نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۱

عرضه بازی Deathloop تا سال ۲۰۲۱ عقب افتاد

با توجه به اعلامیه‌ی استودیوی آرکین پیرامون سختی شرایط دورکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا و دشوار بودن تولید یک محصول باکیفیت، عرضه‌ی بازی Deathloop تا ۳ ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ تاخیر خورد.

سال ۲۰۲۰ همانقدر که بازی‌هایی به‌شدت جذاب و مفرح را در دسترس ما گیمرها قرار داد، به‌همان اندازه‌ هم با اخبار عجیب و بد ما را اذیت کرد. شیوع ویروس کرونا تمامی صنایع را مختل کرده و صنعت بازی هم یکی از همین موارد است. بازیسازی طی سال‌ها اخیر بسیار پیچیده و سخت شده است. هماهنگ کردن تیم‌هایی عظیم با بیش از ۵۰۰ عضو برای حرکت در راستای یک خط فکریِ مشخص، بسیار سخت است و حالا هم که شیوع کرونا تیم‌های بازی‌سازی را به فعالیت دورکارانه مجاب کرده، این قضیه سخت‌تر و چالشی‌تر از قبل دنبال می‌شود.

به‌همین منظور و در جریان آخرین اخبار بازی‌ها، پس از تاخیر در عرضه‌ی بازی Halo Infinite که لاین‌آپ بازی‌های انحصاری زمان عرضه (لانچ) کنسول ایکس باکس سری ایکس را دست‌خوش تغییر کرد، با تاخیر در عرضه‌ی دث لوپ (Deathloop) حالا سونی هم یک تغییر مهم را در ترکیب بازی‌های زمان عرضه‌ی پلی استیشن 5 می‌بیند. لحظاتی پیش اکانت توئیتر استودیو پرطرفدار و خوش‌نام آرکین (Arkane) با انتشار یک توئیت جدید، اعلام کرد که بازی دث لوپ به‌جای عرضه در تعطیلات سال ۲۰۲۰، در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.

نامه استودیو آرکین به مناسبت تاخیر در عرضه بازی Deathloop

به‌همین دلیل، تیم آرکین یک نامه را به‌صورت آنلاین در دسترس دنبال‌کنندگان دث‌لوپ قرار داده و وضعیت انتشار این اثر را در آن شرح داده است. در قسمتی از این نامه چنین می‌خوانیم:

این کیفیت بازی و میزان پولیش آن است که یک اثر نسل نهمی و یک محصول از استودیوی آرکین را تعریف می‌کند. از آنجایی که اعضای تیم آرکین مراحل ساخت بازی را از خانه‌های خود طی می‌کنند، به این نتیجه رسیدیم که تحویل دادن محصول توصیف شده، بیشتر از حد معمول طول خواهد کشید.

با توجه به این مطلب، بازی دث‌لوپ به‌جای عرضه در تعطیلات سال ۲۰۲۰، به سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ موکول شده و در یک پنجره‌ی زمانی مابین ۱۲ فروردین تا ۹ تیر در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. در حال حاضر، این بازی به‌صورت موقت در انحصاری پلی استیشن 5 است و برای پی سی هم منتشر خواهد شد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده