نویسنده: روزبه حسینی
// پنجشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۹

بازی Harry Potter: Wizards Unite به دومین بازی واقعیت افزوده از لحاظ درآمد ماه نخست تبدیل شد

به لطف محبوبیت بازی‌های واقعیت افزوده و سری هری پاتر، بازی Harry Potter: Wizards Unite بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

به گزارش Sensor Tower و طبق آخرین اخبار بازی موبایل، جدیدترین نسخه‌ از سری بازی‌های هری پاتر توانسته است تا در ماه اول عرضه‌ی خود ۱۲ میلیون دلار در‌آمد کسب کند و به دومین بازی بزرگ واقعیت افزوده از نظر درآمد طی ماه نخست انتشار تبدیل شود. رتبه‌ی اول این بازی‌ها همچنان با اختلاف در اختیار بازی Pokemon Go است که در نخستین ماه عرضه‌ی خود،‌ ۳۰۰ میلیون دلار درآمدزایی کرده است.

بازی Harry Potter: Wizards Unite برای رسیدن به رتبه‌ی دوم در بین بازی‌های واقعیت افزوده، رقبای زیادی را کنار زده است. به عنوان مثال بازی Jurassic World Alive با کسب ۱۰.۳ میلیون دلار، The Walking Dead: Our World با ۳.۹ میلیون دلار و Ghostbusters World با ۲۰۰ هزار دلار درآمد، هیچ کدام حریف جدیدترین بازی سری هری پاتر نشدند و Wizards Unite با ۱۵ میلیون دانلود در ماه اول و ۱۲ میلیون دلار درآمد در ماه اول عرضه، دومین بازی بزرگ واقعیت افزوده محسوب می‌شود.

بازی Wizards Unite در تاریخ ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) امسال عرضه شد و در نخستین آخر هفته‌ی خود، موفق به کسب ۱.۱ میلیون دلار درآمد و ۳ میلیون دانلود روی گوشی‌های هوشمند شد. برای مقایسه، Pokemon Go در ماه اول عرضه‌ی خود به رقم غول‌آسای ۱۸۲ میلیون دانلود دست یافت و در نخستین آخر هفته‌ی خود ۲۸ میلیون دلار به جیب زد و ۲۴ میلیون بار هم دانلود شد.

Harry Potter: Wizards Unite به بازیکنان اجازه می‌دهد تا عضوی از نیروی وظیفه‌ی محرمانه باشند و به انجام ماموریت‌های مختلف بپردازند. همچنین در بازی می‌توان به سراغ نقاطی به نام Foundable رفت که مانند Poke Stop‌ها در بازی Pokemon Go عمل می‌کنند و گیمر با رسیدن به هر کدام از این نقاط می‌تواند جادوهای مختلفی اجرا کند و دنیای ماگل‌ها (افراد بدون جادو) را نجات دهد. همچنین امکان بازی با دوستان و انجام چالش‌های مختلف با آن‌ها نیز در Wizards Unite وجود دارد.

برای مقایسه بیشتر بازی Harry Potter: Wizards Unite با بازی Pokemon Go می‌توانید تریلر مقایسه‌ی این دو بازی را مشاهده کنید یا برای کسب اطلاعات بیشتر از این بازی، مقاله‌ی معرفی Harry Potter: Wizards Unite را مطالعه کنید.

بازی Harry Potter: Wizards Unite توسط استودیو Niantic و شعبه‌ی سن فرانسیسکو Warner Bros Games توسعه یافته است و هم اکنون برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS در دسترس است.


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده