// سه شنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۴

بهترین بازی های آیفون | 70 بازی فوق‌العاده برای iOS

در این مقاله به معرفی کوتاه بهترین بازی های ایفون که در سال ۲۰۲۳ منتشر شده‌اند، می‌پردازیم که در سبکهای مختلف می‌توانند برای مخاطب جذاب و سرگرم کننده باشد. با معرفی این بازی‌‌ها همراه زومجی باشید.

هر ساله بازی‌های زیادی برای گوشی‌های آیفون و پلتفرم iOS منتشر می‌شوند که برخی از آن‌های موفق و برخی دیگر نیز به موفقیت خاصی نمی‌رسند. تنوع زیاد بازی‌ها باعث شده است تا انتخاب از میان گزینه‌های موجود سخت شود و به اصطلاح نتوانیم بهترین بازی آیفون یا iOS مورد نظر خودمان را پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم به‌صورت کوتاه ۷۱ عدد از بهترین بازی های ایفون را معرفی کنیم.

بهترین بازی های ایفون

بازی های  Marvel Snap، بازی Ending، بازی Dead Cells و بازی های دیگر مانند Genshin Impact، بازی پابجی نیو استیت و Boxville جزو از بهترین بازی های ایفون به حساب می‌آیند. 

در این مقاله سعی شده تا بازی‌هایی از سبک‌های معمایی، اکشن، استراتژی، داستان محور یا ماجراجویی برای سلیقه‌های مختلف معرفی شود؛ بازی‌های که گاهی تنها به اکشن‌های گروهی خلاصه می‌شوند و گاهی نیز روایتی عجیب را برای مخاطب تعریف می‌کنند. با زومجی همراه باشید تا نگاهی به بهترین بازی های آیفون بیندازیم که در سال ۲۰۲۱ منتشر شده‌اند یا به‌روزرسانی جدید برای آن‌ها در دسترس قرار گرفته است.

به‌روزرسانی: این مقاله در تاریخ ۲۹ فروردین با بازی‌های جدید به‌روزرسانی شد.


بهترین بازی های iOS

بازی آیفون Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge

۷۱. بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge

لاک‌ پشت‌های نینجا نیاز به معرفی خاصی ندارند و در چندین دهه با مجموعه‌‌های مختلف انیمیشنی برای مردم خاطره ساخته‌اند. همچنین این موضوع با بازی‌های مختلفی که براساس این شخصیت‌ها ساخته شد ادامه پیدا کرد. Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge جدیدترین بازی ساخته شده براساس این مجموع است که با طراحی beat em up خود توانسته بازیکنان بسیاری به سمت خود جذب کند. این بازی داستان شرورهای معروف این مجموعه مانند شردر را تعریف می‌کند که قصد دارند با کارهای مختلف قدرت را به‌دست بگیرند که در این لحظه لاک پشت‌های نینجا و تمام دوستان آن‌ها برای جلوگیری از این کار وارد میدان می‌شوند. در طول بازی می‌‌توانید علاوه‌بر چهار شخصیت اصلی کنترل شخصیت‌های اسپلینتر و اپریل و حتی کیسی جونز را در دست بگیرد. بازی به این صورت است که باید در نقشه بازی وارد نقاط مختلف شوید که هریک از آن‌ها حکم یک مرحله از بازی را دارند. در پایان مراحل بازی باید با یک باس‌فایت مبارزه کنید که اگر بتوانید به درستی از قدرت‌های خود استفاده کنید کار چندان دشواری را نخواهید داشت. در کل اگر از طرفدران قدیمی این مجوعه هستید بدون تردید می‌توانید به سراغ بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge بروید.

دانلود بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge

بازی آیفون MARVEL SNAP

۷۰. بازی MARVEL SNAP

اگر می‌خواهید تجربه یک بازی کارتی جذاب و پراز شخصیت‌های مختلف را داشته باشید، Marvel Snap گزینه مناسبی است. همان‌طور که از نام بازی مشخص است، فضاسازی آن در دنیای مارول جریان دارد. دنیایی که پرشده از شخصیت‌های مثبت ومنفی که بیشتر آن در بازی وجود دارند و قابل بازی هستند. بازی به این صورت است که بازیکنان باید در نبرد‌های یک به یک، دو منطقه از سه منطقه موجود را به‌دست بیاورند و البته که با قابلیتی‌هایی که وجود دارد هرگز این احساس را به شما نمی‌دهد که به‌طور قطعی بازنده یا برنده بازی خواهید بود. در ابتدای هر بازی هر بازیکن دو کارت را در اختیار دارد که باید یکی از آن‌ها را در یکی از سه منطقه روبه‌روی خود قرار دهد و سپس دکمه پایان کار خود را بزند و در ادامه منتظر حرکت حریف خود باشد. هریک از کارت‌های بازی شامل دو عدد است که عدد نارنجی به منظور قدرت و عدد آبی نیز مربوط‌به میزان انرژی بازیکن می‌شود که اگر انرژی کافی را داشته باشد می‌تواند از کارت‌های بیشتری در نوبت خود استفاده کند. این روند تا چند نوبت ادامه پیدا می‌کند و در آخر کسی که حداقل دو منطقه را تصاحب کرده باشد برنده بازی می‌شود.

دانلود بازی MARVEL SNAP

بازی آیفون Boxville

۶۹. بازی Boxville

درکنار بازی‌هایی که به هرنحوی مانند اکشن زیاد، استفاده از سبک‌های محبوب مانند بتل رویال یا هرچیزی دیگری می‌خواهند بازیکنان را به سمت آثار خود جذب کنند، گاهی آثاری منتشر می‌شود که بدون هیچ یک از این موارد و صرفا با فضا‌سازی منحصربه‌فرد بازیکنان را جذب خود می‌کند که بازی Boxville یکی از موارد است. بازی در یک مرکز قوطی‌های بلااستفاده جریان دارد و Blue Can نام شخصیتی است که بازیکنان کنترل آن را برعهده دارند. داستان بازی حول این شخصیت است که بهترین دوست خود را در جریان یک زلزله گم می‌کند و حالا باید ان را پیدا کند. گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و باید در هرمرحله با حل معما‌های مختلف داستان بازی را پیش ببرید. فضا‌سازی بازی به‌شدت یادآور آثار استودیوی Amanita Design است که به بهترین شکل ممکن طراحی شده‌اند. اگر می‌خواهید یک بازی داستان محور جذاب را که حتی یکم کلمه دیالوگ ندارد، تجربه ساخته استودیوی Triomatica Games پیشنهاد ویژه است.

دانلود بازی Boxville

بازی آیفون Terranil

۶۸. بازی Terra Nil

تا به امروز بازی‌های زیادی با موضوع ساخت و مدیریت شهر ساخته شده است که اکثر آن‌ها نیز تا حد زیادی راهی مشابه یکدیگر را می‌روند؛ اما این موضوع در بازی Terra Nil کاملا متفاوت است. در این بازی به‌جای آن که در یک منطقه خوش آب‌و‌هوا مشغول ساخته خانه‌ها شوید باید در یک منطقه آلوده منطقه را در مرحله اول از آلودگی پاک کنید و کم‌کم آن را توسعه دهید. درواقع در طول این بازی استراتژیک، باید با کمک ابزارآلات مختلفی که در طول به‌دست می‌آورید اکوسیستم حاکم برآن منطقه را تغییر دهید. البته بازی به همین سادگی نخواهد بود که صرفا با چند کلیک ساده این کار را انجام دهید. در طول بازی باید به‌طور پیوسته حواستان به تمام مناطق باشد و حساب شده استراتژی بچینید. به‌طور خلاصه بازیکنان باید با اقدمات مختلفی مانند پاکسازی آلودگی رودخانه‌ها، پرورش گیاهان، مدیریت حیات وحش و موارد دیگر را انجام دهند. اگر از علاقه‌مندان بازی‌های استراتژی مدیریتی هستید بدون تردید ساخته استودیوی Free Lives تجربه متفاوتی برای شما خواهد بود.

دانلود بازی Terra Nil

بازی آیفون Endling

۶۷. بازی Endling

Endling بازیکنان را به دل یک ماجراجویی احساسی در یک جنگل بزرگ می‌برد. داستان بازی در رابطه با یک روباه مادر است که طی یک اتفاف بچه‌های خود را گم می‌کند و حالا باید به نحوی آن‌ها را پیدا کند. در طول بازی با چالش‌های مختلفی روبه‌رو خواهید شد؛ چالش‌هایی مانند مراقب از بچه‌ها، مدیریت غذا، یافتن غذا، فرار از شکارچی‌ها و موارد دیگر که همگی به نحوی کار بازیکنان را دشوار می‌کنند. گاهی باید در ساختمان‌های متروکه به‌دنبال غذا باشد و گاهی نیز باید حیوان بی‌چاره دیگری را شکار کنید. بازی مملو از محیط‌های مختل است و هرباز بازیکنان وارد محیط جدید می‌کنند.فضاسازی محیط جنگل، صداگذاری و افکت‌های مختلف همگی به بهترین شکل ممکن طراحی شده‌اند و به‌راحتی مخاطب را محو دنیای خود می‌کند.

دانلود بازی Endling


بازی آیفون

۶۶. بازی Dead Cells

Dead Cells یک بازی روگ لایک از استودیوی Motion Twin است. در این بازی روایت داستان به‌شکل سرراست صورت نمی‌گیرد باید برای پی‌بردن به داستان به نوشته‌های گوشه و کنار بازی دقت کنید. یکی از سخت‌ترین قسمت‌های بازی زنده ماندن در آن است و این موضوع را طرفداران سرسخت سری بازی دارک‌سولز به خوبی درک می‌کنند. درواقع اگر در قسمتی از بازی کشته شوید به نقطه اول برگرداننده می‌شوید، اما نکته که وجود دارد ایجاد تغییراتی در مسیر بازی است که تجربه متفاوت‌‌تری را نسبت به قبل به شما می‌دهد. با پیشروی در بازی و کسب امتیاز می‌توانید آیتم‌های مختلفی را به‌دست بیاورید و همچنین توانایی‌های شخصیت بازی را ارتقا دهید. گیم‌پلی بازی بسیار جذاب و پرهیجان است و در مبارزه با باس‌فایت‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، هیجان بازی را چندبرابر می‌کند. Dead Cells از طراحی پیکسلی فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد که برای طرفداران این سبک گرافیکی بسیار جذاب است. در مجموع بازی Dead Cells یک تجربه‌ کم‌نظیر موبایلی است که اگر می‌خواهید خود را در یک بازی نقش‌ آفرینی به چالش بکشید قطعا ساخته استودیوی Motion Twin می‌تواند گزینه جذابی است.

دانلود بازی Dead Cells

بهترین بازی ایفون

۶۵. بازی Telling Lies

در بازی Telling Lies شما باید با به کارگیری قدرت تفکر و حس کنجکاوی سرنخ‌های مختلفی را برای کشف حقیقت پیدا کنید. در ساخته تکنفره Sam Barlow، شما باید با تماشای ویدیوی‌های مختلف و دقت به صحبت بازیگران، اطلاعاتی مهمی را به‌دست بیاورید و با کنارهم قرار دادن همه آن‌ها به اصل داستان پی‌ ببرید. درواقع کنترل یک سیستم‌عامل را برعهده دارید که باید در نوار جست‌وجوی آن با نوشتن کلمات کلیدی ویدیو‌های مختلفی را پیدا کنید. تمام ویدیوهای بازی به‌صورت واقعی و با بازیگران مانند لوگان مارشال ساخته شده است که همین موضوع تجربه بازی را به‌شدت جذاب می‌کند. همچنین بازی شامل چندین پایان مختلف است که با انتخاب‌هایی که در طول بازی انجام می‌دهید با پایان‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید. در مجموع اگر می‌خواهید یک تجربه کاراگاهی جذاب را داشته باشید، بازی Telling Lies را هم‌اکنون نصب کنید.

دانلود بازی Telling Lies

بهترین بازی های ایفون

۶۴. بازی PUBG: New State

بازی PUBG: New State را می‌توان یک به‌روزرسانی بزرگ برای PUBG: Mobile عنوان کرد که با اضافه کردن ویژگی‌های مختلف سعی در جذب بازیکنان بیشتری را دارد. در ابتدای بازی مانند نسخه اصلی باید شخصیت خود را طراحی کنید که در این نسخه آزادی عمل بیشتری را دارید به‌عنوان مثال می‌توانید از همان ابتدا لباسی را برای شخصیت خود انتخاب کنید. علاوه‌بر نقشه‌های قبلی، بازی دو نقشه جدید به نام‌های Troi برای حالت اصلی بازی و دیگری با نام Station برای Team Deatmach را دارد. اگر در گذشته PUBG: Mobile را تجربه کرده‌ باشید در New State شاهد گیم‌پلی متفاوتی نخواهید بود و همه چیز همانند قبل است. در PUBG: New State می‌توانید از صندوق عقب اتومبیل‌ها برای حمل‌و‌نقل ابزاری که شاید در ادامه به کار شما بیایند، استفاده کنید. در نقشه جدید بازی با نام Troi که در ابتدای معرفی بازی به آن اشاره شد، فضای جذاب‌تری را نسبت به سایر نقشه‌های بازی ارائه می‌کند که به‌عنوان مثال می‌توان به وجود اتومبیل‌های برقی در آن اشاره کرد.

دانلود بازی PUBG: New State

بهترین بازی های آیفون

۶۳. بازی Linn: Path of Orchards

Linn: Path of the Orchestra یک بازی ساخت ایران جذاب و با گرافیک هنری چشم‌نواز است که با گیم‌پلی خوش ساخت خود سعی در سرگرم کردن مخاطب دارد. ساخته استودیوی Crescent Moon Games داستان خاص ندارد و تمام تمرکز آن روی گیم‌پلی بازی است. در این بازی شما باید در هرمرحله شخصیت بازی را به سمت دروازه‌هایی که مشخص شده‌اند، حرکت دهید. در مراحل ابتدایی بازی این کار ساده است اما با پیشرفت در بازی با چالش‌های بسیار سختی در هر مرحله روبه‌رو می‌شوید. در طول هرمرحله یک سری آیتم وجود دارند که با به چالش‌ انداختن خود می‌توانید آن‌ها را جمع آوری کنید. بازی Linn: Path of the Orchestra یا به عبارتی بهتر، آن سوی باران یک تجربه دلنشین و جذاب است که به‌راحتی می‌تواند هرنوع مخاطبی را سرگرم کند.

دانلود بازی Linn: Path of Orchards

کارکتر گربه، گرگ و تمساخ در کنار هم

۶۲. بازی Night in the Woods

بازی Night in the Woods ساخته استودیوی Infinite Fall شما را وارد دنیای عجیب و غریب حیوانات می‌کند که شما کنترل گربه‌ای به نام «می» را برعهده دارید. داستان بازی حول همین شخصیت است که پس از پذیرفته شدن در یک دانشگاه، خیلی زود آن را ترک می‌کند و وارد یک ماجراجویی عجیب و گاهی بحث برانگیز می‌شود. بازی گیم‌پلی خاصی ندارد و خلاصه به حرکت در محیط دو بعدی و صحبت با دیگر شخصیت‌های بازی و گاهی چند مینی‌گیم ساده می‌شود. طراحی هنری بازی بسیار جذاب و پرجزییات است که تمام موارد آن متناسب با جو هرقسمت از بازی است. همچنین موسیقی Night in the Woods کار خودش را به بهترین شکل ممکن در هرقسمت از به گوش مخاطب می‌رساند. اگر می‌خواهید یک تجربه داستانی جذاب و البته تأمل برانگیز را تجربه کنید، بازی Night in the Woods می‌تواند گزینه ایده‌آلی باشد.

دانلود بازی Night in the Woods

بازی آیفون Euclidean Skies

۶۱. بازی Euclidean Skies

بازی معمایی Euclidean Skies شما را وارد یک فضای سه‌بعدی عجیب می‌کند که باید معماهای مختلفی را حل کنید. در کنارمعماهایی که در مسیر بازی باید حل کنید دشمنان غول پیکری سد راه شما می‌شوند که باید با جابه‌جایی سریع در هریک از فضاهایی که در آن قرار می‌گیرید از حمله آن‌ها در امان بمانید. در هرمرحله از بازی شما باید سعی کنید راهی را برای رسیدن به در خروج پیدا کنید که البته در مراحل ابتدایی بازی آسان به‌نظر می‌رسند اما پس از پیشروی در بازی با چالش‌های بسیار دشواری روبه‌رو می‌شوید. یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب بازی وجود حالت واقعیت افزوده است که با فعال‌سازی آن‌ می‌توانید دنیای بازی را ازطریق دوربین موبایل خود روی هرسطحی از فضای واقعی خانه‌ خود به نمایش بگذارید و بازی را ادامه دهید.

دانلود بازی Euclidean Skies

بازی FAR: Lone Sails سفر در صحرا

۶۰. بازی FAR: Lone Sails

اگر بخواهیم به تعداد انگشتان یک دست بازی‌هایی را از این فهرست انتخاب و پیشنهاد کنیم، قطعا بازی FAR: Lone Sails ساخته استودیوی Okomotive جزو آن‌ها است. بازی Far: Lone Sails شما را وارد یک ماجراجویی عجیب با یک شخصیت دوست‌داشتنی در دل یک دنیای متروکه‌ می‌کند که به شددت یادآور بازی‌هایی چون Inside است. در این بازی شما کنترل یک وسیله نقلیه عجیب و غریب را برعهده دارید که باید آن را به یک مقصد نامعلوم حرکت دهید. جهان بازی یک دنیای پساآخرالزمانی را نشان می‌دهد که به واسطه طراحی ‌بی‌نظیر آن به خوبی حس محیط را به مخاطب منتقل می‌کند. در گوشه کنار بازی گاهی باید معماهایی را حل کنید که البته دشواری خاصی ندارند و با کمی فکر می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را حل کنید.

دانلود بازی Far: Lone Sails

بازی Dark Echo

۵۹. بازی Dark Echo

تصور کنید در یک اتاق کاملا تاریک گرفتار شده‌اید و باید ازطریق صدا راهی را برای خروج از اتاق پیدا کنید. بازی Dark Echo ساخته استودیوی RAC7 دقیقا شما را در این موقعیت قرار می‌دهد. در این بازی نقش یک نابینا را برعهده دارید و باید در هرمرحله راهی را برای خروج از اتاق پیدا کنید. در هرمرحله پس از حرکت در آن ممکن از چهار نوع موج رنگی در صفحه‌نمایش داده شود. موج سفید به‌معنی راه درست و خالی از موانع است، موج آبی مسیرری را نشان می‌دهد که جلوی آن آب است، موج زرد کلید در خروج را نشان می‌دهد و درنهایت اگر موج قرمز را مشاهده کردید باید خیلی سریع راه درستی را پیدا کنید. درمجموع اگر می‌خواهید تجربه کاملا متفاوتی را در موبایل خود تجربه کنید، بازی Dark Echo گزینه بسیار جذابی است.

دانلود بازی Dark Echo

هزارتوی ساختمان ها در Townscaper

۵۸. بازی Townscaper

اگر می‌خواهید به دور از بازی‌های پرهیاهو و پراز تنش و استرس باشید، پیشنهاد ما بازی Townscaper ساخته تکنفره آقای Oskar Stålberg است. در این بازی شما باید از صفر یک شهر را بروی سطح آب بنا کنید که در این حالت همه چیز به ذوق و سلیقه شما بستگی دارد. زمانی‌که در قسمتی از سطح آب خانه‌ای را می‌سازید که با کلیک مجدد روی آن می‌توانید آن خانه را بزرگ‌تر کنید. یکی از آیتم‌های مهم بازی پالت رنگی است؛ درواقع اگر می‌خواهید یک شهر جذاب را بسازید این پالت رنگی بسیار به کارآمد است. همچین می‌توانید شهر خود را به‌صورت ۳۶۰ درجه تماشا کنید که جذابیت‌های خاص خود را دارد. بازی Townscaper را می‌توان یک بازی هنری بسیار آرامش‌بخش عنوان کرد که می‌تواند هرنوع مخاطبی را سرگرم کند.

دانلود بازی Townscaper

بازی بیگانه روی آیفون

۵۷. بازی Alien Isolation

بازی Alien Isolation یکی از آن دسته بازی‌هایی است که چندین سال پس از انتشار روی پلتفرم‌های دیگر، برای آیفون نیز منتشر شده است. ساخته استودیوی Creative Assembly شما را در دل یک ماجرای ترسناک قرار می‌دهد. شما در بازی کنترل شخصی به نام Amanda Ripley را برعهده دارید که در طی یک ماجرا به ایستگاه فضایی Nostromo می‌رود. نکته ترسناک بازی وجود موجودات فضایی در این ایستگاه فضایی است که با کوچک‌ترین اشتباه به هیچ وجه به کسی رحم نمی‌کنند. در طی بازی اسلحه‌های مختلفی را برای مقابله با این بیگانگان فضایی به‌دست می‌آورید ولی وجود اسلحه‌های مختلف تضمینی برای در امان بودن شما نخواهد بود و هرلحظه ممکن است توسط یکی از آن‌ها غافل‌گیر شوید. در مجموع اگر در گذشته بازی Alien Isolation را تجربه نکرده‌اید، هم‌اکنون فرصتی مناسبی برای تجربه این بازی ترسناک است.

دانلود بازی Alien Isolation

کاور بازی شروع بازی MARVEL Future Revolution

۵۶. بازی MARVEL Future Revolution

بازی MARVEL Future Revolution یکی از جدیدترین بازی‌های موبایل با محوریت ابرقهرمانان مارول است که در آن باید در نقش‌های مختلف به با مبارزه دشمنانی بروید که قصد نابودی شهر را دارند. در ابتدای بازی به‌طور کامل سیستم گیم‌پلی آموزش داده می‌شود که البته پیچیدگی خاصی هم ندارد. شما از سمت راست صفحه‌نمایش برای کنترل کردن شخصیت‌ها و سمت مقابل از ویژگی‌های و فعالیت‌های هریک از آن‌ها استفاده می‌کنید. برای ضربه زدن به دشمنان باید دقیقا مقابل آن‌ها قرار بگیرید و سپس از ضربات خود استفاده کنید. بازی یک حالت آنلاین دارد که می‌توانید مراحل بازی را با کمک دوستان خود تمام کنید. در رابطه با گرافیک و جلوه‌های بصری به کار رفته در MARVEL Future Revolution می‌توان گفت یکی از گرافیکی‌ترین بازی‌های موبایلی است که تا به امروز منتشر شده است که این موضوع را می‌توانید از همان ابتدای بازی متوجه بشوید. همچنین در بخش موسیقی و صدا گذاری همه چیز به بهترین شکل ممکن انجام شده است و در حین مبارزات هیجان خوبی را منتقل می‌کند. در کل اگر می‌خواهید تجربه جذاب از یک بازی ابرقهرمانی را داشته باشید، ساخته استودیوی Netmarble می‌تواند بهترین گزینه باشد.

دانلود بازی MARVEL Future Revolution

بازی آیفون Florence

۵۵. بازی Florence

Florence داستان دختری به نام فلورِنس را روایت می‌کند که زندگی تکراری و کسالت باری دارد و با گشتن در شبکه‌های مجازی، خوابیدن و کار کردن در یک اداره خلاصه می‌شود. اما با اتفاقی که برای او پیش می‌آید زندگی اون دچار یک تحول بزرگ می‌شود. ساخته استودیوی Annapurna Interactive گیم‌پلی خاصی ندارد و از آن می‌توان یک بازی داستانی تعاملی یاد کرد، اما بازی شامل چند مینی‌گیم ساده مانند جوریچن و حل مسائل ریاضی می‌شود. گرافیک جذاب و نقاشی شده بازی یک از نقاط قوت آن است که به خوبی حس دنیای آن را به مخاطب می‌دهد. همچنین بازی گیم‌پلی طولانی ندارد و شاید بتوانید در کمتر یک ساعت آن را تمام کنید. Florence یک تجربه داستانی فوق‌العاده است و اگر از طرفداران بازی‌های داستان محور هستید این بازی می‌تواند یک تجربه دلنشین و البته گاهی غم‌انگیز برای شما باشد.

دانلود بازی Florence

بازی آیفون Grim Soul

۵۴. Grim Soul

در بازی Grim Soul شما باید نهایت تلاش خود را برای بقا در زندگی به خرج دهید. در این بازی که حال و هوای قرون‌ وسطایی دارد باید با ساخت سرپناه وهمچنین ابزار جنگی دربرابر حمله موجودات مختلف از خود دفاع کنید. یکی از نقاط قوت بازی وجود طیف گسترده‌ای آیتم است ولی نکته‌ای که وجود دارد شخصیت بازی قادر به حمل همه آن‌ها نیست و باید با دقت زیاد آیتم‌های مورد نیاز خود را آماده کنید. قدرت و سلامتی شخصیت بازی در مبارزه و همچنین در طی زمان بازی کاهش پیدا می‌کند و باید با جمع آوری آیتم‌هایی مانند گوشت و انواع میوه سلامتی شخصیت بازی را افزایش دهید. همان‌طور که اشاره شد بازی حال و هوای قرون وسطایی دارد که این موضوع با ترکیب موسیقی و افکت‌های صوتی بازی بسیار جذاب شده است. بازی Grim Soul ساخته استودیوی Kefir یک تجربه جالب در سبک بقا است که اگر از علاقه‌مندان این دسته از بازی‌ها هستید قطعا از تجربه این بازی لذت خواهید برد.

دانلود بازی Grim Soul

بازی آیفون Inside

۵۳. Inside

با وجود اینکه استودیوی مستقل Playdead تا به امروز ۲ بازی را توسعه داده‌اند، اما هریک از آن‌ها تا سال‌های طولانی در ذهن طرفداران باقی مانده است. بازی Inside دومین ساخته استودیوی Playdead داستان پسری را تعریف می‌کند که بدون هیچ اطلاعاتی از پیشنه او، ما را وارد یک ماجراجویی عجیب و البته ترسناک می‌کند. گیم‌پلی بازی ساده و با به حرکت درآوردن شخصیت بازی و گرفتن وسایل خلاصه می‌شود اما با وجود همین دو مورد معماهای سختی را باید حل کنید. Inside از نظر بصری حال و هوای بسیار سنگینی دارد و این موضوع از ابتدا تا انتهای بازی همیشه همراه مخاطب است. همچنین موسیقی به کار رفته در بازی تاثیر زیادی برای محتوای آن گذاشته است. در اخر می‌توان گفت اگر می‌خواهید یک تجربه به معنای واقعی کلمه، بی‌نظیر را تجربه کنید قطعا Inside همان بازی است.

دانلود بازی Inside

کاور بازی Blind Drive

۵۲- بازی Blind Drive

شاید کمی عجیب به‌نظر برسد ولی بازی Blind Drive ساخته استودیوی خلاق Lo-Fi People را باید با گوش‌هایتان تجربه کنید. داستان بازی در رابطه با مردی است که نقشی را در یک آزمایشگاه قبول می‌کند اما به‌طور اتفاقی در یک وضعیت عجیب گرفتار می‌شوید. درواقع شما در طول بازی در یک اتومبیل به‌صورت چشم بسته قرار دارید و فقط باید ازطریق گوش دادن به محیط اطراف بازی را پیش ببرید. کاملا منطقی است که برای چنین اثری باید صداگذاری به بهترین شکل صورت گیرد که در Blind Drive به نحو احسنت صورت گرفته و اگر با هدفون آن را پیش ببرید کاملا در محیط غرق می‌شوید. در گیم‌پلی بازی تنها کاری که باید انجام دهید چپ و راست لمس کردن صفحه‌نمایش است و همین کار شما را تا انتهای بازی همراهی می‌کند.

دانلود بازی Blind Drive

کاور بازی Blek

۵۱- بازی Blek

Blek یک اثر فکری است که باید در آن با ترسیم کردن یک خط مشکی به‌گونه‌ای آن را هدایت کنید که به تمام نقاط رنگی را برخورد کند. شاید در ابتدای تجربه بازی کمی همه چیز ساده به‌نظر برسد ولی در ادامه با چالش‌های به‌شدت سخت روبه‌رو خواهید شد که شاید مدت زمان زیادی شما را درگیر حل آن کند. گیم‌پلی بازی ساده است که شما باید در ابتدا با مشاهده مرحله همه چیز را آنالیز کنید و بعد با ترسیم یک خط و رها کردن آن منتظر حرکت خط باشید که به نقاط رنگی برخورد کند و صد البته هرگز از بالای صفحه خارج نشود و از مهم‌تر به نقاط مشکی برخوردی نداشته باشد که در این صورت باید آن مرحله را از ابتدا آغاز کنید. Blek از منظر گرافیکی بسیار ساده کار شده است ولی در همین سادگی شما را جذب خود می‌کند. همین موضوع در زمینه صداگذاری صدق می‌کند و موسیقی متنی وجود ندارد ولی افکت‌های صوتی آن به اندازی کافی راضی کننده هستند.

دانلود بازی Blek

بهترین بازی های آیفون [آنلاین و آفلاین]

بازی های ایفون

۵۰. بازی Legends of Kingdom Rush

بازی Legends of Kingdom Rush جدیدترین نسخه از سری محبوب Legends of Kingdom از استودیوی Ironhide Game Studio است. در این بازی استراتژیک شما باید از قلمروی خود دربرابر حمله انواع موجودات شیطانی مانند جادوگران دفاع کنید. اگر سری بازی بسیار محبوب Stronghold را به یاد داشته باشید، باید همانند آن در ابتدای بازی با ساخت انوع سازه‌های مختلف و همچنین تشکیل طیف زیادی سربازان آمادگی خود را دربرابر حمله دشمنان ایجاد کنید. در ابتدای بازی مقداری سکه برای کارهای گفته شده در اختیار دارید اما برای تشکیل یک قلمروی بسیار بزرگ و قدرتمند باید با شکست دشمنان امتیاز و سکه‌های بیشتری را کسب کنید. در مجموع بازی Legends of Kingdom Rush با وجود یک گیم‌پلی بسیار سریع و سرگرم‌کننده به‌راحتی می‌تواند هرنوع مخاطبی را جذب کند.

دانلود بازی Legends of Kingdom Rush

کاور بازی Ministry of Broadcast

۴۹- بازی Ministry of Broadcast

بازی Ministry of Broadcast شما را در نقش مردی بی‌نام و نشان قرار می‌دهد که به امید دیدار مجدد با خانواده خود که در شهری با حاکمیت عجیب زندگی می‌کنند در مسابقه‌ای بقا در همان شهر شرکت می‌کند. گیم‌پلی دقیقا متناسب با داستان بازی است و باید به هر روشی که وجود دارد از موانع مرگبار محیط فرار کنید که البته کار آسانی را نخواهید داشت و شاید در بعضی مواقع زمان زیادی را سعی در عبور از تله‌ها داشته باشید. ساخته استودیوی Ministry of Broadcast (نام استودیو دقیقا هم نام بازی است) شامل معماهای متعددی است که برخی از آن به‌شدت چالش برانگیز هستند و باید برای حل برخی از ‌معماها حسابی به آیتم‌های موجود اطراف توجه کنید. بازی Ministry of Broadcast یک اثر پیکسلی است که استودیوی سازنده ب در طراحی این سبک گرافیکی به خوبی عمل کردند و اگر از طرفداران بازی‌های پیکسلی هستید، قطعا از Ministry of Broadcast لذت می‌برید.

دانلود بازی Ministry of Broadcast

کاور بازی huntdown

۴۸- بازی Huntdown

بازی Huntdown یک اثر دو بعدی اکشن و با گیم‌پلی به‌شدت سرعتی است که می‌تواند به‌راحتی شما را سرگرم کند. داستان Huntdown در آینده‌ای دور جریان دارد، جایی که شهر به‌طور کامل دچار هرج مرج شده است و گروه‌های خراب‌ کار مختلفی در گوشه کنار شهر حضور دارند، که باعث و بانی این اتفاقات هستند. حال شما به‌عنوان یک نیرو از یک گروه مستقل به کمک پلیس رفته تا شهر را از دست این گروه‌ها خارج کنید. در طول بازی می‌توانید از اسلحه‌های مختلفی که در بین راه قرار دارند استفاده کنید که البته به‌صورت نامحدود نیستند و پس از اتمام گلوله دور انداخته می‌شود. در انتهای هر مرحله باید باید با باس‌فایتی مبارزه کنید که چالش‌ اصلی هر مرحله است. Huntdown ساخته استودیوی Easy Trigger Games یک اثر پیکسلی است که با افکت‌های خوبی که در آن به کار رفته گیمر را مجذوب خود می‌کند.

دانلود بازی Huntdown

Totally Reliable Delivery Service

۴۷- بازی Totally Reliable Delivery Service

اگر علاقه دارید با دوستان خود به ‌جای اینکه در یک بازی به نابودی دشمنان بپردازید، حسابی بخندید و تفریح کنید بازی Totally Reliable Delivery Service یکی از بهترین گزینه‌ها می‌تواند باشد.

تضمین کالا، اولین و مهم‌ترین شعار بازی تک نفره و چندنفره Totally Reliable Delivery Service است. اکنون شما باید یک سری جعبه یا محصول را گرفته و به صاحبان آن تحویل دهید البته هرگز به این آسانی نیست زیرا برای تحویل یک محصول در فاصله بسیار نزدیک هم دچار دردسرهای خیلی زیادی می‌شوید.

شما باید کنترل تمام قسمت‌های دست را برعهده بگیرد و با یک اشتباه باری که به زحمت بالا آورده‌اید به زمین برخورد می‌کند، البته خودروهایی در بازی برای حمل بار قرار دارد که می‌تواند کمی کمک کند. بازی زمانی جالب و اعتیاد آور می‌شود که آن را با دوستان خود تجربه کنید. Totally Reliable Delivery Service را می‌توانیم یکی از بهترین بازی های آیفون رایگان معرفی کنیم.

دانلود بازی Totally Reliable Delivery Service

Path to Mnemosyne

۴۶- بازی Path to Mnemosyne

یکی دیگر از بهترین بازی های آیفون Path to Mnemosyne است ساخته Crescent Moon است. در بازی آیفون Path to Mnemosyne به داخل خواب‌های عجیب یک دختربچه می‌رویم. شما در این بازی در نقش همین دختر در یک مسیر تونل مانند و بسیار طولانی قرار می‌گیرید. شما در بازی Path to Mnemosyne وظیفه دارید که در طی این مسیر معماهایی را که به هیچ وجه آسان نیستند حل کنید و با راوی بی‌نظیری که در طول مسیر گاهی صحبت می‌کند، همراه شوید.

بازی کنترل ساده‌ای دارد که تنها به حرکت به طرفین یا پریدن از روی موانع خلاصه می‌شود. برای حل برخی از معماها تنها پریدن روی مجموعه‌ای از کلید‌ها کافی است، درحالی‌که برخی دیگر از معماها نیازمند تعامل با ترکیبی از چندین کلید است. سازندگان دنیای سیاه‌ وسفید را همراه‌با موسیقی گوش‌‌نواز انتخاب کرده‌اند که همین موضوع بازی معمایی Path to Mnemosyne را منحصربه‌فرد می‌کند. Path to Mnemosyne بی‌شک یکی از عجیب‌ترین و بهترین بازی های آیفون افلاین است.

دانلود بازی Path to Mnemosyne

Dirt Bike Unchained

۴۵- بازی Dirt Bike Unchained

در بازی Dirt Bike Unchained شما کنترل یک موتور سوار را برعهده دارید و باید در مسابقات مختلفی شرکت کنید. مکانیزم بازی بسیار ساده است بطوریکه شما فقط با یک انگشت باید آن را کنترل و باید از همین مکانیزم در چالش‌های مختلف استفاده کنید.

در این بازی که یکی از بهترین بازی های آیفون است، شما انواع شخصی‌سازی موتور و کاراکتر را در اختیار دارید و می‌توانید با کسب امتیاز آن‌ها را دریافت کنید. مسیر بازی از سکوهای پرش چالش‌برانگیزی پر شده است. طراحی زیبای مسیرهای کوهستانی بازی درکنار فیزیک بازی نیز به‌خوبی کار شده است.

بازی توسط Red Bull منتشر شده است که در کارنامه خود ساخت بازی‌های ورزشی مشابه را نیز دارد. Dirt Bike Unchained از نظر بصری نیز جذاب است و گرافیک و موسیقی قابل قبولی برای مخاطب‌ ارائه می‌کند.

دانلود بازی Dirt Bike Unchained

The White Door

۴۴- بازی The White Door

Rusty Lake یکی خلاقانه‌ترین استودیوی‌های بازی‌سازی است که در اکثر آثار خود به‌گونه‌ای به سایر ساخته‌های خود اشاره می‌کند یا براساس دنیای آن بازی را می‌سازد. بازی آیفون The White Door یکی از بهترین آثار این استودیو است که شما را در نقش یک فردی قرار می‌دهد که به‌دنبال یک حادثه حافظه‌اش را از دست می‌دهد و پس از به‌هوش آمدن خود را درون یک اتاق می‌بیند، درحالی‌که هیچ چیزی حتی نام خودش را یادش نمی‌آید.

در جریان این بازی که یکی از بهترین بازی های آیفون فهرست زومجی است باید معماهای مختلفی را که براساس برنامه روزانه مشخص شده حل کنید و درنهایت با یک پرستار گفت‌وگو کنید. زمانی‌که پرستار وارد اتاق می‌شود از شما سوالاتی را می‌پرسد. برای جواب به سوالات باید اتاق را گشته و با پیدا کردن نکاتی جواب سؤال را بدهید. بازی از نظر گرافیکی به دو بخش تقسیم می‌شود؛ بخش اول مربوط‌به گیم‌پلی اصلی در اتاق است و بخش دوم دنیایی کاملا سیاه و سفید را نمایش می‌دهد.

دانلود بازی The White Door

Hidden Through Time

۴۳- بازی Hidden Through Time

اگر به‌دنبال بهترین بازی های فکری آیفون می‌گردید، Hidden Through Time می‌تواند مناسب شما باشد. قطعا شما نیز پیش از این تجربه بازی کردن محصولاتی در سبک Hidden Object را داشته‌اید. بازی Hidden Through Time تجربه‌ای چالش برانگیز را از یک بازی سبک هیدن آبجکت ارائه می‌دهد، جایی که برای یافتن یک آیتم باید بارها و بارها تصویر را بازنگری کنید. در این بازی شما به یک سفر در زمان می‌روید و با انسان‌های اولیه روبه‌رو می‌شوید و باید از درون آن‌ها آیتم‌هایی فهرست شده را پیدا کنید.

برخی از آیتم‌ها به‌صورت متحرک هستند و باتوجه‌به شلوغ بودن محیط بازی پیدا کردن آن‌ها کار بسیار دشواری است. همچنین قابلیت جالبی در بازی وجود دارد که می‌توانید نقش اختصاصی خود را طراحی و در سرورهای بازی قرار دهید تا دیگر گیمر‌ها آن را تجربه کنند. درواقع این موضوع می‌تواند نظر مخاطب‌های بیشتری را جلب کند. اگر علاقه به یک بازی فکری دارید و می‌خواهید دقت خود را بسنجید این بازی فرصت مناسبی برای شما است.

دانلود بازی Hidden Through Time

Wilderless

۴۲- بازی Wilderless

بیشتر استودیوهای بازی‌سازی برای اینکه بتوانند مخاطب‌های زیادی را به سمت خود جذب کنند بازی‌های را می‌سازند که با درگیری‌های زیاد یا داستان خود قصد دارند گیمرها را سرگرم خود کنند. بازی Wilderless، ساخته‌ی Robert Kabwe شما را در دل طبیعت قرار می‌دهد بدون اینکه دشمن یا کار خاصی را انجام بدهید. شما با قدم زدن از در دل طبیعت و گشت‌و‌گذار در آن می‌توانید سرگرم شوید و از آن مهم‌تر به یک آرامش خوبی نیز برسید. بازی داستان خاصی ندارد و صرفا به قدم در زدن در محیط‌های جذاب آن خلاصه می‌شود که به هیچ وجه نمی‌توان آن را بد دانست. اگر به‌دنبال یک بازی شبیه‌ساز راه‌رفتن می‌گردید و حسابی به آرامش نیاز دارید، قطعا با تجربه Wilderless به هدف‌تان می‌رسید. Wilderless توانست درنهایت به‌عنوان یکی از بهترین بازی های آیفون در فهرست زومجی قرار بگیرد.

دانلود بازی Wilderless

Disney Sorcerer’s Arena

۴۱- بازی Disney Sorcerer’s Arena

کاراکترهای دنیای دیزنی آنقدر زیاد و جذاب هستند که حضورشان در بازی‌های مختلف هیجان‌انگیز می‌شود. در بازی Disney Sorcerer’s Arena شما باید در هردست به‌صورت نوبتی با رقیب خود مبارزه کنید. با وجود محدودیت شخصیت‌ها در ابتدای بازی، به‌مرور می‌توانید شخصیت‌های جدیدی را در بازی آزاد کنید.

هریک از این شخصیت‌ها نیروهای مخصوص به خود را دارند و باید در چیدن این ترکیب دقت کنید. شخصیت‌های درون بازی قابلیت شخصی‌سازی و ارتقا دارند. Disney Sorcerer’s Arena که یکی از بهترین بازی های آیفون در سال ۲۰۲۰ است توسط استودیوی Glu Games توسعه پیدا کرده و در مدت کوتاهی توانسته میان بازیکنان موبایل به‌ محبوبیت برسد.

دانلود بازی Disney Sorcerer’s Arena

Boris and the Dark Survival

۴۰- بازی Boris and the Dark Survival

اینبار به سراغ یک بازی ماجراجویی کمی ترسناک می‌رویم که با معماهایی که دارد می‌تواند شما را درگیر خودش کند. در بازی Boris and the Dark Survival شما در نقش بوریس، شخصیت معروف انیمیشن‌ها قرار می‌گیرید و در یک استودیوی انیمیشن‌سازی قدیمی به ماجراجویی می‌پردازید.

البته در این مکان تنها نیستید و هر لحظه ممکن از قسمتی هیولایی به سمت شما حمله‌ور شود و چاره‌ای جز فرار کردن ندارید. مکانیزم‌های بازی با وجود قرار گرفتن در فهرست بهترین بازی های آیفون زومجی، کمی ساده است و فقط باید آیتم‌های مختلف را پیدا و از دست دشمنان فرار کنید. البته این را بدانید که همیشه نمی‌توانید به‌راحتی فرار کنید و باید انرژی کافی داشته باشید و آن نیز با آیتم‌های که در گوشه و کنار بازی قرار دارد تأمین می‌شود.

دانلود بازی Boris and the Dark Survival


Samsara Room

۳۹- بازی Samsara Room

بار دیگر به سراغ یکی دیگر از بازی استودیوی محبوب و خلاق راستی لیک می‌رویم که اینبار نیز یک بازی اشاره و کلیک معمایی برای مخاطب‌ها را منتشر کرده است. بازی Samsara Room شما را به یک اتاق با تعدادی وسایل خانه مانند تلفن، ساعت، گلدان و آینه می‌برد و باید با آن‌ها راهی برای فرار از خانه پیدا کنید. حال شما باید با بررسی وسایل موجود در اتاق راهی را برای فرار پیدا کنید. مسیری که البته با چالش‌ها و پازل‌های پیچیده‌ای همراه است.

اگر دیگر بازی‌‌های راستی لیک را انجام داده باشید قطعا با حال‌وهوای بازی Samsara Room نیز ارتباط برقرار می‌کنید. خوشبختانه Samsara Room نیز ایستراگ‌هایی به نسخه‌های دیگر نظیر بازی The White Door دارد. به‌عنوان مثال شخصی که در تصویر بالا می‌بینید پیش از این در بازی The White Door نیز حضور داشت. سری راستی لیک بی شک یکی از بهترین بازی های آیفون فکری به‌حساب می‌آیند.

دانلود بازی Samsara Room


Motorsport Manager Online

۳۸- بازی Motorsport Manager Online

احتمالا شما نیز مسابقات اتوموبیل‌رانی را مشاهده کرده‌اید و همینطور عوامل تیم که در عرض چند ثانیه تمام لاستیک‌های اتومبیل را عوض می‌کنند. در بازی Motorsport Manager Online شما در نقش مدیر یک تیم اتومبیل‌رانی قرار می‌گیرید و باید به‌گونه‌ای تیم خود را برای هر مسابقه آماده کنید. در این بازی تقریبا تمام نکاتی که در یک مسابقه واقعی باید رعایت شود وجود دارد؛ از انتخاب راننده‌های خوب گرفته تا خرید انواع ماشین‌های مختلف که کسب امتیاز می‌توانید آن‌ها را به‌دست بیاورید. Motorsport Manager Online یکی از بهترین بازی های آیفون مدیریتی در مقاله است.

از دیگر نکات خوب بازی قابلیت آنلاین آن است که می‌توانید با دیگر بازیکن‌ها به رقابت بپردازید. برای اینکه بتوانید در مسابقات بهتر عمل کنید باید تجهیزات خود را ارتقا دهید یا گزینه‌های بهتری را خریداری کنید و همچنین در حین مسابقه بهترین مدیریت را در بازی داشته باشید.

دانلود Motorsport Manager Online

Life Gallery

۳۷- بازی Life Gallery

قطعا شما نیز بعد از تماشا کردن یک طرح مفهومی به این فکر افتاده‌اید که چه پیغامی را می‌خواهد به ما منتقل کند. اگر به‌دنبال یکی از بهترین بازی های آیفون افلاین می‌گردید در بازی آیفون Life Gallery شما همراه‌با کاراکتر اصلی بازی در جایی قدم می‌گذارید که پرشده از طرح‌ها و نقاشی‌های عجیب که هرکدام مفهوم خاص خود را دارند. گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و شما باید در هر مرحله معماهای مختلفی را با این روش حل کنید.

مثلا در قسمتی از بازی باید یک ماهی را با طرحی که در اختیار دارید تولید کنید که نیازمند دقت زیاد است. بازی توسط استودیوی 751Games توسعه پیدا کرده و جالب است که بدانید این بازی اولین ساخته‌ی این تیم بازی‌سازی است. قطعا تجربه بازی Life Gallery لذت بخش است چرا که با مشاهده برخی از طرح‌ها به فکر فرو می‌روید.

دانلود Life Gallery

Door Kickers Action Squad

۳۶- بازی Door Kickers Action Squad

اگر علاقه‌مند به تجربه یک اکشن دو بعدی سخت هستید قطعا بازی Door Kickers Action Squad گزینه خوبی است. بازی شما را در نقش یک مامور ویژه قرار می‌دهد و وظیفه نابودی خلافکاران و همینطور آزادسازی گروگان‌ها را دارید. با کوچک‌ترین اشتباه به سرعت شکست می‌خورید و باید بازی را از اول شروع کنید. قبل از شروع هر مرحله می‌توانید کاراکتر مورد علاقه خود را انتخاب و شخصی‌سازی کنید.هر یک کاراکترها اسلحه‌های مخصوص به خود را دارند. Door Kickers Action Squad یکی از بهترین بازی های آیفون در سبک اکشن است.

Door Kickers Action Squad یک حالت ویژه دیگری نیز دارد که باید علاوه‌بر کارهای قبلی، زامبی‌ها را نیز از بین ببرید که کار را سخت‌تر از گذشته می‌کند. در بازی بسته به تجهیزات که برمی‌دارید دکمه‌هایی اضافه می‌شود مانند پرتاب نارنجک یا تعویض اسلحه و دیگر مواردی مانند دکمه کنترل کاراکتر که در بیشتر آثار موبایل می‌توانید مشابه آن را ببینید. استودیوی KillHouse Games با ساخت یک بازی اکشن جذاب توانسته مخاطب‌های زیادی را به‌سمت خود بکشاند.

دانلود Door Kickers Action Squad

Legends of Runeterra

۳۵- بازی Legends of Runeterra

بازی‌های کارتی یکی از سبک‌های پر طرفدار است که یک رقابت مفرح و سرگرم کننده را برای گیمرها فراهم می‌کنند. در جدیدترین این بازی‌ها می‌توان به Legends of Runeterra اشاره کرد که به‌تازگی برای آیفون منتشر شده است و می‌توانیم درکنار هارت استون این بازی را یکی از بهترین بازی های آیفون کارتی معرفی کنیم. این بازی از شخصیت‌های دنیای محبوب League of Legends استفاده می‌کند و مانند سایر بازی‌های کارتی هر کارت توانایی‌های مخصوص به خود را دارد.

Legends of Runeterra دسته‌ای کارت در اختیار شما قرار می‌دهد و بعد از حذف یکی از کارت‌ها رقابت شروع می‌شود. هدف شما قرار دادن کارت‌ها در مکان مناسب و نابودی دیوار دفاعی حریف است. بازی دارای المان‌های مختلف و جالبی است که می‌تواند شما را سرگرم خودش کند. اگر می‌خواهید یک بازی کارتی خوب و با کیفیت را تجربه کنید بهترین زمان برای تجربه Legends of Runeterra است.

دانلود Legends of Runeterra

Farming PRO 3

۳۴- بازی Farming PRO 3

بازی‌‌های شبیه‌ساز از سبک‌های مورد علاقه بسیاری از گیمرها و حتی مخاطب‌های عادی است. بازی آیفون Farming PRO 3 ساخته استودیوی Mageeks Apps & Games یک شبیه‌ساز کشاورزی است که نسخه سوم از این مجموعه به حساب می‌آید و با اضافه کردن و بهبود موارد لازم در یک بازی کشاورزی و مزرعه‌داری، اثر جذاب دیگری برای گیمرها فراهم کرده‌اند.

در این بازی شما می‌توانید زمینه خود را برای امور کشاورزی آماده کنید، محصولات خود را بفروشید و پول با پول کسب شده، زمین کشاورزی خود را گسترش دهید. یکی از قابلیت‌های خوب بازی امکان چند نفره بودن آن است که تجربه خوبی را برای شما و دوستان‌تان ایجاد می‌کند. گرافیک بازی نیز برای یک بازی موبایل جزئیات مناسبی دارد و حس و حال یک محیط کشاورزی را به گیمر منتقل می‌کند. اگر عاشق بازی‌های شبیه‌سازی هستید فارمینگ پرو ۳ یکی از بهترین بازی های آیفون شبیه‌سازی است که می‌توانید روی iOS تجربه کنید.

دانلود Farming PRO 3

Mr. Pumpkin 2 Walls of Kowloon

۳۳- بازی Mr. Pumpkin 2 Walls of Kowloon

بازی‌های داستان محور زیادی هستند که می‌خواهند در قالب طنز و کنایه وضعیت خاص یک جهان را به تصویر بکشانند. در بازی Mr Pumpkin 2: Walls of Kowloon شما کنترل شخصی که سر آن شبیه به یک کدو تنبل است را بر عهده دارد. آقای Pumpkin در شهر کاولون، هنگ کونگ زندگی می‌کند که وضعیت اجتماعی خوبی به خاطر مسائل سیاسی ندارد. درکنار سایر بازی های اشاره و کلیک معرفی شده مستر پاپمکین ۲ نیز یکی از بهترین بازی های آیفون در این سبک است.

گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و باید در محیط‌های متنوع بازی گشت بزنید و پازل‌های مختلفی را حل کنید. بازی از نظر گرافیک بصری در سطح بسیار خوبی قرار دارد و مخاطب به‌راحتی جذب آن می‌شود. از طرفی موسیقی کار شده در آن مانند Isoland، دیگر اثر این استودیو به خوبی جو بازی را منتقل می‌کند. اگر می‌خواهید یک بازی خوب اشاره و کلیک را تجربه کنید بهترین فرصت برای Mr Pumpkin 2: Walls of Kowloon است.

دانلود Mr Pumpkin 2: Walls of Kowloon

Food Gang

۳۲- بازی Food Gang

بازی‌های زیادی هستند که با ایجاد یک فضای مفرح وشاد می‌خواهند برای دقایقی گیمر را سرگرم خود کنند. Food Gang یکی از همین بازی‌ها است که با انتخاب یکی از کاراکترهای موجود که از انواع میوه گرفته تا شیرینی‌ها باید به‌صورت گروهی با یکدیگر به رقابت بپردازید. هر یک از کاراکترهای درون بازی اسلحه‌ی مخصوص به خود را دارند که بسته به علاقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. Food Gang یکی از خنده‌دارترین و بهترین بازی های آیفون رایگان است.

مدت زمان هر دست بازی یک دقیقه سی ثانیه است که درنهایت تیمی برنده مسابقه می‌شود که بیشترین امتیاز را کسب کند. شما می‌توانید با امتیازهایی که در طول بازی به‌دست می‌آورید کاراکترهای خود را شخصی‌سازی کنید. بازی Food Gang چندی پیش توسط Bloop Games منتشر شد و اگر علاقمند به بازی‌‌های کم حجم موبایل هستید می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

دانلود Food Gang

Isoland The Amusement Park

۳۱- بازی Isoland The Amusement Park

اینبار به سراغ یک بازی اشاره و کلیک جذاب دیگر می‌رویم که با معماها و پازل‌های مختلف خود سعی در سرگرم کردن مخاطب خود دارد. بازی Isoland The Amusement Park ساخته استودیوی Cotton Game شما را در نقش فردی به واسطه یک نامه شما را وارد یک شهربازی مرموز می‌کند. در محیط بازی انواع پازل‌ها و معماها وجود دارد و شما باید آن‌ها را حل کنید که برخی از آن‌ها نیازمند یک آیتم دیگری است که باید آن را پیدا کنید.

بازی از نظر بصری مانند دیگر آثار این استودیو تم جذاب و خاص خود را دارد و اگر از بازی‌های قبلی این سری تجربه کرده باشید قطعا از آن لذت می‌برید. سری بازی Isoland یکی از پرطرفدارترین مجموعه بازی‌های موبایلی است که در همین مقاله به بازی دیگر این سری یعنی ISOLAND 3 نیز اشاره خواهیم کرد. Isoland The Amusement Park یکی از بهترین بازی های آیفون فهرست زومجی است.

دانلود ISOLAND: The Amusement Park

Bio Inc. Nemesis

۳۰- بازی Bio Inc. Nemesis

بازی‌های زیادی هستند که گیمر را در نقش یک پزشک قرار می‌دهند و باید امور مربوط‌به یک بیمارستان یا یک بیمار را مدیریت کنید ولی اگر بخواهید برعکس وظایف اصلی این شغل راکار کنید چه می‌شود؟! در بازی Bio Inc. Nemesis ساخته استودیوی DryGin Studios شما یک بیمارستان را در اختیار دارید و هدف شما استخدام نیروهای پزشکی و کشتن بیماران داخل آن است.

شما در این بازی آنلاین باید نیروهای خود را استخدام کنید و با کشتن بیماران، خود را به چالش بکشید که در نوبه خود بسیار جنجال برانگیز شد. گیم‌پلی بازی به‌صورت کارتی است و باید با انتخاب‌های سریع وضیعت بیمار را وخیم‌تر تا به نتیجه مطلوب برسیم. این بازی مناسب بزرگسالان است در نتیجه اگر سن کمتری دارید به سایر بهترین بازی های آیفون فهرست زومجی فکر کنید.

دانلود Bio Inc. Nemesis

Zelle - Occult Adventure

۲۹- بازی Zelle - Occult Adventure

در این قسمت به سراغ یک بازی ترسناک و ماجراجویی می‌رویم که در دنیای عجیبی که مانند یک خواب است روایت می‌شود. در بازی Zelle شما در نقش Emerada شخصیت اصلی بازی هستید و باید با هیولا و موجودات که در مسیرتان قرار دارند مبارزه کنید. شخصیت‌های مرموزی در طی مسیرتان قرار می‌گیرند که باید با آن‌‌ها گفت‌وگوها کنید. Zelle یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های فهرست بهترین بازی های آیفون زومجی به حساب می‌آید.

گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و باید در مکان‌های مختلف به جمع‌آوری آیتم و حل برخی معما‌ها بپردازید. موسیقی بازی به نوبه خود خوب کارشده و می‌توان از آن لذت کافی را برد. اگر علاقه به تجربه یک بازی ترسناک و ماجراجویی دارید قطعا این Zelle - Occult Adventure گزینه مناسبی است.

دانلود Zelle - Occult Adventure

Hay Day Pop

۲۸- بازی Hay Day Pop

دیگر کمتر گیمری را می‌توان یافت که با استودیوی محبوب سوپرسل آشنایی نداشته باشد و حتی Clash of Clans، یکی از تاثیر گذارترین بازی‌های این استودیو را تجربه نکرده باشد. اینبار این استودیو به سراغ یک بازی استراتژی جذاب و اعتیاد آور دیگر رفته که مانند دیگر آثار این تیم جذاب و پر زرق و برق است.

در بازی Hay Day Pop شما درکنار حل پازل‌های مختلف باید به کارهای مزرعه نیز رسیدگی کنید. در بازی با شخصیت‌های مختلفی مانند Greg و Mavis آشنا و در کارهای مزرعه همراه‌تان می‌شوند. شما می‌توانید با کسب امتیازهای مختلف امکانات مزرعه خود را افزایش دهید مثلا می‌توانید حیوانات اهلی را خریداری کنید. Hay Day Pop یکی از بهترین بازی های آیفون رایگان شرکت سوپرسل محسوب می‌شود.

در جریان بازی باید با قرار دادن مکعب‌های همرنگ درکنار هم امتیازها را جمع‌آوری کنید. بازی همچنین دارای یک سیزن‌پس با نام Puzzle Pass است. با کسب ۲۰ ستاره جوایزی را دریافت می‌کنید که درصورتی که سیزن‌پس بازی را خریداری کرده باشید جوایزی به مراتب بهتری را دریافت می‌کنید. یکی از نکاتی که شاید کمی در بازی اذیت کننده باشد زمان آماده شدن برخی امور است. از نکات خوب بازی نیز، برخلاف آثار قبلی استودیو نبود احتیاج به اتصال اینترنت است.

دانلود Hay Day Pop

Spirits of Anglerwood Forest

۲۷- بازی Spirits of Anglerwood Forest

اگر می‌خواهید یک بازی ماجراجویی با داستان خوب را تجربه کنید می‌توانید با بازی Spirits of Anglerwood Forest اینکار را انجام دهید. شما در این بازی کنترل ادگار، شخصیت اصلی بازی را برعهده دارید که درکنار پدر و مادرش در کلبه‌ای نزدیک به یک جنگل مروموز زندگی می‌کند. داستان بازی از جایی آغاز می‌شود که شما متوجه یک رسم قدیمی خانواده خود می‌شوید و پس مدتی از آن وقتی که از خوب می‌پرید متوجه می‌شوید که پدر و مادر ادگار در خانه نیستند و شما مجبور هستید به دل جنگل متروک بروید و خانواده خود را پیدا کنید تا راز این رسم خانوادگی را متوجه شوید.

گیم‌پلی بازی به‌ این صورت است که شما با فانوسی که در دست دارید می‌توانید دشمنان را از خود دور کنید و همینطور با برداشتن اجسامی در طی مسیر از آن استفاده کنید. در مسیر بازی نیز با شخصیت‌های روبه‌رو می‌شوید و با آن‌ها به گفت‌وگو می‌پردازید و بیشتر در رابطه با رسم آن‌ها آشنا می‌شوید. اگر به‌دنبال یک بازی‌ متفاوت در فهرست بهترین بازی های آیفون می‌گردید، Spirits of Anglerwood Forest محصولی است که باید تجربه کنید.

دانلود Spirits of Anglerwood Forest


بازی گرند مانتین ادونچر

۲۶- بازی Grand Mountain Adventure: Snowboard Premiere

بازی‌های شبیه‌ساز ورزشی همیشه مورد توجه گیمرها قرار می‌گیرد و استودیوهای بزرگ نیز با ساخت نسخه مختلف و به‌روزشده بازی‌های ورزشی خود سعی در حفظ طرفداران بازی دارند. بازی Grand Mountain Adventure: Snowboard Premiere یک تجربه شبیه‌ساز اسکی و اسنوبردینگ روی برف است و شما مهارت‌های مختلف این رشته ورزشی را تجربه خواهید کرد.

شما در نقش یک اسکی باز حرفه‌ای باید با گشت زدن در یک پیست برفی، مأموریت‌ها و چالش‌های مختلفی را انجام دهید. محیط بازی بسیار واقعی و تعاملی هستند؛ گاهی یک دسته گرگ به سمت شما حمله می‌کنند و گاهی نیز باید از سقوط بهمن فرار کنید. اگر علاقه‌مند به تجربه یک از بهترین بازی های آیفون ورزشی با کیفیت هستید قطعا تجربه بازی جدید استودیوی Toppluva می‌تواند لذت بخش باشد.

دانلود Grand Mountain Adventure

SIMULACRA 2

۲۵- بازی SIMULACRA 2

مقاله‌ مرتبط

بازی‌های معمایی با تم کاراگاهی علاقه‌مندان خاصی دارند و یکی از دلایل آن تجربه دلنشین بودن در نقش یک کاراگاه است. بازی Simulacra 2 گیم‌پلی مشابه نسخه قبل دارد ولی با داستانی جذاب‌تر که مخاطب را جذب خود می‌کند. روایت بازی از جایی آغاز می‌شود که شخصی به نام مایا به قتل می‌رسد و در صحنه جرم نشانه‌ای پیدا نمی‌شود.

پس از مدتی موبایل مایا پیدا می‌شود و با کلیپ‌هایی در آن قرار دارد شما را وارد یک ماجرای عجیب می‌کند. در گیم‌پلی بازی شما با پیگیری پیام و کلیپ‌های موبایل و بازجویی دوستان آن داستان بازی را ادامه می‌دهید. بازی SIMULACRA 2 ساخته استودیوی Kaigan Games یک تجربه جالب در سبک معمایی را برای شما فراهم کرده است و اگر بازی‌های معمایی با داستان عجیب و ترسناک علاقه دارید این بازی را باید تجربه کنید. بازی Simulacra 2 را می‌توانیم یکی از بهترین بازی های آیفون فکری در سال ۲۰۲۰ معرفی کنیم که در زومجی نیز بررسی شده است.

دانلود SIMULACRA 2

Cookies Must Die‏

۲۴- بازی Cookies Must Die‏

اگر دلتان یک شوتر جذاب و مهیج و همینطور بامزه می‌خواهد بازی استودیوی Rebel Twins می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. در بازی Cookies Must Die شما کنترل جک شخصیت اصلی بازی را بر عهده دارید که توسط دانشمندان دولتش توانایی‌های فرابشری به‌دست آورده است.

شما به‌عنوان مامور مخفی وظیفه دارید جلوی گروهی از شیرینی‌های شیطانی و رئیس قبیلشان که می‌خواهند شهر را به نابودی بشکانند، مقاومت کنید. در گیم‌پلی بازی شما می‌توانید با حرکات آکروباتیک دشمنان را نابود کنید. بازی تم کارتونی پر زرق و برقی را دارد و مخاطب‌ها را به سمت خود جذب می‌کند. بازی به‌تازگی به‌صورت رایگان در اپ‌استور قرار گرفته است. Cookies Must Die‏ بی‌شک از لحاظ طراحی یکی از بهترین بازی های آیفون فهرست زومجی است.

دانلود Cookies Must Die

Pavilion: Touch Edition

۲۳- بازی Pavilion: Touch Edition

بازی Pavilion:Touch Edition شما را در نقش شخصیتی که در یک محیط تودرتو گیر افتاده است، قرار می‌دهد. شما در هر مرحله باید به این شخصیت کمک کنید تا بتواند از در خارج شود ولی برای آن باید معماها و پازل‌هایی که در سر راهتان قرار دارند را حل کنید که البته برخی از آن‌ها نیازمند به فکر زیاد است. اگر به‌دنبال بازی فکری در فهرست بهترین بازی های آیفون می‌گردید، Pavilion: Touch Edition محصولی متفاوت است که پیشنهاد می‌کنیم.

تیم سازنده معماهای مختلفی را در هر قسمت جای داده‌اند که هر کدام چالش‌های خاص خود را دارند. طراحی بصری و موسیقی بازی به شکل خوب و مطابق با حس و حال محیط آن کار شده است. اگر شما به بازی‌های معمایی با پازل‌های پیچیده علاقه دارید می‌توانید همین الان Pavilion:Touch Edition را تجربه کنید.

دانلود Pavilion: Touch Edition


SpongeBob Krusty Cook

۲۲- بازی SpongeBob Krusty Cook Off

اگر با کارتون باب اسفنجی خاطره دارید قطعا تجربه بازی‌ای که در دنیای آن قرار دارد خالی از لطف نخواهد بود. بازی SpongeBob Krusty Cook Off ساخته استودیوی Tilting Point شما را در نقش باب اسفنجی، شخصیت دوست داشتنی این دنیا قرار می‌دهد که در رستوران آقای خرچنگ مشغول به کار است. شما باید سفارش‌های مشتریان دریافت و آن‌ها را آماده کنید و در کمترین زمان آن را تحویل دهید. حضور بازی SpongeBob Krusty Cook Off در بهترین بازی های آیفون شاید کمی عجیب باشد اما این بازی بی شک ارزش تجربه دارد.

با کسب امتیاز می‌توانید تجهیزات جدیدی را خریداری یا تجهیزات قدیمی را ارتقا دهید. البته بازی گیم‌پلی ساده‌ای ندارد و بعضی مراحل به‌شدت چالش برانگیز می‌شود. بازی مانند کارتون آن گرافیک و موسیقی شادی دارد و حس و حال مجموعه را به شما منتقل می‌کند. اگر به این شخصیت و مجموعه خاطره انگیز آن علاقه دارید این اثر می‌تواند شما را حسابی سرگرم خودش کند.

دانلود بازی باب اسفنجی


Gumslingers Hero

۲۱- بازی Gumslingers Hero

بازی‌ها رقابتی که بین دو نفر انجام می‌شوند همیشه هیجان خاص خود را دارند و تجربه جالبی برای گیمرها فراهم می‌کند. در بازی Gumslingers Hero شما به‌صورت آنلاین به رقابت می‌پردازید که به خاطر ویژگی بازی می‌تواند حسابی سرگرم کننده و مفرح باشد. در بازی ساخته استودیوی itatake شما در نقش یک آدامس با اسلحه خود به‌صورت یک به یک با رقیب خود مبارزه کنید. برخلاف ظاهر عجیب بازی Gumslingers Hero را می‌توانیم یکی از بهترین بازی های آیفون بنامیم.

بخش جالب بازی نحوه هدف گیری آن است که با کشیدن صفحه و ضربه زدن با سمت راست گوشی می‌توانید اینکار را انجام دهید و نکته مهم آن این است که باید چندین بار این عمل را انجام دهید تا بتوانید رقیب خود را شکست دهید. بازی تا جایی در هدف گیری سخت است که قبل از اینکه وارد بخش آنلاین شوید باید حتما در تورنمت آفلاین آن اول بشوید. همچنین بازی دارای شخصی‌سازی های خوبی نیز است که می‌توانید آن‌ها را نیز با سلیقه خود انجام دهید. به‌طورکلی Gumslingers Hero یک اثر جذاب یک به یک است که با سبک گیم‌پلی‌‍‌‌ای خود می‌تواند اثر جذاب باشد.

دانلود Gumslinger

Z.O.N.A

۲۰- بازی Z.O.N.A Shadow of Lemansk

اگر شما سری بازی Metro را تجربه کرده باشید می‌دانید که فضای آن چگونه است. در بازی Z.O.N.A Shadow of Lemansk ساخته استودیوی Igor Migun شما در سال ۲۰۳۴ قرار دارید، زمانی‌که بشریت به‌دنبال انفجار اتمی در آستا انقراض قرار دارد.

در بازی شما کنترل کاراکتر سریوگا را برعهده دارید که عضو گروه محافضان است و باید با همراهی گروه خود به دل دشمنان رفته و آن‌ها را نابود کنید. بازی به‌صورت دید اول شخص است و اسلحه‌های مختلفی را در آن می‌توانید استفاده کنید. از دیگر هدف‌های شما به‌دست آوردن منابع غذایی است که در طی مراحل آن‌ها جمع آوری می‌کنید. Z.O.N.A Shadow of Lemansk یک تجربه وحشت و بقا است که می‌تواند تجربه جدید برای فهرست بهترین بازی های آیفون باشد.

دانلود Z.O.N.A Shadow of Lemansk

Juicy Realm

۱۹- بازی Juicy Realm

بازی‌هایی با تم فانتزی از محبوبیت خاصی در بین گیمرها برخوردار هستند و استودیوها بازی‌سازی نیز برخی اوقات بازی‌های خود را که قبلا برای پلفترم‌های دیگر منتشر کرده‌اند برای جذب بیشتر برای موبایل نیز عرضه می‌کنند. یکی از این بازی‌های فانتزی Juicy Realm ساخته استودیوی X.D است که داستان شما در آینده‌ قرار می‌دهد که گیاهان بر علیه بشر شده‌اند.

شما در نقش یک گیاه شناس هستید و باید به دل این ماجرا رفته و آن‌ها را نابود کرده و همینطور دلیل این اتفاقات را متوجه بشوید. در گیم‌پلی بازی علاوه‌بر ناودی دشمنان باید پایگاه خود را گسترس دهید که چالش‌های خاص را ایجاد می‌کند. گرافیک بازی تم جالب و کارتونی دارد و از جایی که یک بازی مفرح است می‌تواند هرنوع سلقیه را به سمت خود جذب کند. بازی Juicy Realm ابتدا در سال ۲۰۱۸ برای پی‌سی و درنهایت سال ۲۰۲۰ برای آیفون نیز منتشر شد و توانست در فهرست بهترین بازی های آیفون زومجی قرار بگیرد.

دانلود Juicy Realm

Pascals Wager

۱۸- بازی Pascals Wager

هر زمان می‌خواهیم صحبت از بازی‌های سخت کنیم قطعا سری بازی Dark Souls از جمله این بازی‌ها است؛ بازی‌ای که با داشتن سختی‌ بی رحمانه اعصاب مخاطب خود را آزمایش می‌کند. بازی آیفون Pascal's Wager یک اثر نقش آفرینی و بسیار شبیه به سری Dark Souls است که باید با دشمنان و باس‌فایت‌های عجیبی که در بین راهتان قرار دارند به مبارزه بپردازید. شما کنترل Terrance شخصیت اصلی بازی را برعهده دارید و با او به یک ماجراجویی طولانی و پر از خطر می‌روید که روایت آن نیز در یک عصر بسیار عجیب و غریب جریان دارد.

در گیم‌پلی بازی شما آیتم‌های مختلفی در اختیار دارید که بسته به آن می‌توانید کارهای مختلفی انجام دهید. سیستم انتخاب دیالوگ نیز در بازی وجود دارد و می‌توانید با دیگر کاراکترهای بازی صحبت کنید. بازی از لحاظ بصری برای موبایل بسیار عالی کار شده و اگر مخاطب این دست از بازی‌ها باشید قطعا از آن لذت می‌برید. Pascal's Wager به‌صورت رایگان منتشر شده است و در فهرست بهترین بازی های آیفون نیز قرار گرفته اما برای تجربه دیگر فصل‌های آن باید بازی را خریداری کنید.

دانلود Pascal's Wager

Harvest Moon Mad Dash

۱۷- بازی Harvest Moon Mad Dash

اگر از گیمرهای قدیمی باشید قطعا یکبار نام سری بازی Harvest Moon را شنیده‌اید، بازی‌ای که شما باید در نقش یک مزرعه دار زمین کشاورزی خود را مدیریت و علاوه‌بر کسب درآمد آن را گسترش دهید. در جدیدترین نسخه از این سری که Harvest Moon Mad Dash نام دارد باردیگر در نقش یک کشاورز و البته دامدار باید مزرعه خود را مدیریت و چالش‌های متنوعی را تجربه کنید. در ابتدای بازی با انتخاب کاراکتر و سایر موارد مربوط‌به آن وارد بازی می‌شوید و یک بخش آموزشی را طی می‌کنید.

بازی کمی نسبت به نسخه قبل مجموعه چالش برانگیزتر شده و باید چالش‌هایی مانند حمله حیوانات وحشی را نیز مدیریت کنید. بازی Harvest Moon Mad Dash که در ابتدا برای کنسول‌های خانگی عرضه شده بود ولی به‌تازگی برای آیفون نیز منتشر شده است. بنابراین اگر به‌دنبال یکی از بهترین بازی های آیفون مدیریت مزرعه می‌گردید بازی هاروست مون Mad Dash گزینه مناسبی برای‌تان خواهد بود.

دانلود Harvest Moon Mad Dash

۱۶- بازی Company of Heroes

فضای جنگ جهانی همیشه یکی از انتخاب‌های استودیوهای بازی‌سازی برای خلق یک اثر موفق بوده و است. سری بازی Company of Heroes نیز یکی از همین آثار است که بعد ۱۴ سال از عرضه آن برای رایانه‌شخصی به‌تازگی برای آیفون نیز منتشر شده است. Company of Heroes یک بازی در سبک استراتژیک تاکتیکی است که باید نیروهای خود را برای حمله و تصرف نقاط مختلف مدیریت کنید. در بازی می‌توانید با تصرف وسایل جنگی دشمنان از ‌آن‌ها برای خودتان در جنگ‌ها استفاده کنید.

در جریان بازی باید سرباز‌های خود را به نحوی کنترل کنید که بیشتر بازدهی را داشته باشد مثلا در قسمتی باید چند سرباز را به یک منطقه فرستاده که دیگر سربازها بتواند از منطقه‌ای دیگر عملیاتی را انجام دهند. بازی درکنار گیم‌پلی خوب خود دارای داستان و میان پرده‌های بسیار خوبی است که گیمر را جذب خودش می‌کند. این بازی توسط Relic Entertainment توسعه پیدا کرده و نسخه دوم آن نیز منتشر شده ولی خبری هنوز خبری از نسخه آیفون آن نیست. اگر شما به بازی‌های استراتژیک جنگی علاقه دارید این بازی را نبیاد هرگز از دست بدهید. با انتشار نسخه دوم فهرست بهترین بازی های آیفون را به‌روز می‌کنیم.

دانلود Company of Heroes

Missile Command: Recharged

۱۵- بازی Missile Command: Recharged

باز‌سازی بازی‌های قدیمی یکی از اتفاقاتی است که چند سالی است رونق گرفته و شاهد آثار زیادی در این زمینه هستیم. در بازی Missile Command: Recharged که بازسازی عنوان Missile Command به شمار می‌آید باید پایگاه خود را دربرابر حملات دشمنان محافظت و آن‌ها را نابود کنید. در گیم‌پلی بازی می‌توانید با موشک زدن و تیراندازی به سمت دشمنان خود آن‌ها را نابود کنید. در محیط بازی پاورآپ‌هایی به سمت شما می‌آیند و با دریافت آن‌ها می‌توانید زمان بیشتری دریافت کنید. بازی تم گرافیکی بسیاری خوب و لذت بخشی دارد و درواقع با طراحی نئونی خود هر گیمری را به سمت خود جذب می‌کند. همنچین با موسیقی بسیار خوب خود در حین مراحل هیجان خاصی را منتقل می‌کند. این بازی توسط شرکت محبوب و معروف Atari منتشر شده است و اکنون در فهرست بهترین بازی های آیفون زومجی قرار گرفته است.

دانلود Missile Command: Recharged

Dead by Daylight Mobile

۱۴- بازی Dead by Daylight Mobile

چند سال بعد از انتشار بازی جذاب Dead by Daylight برای پی‌سی و کنسول‌های خانگی اینبار نوبت به انتشار نسخه موبایل Dead by Daylight رسید که به‌تازگی برای آیفون منتشر شده است. این بازی آنلاین به قدری می‌تواند جذاب باشد که اگر با دوستان خود آن را تجربه کنید می‌تواند به یک تجربه فراموشی نشدنی تبدیل ‌شود. در این بازی ۵ نفر داخل بازی قرار می‌گیرند که ۴ نفر آن‌ها بازمانده هستند و هدفشان روشن کردن موتوربرق برای باز شدن در‌های خروج و یک ‌نفره قاتل که باید آن‌ها به طرز وحشیانه‌ای بکشد. در Dead by Daylight همکاری تیمی خیلی مهم است و گاهی باید با گیج کردن قاتل کم کم به هدفشان برسند.

گاهی پیش می‌آید که قاتل یک‌نفره را گرفته و حالا نوبت یکی بازمانده‌ها است آن را سریع نجات دهد در غیر این صورت باید با یک یار کمتر بازی را ادامه دهند. از طرفی قرار گرفتن در نقش قاتل به مراتب جذاب‌تر است زیرا شما می‌توانید با تله گذاری مناسب سایر بازیکنان را خیلی زود پیدا کنید. Dead by Daylight شخصی‌سازی‌ زیادی دارد و همینطور سیستم انتخاب کاراکتر خوبی نیز در آن کار شده است. درکنار تمام موارد بازی از نظر بصری سطح خوبی دارد و اگر می‌خواهید یک بازی گروهی جذاب را تجربه کنید هرگز این بازی را که یکی از بهترین بازی های آیفون است از دست ندهید.

دانلود Dead by Daylight Mobile

ISOLAND 3 Dust of the Universe

۱۳- بازی ISOLAND 3 Dust of the Universe

بازی ISOLAND 3 Dust of the Universe ساخته استودیوی Cotton Game که سومین شماره از مجموعه ISOLAND است شما را در نقش شخصیتی که در یک جزیره دور افتاده و عجیب است، قرار می‌دهد. در این بازی باید به این شخص کمک کنید تا با حل معماها و رازها مختلف راهی برای نجات او پیدا شود. در طول مراحل با کاراکترهای مختلفی روبه‌رو و با آن‌‌ها تعامل می‌کنید.

باتوجه‌به برخی انتخاب‌هایی که دارید خط داستانی متفاوتی در پی خواهید داشت و یک نکته خوب برای تکرار بازی است. گیم‌پلی به سبک اشاره و کلیک است و باید با انتخاب آیتم‌ها و حمع آوری برخی موارد معماها را حل کنید. به هرحال برای درک بهتر داستان بازی بهتر است دو نسخه اول آن را نیز تجربه کنید. این بازی چندی پیش علاوه برای آیفون برای نیز پی‌سی منتشر شد. درکنار نسخه اول و بازی مستر پامپکین ۲، نسخه سوم مجموعه Isoland نیز یکی از بهترین بازی های آیفون به‌حساب می‌آید.

دانلود بازی ISOLAND 3 Dust of the Universe

Another Road

۱۲- بازی Another Road

در اپ‌استور بازی‌های زیادی در سبک دویدن بی‌نهایت وجود دارد و هر ساله تعداد زیادی با حال و هوای مختلفی به آن اضافه می‌شوند. Another Road ساخته تک نفره Kevin Choteau در این سبک است و شما با انتخاب یکی از اتومبیل‌ها وارد یک جاده می‌شوید و باید در این جاده مسیر را طی کنید. علاوه‌بر اینکه باید مراقب اتومبیل‌های داخل جاده باشید، میزان بنزین خود را نیز مدیریت کنید. Another Road را می‌توانیم یکی از بهترین بازی های آیفون کژوال معرفی کنیم.

در بازی اتومبیل‌های مختلفی قرار دارند که با کسب امتیاز قادر به خریداری آن‌ها خواهید بود. هرکدام از خودروها ویژگی‌ مخصوص به خود را دارند. همچنین در قسمت‌هایی از بازی مسیر مارپیچ مانندی وجود دارد که چالش‌های خاصی را پیش روی گیمر قرار می‌دهد. Another Road ظاهر پالیگانی دارد و موسیقی آرام‌بخش آن یکی از ویژگی‌های خوب اثر محسوب می‌شود.

دانلود Another Road

Warface Global Operations

۱۱- بازی Warface Global Operations

درکنار بازی‌های موبایل آنلاین مانند پابجی موبایل که این روزها طرفداران زیادی دارند، بازی‌هایی هستند که نسبت به این آثار کم‌تر شناخته شده‌اند. در Warface Global Operations ساخته استودیوی MY COM شما باید با دوستان خود یا افراد اتفاقی تیمی را تشکیل دهید و با گروه‌های دیگر به رقابت بپردازید. گیم‌پلی بازی نیز مانند اکثر بازی‌های اول شخص موبایل است که اگر آن‌ها را تجربه کرده باشید خیلی سریع مکانیزم‌های بازی را یاد خواهید گرفت.

بازی دارای آیتم‌های شخصی‌سازی زیادی است که با کسب امتیاز می‌توانید آن‌ها را خریداری و ارتقا دهید. Warface Global Operations بیشتر روی حالت Deathmatch تمرکز دارد. بطورکلی بازی‌های زیادی در این سبک برای موبایل ساخته و منتشر شده‌اند و انتخاب را کمی سخت می‌کنند ولی تجربه Warface: Global Operations می‌تواند یک اتفاق جدید باشد. اگر به‌دنبال بهترین بازی ایفون انلاین می‌گردید، Warface Global Operations درکنار بازی کالاف دیوتی موبایل می‌تواند یکی از گزینه‌های عالی در فهرست بهترین بازی های آیفون برای تجربه باشد.

دانلود Warface: Global Operations


Nature Matters

۱۰- بازی Nature Matters

بازی Nature Matters ساخته استودیوی خوش ذوق Digital Melody Games روایتگر روح یک گیاه است که از قضای روزگار رو به نابودی می‌رود و باید توسط سرپرست خود مراقب شود. در جریان بازی باید به‌گونه‌ای از مسیرهای هر مرحله رد شوید که به مسیر قبلی خود تلاقی نداشته باشد یعنی نمی‌توانید به عقب یا از وسط یک مسیر طی شده عبور کنید. مراحل اولیه عمدتا روی آموزش تمرکز دارند اما هرچه به مراحل بالاتر بروید شرایط دشوارتر می‌شود. بازی شامل مکان‌های مختلف و جذاب است و اگر به بازی‌های معمایی و با داستان ساده ولی خوب علاقه دارید بهتر است همین الان به سراغ این بازی بروید. بازی Nature Matters جایگاهی متفاوت را در فهرست بهترین بازی های آیفون دارد.

دانلود Nature Matters


Ara Fell Enhanced Edition

۹- بازی Ara Fell Enhanced Edition

بازی‌های فانتزی برای طرفدارهایشان بسیار لذت بخش هستند و آثار خوبی نیز با این سبک ساخته و منتشر شده‌اند. در این قسمت به سراغ یکی از جذاب‌ترین بازی‌ها با داستانی خوب و پر از دیالوگ می‌رویم. بازی Ara Fell Enhanced Edition یک بازی فانتزی با گرافیک ۱۶ بیتی است که با کاراکترهای زیاد و محیط‌های متنوع سعی در جذب مخاطب دارد. در فهرست بهترین بازی های آیفون کمتر به بازی های نقش آفرینی ژاپنی اشاره کردیم که Ara Fell Enhanced Edition یکی از آن‌ها است.

گیم‌پلی بازی ممکن است کمی خسته کننده باشد ولی به واسطه گرافیک و صد البته موسیقی بی‌نظیری که در خود دارد ارزش تجربه آن بالا می‌برد. بازی دارای داستانیی گیرا و پر از دیالوگ است که باید حوصله زیادی برای خواندن‌ آن‌ها داشته باشید. در گیم‌پلی مبارزات با انتخاب المان‌ها و نیروهای خود می‌توانید با دشمنان مبارزه کنید. اگر به بازی‌های فانتزی و نقش آفرینی علاقه دارید بازی استودیوی Stegosoft Games می‌تواند اثری لذت بخش باشد.

دانلود Ara Fell Enhanced Edition

Repulsive

۸- بازی Repulsive

در بازی Repulsive شما در نقش یک اسکیت سوار در سطح شهر قرار می‌گیرید و می‌توانید از جاهای مختلفی به واسطه اسکیت خود بالا بروید. کاراکترهای مختلفی در بازی حضور دارند که با جمع آوری می‌توانید آن‌ها را باز کنید همینطور باید فهرست‌ آیتم‌های مورد نیاز را که در منوی بازی قرار دارد در سطح شهر پیدا کنید.

چالش‌های مخفی که به مرور باید آزاد کنید درکنار کلی شخصیت قابل آزادسازی از جمله خصوصیات بازی اسکیت‌سواری Repulsive هستند. یکی از خصوصیات Repulsive بی‌شک آزادی بازی در گشت‌وگذار در محیط بازی است. بازی توسط Punk Labs توسعه پیدا کرده و به‌تازگی برای آیفون منتشر شده است و توانسته در فهرست بهترین بازی های آیفون قرار بگیرد.

دانلود Repulsive

If Found...

۷- بازی ...If Found

در سه بازی آیفون و آیپد آخری که می‌خواهیم معرفی کوتاهی داشته باشیم آثاری داستان محور هستند. در اولین انتخاب به سراغ بازی تازه منتشر شده If found می‌رویم که داستان آن درباره شخصی به نام کاسیو است که در یک جزیره به نام آشیل قرار گرفته و می‌خواهد از این جزیره خارج شود. بازی به شکل یک رمان تعاملی روایت می‌شود و با داستانی که دارای شخصیت‌های متنوع است سعی در جذب مخاطب‌های خاص خود را دارد.

شاید ...If Found دارای گیم‌پلی خاصی نباشد ولی قطعا یک اثر داستان محور جذاب را تجربه خواهید کرد. اگر به بازی‌های داستانی که گیم‌پلی در آن نقش کمتری دارد علاقه‌مندید بازی استودیوی Annapurna Interactive که همراه ‌با تم گرافیکی عالی و موسیقی خوب خود می‌تواند حسابی سرگرم‌تان کند. طراحی if Found این بازی را به یکی از آثار متفاوت فهرست بهترین بازی های آیفون تبدیل کرده است.

دانلود If Found...

Beyond This Side

۶- بازی Beyond This Side

در این مقاله از چند بازی معمایی با تم کاراگاهی گفتیم. برای آخرین بازی در این سبک می‌خواهیم به سراغ Beyond This Side برویم که با داستان خاص و منحصربه‌فرد مخاطب را درگیر ماجرای خودش می‌کند. داستان بازی پیرامون شخصیت سم روایت می‌شود که یک روز به‌صورت عجیبی همسر او ناپدید می‌شود و شما در این نقش باید همسر او را پیدا کنید.

البته Sam تنها شخصیت قابل بازی در فراتر از اینجا نیست و در طول مراحل قادر به کنترل فرد دیگری نیز خواهید بود. در بازی اشاره و کلیک فراتر از اینجا وظیفه شما جمع‌آوری و بررسی آیتم‌های مختلف برای به‌دست آوردن سرنخ‌هایی از راز پشت ناپدید شدن همسر سم است. مثلا در جایی از بازی باید سوییچ یک کامیون ارا ز درون یک سطل زباله پیدا کنید و به صاحب آن تحویل دهید تا راه‌تان برای ادامه مسیر باز شود. از جایی که بازی داستان محور و همینطور گیم‌پلی خوبی دارد می‌تواند باب طبع مخاطبینی با سلایق متفاوت باشد. بی‌شک فراتر از اینجا یکی از بهترین بازی های آیفون افلاین است.


Heal Pocket Edition

۵- بازی Heal: Pocket Edition

یک بازی می‌تواند نمونه بی‌نظیر از یک برهه زندگی انسان باشد و زمانی آن تجربه می‌کنیم قطعا تحت تاثیر آن قرار بگیریم. بازی‌های زیادی هستند که با هدف قرار دادن شیوه زندگی یک شخص سعی دارند ذهن ما را درگیر کنند. بازی Heal زندگی یک انسان سالخورده را به تصویر می‌کشد و باید همراه‌با او به ماجراجویی بپردازید. پس از مدتی از تجربه بازی کاملا محو آن می‌شوید و می‌خواهید تا انتها همراه این شخص باشید.

در Heal: Pocket Edition کنترل یک شخص سالخورده را بر عهده دارید و باید پازل‌های بین راه را حل کنید. همچنین جلوه بصری در بازی به شکل بسیار جذاب و گیرا کار شده و با تم داستانی آن کاملا مطابقت دارد. نکته جالب ساخته شدن Heal: Pocket Edition تنها توسط یک شخص است. Jesse Makkonen، سازنده بازی پیش از این نیز بازیDISTRAINT را توسعه داده و روانه گوشی‌های موبایل کرده بود.

در انتها توصیه می‌کنم حتما تریلر بازی Heal: Pocket Edition را که یکی از بهترین بازی های آیفون در سال ۲۰۲۱ است، تماشا کنید:

دانلود Heal: Pocket Edition


بازی among us

۴- بازی Among Us

یکی از بازی‌هایی که بعد از مدت‌ها گذشتن از زمان انتشار به یکباره به یک ترند جهانی تبدیل شد و تقریبا همه‌ی کسانی که اخبار بازی‌ها را دنبال می‌کند نام آن را شنیده‌اند، Among Us ساخته‌ی استودیوی InnerSloth است. اگر شما بازی کارتی شب مافیا را تجربه کرده باشید احتمالا در این بازی به مشکلی بر نخواهید خورد. داستان بازی در یک سفینه‌ی فضایی جریان دارد که شامل تعدادی از فضانوردان می‌شود و البته که در بین آن‌ها یک شیاد یا به اصطلاح بازی یک Imposter وجود دارد که باید شما و هم‌تیمی‌هایتان او را شناسایی و از سفینه اخراج کنید.

بازی Among us یک تجربه‌ی کاملا آنلاین است و باید برای هر دست بازی حداقل چهار و حداکثر ده بازیکن وجود داشته باشند. در بدو ورود به مسابقه، بازی نقش شما را از بین Imposter یا crewmate(خدمه) مشخص می‌کند و حال بسته به نقش خود باید تاکتیک خود را پیش ببرید. اگر در نقش خدمه باشید باید با حل مشکلات سفینه بازی را پیش برده و همچنین مراقب حمله Imposter نیز باشید. اگر در نقش شیاد بازی باشید باید با خرابکاری وسایل و همچنین کشتن دیگر بازیکنان بازی را طی کنید. اما مهم‌ترین قسمت بازی بخش گفت‌وگو است که این بخش در حالت‌های مختلفی مانند دیدن جنازه یا زنگ جلسه‌ی اضطراری ایجاد می‌شود. در این بخش باید با اتهام زنی Imposter را شناسایی و آن را حذف کنید که بسیار بخش هیجان انگیز و البته دشواری خواهد بود.

بازی از منظر طراحی گرافیکی خوب و دوست‌داشتنی کار شده است و حین تجربه‌ی بازی از آن لذت می‌برید و همچنین، موسیقی بازی با توجه نوع خاص بسیار جذاب و گوشنواز است.

دانلود بازی Among Us

شردر در بازی tmnt: mutant madness

۳- بازی TMNT: Mutant Madness

بازی TMNT: Mutant Madness ساخته‌ی استودیوی Kongregate شما را در نقش کاراکترهای محبوب مجموعه لاک‌پشت‌های نینجا قرار می‌دهد. ببازی با یک صحنه، شبیه به کتاب‌های کمیک آغاز می‌شود ودر آن نشان می‌دهد که چهار شخصیت اصلی این مجموعه در دردسر افتاده‌اند. این نحوه‌ی روایت بازی حتی با کوتاه بودن آن برای طرفداران آثار کمیک بسیار جذاب است.

برای TMNT: Mutant Madness گیم‌پلی ساده‌ای طراحی شده است و پس از مدت کوتاهی کاملا آن را متوجه می‌شوید. شما در هر مرحله تعدادی از شخصیت‌های بازی را در اختیار دارید که هرکدام ویژگی و کارت مخصوص به خود را دارند. هر کارت دو مقدار سلامتی و انرژی را نشان می‌دهد که این انرژی پس از هر بار استفاده از کارت خالی می‌شود. این انرژی درواقع ضربه‌‌ی سنگین هر کاراکتر است که می‌تواند در پیشبرد بازی به شما کمک کند. برای استفاده از آن نیز فقط باید روی هر کارت کلیک کنید. همچنین در بازی گزینه‌ای تحت عنوان Auto وجود دارد که با انتخاب آن بازی به‌طور خودکار از کارت‌ها استفاده می‌کند و شما فقط باید به تماشای بازی بنشینید.

گرافیک TMNT: Mutant Madness یکی از ویژگی‌های بسیار خوب بازی است و این موضوع از طراحی محیط و از همه مهم‌تر طراحی کاراکترهای بازی کاملا مشهود است. برخلاف گرافیک خوب بازی تیم سازنده توجه خاصی را به موسیقی آن نداشته‌اند و با پخش شدن یک سری ریتم تکراری به تجربه‌ی کلی بازی آسیب می‌زند.

دانلود بازی TMNT: Mutant Madness


نمایی از بازی Genshin Impact

۲- بازی Genshin Impact

اگر بازی The Legend Of Zelda: Breath of the Wild را تجربه کرده باشید احتمالا کمی بعد از تجربه‌ی Genshin Impact متوجه شباهت‌های بسیار زیاد بین آن‌ها می‌شوید. بازی Genshin Impact ساخته‌ی استودیوی miHoYo Limited با تمام شباهت‌هایی که به بازی The Legend Of Zelda: Breath of the Wild دارد اما با موارد جدید و خاص خود آن را به یک اثر مجزا تبدیل می‌کند.

در ابتدای بازی شما باید از بین دو کاراکتر موجود یکی را برای ادامه‌ی بازی انتخاب کنید که هر یک از آن‌ها نیز گیم‌پلی مخصوص به خود را دارند. در طی بازی هم با گشت‌وگذار در محیط بازی باید مأموریت‌های مختلف را انجام داده و با شخصیت‌های جدید داستان بازی را ادامه دهید.

گیم‌پلی به‌عنوان یک بازی موبایلی بسیار جذاب کار شده است و شما می‌توانید با بیشتر موارد موجود در محیط بازی تعامل برقرار کنید. این فعالیت‌ها شامل بالا رفتن از کوه‌ها و ساختمان‌ها، پرواز کردن و شنا کردن در سطح آب می‌شود. شما در محیط Genshin Impact تنها نخواهید بود و دشمنان مختلفی سعی در نابودی شما دارند. حال شما با ابزار و قدرت‌های مختلفی که در اختیار دارید باید آن‌ها را از سد راه بردارید. یکی دیگر از موارد خوب بازی تجربه Genshin Impact با دوستان خود به‌صورت کراس‌پلی است. درواقع این بازی علاوه‌بر آیفون برای اندروید و کنسول‌های خانگی نیز منتشر است و می‌توانید با کسانی که در این پلتفرم‌ها بازی را در اختیار دارند آن را تجربه کنید.

گرافیک بازی نیز شباهت‌های انکارناپذیری به The Legend Of Zelda: Breath of the Wild دارد که البته به خوبی از پس طراحی آن برآمده‌اند. همچنین موسیقی دلنشین آن حس و حال خوبی در حین گشت‌وگذار در محیط بازی به بازیکن منتقل می‌کند.

دانلود بازی Genshin Impact

بازی داستان محور Stilstand

۱- بازی Stilstand

بازی Stilstand ساخته‌ی استودیوی Niila ApS یک تجربه‌ی داستان محور منحصربفرد است که روزمرگی‌های تکراری شخصیت اصلی بازی را نشان می‌دهد. Stilstand روایتگر شخصیت زنی است که به‌تنهایی زندگی‌ می‌کند و می‌خواهد خود را از شرایط بدی که در آن گرفتار شده است خارج کند. این موضوع با به وجود آمدن یک اتفاق جالب داستان بازی را شکل می‌دهد. تم سیاه و سفید و نقاشی شده‌ی محیط بازی و همچنین دیالوگ‌هایی که به‌صورت نوشتاری در بازی نمایان می‌شود جذابیت خاصی را در بازی ایجاد می‌کند. درواقع بازی یک ساختار خاصی دارد که شاید درصد زیادی از بازیکنان نتوانند با آن ارتباط خوبی برقرار کنند.

بازی Stilstand یک اثر داستان محور تعاملی است و نباید انتظار یک گیم‌پلی خاص در آن باشید اما سازندگان بازی تعدادی مینی‌گیم‌ها را در آن قرار داده‌اند.

همان‌طور که اشاره شد بازی یک یک تم سیاه و سفید خاص دارد که به‌خوبی حس و حال بازی را به مخاطب منتقل می‌کند. همچنین موسیقی به کار رفته در بازی کار خود را در القای موضوع بازی به‌بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

دانلود بازی Stilstand

درانتها نظر شما کاربران زومجی در مورد این فهرست چیست؟ کدام یک از بای‌ها را تجربه کرده‌اید و چه بازی‌هایی را پیشنهاد می‌دهید؟


بازی فورتنایت

پرسش‌های متداول

  • بهترین بازی های ایفون 2023 کدام‌ها هستند؟

    ابتدا بازی متفاوت The White Door را توصیه می‌کنیم. اگر شوتر می‌خواهید کالاف دیوتی موبایل به درد شما می‌خورد، در صورتی که ماجراجویی می‌خواهید Boxville و Ending را می‌توانید دانلود تجربه کنید.

  • بازی های فکری آیفون کدام‌ها هستند؟

    از جمله بهترین بازی های فکری iOS می‌توانیم به بازی Samsara Room اشاره کنیم که یک بازی رایگان آیفون است. از طرفی بازی Mr. Pumpkin 2 هم یکی دیگر از بهترین بازی های فکری دیگری است که می‌توانید روی ایفون تجربه کنید.

  • آیا برای دانلود بازی های آیفون باید تغییر آی‌پی دهیم؟

    باتوجه‌به تحریم‌ها امکان دارد در بازه‌ای از زمان نتوانید بازی‌های موردی علاقه خود را به‌صورت آنلاین روی آیفون دانلود کنید. این مشکل برای دانلود بازی‌های از اپ استور نیز پیش می‌آید و احتمالا مجبور به تغییر آی‌پی برای دانلود بازی‌ها خواهید شد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده