بازی موبایل Hay Day Pop جدیدترین اثر استودیو سوپرسل است که با وجود کمبودهایش توانسته یک بازی سرگرم‌کننده باشد. با بررسی این بازی همراه زومجی باشید.

پازل‌های ترکیب آیتم‌ها یا به اصطلاح Match Three یکی از بهترین پازل‌ها در پلتفرم‌های موبایل محسوب می‌شود که سالانه شاهد انتشار بازی‌های بسیاری روی گوشی‌های موبایل هستیم. این آثار به‌صورت چند بلوک رنگی هستند که بازیکن با درست کردن سه‌تایی یا بیشتر این بلوک‌ها سعی در حل کردن پازل‌ها می‌کند. از موفق‌ترین آثار این سبک می‌توان به بازی موبایل Candy Crush Saga اشاره کرد که توانست این سبک را متحول و به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کند. به مرور زمان، استودیوهایی وارد گود شدند و آثاری از این سبک را خلق کردند که از یک اثر پازلی ساده به یک بازی بزرگ‌تر و پرجزئیات‌تر تبدیل شدند. این بازی‌ها با ترکیب کردن المان‌هایی مانند روایت داستانی، طراحی داخلی و تزئین خانه جذابیت بیشتری به خود گرفتند. آثار موفقی چون Homescapes و Home Design Makeover توانستند سبک پازلی را جذاب‌تر کنند و بازیکنان زیادی مشغول انجام این بازی‌ها شوند. با این اوصاف،‌ استودیو Supercell بازی موبایل جدیدی توسعه داده است که سراغ پازل مچ تری رفته است. بازی موبایل Hay Day Pop در جهان بازی Hay Day، یکی از آثار موفق استودیو سوپرسل،‌ در جریان است که بازیکن درکنار حل پازل‌ها، به کارهای مزرعه خود نیز رسیدگی می‌کند. در این مطلب قصد داریم این بازی اندروید و آیفون را بررسی کنیم. پس تا پایان همراه زومجی باشید.

Hay Day Pop

Hay Day Pop

Hay Day Pop

مزرعه بازیکن در جهان بازی Hay Day واقع شده است

اگر از طرفداران سبک شبیه‌سازی مزرعه باشید،‌ قطعا بازی موبایل Hay Day را می‌شناسید و مدت زمان زیادی را صرف انجام این بازی کرده‌اید. این بازی اولین اثر رسمی استودیو سوپرسل است که در سال ۲۰۱۲ برای پلتفرم‌های موبایلی منتشر شد و مورد استقبال بازیکنان قرار گرفت. در این اثر، بازیکن وظیفه اداره یک مزرعه را دارد و با انجام کارهای مختلف سعی در گسترش مزرعه خود می‌کند. با این اوصاف، بازی اندروید Hay Day Pop نیز در جهان این بازی قرار دارد و ما دوباره شاهد حضور همسایه دوست‌داشتنی مزرعه‌مان یعنی Greg در این اثر هستیم و او به همراه شخصیت جدیدی به اسم Mavis قصد دارند برای انجام کارهای مزرعه به بازیکن کمک کنند. روند بازی به اینگونه است که بازیکن با انجام پازل‌های گوناگون ستاره،‌ سکه و xp کسب می‌کند و با استفاده از آن‌ها آیتم‌هایی مثل زمین زراعی و حیوانات اهلی برای مزرعه خود خریداری می‌کند. پازل‌ها به‌صورت ترکیب آیتم هستند که بازیکن با ترکاندن بلوک‌های همرنگ،‌ باید وظایفی که در مرحله تعیین شده است را به پایان برساند. وظایف به‌صورت کاشت و قاچ کردن هندوانه،‌ آماده کردن بیکن یا جمع کردن عسل هستند. مراحل بازی به مرور سخت‌تر و جذاب‌تر می‌شوند و تعداد وظایف مراحل افزایش پیدا می‌کند. گیم‌پلی بازی آیفون Hay Day Pop روند بی‌نقصی را طی می‌کند و با اضافه شدن وظایف و موانع جدید،‌ چالش‌های جدیدی در مقابل بازیکن قرار می‌گیرد. اما نکته‌ای که در گیم‌پلی بازی وجود دارد این است که بین پازل‌ها و انجام کارهای مزرعه تعادل و هماهنگی خوبی شکل نگرفته و بازیکن به‌خصوص در ابتدای بازی برای انجام کارها دچار سردرگمی می‌شود. زمان آماده شدن محصولات زراعی طولانی هستند و بازیکن برای کسب جوایز آن‌ها باید مدت زمان زیادی در انتظار آماده شدن محصولات باشد. 

Hay Day Pop

Hay Day Pop

Hay Day Pop

پازل‌ها متنوع هستند و به مرور سخت‌ و جذاب می‌شوند

بازی موبایل Hay Day Pop همانند بازی‌های این چند سال اخیر دارای سیزن پس است. این سیزن پس در بازی با نام Puzzle Pass شناخته می‌شود که بازیکن با جمع کردن ۲۰ ستاره،‌ جوایزی را دریافت خواهد کرد. این جوایز برای کسانی که سیزن پس را خریداری نکرده‌اند مبلغ ناچیز و کمی است و دارندگان سیزن پس از یک امتیاز بزرگ برای انجام سریع کارهای مزرعه بهره‌مند می‌شود. معمولا سیزن پس‌هایی که سوپرسل برای بازی‌های خود مثل بازی موبایل Clash Royale طراحی کرده است،‌ طوری عمل کرده است که حالتی متعادل بین کسانی که دارای سیزن پس و فاقد سیزن پس هستند برقرار شود و حق بازیکنی ضایع نشود؛ اما این مورد در بازی Hay Day Pop دیده نمی‌شود و بازیکنانی که پازل پس را خریداری کرده‌ باشند با سرعت بهتری می‌توانند مزرعه خود را توسعه دهند. لازم به ذکر است، روند کسب xp در بازی نیز دچار ایراداتی است که برای ارتقای سطح زمان زیادی طی می‌شود تا بازیکن به سطح بعدی برسد و بتواند از آیتم‌های جدید استفاده کند. همچنین، سازندگان می‌توانستند همانند دیگر بازی‌های سوپرسل رویدادها و چالش‌های مختلفی را در بازی برگزار کنند تا بازیکن علاوه‌بر پازل‌های اصلی،‌ بتواند با شرکت در این رویدادها آیتم‌های مختلفی را کسب کند. برگزاری رویداد می‌تواند به پویایی و تازگی بازی کمک شایانی کند که امیدواریم در آینده این مورد به بازی اضافه شود. جالب است بدانید،‌ این بازی اولین اثر سوپرسل است که می‌توانید به‌صورت آفلاین تجربه کنید. در مجموع، بازی موبایل Hay Day Pop گیم‌پلی روان و قابل قبولی را ارائه داده است و می‌تواند بازیکنان را به خوبی سرگرم خود کند.

Hay Day Pop

Hay Day Pop

Hay Day Pop

گرافیک بصری بازی بسیار زیبا طراحی شده است

استودیو سوپرسل معمولا از گرافیکی سه‌بعدی و رنگارنگ در بازی‌های خود استفاده می‌کند که در بازی موبایل Hay Day Pop نیز همین سنت خود را حفظ کرده است. فضا و محیط بازی در جهان بازی Hay Day با طراحی و پیشرفت گرافیکی بهتر قرار گرفته است. محیط بازی بسیار زیبا و سرسبز است؛ به طوری‌که بازیکن اشتیاق بالایی در تزیین مزرعه خود دارد تا بتواند با سلیقه خود، یک مزرعه زیبا را بسازد. انیمیشن کار شده روی شخصیت‌ها بسیار روان هستند و بسیار خوشحال‌کننده است که دوباره شاهد حضور کاراکترهایی چون Greg در بازی Hay Day Pop هستیم. موسیقی متن بازی، همان تم معروف بازی Hay Day است اما با تنظیمات و کیفیت بالاتر از نسخه اصلی که به خوبی روی بازی نشسته است. اما در طول بازی از قطعات موسیقی زیادی استفاده نشده است و گاهی این قطعه نواخته می‌شود. نبود موسیقی در طول بازی آزاردهنده نیست، چون سازندگان این کمبود را با انجام صداگذاری‌های مختلفی جبران کرده‌اند که حس و حال حضور در یک مزرعه را به بازیکن به خوبی انتقال می‌دهد. محیط بازی طوری طراحی شده است که دست بازیکن برای تزیین مزرعه و قرار دادن ساختمان‌ها و زمین‌های زراعی باز باشد تا بازیکن بتواند به‌راحتی مزرعه خود را مدیریت کند. در کل، بازی موبایل Hay Day Pop در بخش فنی توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و با ارتقای گرافیکی محیط بازی Hay Day توانسته فضایی زیبا و دلنشینی در اختیار بازیکن قرار بگیرد.

بازی موبایل Hay Day Pop اثری قابل قبول از استودیو سوپرسل است که در بخش گیم‌پلی نیاز به تغییراتی احساس می‌شود. با این‌وجود، حل پازل‌ها و ترکاندن بلوک‌های رنگی احساس خوشایندی به بازیکن می‌دهد. گرافیک زیبا و صداگذاری جذاب بازی کمک کرده است که شاهد یک اثر خوش‌رنگ و مهیج باشیم. لازم به ذکر است، بازی موبایل Hay Day Pop هم‌اکنون به‌صورت محدود منتشر شده است و امیدواریم با انتشار جهانی، این بازی بتواند بازیکنان را سرگرم کند و از تجربه آن لذت ببرند.

«بازی موبایل Hay Day Pop روی سیستم‌عامل اندروید بررسی شده است.»

برای اطلاع از مشخصات فنی، قیمت گوشی و دیگر موارد لازم برای خرید موبایل می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید و به‌روزترین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، قیمت گوشی هواوی و قیمت آیفون را در این بخش مشاهده کنید؛ همچنین علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس است.


منبع زومجی

Hay Day Pop

بازی موبایل Hay Day Pop اثری جدید از استودیو سوپرسل است که در سبک پازل منتشر شده است و توانسته است با ارائه پازل‌های جذاب و درگیرکننده بازیکن را سرگرم خود کند. در کنار انجام پازل‌ها،‌ بازیکن می‌تواند مزرعه خود را نیز مدیریت کند اما بین پازل‌ها و مدیریت مزرعه هماهنگی و تعادل خوبی برقرار نشده است. گرافیک بصری زیبا و فضای سرسبز بازی توانسته است بازیکن از حضور در بازی لذت ببرد. تجربه این بازی پازل‌محور را به بازیکنان علاقه‌مند به این سبک توصیه می‌شود و بدون شک از انجام آن سرگرم خواهند شد.
سجاد پاک آیین

7

نقاط قوت

  • + پازل‌های متنوع و جذاب
  • + گرافیک بصری چشم‌نواز
  • + موسیقی متن جهان Hay Day
  • + صداگذاری بی‌نقص

نقاط ضعف

  • - عدم تعادل بین پازل‌ها و مدیریت مزر‌عه
  • - نبود رویدادها و چالش‌ها در بازی
  • - پیشرفت کم بازیکنان فاقد سیزن پس
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده