نویسنده: علی گودرزی
// یکشنبه, ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۱

کپکام در سال ۲۰۲۲ بازی Resident Evil 4 Remake را عرضه می‌کند؛ حضور شینجی میکامی در پروژه

با توجه به تاییدیه‌ی منابع مختلف، بازسازی بازی Resident Evil 4 مدتی است که زیر نظر کپکام درحال تولید است. گفتنی است که بازی برای عرضه در سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

پس از بازسازی نسخه‌های دوم و سوم سری بازی‌های رزیدنت ایول (Resident Evil)، حالا به‌نظر می‌رسد که کپکام روی چهارمین نسخه از این مجموعه (Resident Evil 4)، دست گذاشته و مشغول بازسازی آن است. در جریان آخرین اخبار بازی و به استناد مطلب بلاگ VGC، منابع معتبر بسیار زیادی از در دست تولید بودن این پروژه خبر داده‌ و آن را تایید کرده‌اند. بازی به‌نظر می‌رسد که از سال ۲۰۱۸ در دست ساخت بوده و برای عرضه در سال ۲۰۲۲ میلادی برنامه‌ریزی شده است. این بازی را استودیو M-Two می‌سازد که تحت نظر رئیس پیشین استودیو پلاتینیوم گیمز یعنی تتسویا مینامی (Tetsuya Minami) اداره می‌شود. طبق این خبرهای جدید که بازسازی Resident Evil 4 Remake را گوشزد می‌کنند، کپکام مثل بازسازی قسمت سوم که ساختش در استودیو Red Works طی شد، روی تولید این بازی نظارت خواهد داشت و از آن پشتیبانی خواهد کرد. لازم به‌ذکر است که تعداد بسیار زیادی از اعضای سابق کپکام و پلاتینیوم گیمز، در تیم M-Two مشغول کار روی این بازی هستند.

Resident Evil 4

بازسازی موفقیت‌آمیز قسمت دوم از سری بازی‌های رزیدنت ایول و صدالبته تولید بازسازی نسخه‌ی سوم، طرفداران این مجموعه را به‌فکر فرو برد که نقشه‌ی کپکام برای قسمت چهارم چه خواهد بود؟ قسمت چهارم از سری بازی‌های رزیدنت ایول یکی از نقاط درخشان صنعت بازی بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ بود؛ این بازی با معرفی «دوربین روی شانه» توانست نگرشی تازه را به سازندگان آثار سوم‌شخص معرفی کند. کنار این مورد، رزیدنت ایول ۴ از نظر داستانی هم این مجموعه را دستخوش یک‌سری تغییرات کرد. شینجی میکامی با آفرینش RE4 ضمن تحول بازی‌های این مجموعه، توانست الهام‌بخش دیگر آثار ژانر وحشت هم باشد. بدین ترتیب، بازسازی اثری انقلابی مثل Resident Evil 4 قطعا یک ماموریت سخت برای استودیوی سازنده‌ خواهد بود و باید ببینیم تیم M-Two چگونه از پس آن برخواهد آمد.

مخصوصا که طبق گزارش‌های موجود، شینجی میکامی که این روزها مشغول تولید Ghostwire: Tokyo است، پیشنهاد کارگردانی بازسازی رزیدنت اویل 4 را رد کرده اما به تیم سازنده‌ی اثر، مشاوره خواهد داد و روی تولید بازی، نظارت خواهد داشت. کپکام هنوز هیچ واکشنی به درست یا غلط بودن خبر بازسازی رزیدنت ایول ۴ نشان نداده و اگر این مورد صحت داشته باشد، می‌توان انتظار داشت که کپکام یک برنامه‌ی ویژه را برای سری Resident Evil درنظر گرفته است؛ چرا که سال آینده هم عرضه‌ی Resident Evil 8 بر روی پلتفرم‌های نسل هشت و نه را خواهیم داشت و به‌نظر می‌رسد که شرکت ژاپنی، حسابی ویژه روی این مجموعه‌ی بی‌نهایت محبوب و کلاسیک باز کرده است.

نظر شما چیست؟ آیا با بازسازی چهارمین نسخه از سری بازی‌های رزیدنت ایول موافق هستید؟ دیدگاهتان را با زومجی در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده