نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۱۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰

اینتل قدم‌های بزرگی در مبارزه با تبعیض جنسیتی در بازی‌های رایانه‌ای برمی‌دارد

شاید مهم‌ترین خبر از نمایشگاه CES سال گذشته، سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری اینتل در مبارزه با آزار و اذیت‌های کاربران بازی‌های آنلاین بود. در کنفرانس امسال اینتل، این غول تکنولوژی از پیشرفت‌های کار خود در این زمینه خبر داد.

GamerGate نام جریانی است که مربوط به تبعیض جنسیتی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای و اذیت و آزار گیمرها‌ی مؤنث می‌شود که سال گذشته سر و صدای زیادی ایجاد کرد. اینتل با اعلام سرمایه‌گذاری خود در این راستا، قدم بزرگی در این راه برداشت و بعد از گذشت یک سال عملکرد خود را به حاضران در نمایشگاه CES 2016 توضیح داد.

برایان کرانیچ، مدیر عامل اینتل در انتهای کنفرانس خبری این شرکت اعلام کرد ۴۳ درصد از استخدام‌های جدید اینتل را خانم‌ها و اقلیت‌ها تشکیل می‌دهند. گذشته‌ از این، امنیت شغلی این کارمندان به اندازه‌ی کارمندان قبلی این شرکت و همه‌ی کسانی است که جزئی از اقلیت‌ها به حساب نمی‌آیند. کرانیچ از این حرکت به عنوان «یک پیشرفت بسیار قابل توجه» در طول یک سال گذشته یاد می‌کند. او همچنین اعلام کرد اینتل سالی دوبار، گزارش کاملی از آمارهای این‌چنینی منتشر می‌کند. اولین نسخه از گزارش‌های تنوع کارمندان و حمایت از آن‌ها روز سوم فوریه (۱۴ بهمن) منتشر می‌شود.

مدیر عامل اینتل مبارزه با GamerGate را یک قدم جلوتر هم می‌برد. او گفت:

باید توجه داشته باشیم که پشت هر دستگاه، هر بازی، هر ارتباط و هر توییت یک انسان واقعی نشسته که احساساتی واقعی دارد و نیازمند امنیت و تعامل سالم با دیگران است.

اینتل برای رسیدن به اهداف خود، با شرکت Vox Media (که وب‌سایت‌های The Verge و Polygon زیرمجموعه آن‌ هستند)، وبسایت خبری Recode و یک شرکت خیریه قرارداد بسته تا به شکلی همه‌جانبه مبارزه برای جلوگیری از آزار و اذیت اینترنتی را آغاز کند. امیدواریم این حرکت منجر به پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌ای شود که مشکل بسیار از کاربران در سراسر دنیا است.

اگر به اخبار این رویداد علاقه‌مند هستید، می‌توانید تمام مطالب مربوط به آن را در صفحه CES 2016 مشاهده کنید.

منبع: Engadget


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده