نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۳

اولین تریلر از گیم‌پلی بازی FIFA 21 منتشر شد

الکترونیک آرتز همانطور که وعده‌اش را داده بود، امروز اولین نمایش گیم‌پلی FIFA 21 را پخش کرد و در این مطلب، به تماشای آن می‌نشینیم.

برخلاف کونامی و اثر فوتبالی‌اش یعنی سری PES، الکترونیک آرتز امسال هم با یک نسخه‌ی جدید از شبیه‌سازی فوتبالی خود یعنی سری فیفا (FIFA) به میادین باز می‌گردد تا نسل هشتم را با فیفا 21 به‌پایان برساند.

مطابق روال رونمایی از فیفا 20 و بخش‌های مختلف آن، شرکت EA امسال هم طی چند پخش مختلف در روزهایی به‌خصوص پیش از موعد انتشار بازی، به رونمایی از ساخته‌ی جدید و فوتبالی خود می‌پردازد. همان‌طور که پیش‌تر وعده داده شده بود، الکترونیک آرتز امروز در جریان آخرین اخبار بازی، با اولین نمایش گیم‌پلی بازی به استقبال علاقه‌مندان و دنبال‌کنندگان این اثر آماده است. شاید بهتر باشد بدانید که پس از گیم‌پلی، اطلاعات بخش کرییر مود، ولتا، پرو کلابز و آلتیمیت‌تیم در جریان ویدیوها و رویدادهای خبری ویژه در روزهایی به‌خصوص، به اطلاع گیمرها خواهد رسید. حال بیایید سراغ اولین نمایش گیم‌پلی فیفا 21 برویم و ویژگی‌های تازه‌ی آن را مرور کنیم.

نمایش یک فرار خلاقانه در بازی فیفا 21

دریبل‌زنی پرسرعت: مطابق بهبودهای سالانه‌ی سری فیفا. امسال هم شاهد بهبود بخش دریبلینگ و تسلط بیشتر گیمر بر نحوه‌ی دریبل‌زنی هستیم. بازیکنان می‌توانند با نگه‌داشتن دکمه‌ی R1 و جهت دادن به بازیکن داخل زمین، حسابی حرف خود را به‌چالش بکشند. گفتنی است که این بخش در حالت ولتا بهتر از همیشه به نمایش کاربرد خود می‌پردازد.

فرارهای خلاقانه: فرار به عمق و زدن به دل خط دفاع حریف، یکی از بهترین راه‌های باز کردن دروازه‌ی تیم مقابل است. فشردن دکمه‌ی L1 این دسترسی را به گیمر می‌داد تا با ارسال دستور فرار به بازیکن مقابل فوتبالیست صاحب توپ، یک موقعیت گل شکل بگیرد. در فیفا ۲۱، بازیکنان بهتر از قبل می‌توانند این فرارها را سازمان‌دهی بکنند؛ به‌این صورت که با نگه‌داشتن دکمه‌ی L1 و جهت دادن با آنالوگ‌ سمت راست، گیمر به‌راحتی می‌تواند جهت حرکت بازیکن بدون توپ را مشخص کرده و نحوه‌ی فرار او را تنظیم کنند. گیمرها حتی می‌توانند به بازیکن بدون توپ، سوییچ کنند و یک فرار خوب را به‌صورت کاملا دستی، شکل بدهند. موضوعی که سیستم تهاجمی مجموعه‌ی فیفا را می‌تواند دست‌خوش تغییراتی روبه‌جلو بکند.

افزایش آگاهی محیطی بازیکنان: این قضیه کاملا به هوش مصنوعی بازیکنان مربوط می‌شود و طبق اعلامیه‌ی EA، در فیفا ۲۱ شاهد بهبود هوش‌ مصنوعی بازیکنان خواهیم بود؛ به‌طوری که خیلی بهتر از قبل می‌توانند فضای خالی داخل زمین را تشخیص دهند. این قضیه تنها به بازیکنان تهاجمی مربوط نمی‌شود و هافبک‌های دفاعی، مدافعان و هافبک‌های بازی‌ساز، بهتر از قبل در فضاهای خالی حاضر خواهند شد.

سیستم برخورد طبیعی: طبق گفته‌های تیم تولید بازی، در فیفا ۲۱ با یک سیستم برخورد بهتر و کارآمدتر طرف خواهیم بود؛ در این بازی، الگورتیم‌های فیزیک برخورد بازیکنان طبیعی‌تر از قبل کار خواهند کرد و شاهد رقم خوردن اتفاقات و نتیجه‌های عجیب در روند بازی، نخواهیم بود. باید ببینیم که این مورد در محصول نهایی چطور پیاده خواهد شد.

تغییرات بنیادین: طبق اعلامیه‌ی EA، یک‌سری تغییرات بنیادین مثل تغییر در سیستم سر زنی، تغییر در نظام ارسال پاس‌های عمقی و موارد این‌چنینی،‌ گیم‌پلی بازی را نسب به نسخه‌ی قبل، بهتر خواهند کرد. همچنین یک درجه‌ی سختی جدید با نام Competitor Mode به بازی اضافه خواهد شد؛ این درجه‌ی سختی گویا یک حالت سخت‌تر از حالت لجندری (Legendary) است و تجربه‌ی بازی در مقابل یک هوش انسانی ماهر و قَدَر را برای شما شبیه‌سازی خواهد کرد.

در ادامه شما را به تماشای ویدیوی گیم‌پلی بازی دعوت می‌کنیم. فیفا ۲۱ در تاریخ جمعه ۱۸ مهر در دسترس دارندگان ایکس ‌باکس وان، پی سی و پلی اسیتشن 4 قرار خواهند گرفت. این بازی در تاریخی نامشخص از تعطیلات سال ۲۰۲۰، راهی پلتفرم‌های نسل ۹ نیز خواهد شد.

دانلود از آپارات


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده