نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱

شفاف سازی سونی در مورد بازی های Backward Compatibility پلی استیشن 5

پلی استیشن 5 در نهایت قادر به اجرای اکثر بازی‌های مجموعه‌ی PS4 بوده و برخی از آن‌ها در کنسول نسل جدید سونی با عملکرد بهتری اجرا خواهند شد.

پیام‌هایی که سونی در روزهای اخیر در رابطه با قابلیت Backward Compatibility کنسول پلی استیشن 5 منتشر کرده، کمی موجب سردرگم شدن طرفداران شده است. در خلال سخنرانی اخیر مارک سرنی، طراح ارشد پلی استیشن 5 درباره رونمایی از قابلیت‌های کنسول جدید سونی، این طور برداشت شده بود که پلی استیشن 5 به محض عرضه‌ی عمومی، قادر به اجرای اکثر بازی‌های پلی استیشن 4 خواهد بود. اما این صحبت‌ها با اطلاعیه‌ای که از طریق وبسایت PlayStation Blog منتشر شده بود، همخوانی نداشت. در این متن اشاره شده که در زمان عرضه‌ی کنسول PS5 تنها ۱۰۰ بازی از مجموعه‌ی پلی استیشن 4 روی آن قابل اجرا خواهد بود.

حالا و در پیام به‌روزرسانی شده‌ای که در وبلاگ پلی استیشن منتشر شده، سونی اقدام به شفاف سازی اظهارات خود درباره قابلیت Backward Compatibility در پلی استیشن 5 کرده و اعلام می‌کند که این کنسول، در طول چند سال قادر به اجرای اکثریت بازی‌های پلی استیشن 4 خواهد بود. هیدکی نیشینو (Hideaki Nishino) معاون مدیرکل مدیریت و برنامه‌ریزی سونی در بیانیه‌ی جدید این شرکت می‌نویسد:

با توجه به بازی‌های پرتعداد و بسیار محبوبی که برای پلی استیشن 4 وجود دارند، تصمیم گرفتیم که امکان استفاده از این بازی‌ها را برای کاربران پلی استیشن 5 نیز مهیا کنیم. معتقدیم که بخش بزرگی از  ۴۰۰۰ بازی پلی استیشن 4 در PS5 نیز قابل بازی خواهند بود.

در ادامه‌ی این توضیحات گفته شده که ۱۰۰ عنوانی که مارک سرنی در توضیحات خود در رویداد آنلاین «The Road to PS5» بیان کرد، به مواردی مربوط می‌شوند که تاکنون برای پلی استیشن 5 آزمایش شده و در زمان عرضه در دسترس قرار خواهد داشت:

انتظار داریم که بازی‌های Backward Compatible در نسل جدید در فرکانس‌های بالاتری اجرا شوند تا کاربران به نرخ فریم و رزولوشن بالاتری دسترسی داشته باشند. ما در حال حاضر مشغول بهینه سازی بازی‌ها به صورت یک به یک هستیم تا در صورت نیاز تنظیمات مورد نظر توسط توسعه‌دهندگان اصلی بازی‌ها نیز روی آن اجرا شود.

Sony

در ادامه‌ی پیام سونی می‌خوانیم:

مارک سرنی در توضیحاتی که اخیرا درباره مشخصات پلی استیشن 5 ارائه کرد، با اشاره به ۱۰۰ بازی پرطرفدار کنسول پلی استیشن 4 در واقع به میزان پیشرفت تلاش‌های تیم توسعه‌دهندگان ما در زمینه‌ی توسعه‌ی قابلیت Backward Compatibility اشاره می‌کرد. ما تا همین الان صدها بازی مختلف را مورد آزمایش قرار داده و مشغول آماده سازی هزاران مورد دیگر نیز هستیم تا ‌از فرصتی که تا زمان عرضه‌ی رسمی کنسول در پیش داریم نهایت استفاده را ببریم.

در نهایت اعلام شده که اطلاعات تکمیلی درباره قابلیت Backward Compatibility کنسول پلی استیشن 5 در ماه‌های آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

با اینکه بیانیه‌ی بازنگری شده‌ی سونی نیز امکان دسترسی به تمامی بازی‌های PS4 در زمان عرضه کنسول جدید سونی را تأیید نمی‌کند، اما این پیام حاکی از آن است که رفته رفته عناوین بیشتری به این مجموعه اضافه خواهند شد. در کل به نظر می‌رسد که این تصمیم سونی تا حد زیادی مشابه اقدامی است که مایکروسافت برای انتشار بازی‌های ایکس باکس 360 در ایکس باکس وان در پیش گرفت. در ادامه می‌توانید ویدیوی کامل استریم «The Road to PS5» شامل توضیحات کامل مارک سرنی از قابلیت‌های پلی استیشن 5 را تماشا کنید.

دانلود از آپارات

کنسول پلی استیشن 5 قرار است در زمان و با قیمت نامشخصی اواخر سال جاری میلادی عرضه شود. در ادامه و با انتشار جزئیات بیشتر درباره پلتفرم جدید سونی با زومجی همراه باشید.     


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده