الن ریکمن، هنرپیشه‌ی نامدار بریتانیایی دیروزدرگذشت و این اتفاق باعث شوکه شدن بسیاری از افراد به ویژه طرفداران هری‌پاتر شد که در حدود ۱۰ سال با نقش بیادماندنی پروفسور اسنیپ زندگی‌ کرده بودند. با هفت سکانس بیادماندنی الن ریکمن در هری‌پاتر همراه باشید.

الن ریکمن مانند بسیاری از هنرمندان دیگر برای همیشه با اثر‌ها و هنرمندی‌هایی که در طول زندگی حرفه‌ای خود انجام داده در یاد طرفدارانش باقی‌ می‌ماند، با این حال وی با حضور در مجموعه‌ هری‌پاتر و اجرای نقش بدون نقص سوروس اسنیپ برای همیشه در یاد طرفدارای هری‌پاتر زنده خواهد ماند.

به یاد میراث هنرپیشگی الن ریکمن، در این نوشته هفت سکانس خاطره‌انگیز وی را در نقش سِوِروس اِسنِیپ در هفت فیلم مختلف هری‌پاتر برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم که می‌توانید آنها را تماشا یا دانلود کنید:

۱. اولین ارتباط سوروس اسنیپ و هری‌پاتر در کلاس معجون‌شناسی

فیلم: هری‌پاتر و سنگ جادو

هرچند اولین روبرو شدن هری‌پاتر و اسنیپ در طول مراسم گروه‌بندی با قفل شدن ثانیه‌ای نگاه‌های هردوی آنها به یکدیگر همراه بود، با اینحال اولین ارتباط و تعامل این دو شخصیت محبوب در کلاس معجون‌شناسی پروفسور اِسنِیپ صورت گرفت. زمانی که او با سرعت وارد کلاس شده و با طرح سوال‌هایی در رابطه با درس،‌ هری‌پاتر را به چالش می‌کشد.

۲. تهدید پروفسور اسنیپ به اخراج رون ویزلی و هری‌پاتر

فیلم: هری‌پاتر و تالار اسرار

استفاده از خودروی فورد آنجلا آقای ویزلی برای پرواز به سمت هاگوارتز در نهایت باعث می‌شود تا رون و هری به وسیله‌ی پروفسور اسنیپ تهدید به اخراج از مدرسه شوند. هرچند در نهایت با حضور دامبلدور‌، مدیر مدرسه و پروفسور مک‌گوناگال، مسئول گروه گریفن‌دور، سِوِروس اِسنِیپ نمی‌تواند آنها را راضی به این کار کند.

۳. صفحه‌ی ۳۹۴ را باز کنید ...!

فیلم: هری‌پاتر و زندانی آزکابان

هرچند این سکانس در حقیقت برگرفته از سومین کتاب هری‌پاتر نیست، اما به واقع لیست بهترین‌های اسنیپ بدون حضور این صحنه نمی‌توانست کامل باشد.

۴. حرکت خنده‌دار اسنیپ در واکنش به پچ پچ هری‌پاتر و رون ویزلی

فیلم: هری‌پاتر و جام آتش

برعکس چیزی که همیشه به نظر می‌رسید، پروفسور اسنیپ همیشه کارهای تنفر آمیز انجام نمی‌داد. در واقع برخی اوقات حرکات او می‌توانست خنده را بر لبان بینندگان جاری کند. مانند این سکانس که رون،‌ هری و هرمانی در رابطه با شرکت در مراسم یول بال، جشن میلاد مسیح با یکدیگر صحبت می‌کند. بی توجهی آنها به تذکرات سِوِروس اِسنِیپ در نهایت باعث ایجاد این سکانس خنده‌دار می‌شود.

۵. آموزش اسنیپ به هری‌پاتر برای بستن ذهن خود به روی ولدمورت

فیلم: هری‌پاتر و محفل ققنوس

مقابله با حس‌کِشی یا ذهن ‌خوانی وُلدُمورت، لُردسیاه و نفوذ وی به ذِهن هری‌پاتر یکی از کلاس‌های خصوصی بود که به دستور دامبلدور، پروفسور سِوِروس اِسنِیپ وظیفه‌ی تدریس آن را به هری‌پاتر برعهده می‌گیرد. در این میان تعامل و تقابل هری و اسنیپ در نهایت باعث برخوردی نا خوشایند از سوی هری و روشن شدن حقایقی از گذشته این پروفسور می‌شود.

۶. سوروس اسنیپ خود را به عنوان شاهزاده دورگه نشان می‌دهد

فیلم: هری‌پاتر و شاهزاده دورگه

یکی از صحنه‌های شناخته شده در میان طرفداران هری‌پاتر،‌ زمانی است که سِوِروس اِسنِیپ واقعیت پشت‌ پرده شخصیت خود را به خوبی نشان می‌دهد. این صحنه دقیقا بعد از کشته شدن دامبلدور توسط این پروفسور است و الن ریکمن نیز به خوبی آن را اجرا می‌کند.

۷. هری‌پاتر به حقیقت کارهای اسنیپ پی می‌برد

فیلم: هری‌پاتر و یادگاران مرگ

زمانی‌ که هری‌پاتر به حقیقت پشت پرده‌ی تمام تلاش‌های اسنیپ بعد از مرگ لیلی پاتر،‌ مادر خود پی می‌برد،‌ بدون شک یکی از دلخراش‌ترین صحنه‌های مجموعه فیلم هری‌پاتر است. هنرنمایی الن ریکمن در ایفای تصاویر سال‌های گذشته شخصیت اسنیپ و کنار هم قرار گرفتن خاطرات باعث می‌شود تا هری به این واقعیت پی ببرد که تمام تلاش اسنیپ برای حفاظت از هری‌پاتر در مقابل لرد سیاه بوده است.

الن ریکمن در مصاحبه‌ای در رابطه با هری‌پاتر گفته بود:

زمانی که من به سن هشتاد سالگی برسم و روی صندلی گهواره‌ای خود نشسته باشم، من در حال خواندن هری‌پاتر خواهم بود و خانواده من از من خواهند پرسید «بعد از این همه وقت؟» و من خواهم گفت «همیشه»

دیدگاه شما در رابطه با هنرنمایی الن‌ ریکمن در نقش پروفسور سوروس اسنیپ چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Peoples Choice Blog


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده