// دوشنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۱

مجموعه Forza Motorsport ده ساله شد: چه خاطره‌‌ای از این بازی دارید؟

سری بازی‌های Forza Motorsport یکی از بهترین و نام‌آورترین بازی‌های سبک شبیه‌ساز رانندگی است که انحصارا در اختیار کنسول‌ ایکس‌باکس است. ۱۰ سال پیش در چنین روزی اولین قسمت این سری برای اولین کنسول خانگی ردموندی‌ها منتشر شد.

مایکروسافت در سال ۲۰۰۱ میلادی استودیو ترن ۱۰ (Turn 10) را تاسیس کرد تا به وسیله‌ی این استودیو، تولید یک بازی انحصاری و طراز اول در سبک شبیه‌ساز رانندگی را در دستور کار خود قرار دهد. تاسیس این استودیو یک سال قبل از عرضه‌ی اولین کنسول خانگی ردموندی‌ها به نام ایکس‌باکس بود. به محض احداث ترن ۱۰، برنامه‌ریزی برای تولید و توسعه‌ی مجموعه‌ی فورزا موتوراسپورت شروع شد. پروسه‌ی تولید بازی شبیه‌ساز رانندگی Forza Motorsport نزدیک ۴ سال به طول انجامید و سرانجام این بازی در ماه می سال ۲۰۰۵ میلادی در آمریکای شمالی انحصارا برای کنسول ایکس‌باکس منتشر شد.

از آن زمان تاکنون ۷ بازی شماره‌دار به فاصله‌ی دو سال از هم برای سه پلتفرم خانگی ایکس‌باکس، ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان عرضه شدند که همگی مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفتند. به دنبال موفقیت این مجموعه، مایکروسافت تصمیم به گسترش آن در دیگر زیرشاخه‌های سبک رانندگی گرفت و بازی Forza Horizon را تولید کرد. Horizon از همان ساختار گرافیکی و فنی مجموعه‌ی اصلی پیروی می‌کرد با این تفاوت که بازیکن در جهانی باز و گسترده قرار می‌گرفت و سبکی آرکیدگونه مانند چیزی که در مجموعه Need for Speed دیده بودیم را ارائه می‌داد. قسمت اول Horizon برای کنسول ایکس‌باکس 360 در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و دو سال بعد قسمت دوم برای کنسول‌های ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان عرضه شد که موفقیت‌های زیادی را هم کسب کرد.

مجموعه‌ی Forza تا کنون بیش از ۲۰ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رفته و جزو مجموعه‌ پرمخاطب در سراسر دنیا محسوب می‌شود.

فیل اسپنسر، رئیس بخش سرگرمی‌ها و ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت دهمین سالگرد تولد Forza را تبریک گفت:

تبریک می‌گم، رانندگی خوبی بود

صفحه‌ی رسمی فورزا موتوراسپورت هم از همه‌ی طرفداران برای ده سال پشتیبانی تشکر کرد:

۳ می ۲۰۰۵ همه چیز شروع شد. ۱۰ سال خارق‌العاده با فورزا! از همه‌ی طرفداران در سراسر دنیا تشکر می‌کنیم.

Forza Motorsport

طرفداران این بازی مخصوصا فن‌های ایکس‌باکس مطمئنا منتظر قسمت ششم Forza Motorsport هستند و ما می‌توانیم حدس بزنیم که ردموندی‌ها در E3 پرشکوه و شلوغ امسال حتما این بازی را می‌آورند.

آیا شما هم از طرفداران این مجموعه هستید؟ چه خاطره‌ای از Forza دارید و کدام یک از نسخه‌های این مجموعه بیش از همه برایتان جذاب بوده است؟ دیدگاه‌های خودتان را با ما در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده