// دوشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۳

همه اطلاعاتی که از بازی نقش آفرینی هری پاتر شرکت WB Games داریم

ویدیوی کم‌کیفیت لورفته طی سال ۲۰۱۸ میلادی از یک بازی بزرگ و خاص در دنیای «هری پاتر» را به یاد دارید؟ اکنون بسیاری می‌گویند آن بازی ویدیویی واقعی است و به‌زودی به‌صورت رسمی معرفی می‌شود!

یک بازی ویدیویی بزرگ در سبک نقش‌آفرینی (RPG/Role-playing game) که از نظر داستانی هم قصه‌ای متفاوت با تک‌تک ماجراهای روایت‌شده در کتاب‌ها و فیلم‌های اصلی Harry Potter و حتی سری Fantastic Beasts را روایت می‌کند و به یک دوره‌ی زمانی به‌خصوص و قسمت‌هایی ویژه و کمتر شناخته‌شده از دنیای جادویی جی. کی. رولینگ می‌پردازد؛ توصیف فوق‌العاده‌ای است و اگر واقعی از آب دربیاید و پروژه‌ی گره‌خورده به آن در تمام ابعاد به بهترین شکل ممکن اجرا شود، شاید بالاخره مخاطب شانس تجربه‌ی یک ویدیوگیم AAA معرکه از جهان جادویی محبوب و معروف را به چنگ بیاورد.

برای طرفداران پروپا قرص که مخصوصا با دیدن ویدیوی افشاشده‌ی هیجان‌انگیز به ذوق آمدند،‌ روی کاغذ بازی Harry Potter ساخته‌ی یکی از استودیوهای بازی‌سازی متعلق به WB Games (بخش بازی‌های ویدیویی شرکت برادران وارنر) می‌تواند برای دنیای جادویی جی. کی. رولینگ همان کاری را کند که Marvel 's Spider-Man استودیوی اینسامنیاک گیمز، محصول سال ۲۰۱۸ میلادی برای عنکبوتی و دنیای کامیک‌های مارول کرد. ولی برخلاف آن‌چه بسیاری از افراد تصور می‌کنند، شاید تمام اطلاعات رسمی و غیررسمی موجود از این اثر ویدیوگیمی احتمالا مورد انتظار به موارد بیان‌شده تا این جای کار محدود نشوند.

هری پاتر

اولین و آخرین نکته‌ای که دانستنش باعث می‌شود بتوان به محتوای آن ویدیوی افشاشده و خلاصه داستان لورفته از این بازی Harry Potter اعتماد کرد، موردی نیست جز واکنش جدی و محکمی که شرکت WB Games نسبت به پخش آن‌ها در اینترنت نشان داد. این شرکت در اولین زمان ممکن به سرعت ویدیوی مورد بحث را از هر سایتی که می‌توانست حذف کرد و حتی اجازه داد که عبارت «این ویدیو مطابق قانون کپی‌رایت توسط شرکت Warner Bros حذف شده است» نیز موقع تلاش مخاطب برای دیدن آن‌ها به نمایش دربیاید. براساس همین داده‌های نسبتا پاک‌شده اما فراموش‌نشده ما می‌دانیم که بازی مورد بحث با دوربین سوم-شخص پیش می‌رود و یک نقش‌آفرینی جهان-باز (Open-World RPG) است. از نظر زمانی هم باور داریم که داستان آن در قرن نوزدهم میلادی (بازه‌ای بین نخستین روز سال ۱۸۰۰ الی آخرین روز سال ۱۸۹۹) جریان خواهد داشت؛ مدت‌ها قبل از تولد هری پاتر و حتی مدت‌ها قبل از رخ دادن اتفاقات دیده‌شده در فیلم‌ها و کتاب «جانوران شگفت‌انگیز» که ماجراهای‌شان در حوالی سال ۱۹۲۰ میلادی جلو می‌رفت. اما آیا این حقیقت باعث می‌شود که امکان رویارویی با چندین و چند چهره‌ی آشنا برای علاقه‌مندان به این جهان جادویی درون بازی مهیا نباشد؟ اصلا و ابدا!

طی روزهای اخیر جیسون شرایر، عضو شناخته‌شده‌ی تیم تحریریه‌ی رسانه‌ی معروف کوتاکو عملا اعلام کرد که بازی Harry Potter درکنار بازی جدید «بتمن» که ساخته‌ی استودیوی WB Games Montréal خواهد بود و بازی ویدیویی تازه‌ی خلق‌شده توسط استودیوی راک‌استدی (Rocksteady Studios/خالق سه‌گانه‌ی Batman: Arkham)، به‌زودی به‌صورت رسمی معرفی خواهند شد.

بازی Harry Potter

بارها و بارها آپلود و سپس حذف مجدد ویدیوی افشاشده از بازی بزرگ Harry Potter به ترتیب توسط طرفداران و شرکت برادران وارنر درکنار شایعات گوناگونی که هر چند ماه یک بار راجع به این محصول پخش می‌شوند، نشان می‌دهند که یک ویدیوگیم عظیم در جهان جادویی «هری پاتر» احتمالا می‌تواند به‌معنی واقعی کلمه در فروش هم درخشان باشد. اما اگر آن اطلاعات افشاشده حقیقت دارند، بازی از چه لحظه‌ای آغاز می‌شود و چگونه پیش می‌رود؟

ظاهرا بازیکن در این بازی Harry Potter انتخاب‌های بسیار گسترده و تاثیرگذاری خواهد داشت

گیمر در ابتدای این بازی یک دانش‌آموز سال پنجم (از دوره‌ی هفت‌ساله‌ی آموزش جادو) درون مدرسه‌ی هاگوارتز است و باید به انتخاب خود تبدیل به یکی از هشت نوع جادوگر ممکن شود. همچنین بازیکن می‌تواند در قرار گرفتن کاراکتر خویش درون گروه‌های اسلیترین (Slytherin)، هافلپاف (Hufflepuff)، گریفندور (Gryffindor) یا ریونکلا (Ravenclaw) هم موثر باشد و حتی عملا با کارهایش در طول بازی سبب شود که این شخصیت به جایگاه یک انسان و جادوگر خوب یا جادوگری شیطانی برسد! حتی مطابق این شایعه‌ها شما عملا با انتخاب‌های خود گروه دوستان پیرامون خویش را شکل خواهید داد و روی قصه‌گویی بازی تاثیر جدی خواهید گذاشت. ظاهرا گیمرها می‌توانند علاوه‌بر پیگیری داستان، به‌صورت آزادانه نیز در این بازی درون جهان جادویی به جست‌وجو بپردازند و براساس آن‌چه متن معرفیِ افشاشده‌ می‌گوید، تجربه‌ای کاملا جدید از این دنیا نسبت به کتاب‌ها و فیلم‌ها را دریافت کنند.

بازی Harry Potter

هنگامی که برای نخستین بار ویدیوی لورفته از بازی در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی پخش شد، یک خبرنگار نسبتا معروف تایید کرد که WB Games همزمان در حال پیش‌برد چند پروژه‌ی ویدیوگیمی کوچک و یک بازی ویدیویی بزرگ در دنیای «هری پاتر» است و از همه دیرتر Harry Potter: Magic Awakened و همین اثر فاش‌شده را معرفی می‌کند. تا اینکه در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ Warner Bros. Interactive Entertainment بازی کارتی Harry Potter: Magic Awakened را برای موبایل‌ها معرفی کرد؛ اثری که البته اندکی هم المان‌های نقش‌آفرینی دارد و از نظر زمانی در دوران پس از جنگ جهانی دوم جلو می‌رود.

بازی Harry Potter

پیش از معرفی آن هم دو بازی Harry Potter: Hogwarts Mystery در قالب یک بازی موبایل RPG و Harry Potter: Wizards Unite به‌عنوان یک بازی موبایلی شبیه به Pokemon GO منتشر شدند. به همین خاطر اکنون خیلی‌ها فکر می‌کنند که باتوجه‌به صحبت‌های شرایر و همه‌ی این نشانه‌ها نه‌تنها WB Games بازی عظیم و اصلی Harry Potter خود را به‌زودی با نمایش تریلری دیدنی نشان همگان خواهد داد، بلکه دیگر فاصله‌ی زیادی هم تا زمان عرضه‌ی آن محصول وجود ندارد. البته با ذکر این دو نکته که اولا باتوجه‌به عدم حضور منطقی شخص هری پاتر در این بازی شاید شاهد اسم‌گذاری متفاوتی برای آن باشیم و ثانیا هنوز کسی نمی‌داند که آیا اثر مورد بحث برای PS4 و Xbox One هم منتشر خواهد شد یا صرفا به کنسول‌های نسل نهمی و کامپیوترهای شخصی تعلق دارد. گفته می‌شود مطابق قراردادهای امضاشده بین WB Games و جی. کی. رولینگ (خالق جهان جادویی هری پاتر) در سال ۲۰۱۷، تمامی این بازی‌ها و مخصوصا اثر مورد انتظار و AAA اصلی کاملا مطابق نظر استودیوها و سازندگان خود خلق می‌شوند و از هیچ فیلتر کنترل‌کننده‌ی دیگری همچون کتاب‌ها و فیلم‌های «هری پاتر» یا حتی نظرات شخصی رولینگ نمی‌گذرند. این اواخر Portkey Games، برند رسمی ساخت تمام بازی‌های ویدیویی مرتبط با جهان «هری پاتر» که توسط WB Games تأسیس شد نیز تایید کرد که آن‌ها همزمان مشغول ساخت بازی‌های موبایل و آفرینش بازی کنسولی برای این دنیای فانتزی پرطرفدار هستند. حال آن که هنوز صرفا سه بازی موبایلی «هری پاتر» توسط آن‌ها معرفی یا عرضه شده است و کسی خبری رسمی از یک بازی کنسولی و بزرگ Harry Potter از سوی Portkey Games ندارد؛ اثری که به احتمال بسیار زیاد همین بازی RPG جهان‌باز سوم‌شخصی است که این مقاله اطلاعات همگان راجع به آن را مرور می‌کند.

هری پاتر

گمانه‌زنی درباره‌ی استودیوی سازنده‌ی بازی

هیچ‌کس نمی‌داند که دقیقا کدام استودیو طی سال‌های اخیر مشغول ساخت بازی اصلی و بزرگ Harry Potter بوده است. اما باتوجه‌به سابقه‌ی شرکت برادران وارنر که نشان از تاکید سرمایه‌گذارهای آن روی تنها و تنها همکاری با استودیوهای بازی‌سازی خود برای به سرانجام رساندن چنین پروژه‌هایی دارد، گزینه‌های محدودی روی میز قرار می‌گیرند. از بین آن‌ها هم چه مطابقات شایعه‌های متعدد و چه براساس نتیجه‌گیری منطقی به نظر می‌رسد که محتمل‌ترین گزینه استودیوی بازی‌سازی Avalanche Software است. استودیویی که طی سه سال اخیر بارها مشغول عضوگیری برای تکمیل تیم ساخت یک بازی کنسولی AAA معرفی‌نشده بود و همین اواخر هم با استخدام نیرویی مرتبط با کارهای پایانی یک بازی بزرگ در حال ساخت درون بخش نورپردازی تکنیکی مجددا به همه‌ی شایعه‌های پیرامون خود دامن زد. مخصوصا باتوجه‌به این نکته در خود آگهی استخدام مورد بحث که تنها چند روز از انتشار آن می‌گذرد، ذکر شده است که این بازی ویدویی به‌زودی معرفی می‌شود! تازه در سال ۲۰۱۷ میلادی هم Avalanche Software (این استودیو یکی از استودیوهای بازی‌سازی WB Games است و کاملا با سه استودیوی بازی‌سازی Avalanche Studios که وظایف ساخت آثاری همچون سری Just Cause، بازی Mad Max و بازی Rage 2 را برعهده داشته‌اند، تفاوت دارد) آگهی استخدامی را منتشر کرد که در آن مشخصا به‌دنبال بازی‌سازهایی بود که درک عمیقی از فرهنگ و ادبیات بریتانیا (یک عنصر کلیدیِ دنیای هری پاتر) داشته باشند و از تخصص‌های لازم برای ساخت بازی‌های RPG داستان‌محور نیز بهره ببرند.

هری پاتر

همچنین ارتباط استودیوی راک‌استدی در عین واقع شدن درون شهر لندن، بارها و بارها مطابق گزارش‌های قابل باور با بازی Harry Potter قطع شده است و به نظر می‌رسد آن‌ها طی سال‌های اخیر در حال جلو بردن پروژه‌ی متفاوتِ همچنان ناشناخته‌ای بوده‌اند. از طرفی باتوجه‌به زمان عرضه‌ی بازی Middle-earth: Shadow of War می‌شود به جرئت گفت که تقریبا امکان ندارد استودیوی بازی‌سازی Monolith در حال ساخت Harry Potter باشد. WB Games Montréal هم که سرش به یک بازی Batman گسترده و ظاهرا متفاوت گرم است و دیگر استودیوهای کوچک‌تر WB Games هم که اصلا روی کاغذ از پس خلق چنین محصولی برنمی‌آیند.

پس تمام نشانه‌ها عملا از این می‌گویند که Avalanche Software بازی Harry Potter را در آینده‌ای نه‌چندان دور تقدیم گیمرها می‌کند. اثری که احتمالا شخصیت‌های آن با قوانین جادویی به‌خصوصی سر و کله می‌زنند که برای بعضی مخاطبان تازگی دارند و گیمر هم درونش شانس مواجهه با موجوداتی ویژه و کمتر دیده‌شده در فیلم‌ها و کتاب‌های Harry Potter را کسب خواهد کرد.

با همه‌ی این‌ها همین نکته که هیچ‌کدام از تصاویر حاضر درون این مقاله عکس‌هایی رسمی یا حتی غیررسمی از بازی ویدیویی RPG و بزرگ هری پاتر شرکت WB Games نیستند، به‌سادگی به یاد من و شما می‌آورد که تک‌تک شایعه‌ها و موارد شرح داده‌شده درون نوشته‌ی پیش‌رو می‌توانند واقعی یا دروغین باشند و صرفا احتمال حقیقی از آب درآمدن آن‌ها زیاد به نظر می‌رسد.

دنیای جادویی جی. کی. رولینگ

بررسی امکان زمانی مواجهه با برخی شخصیت‌های معروف مجموعه در بازی

اگر شایعه‌ها درست باشند، همان‌گونه که گفته شد بازی در قرن نوزدهم میلادی جریان پیدا می‌کند؛ قرنی که آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید خالی از شخصیت‌های معروف و محبوب جهان جادویی رولینگ به نظر نمی‌رسد. آلبوس دامبلدور و گلرت گریندل‌والد (با بازی جذاب جانی دپ در سری فیلم‌ها) به ترتیب در سال‌های ۱۸۸۱ و ۱۸۸۳ میلادی به دنیا آمده‌اند و جالب‌تر آن که خود دامبلدور در سال ۱۸۹۲ و در سن یازده‌سالگی تحصیل در هاگوارتز را آغاز کرد تا در سال ۱۸۹۹ و با تعداد زیادی از افتخارات فارغ‌التحصیل شود. گریندل‌والد، قدرتمندترین جادوگر شرور تاریخ اما قبل از ورود دامبلدور به هاگوارتز قدم به مدرسه‌ی Durmstrang (یکی دیگر از بزرگ‌ترین مدارس جادویی اروپا درکنار هاگوارتز و Beauxbatons) گذاشت و البته پیش از پایان دوران تحصیل اخراج شد. پس باتوجه‌به زمان دقیق وقوع رخدادهای بازی ممکن است شما همزمان با دامبلدور به هاگوارتز بروید یا مثلا در یک رویداد بین مدرسه‌ای با نسخه‌ی جوان گریندل‌والد روبه‌رو شوید.

سیریوس بلک، پدرخوانده‌ی هری پاتر که در کتاب‌ها برای او رسما حکم پدر را پیدا می‌کند، یک درخت خانوادگی نوشته‌شده به‌صورت کامل توسط رولینگ دارد که هشت نسل از این خانواده را معرفی کرده است؛ قدیمی‌ترین جد سیریوس بلک هم مطابق این اطلاعات رسمی شخصی نیست جز Licorus Black متولد سال ۱۸۰۸ که به احتمال بسیار زیاد پدربزرگ لولا (Lola) و اِلادورا (Elladora) بلک نیز به حساب می‌آید. همین دو کاراکتر هم که پنج نسل قبل سیریوس زندگی کرده‌اند، به ترتیب متولد سال‌های ۱۸۵۲ و ۱۸۵۰ هستند. پس در کل  فراموش نکنید که امکان مواجهه با خانواده‌ی اصیل بلک (Black) در این بازی RPG وجود دارد.

اما ما شانس مواجهه با عضو خاصی از یک خانواده‌ی بدنام در این بازی را هم داریم؛ توماس ریدل، پدربزرگ لرد ولدمورت که تا پیش از تبدیل شدن به آن رهبر سیاه اسطوره‌ای تام مارولو ریدل نامیده می‌شد. توماس ریدل در سال ۱۸۸۰ میلادی به دنیا آمد و سال‌ها بعد همراه‌با مادربزرگ لرد ولدمورت یعنی مری ریدل که خودش متولد سال ۱۸۸۳ بود، شرایط لازم برای ترسیدن جهان از ارباب تاریکی در سال‌های سال بعد را فراهم آورد. هر دوی آن‌ها هم Muggle (غیرجادوگر) بودند؛ همچون پسرشان تام ریدل که زنی جادوگر گرفت و نام خود را برای پسرش (بخوانید لرد ولدمورت) انتخاب کرد.


منبع IGN زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده