نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۱

شبکه HBO یک سریال ترسناک براساس مجموعه Hellraiser می‌سازد

شبکه HBO قصد دارد یک سریال ترسناک براساس مجموعه فیلم‌های Hellraiser (برپاخیزان جهنم) بسازد.

شبکه تلویزیونی HBO در حال ساخت یک سریال جدید براساس مجموعه فیلم‌های ترسناک Hellraiser است و برای این کار با کارگردان فیلم Halloween (سال ۲۰۱۸) همکاری می‌کند. در این پروژه مارک ورهایدن و مایکل دووگرتی به‌عنوان نویسنده حضور دارند و دیوید گوردون گرین چند اپیزود اول سریال را کارگردانی می‌کند.

مجموعه Hellraiser اکنون دارای ۱۰ فیلم است که جدیدترین‌شان در سال ۲۰۱۸ با نام Hellraiser: Judgment اکران شد. در حال حاضر یک نسخه بازسازی یا ریبوت هم برای این مجموعه در حال ساخت است که کمپانی اسپای‌گلس مدیا (Spyglass Media) مسئولیت آن پروژه را به عهده دارد و دیوید براکنر (سازنده فیلم Night House) نیز آن را کارگردانی می‌کند. این فیلم و سریال HBO هیچ ربطی به یکدیگر ندارند و به‌صورت کاملاً جداگانه ساخته می‌شوند.

سریال Hellraiser دنیای ساخته شده به وسیله فیلم‌های این مجموعه را گسترش می‌دهد و ادامه دهنده ماجراهای مربوط به موجودات اهریمنی با نام معتکف‌ها (Cenobites) و رهبر آنها یعنی کله‌میخی (Pinhead) خواهند بود. اولین فیلم این مجموعه در سال ۱۹۸۷ به نویسندگی و کارگردانی کلایو بارکر، براساس رمانی از خودش به‌نام قلب جهنمی (The Hellbound Heart) ساخته شد. بارکر در تولید این سریال با شبکه HBO همکاری نمی‌کند.

فیلم Hellraiser

یکی از ویژگی‌های این سریال که باعث می‌شود نسبت به آینده آن خوش‌بین باشیم، حضور سازندگانی است که سابقه درخشانی در زمینه ساخت آثار ترسناک دارند. برای مثال مارک ورهایدن سریال ترسناک Ash vs. Evil Dead را در کارنامه دارد و مایکل دووگرتی فیلم‌هایی چون Trick 'r Treat و Godzilla: King of the Monsters را کارگردانی کرده است. این دو نفر به همراه گرین به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی این پروژه نیز فعالیت می‌کنند. از دیگر تهیه‌کنندگان اجرایی این سریال می‌توان دن فرح از کمپانی Farah Films، روی لی از Vertigo Entertainment، لارنس کاپین، دیوید سیلزمن و اریک گاردنر را نام برد.

گرین سابقه طولانی در همکاری با شبکه HBO دارد. او به همراه سایر همکارانش در کمپانی Rough House Pictures برای ساخت سریال‌های Eastbound & Down و Vice Principals و The Righteous Gemstones با این شبکه همکاری کرده‌‌اند. گرین همچنین چند اپیزود از هر سه سریال نام برده شده را کارگردانی کرده است.

سریال Hellraiser تنها یکی از چند پروژه در دست ساخت HBO به حساب می‌آید. این شبکه در حال حاضر مشغول ساخت سریال Tre Cnt با موضوع مسابقات کشتی‌ حرفه‌ای نیز هست که دواین جانسون و ایسا ری به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی در این پروژه حضور دارند. از سوی دیگر، یک سریال ابرقهرمانی با حال و هوای ویکتوریایی به اسم The Nevers نیز به وسیله جاس ویدون برای HBO در حال تولید است. در ضمن از درام تلویزیونی جی. جی. آبرامز به اسم Contraband هم نباید غافل شویم. علاوه بر اینها، یک سریال درام درباره تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز، یک اقتباس تلویزیونی از رمان معروف The Poisonwood Bible و همچنین یک سریال درام به اسم Mare of Easttown با بازی کیت وینسلت، به همراه چند پروژه دیگر در شبکه HBO در حال تولید هستند.

همان‌طور که گفتیم مجموعه فیلم های Hellraiser براساس رمانی از کلایو بارکر به اسم The Hellbound Heart ساخته شده‌اند. داستان شماره اول این مجموعه درباره زنده شدن شخصیتی به‌نام فرانک بود که مدت‌ها قبل، دری به سوی یک دنیایی موازی که موجوداتی به اسم معتکف یا Cenobite در آنجا زندگی می‌کردند باز کرده و به وسیله همین موجودات کشته شده بود. سال‌ها بعد، برادر فرانک به اسم لری، به همراه همسرش جولیا به خانه مادری‌شان باز می‌گردد. طی یک اتفاق، خون لری روی کف اتاق زیر شیروانی می‌ریزد و همین موضوع باعث زنده شدن فرانک می‌شود. در ادامه کریستی، دختر لری، یک جعبه اسرارآمیز متعلق به فرانک را پیدا می‌کند و به وسیله همین جعبه وارد دنیای معتکف‌ها شده و با رهبر آنها به نام کله‌میخی مواجه می‌شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده