانی، قرار است چهار قهرمان بازگشته و ما را با ماجراجویی‌های جدید خود سرگرم کنند.


بهترین انیمه های 2022

۱۰- انیمه Devil Is a Part-Timer

انیمه شیطان نیمه وقت (فصل دوم)

انیمه شیطان نیمه وقت، یک کمدی کلاسیک با حال‌وهوایی عجیب و غریب است. داستان این انیمه که فصل اول آن در سال ۲۰۱۳ پخش شد، پیرامون زندگی پادشاهی شیطانی است که به دنیای واقعی رانده می‌شود. او اکنون نه قدرتی دارد و نه جا و مکانی برای زندگی کردن، پس تنها کار منطقی را انجام داده و در یک مغازه مک دونالد محلی شغلی برای خود دست و پا می‌کند!

این انیمه در زمان پخش، چندان با استقبال مخاطبان مواجه نشد

متأسفانه در زمان پخش این انیمه، سایه آثاری همچون حمله به تایتان و «کیل لا کیل» (Kill la Kill) روی آن سایه افکنده و آنگونه که باید و شاید مورد توجه مخاطبان قرار نگرفت. بااین وجود با گذشت سال‌ها رفته رفته بر میزان محبوبیت انیمه شیطان نیمه وقت افزوده شده و طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرد که شرایط را برای ساخت و پخش فصلی جدید از آن فراهم کرد. به نظر می‌رسد فصل جدید این انیمه در ماه ژوئیه سال جاری میلادی پخش خواهد شد.


بهترین انیمیه های ۲۰۲۲

۹- انیمه Dr. Stone: Ryusui

انیمه دکتر استون: ریوسوی

  • ژانر: ماجراجویی، پساآخرالزمانی، علمی- تخیلی
  • کارگردان: -
  • شرکت سازنده: TMS Entertainment
  • زمان پخش: تابستان ۲۰۲۲
  • انیمه Dr. Stone در Imdb

آیا دوست دارید بیننده یک سریال انیمه‌ای جذاب علمی- تخیلی با درون مایه پادآرمان شهری باشید؟ خب، دکتر استون دقیقا مناسب سلیقه شما است.

به‌دنبال رخ دادن یک اتفاق عجیب که باعث سنگ شدن کل بشریت می‌شود، جهان به عصر غارنشینی بازمی‌گردد. دراین میان سنکو ایشیگامی شخصیت اصلی داستان است که باید به کمک قدرت علوم مدرن، مشکل را برطرف کرده و بشریت را نجات دهد. این انیمه دقیقا برای دوست‌داران نمایش‌های جذاب علمی مناسب است، هرچند مطمئنا سایرین هم از تماشای آن لذت خواهند برد.

درحالی که دو فصل اول این انیمه مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و بسیاری از علاقمندان این سریال چشم‌انتظار پخش فصل جدید آن در سال جاری میلادی بودند، اما متأسفانه مشخص شد فصل سوم این انیمه قرار است به‌جای امسال، درسال آینده اکران شود. بااین‌حال اعلام شد تابستان امسال علاقمندان سریال دکتر استون می‌توانند با تماشای انیمه ویژه دکتر استون: ریوسوی سرگرم شوند. انیمه‌ای که همان‌طور که از نامش پیدا است، تمرکز خود را روی شخصیت ریوسوی نانامی گذاشته است.

این انیمه همچنین حلقه اتصال دو فصل اول این مجموعه با فصل سوم است که سال ۲۰۲۳ اکران خواهد شد، پس منتظر شگفتی‌های علمی جدید باشید.


شخصیت فوشی در انیمه به سوی ابدیت تو

۸- انیمه To Your Eternity (فصل دوم)

انیمه به تو ای ابدی (به سوی ابدیت تو)

وجودی اخروی، مخلوق خود را به جهان انسان‌ها می‌فرستد، خلقتی که ابتدا به‌صورت یک گوی کوچک شکل گرفته اما به تدریج می‌تواند به شکل هرچیزی که می‌میرد تغییر شکل دهد. این موجود جاودانه و نامیرا به شکل اولین دوستش که فوشی نام داشت، به گوشه و کنار جهان سفر کرده و با افراد مختلفی ملاقات می‌کند و درخلال این دیدارها با معنا و مفهوم انسان بودن آشنا می‌شود. او خشم و غم را تجربه می‌کند و شاهد آمدن و رفتن عزیزانش است.

داستان با پسری تنها آغاز می‌شود که در مناطق قطبی واقع در آمریکای شمالی سرگردان است. پس از شکل گرفتن رابطه‌ای دوستان بین پسرک و یک گرگ، این دو برای ادامه زندگی در شرایط سخت به کمک هم می‌آیند. هرچند گرگ ما دقیقا آن چیزی نیست که نشان می‌دهد، او همان مخلوق نامیرا است که می‌تواند خود را به هرشکلی دربیاورد و درنهایت او پس از مرگ پسر، به شکل او درآمده و به زندگی ادامه می‌دهد.

فصل اول این انیمه درحالی به پایان رسید که فوشی دوران کودکی را سپری کرده و فردی بزرگسال است که آرام آرام به دوران میانسالی خود نزدیک می‌شود. غم از دست دادن دوستان، فوشی را خسته و منزوی کرده است. هرچند که درعین خستگی نمی‌تواند از نبرد اجتناب ناپذیری که در پیش است فرار کند. موجوداتی به نام نوکِر به‌دنبال شکار او هستند و او باید راهی برای فرار یا مقابله با آن‌ها پیدا کند.

پخش فصل دوم این سریال برای فصل پاییز سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی‌ شده است.


ایچیگو کوروساکی در انیمه بلیچ

۷- انیمه Bleach: Thousand-Year Blood War Arc

انیمه بلیچ: جنگ خونین هزار ساله

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی،کمدی، ماورایی
  • کارگردان: تومو هیسا تاگوچی
  • شرکت سازنده: نامشخص
  • زمان پخش: پاییز ۲۰۲۲
  • انیمه Bleach در Imdb

بلیچ دیگر انیمه‌ای است که انتشار آن در سال جاری میلادی باعث امتنان و شادی مخاطبان شده است. درواقع در یک حرکت واقعا غیرمنتظره، بلیچ بازگشته و خب بهتر از همیشه هم به نظر می‌رسد.

پس از آنکه این انیمه به‌دلیل رتبه بندی پایین مانگای آن در سال ۲۰۱۲ کنار گذاشته شد، بسیاری از انیمه دوستان تصور کردند که دیگر فصلی جدید از انیمه درکار نخواهد بود. این مسئله به‌ویژه از آن جهت ناراحت کننده و اسباب شرمساری بود که این توقف درست قبل از آخرین قوس داستانی آن یعنی جنگ خون هزارساله رخ داد. در آن زمان پایان بلیچ آنگونه که تصور می‌شد مورد توجه انیمه دوستان قرار نگرفته و ظاهرا آن اختتامیه باشکوهی که آن‌ها در ذهن پرورانده بودند را به نمایش نگذاشت.

اما بعد از گذشت هشت سال از آخرین نمایش انیمه بلیچ، در جریان رویداد «جامپ فستا» (JUMP FESTA)، خبری خوب در مورد ساخت فصلی جدید از این انیمه به گوش رسید. بنابراین باید منتظر بود و دید در ماه اکتبر سال جاری این انیمه می‌تواند توجه مخاطبان قدیمی خود را به‌دست آورد یا خیر.


ایزوکو میدوریا در انیمه مدرسه قهرمانانه من یا آکادمی قهرمان من

۶- انیمه My Hero Academia (فصل ۶)

انیمه آکادمی قهرمان من

  • ژانر: اکشن، کمدی
  • کارگردان: کنجی ناگاساکی
  • شرکت سازنده: استودیو بونز (Bones)
  • زمان پخش: پاییز ۲۰۲۲
  • انیمه My Hero Academia در Imdb

انیمه آکادمی قهرمان من برای یک فصل دیگر باز خواهد گشت تا دوباره مخاطبان را با زندگی ایزوکو میدوریا همراه کند. ایزوکو بدون هیچ ویژگی خاصی متولد شد، هرچند تبدیل به یکی از قهرمانان فوق‌العاده قدرتمند شد. وقتی میدوریا قدرت قهرمان شماره یک جهان یعنی آلمایت را از آن خود می‌کند، وارد مدرسه قهرمانان شده و درکنار همکلاسی‌های جدید خود هم تمرین‌های بیشتری انجام می‌دهد و هم آرزوهای خود را دنبال می‌کند. او بر شخصیت‌های شرور غلبه می‌کند، هرچند به نظر می‌رسد هنوز بزرگ‌ترین نبرد باقی مانده است.

فصل ششم انیمه ابرقهرمانی مدرسه قهرمانانه من قرار است در فصل پاییز سال ۲۰۲۲ منتشر شده و یکی از پرزدخوردترین قوس‌های داستانی این مجموعه را پوشش دهد. این بار قرار است ایزوکو به همراه دیگر همکلاسی‌ها و معلم‌های‌شان با جبهه آزادی ماورالطبیعه مقابله کند، گروهی متشکل از شخصیت‌های شرور که به وسیله‌ی اتحادیه جبهه آزادی متا و لیگ بدنام شروران تشکیل شده است.


توهرو، یوکی و کیو در انیمه سبد میوه در کنار

۵- انیمه Fruits Basket: Prelude

انیمه سبد میوه: پیش‌ درآمد

  • ژانر: درام، عاشقانه، برشی از زندگی
  • کارگردان: یوشی‌هیده ایباتا
  • شرکت سازنده: TMS Entertainment
  • زمان پخش: ۱۸ فوریه ۲۰۲۲
  • انیمه Fruits Basket: Prelude در Imdb

باوجود اینکه فصل آخر این مجموعه در ماه ژوئن سال گذشته میلادی پخش شده و داستان آن به پایان رسید، اما به نظر می‌رسد محتوای مانگای این مجموعه در حد و اندازه‌ای است که بتوان انتظار تولید محصولات بیشتری از آن را داشت. فیلم سبد میوه که قرار است در تاریخ هجدهم فوریه سال جاری میلادی در سالن‌های سینما در ژاپن اکران شود، داستان کیوکو و کاتسویا پدر و مادر قهرمان اصلی سریال یعنی توهرو هوندا را روایت می‌کند.

درنتیجه طرفداران این مجموعه موفق، شانس این را خواهند داشت تا برای اولین‌بار ببینند این زوج چگونه عاشق شده و باهم ازدواج کردند و اینکه چطور کیوکو از رهبری یک باند مخوف و خطرناک به مادری فداکار و از جان گذشته تبدیل شد که همواره الهام بخش توهرو بود.

به‌علاوه در این پیش درآمد شاهد محتوایی جدید و انحصاری از اتفاقات پس از پایان مجموعه هم خواهید بود که حول محور زندگی کیو و توهرو و زندگی جدید آن‌ها به‌عنوان یک زوج عاشق می‌چرخد. بنابراین اگر بعد از پایان این مجموعه هنوز عاشق آن هستید و دوست دارید شاهد نمایش بیشتری از سبد میوه باشید، تماشای این فیلم قطعا برای‌تان راضی کننده است.


شخصیت کومی در انیمه کومی نمی تواند حرف بزند

۴- انیمه Komi Can't Communicate (فصل دوم)

انیمه کومی نمی‌تواند صحبت کند (کومی سان نمی‌تونه ارتباط برقرار کنه)

  • ژانر: کمدی رمانتیک، برشی از زندگی
  • کارگردان: آیومو واتانابه، کازوکی کاواگوئه
  • تهیه کننده: Shogakukan Shueisha Productions
  • زمان پخش: سال ۲۰۲۲
  • انیمه Komi Can't Communicate در Imdb

انیمه کومی نمی‌تواند صحبت کند در مورد دوران مدرسه کومی شوکو است که مورد حسادت بسیاری از هم مدرسه‌ای‌هایش قرار دارد. او زیبا و ترسناک است و شاید همین مسئله باعث می‌شود که زیاد میلی به صحبت کردن با دیگران نداشته باشد! هرچند تادانوی تازه وارد اولین کسی است که حقیقت را کشف می‌کند!

تماشای این انیمه به کسانی که از اختلالات ارتباطی و گفتاری رنج می‌برند، توصیه می‌شود

اینکه کومی فردی به‌شدت مضطرب است و از اختلالی رنج می‌برد که باعث می‌شود از صحبت کردن با دیگران بترسد و از آن طفره برود. تادانو پس از پی بردن به این مسئله سعی می‌کند ازطریق نوشتن با او دوست شود و حتی به کومی قول می‌دهد به او در رسیدن به هدفش یعنی داشتن صد دوست کمک کند.

این انیمه جزو محصولاتی است که تماشای آن برای آن دسته از مخاطبانی که شرایط مشابهی را تجربه کرده و با انواع اضطراب و مشکلات ارتباطی دست‌وپنجه نرم می‌کنند مفید است. همین مسئله باعث شد که فصل اول این مجموعه که در نتفلیکس منتشر شد، به‌شدت مورد توجه قرار گرفته و به موفقیت برسد. قرار است فصل دوم این مجموعه در ماه آوریل سال جاری میلادی پخش شود.


شخصیت تورفین در انیمه حماسه وینلند

۳- انیمه Vinland Saga

انیمه حماسه وینلند

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام
  • کارگردان: یابوتا شوهی
  • شرکت سازنده: به احتمال زیاد Kafka
  • زمان پخش احتمالی: ۲۰۲۲
  • انیمه Vinland Saga در Imdb

حماسه وینلند یکی دیگر از انیمه‌هایی است که نامش در میان بهترین انیمه‌های سال جاری میلادی جای دارد. شاید یکی از عمده دلایل محبوبیت این انیمه پرداخت آن به زندگی وایکینگ‌ها است، درواقع آن‌ها هم همچون گروه‌های دیگری همچون سامورایی، نینجا یا دزدان دریایی، جزو شخصیت‌هایی هستند که همیشه طراوت و تازگی خود را حفظ کرده و مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند. این موضوع حتی در مورد بازی‌های مدرن هم صدق می‌کند.

داستان حماسه وینلند روی شخصیت جوانی به نام تورفین متمرکز است که در جستجوی انتقام به‌دنبال سفر به سرزمینی افسانه‌ای در غرب دور است که از آن با عنوان وینلند یاد می‌شود. هرچند بعدها بینندگان متوجه می‌شود که این کشور در آمریکای شمالی واقع شده است.

فصل اول این انیمه به‌گونه‌ای به پایان رسید که به‌سادگی نشان می‌داد کل این فصل مقدمه‌ای برای داستانی در ابعاد بزرگ‌تر بوده است. حماسه وینلند انیمیشنی چشمگیر با داستانی جذاب است که بی‌تردید در فصل آینده هم درخشش خود را حفظ خواهد کرد. به نظر می‌رسد اواسط یا اواخر سال ۲۰۲۲ زمان مناسبی برای پخش این انیمه از سرویس آمازون پرایم است. همچنین به نظر می‌رسد در صورت موفقیت فصل دوم این انیمه، باید منتظر پخش فصل سوم آن هم باشیم که در ادامه آن ساخته و اکران خواهد شد.


دنجی و پوچیتا در انیمه مرد اره ای یا چینساو من

۲- انیمه Chainsaw Man

انیمه چینسا من (مرد ارّه‌ای)

  • ژانر: اکشن، کمدی ترسناک، خیال پردازی تاریک
  • کارگردان: ریو ناکایاما، ماکوتو ناکازانو
  • شرکت سازنده: MAPPA (ماپا)
  • زمان پخش احتمالی: ۲۰۲۲
  • انیمه Chainsaw Man در Imdb

مرد ارّه‌ای، یکی دیگر از انیمه‌های جدیدی است که قرار است در سال ۲۰۲۲ پخش شود. دنیای قهرمان داستان توسط شیاطینی که ترس‌های انسانی را تجسم بخشیده و از وحشت آدم‌ها تغذیه می‌کنند، رو به نابودی گذاشته است.

پیمان میان یک انسان و هیولا، منجر به تولد شخصیتی ترسناک می‌شود

دراین زمان است که شخصیت اصلی داستان یعنی دنجی به‌عنوان یک اهریمن کش مشغول کار است تا بدهی‌های به جا مانده از پدرش را تسویه کند. او دراین مسیر از سگی به نام پوچیتا که دست برقضا خودش هم یک شیطان است، کمک می‌گیرد. بعد از آنکه به دنجی خیانت شده و او کشته می‌شود، پوچیتا با استفاده از قرارداد بسته شده میان او و دنجی، به کمکش آمده و اینگونه است که دنجی در قالب اهریمنی به نام مرد ارّه‌ای تولدی دوباره پیدا می‌کند.

همانگونه که از نام انیمه پیدا است، این یک سریال پر از لحظات خون و خونریزی است که براساس مانگای محبوبی به همین نام ساخته شده است. همچون انیمه اورلرد هنوز زمان دقیقی برای انتشار این انیمه مشخص نشده است.


شخصیت مومونگا در انیمه اورلرد یا ارباب

۱- انیمه Overlord (فصل چهارم)

انیمه اورلرد (ارباب)

  • ژانر: اکشن، ماورایی، فانتزی
  • کارگردان: نائویوکی ایتو
  • شرکت سازنده: مدهاوس (Madhouse)
  • زمان پخش: ۲۰۲۲
  • انیمه Overlord در Imdb

نمی‌توان لیستی از بهترین انیمه‌های پیش‌رو تهیه کرد، بی‌آنکه نام یکی از داغ‌ترین آثار ژانر جدید دهه یعنی ایسکای (isekai) را از قلم انداخت! انیمه اورلرد که داستان سفر در زمان و مکان (دنیای موازی) را به مسیری جدید هدایت کرد. بدنیست همین‌جا یادآوری کنیم اگر دوست دارید با ژانرهای مختلف انیمه و مانگا آشنا شوید، مرور مقاله زیر را فراموش نکنید.

اما انیمه اورلرد براساس لایت ناولی به همین نام نوشته کوگانه مارویاما ساخته شده است. به‌علاوه هوگین میاما هم با الهام از این رمان، مانگایی نوشته است که انتشار آن از سال ۲۰۱۴ تاکنون ادامه دارد.

برخلاف نمونه‌های دیگر از این ژانر انیمه، این بار قهرمان داستان (مومونگا) را نه در قد و قامت یک شخصیت افسانه‌ای خداگونه، که در کالبد بزرگ‌ترین شرور یک بازی محبوب و جهانی مشاهده می‌کنیم. همه اینها فرصتی را برای شخصیت اصلی فراهم می‌کند تا میراث خود را زنده نگه دارد. درکنار آن، NPC یا شخصیت‌های داخل بازی (غیر بازیکن) که در خدمت شخصیت اصلی هستند هم جان گرفته و دارای احساسات و عواطف می‌شوند که این مسئله خود به جذابیت داستان اضافه می‌کند.

هنوز تاریخ مشخصی در مورد زمان انتشار این انیمه منتشر نشده است، بااین‌حال می‌دانیم که قرار است این انیمه در سال ۲۰۲۲ وارد بازار شود.

به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم از مرور این فهرست از جذاب‌ترین انیمه‌های سال جدید برای‌تان جالب توجه بوده باشد. شما بی‌صبرانه در انتظار پخش کدام انیمه هستید و چرا این انیمه اینطور شما را مجذوب خود کرده است؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در زومجی هم درمیان بگذارید.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین انیمه های ۲۰۲۲ کدام‌اند؟

از میان بهترین انیمه های 2022 می‌توان به انیمه Overlord ، انیمه Chainsaw Man و انیمه Attack on Titan اشاره کرد. فهرست کامل ۱۵ انیمه برتر سال ۲۰۲۲ را در سایت زومجی بخوانید.

۲- کدام انیمه های سال 2022 در ژانر فانتزی هستند؟

از میان انیمه های ۲۰۲۲ دو انیمه Devil Is a Part-Timer و Overlord از جمله انیمه‌های فانتزی مورد انتظار امسال هستند. فهرست کامل ۱۵ انیمه برتر سال ۲۰۲۲ را در سایت زومجی بخوانید.
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده