نویسنده: روزبه حسینی
// چهار شنبه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۱

سازمان رده‌ بندی ESRB بازیکنان را از وجود لوت باکس در بازی‌ ها آگاه می‌سازد

سازمان ESRB برچسب جدیدی را به رده‌بندی‌های خود اضافه کرده است تا بازیکنان را از وجود پرداخت‌های درون برنامه‌ای با جوایز تصادفی مانند لوت باکس‌ها آگاه می‌سازد.

طبق آخرین اخبار بازی، سازمان رده بندی سنی بازی ها (ESRB) امروز اعلام کرد که با اضافه کردن برچسب جدیدی (که سازمان ESRB از آن‌ها با عنوان المان تعاملی یاد می‌کند) با عبارت‌ «شامل پرداخت‌های درون برنامه‌ای با آیتم‌هایی تصادفی» قصد دارد تا بازیکنان را از وجود لوت باکس در بازی مورد نظر خود مطلع سازد. 

درست مانند برچسب «In-Game Purchases»، این برچسب جدید نیز به بازیکنان هشدار می‌دهد که بازی مورد نظر آن‌ها، شامل آیتم‌هایی می‌شود که می‌توان آن‌ها را با واحد‌های پولی واقعی خریداری کرد. با این حال تفاوت که عبارت جدید خاطرنشان می‌کند که بازیکنان نمی‌توانند مطمئن باشند در ازای پرداخت هزینه، چه آیتمی را دریافت خواهند کرد. با مشاهده این عبارت بازیکنان از وجود لوت باکس و دیگر جوایز مرموز آگاه می‌شوند. 

در بلاگ مخصوص سازمان ESRB، متنی در خصوص اضافه شدن این عبارت جدید به رده‌بندی بازی‌ها منتشر شده است که در ادامه می‌توانید آن را مطالعه کنید:

طبق تحقیقات صورت گرفته، والدین بیش از این موضوع که خرید‌های درون برنامه‌ای می‌توانند شامل آیتم‌های تصادفی شوند، نگران این موضوع هستند که فرزندانشان توانایی خرج کردن پول واقعی را درون بازی‌ها دارند. این داده‌ها به سازمان کمک کردند تا برچسب In-Game Purchase را معرفی کنیم. از زمان افزودن این برچسب به رتبه‌بندی‌های بازی‌های فیزیکی، خیلی از مصرف کنندگان یا علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی (نه لزوما والدین) از سازمان ESRB درخواست کرده‌اند اطلاعات بیشتری را برای تشخیص وجود آیتم‌های تصادفی قابل خرید در بازی‌ها، به برچسب‌های رده‌بندی خود اضافه کنند.

بنابراین ، چرا ESRB در اعلان جدید عنصر تعاملی از اصطلاح لوت باکس استفاده نکرده است؟ در این پست توضیح داده شده که این اصطلاح لزوماً مربوط به کلیه خریدهای درون بازی نیست. این سازمان می‌خواهد اطمینان حاصل کند که برچسب جدید آن‌ها به مصرف کننده اطلاع می‌دهد که هرگونه خرید درون برنامه‌ای ممکن است درون بازی گنجانده شده باشد. علاوه بر این ، ممکن است برخی از افراد ندانند که اصطلاح لوت باکس به چه معنی است و اگر آن‌ها از این لفظ استفاده می‌کردند، قطعا بسیاری دچار سردرگمی می‌شدند. 

برچسب‌های تذکر برای المان‌های تعاملی اولین بار در سال ۲۰۱۸ توسط سازمان ESRB معرفی شده‌اند. در واقع آن‌ها برای تذکر دادن به مصرف کنندگان در مورد تعاملات و ویژگی‌های آنلاینی (مانند پرداخت‌های درون برنامه‌ای و ردیابی موقعیت مکانی) هستند که ممکن است بازیکنان را نگران کنند. علاوه بر این موضوع، این سازمان اعلام کرد که موسیقی‌هایی که به صورت محتوای اضافی به بازی‌های موسیقی محور اضافه می‌شود، توسط این سازمان رتبه بندی نخواهند شد و این موضوع در پایین برچسب رده‌بندی این بازی‌ها تاکید خواهد شد. 

نظر شما در مورد هشدار سازمان ESRB به بازیکنان در مورد لوت باکس‌ها چیست؟ 


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده