نویسنده: پیمان مرادی
// شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱

معرفی بازی موبایل Chicken Rider؛ خرسِ مرغ سوار!

Chicken Rider، یک بازی سرگرم کننده در سبک دوندگی بی‌نهایت است که در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت.

از همان ابتدای ظهور گوشی‌های هوشمند، یکی از ژانر‌هایی که همواره روی پلتفرم موبایل مورد استقبال قرار می‌گرفت، سبک دوندگی بی‌ نهایت یا Endless Runner بود. بازی‌هایی همچون Temple Run و Subway Surfers از جمله بهترین نمونه‌های این سبک هستند که در زمان انتشارشان با استقبال بی‌نظیری مواجه شدند. موفقیت این گونه بازی‌ها باعث ایجاد موجی در میان استودیوهای بازی سازی شد که نتیجه‌اش، انتشار صدها و حتی شاید هزاران بازی Endless-Runner شبیه به هم بود که همگی تجربه‌ی تقریباً یکسانی را به بازیکن ارائه می‌کردند. بازی اندروید و آیفون Chicken Rider یکی دیگر از بازی‌های منتشر شده در سبک دوندگی بی‌نهایت است که اگر چه چیز جدیدی برای ارائه ندارد اما با به کارگیریِ درست کلیشه‌های همیشگی این ژانر، به طرز غافلگیر کننده‌ای، سرگرم کننده ظاهر می‌شود.

Chicken Rider

داستان بازی در مورد یک خرس قطبی است که در هنگام فرار از باغ وحش به صورت اتفاقی آژیر اضطراری را هم فعال می‌کند و پس از آن مجبور می‌شود برای فرار از تنها وسیله‌ی نقلیه‌ی در دسترسش استفاده کند؛ مرغ! بله درست خوانده‌اید گویا تنها وسیله‌ی نقلیه‌ای که در اطراف خرس داستان ما وجود داشته، مرغ سرکشی است که البته در حد یک بنز سرعت دارد! سازندگان بازی با استفاده از همین داستان بامزه و ترکیب آن با یک گیم پلی اعتیادآور، موفق به ارائه‌ی تجربه‌ای شده‌اند که پیش از این نیز در بازی‌های معروف این سبک نظیر Subway Surfers دیده بودیم.

Chicken Rider یک بازی Endless-Runner دو بعدی با گرافیک کارتونی است

گیم پلی بازی به صورت تک لمسی است؛ حرکت مرغ درون بازی به شکل خودکار صورت می‌گیرد و بازیکن می‌بایست فقط در هنگام نزدیک شدن به یک مانع، با لمس یک نقطه‌ی دلخواه از صفحه نمایش، مرغ را از روی آن مانع عبور دهد. با دو بار لمس پیاپی صفحه نیز می‌توانید پرش‌های دوبل را انجام دهید که عبور از موانع بلندتر را برای‌تان ممکن می‌سازد. اما در کنار موانع مختلفی که بر سر راه‌تان قرار گرفته‌اند، پاورآپ‌هایی نیز در محیط بازی وجود دارند که با جمع‌آوری‌شان برای لحظاتی کوتاهی قدرت خاصی را به دست می‌آورید؛ به طور مثال اگر اسکیت بردی که هر چند متر یکبار در محیط بازی تعبیه شده است را بدست بیاورید، برای چند ثانیه سرعت‌تان افزایش میابد و در برخورد با موانع نیز جان خود را از دست نخواهید داد همچنین در صورت دستیابی به آهنربا نیز می‌توانید سکه‌های اطراف‌تان را به صورت خودکار جمع آوری کنید. به کمک سکه‌هایی که بدست می‌آورید، می‌توانید آیتم‌ها و پاورآپ‌هایی که در فروشگاه بازی وجود دارند را خریداری کنید.  همچنین مرغ‌های مختلفی نیز در فروشگاه وجود دارند که هر کدام ویژگی مخصوص به خود را دارند و برای خریدنشان باز هم به سکه نیاز دارید. در کنار انواع و اقسام موانعی که در بازی وجود دارند، سازندگان یک شخصیت منفی و شرور را هم برای بازی در نظر گرفته‌اند که هر چند متر یک بار سوار بر گلایدرش در روبه‌رویتان ظاهر خواهد شد و با پرتاب موشک‌هایی به سمت‌تان، سعی در سرنگون کردن‌تان دارد. سرعت مرغ نیز در ابتدای بازی آهسته است اما رفته رفته شتاب می‌گیرد و هر چه بیش‌تر پیش بروید سرعت مرغ نیز بیش‌تر می‌شود. در ابتدا که بازی را آغاز می‌کنید، ممکن است درجه‌ی گیم پلی آن کمی برای‌تان سخت باشد اما با کمی تمرین کردن کم کم قلق بازی دست‌تان خواهد و موفق به ثبت رکوردهایی می‌شوید که در ابتدا به نظرتان غیر ممکن می‌رسیدند.

Chicken Rider

  Chicken Rider یک بازی Endless-Runner دو بعدی با گرافیک کارتونی است که به کمک گیم پلی اعتیادآوری که دارد، می‌تواند تا مدتی شما را به خود مشغول کند. این بازی علاوه بر این که به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده، از طریق استیم نیز برای رایانه‌های شخصی در دسترس قرار گرفته است. اگر به دنبال یک بازی سرگرم کننده می‌گردید تا به کمک آن سرعت انجام واکنش‌های‌تان را بسنجید، Chicken Rider می‌تواند گزینه مناسبی برای‌تان باشد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Chicken Rider


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده