نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

بازی جدید Dino Crisis احتمالا پیش از معرفی رسمی لغو شده است

به نظر می‌رسد که چند سالی بازی جدید Dino Crisis در دست ساخت بوده است اما کپکام در نهایت تصمیم به لغو و کنار گذاشتن این مجموعه گرفته است.

براساس گزارش جدیدی که درباره بازی جدید Dino Crisis منتشر شده است، ظاهراً فرایند توسعه‌ی این بازی در کپکام جریان داشته که بنابه دلایلی ادامه‌ی روند ساخت آن لغو شده است. علاوه‌براین، طبق این گزارش مجموعه Dino Crisis هم‌اکنون در وضعیت نامشخصی قرار دارد تا شایعاتی که اخیراً درباره تصمیم کپکام را در راستای انتشار یک نسخه بازسازی شده به سبک بازی‌های Resident Evil 2 و Resident Evil 3 منتشر شده بود، کمرنگ‌تر کند. این گزارش، از طریق اکانت توییتر Aesthetic Gamer، که یکی از اعضای داخلی و از افراد شناخته‌شده‌ای است که در سال‌های اخیر اطلاعات قابل اعتمادی را در رابطه با مجموعه بازی‌های کپکام فاش کرده، منتشر شده است.

براساس گزارش Aesthetic Gamer، فرایند ساخت بازی جدید داینو کرایسیس «چند سال قبل» شروع شده اما در نهایت «کنار گذاشته و در میان سایر پروژه‌های لغو شده دفن شده است». ضمن این که این مجموعه «فعلاً به طور کلی منسوخ شده است»:

در واقع روند توسعه بازی جدیدی از مجموعه‌ی Dino Crisis چند سال قبل آغاز شده بود که بعدها کنار گذاشته شده و در کنار دیگر پروژه‌های لغو شده دفن شد. درحال حاضر این مجموعه به طور کلی منسوخ شده و ادامه نخواهد یافت.

Aesthetic Gamer علاوه براین در اکانت توییتر خود فاش می‌کند که شایعاتی که اخیراً درباره آغاز روند ساخت Resident Evil: Code Veronica مطرح شده بود، حقیقت نداشته و فعلاً چنین پروژه‌ای در کپکام جریان ندارد.

متأسفانه جزئیات بیشتری درباره اظهارات جدید این عضو داخلی کپکام منتشر نشده است. همانطور که احتمالاً می‌دانید، درحالی که هیچکس درباره ساخت قسمت جدید بازی Dino Crisis صحبتی نمی‌کرد، شایعاتی مبنی بر ساخت نسخه بازسازی شده قسمت اول این مجموعه در رسانه‌ها دست به دست می‌شد. حالا به نظر می‌رسد که چنین چیزی صحت نداشته و حداقل فعلاً خبری از بازی جدید Dino Crisis نخواهد بود.

Dino Crisis

برای افرادی که با مجموعه Dino Crisis آشنایی ندارند باید گفت که این بازی بین طرفدارن کپکام به «رزیدنت اویل با حضور دایناسورها» شهرت دارد. Dino Crisis یک بازی ترسناک و سبک بقا است که طراحی ژانر اکشن و ماجراجویی آن توسط شینجی میکامی و استودیوی بازی‌سازی کپکام صورت گرفته است. این مجموعه اولین بار کار خود را در سال ۱۹۹۹ آغاز کرد و تا سال ۲۰۰۳ خبری از قسمت جدید آن نبود. Dino Crisis بیشتر به عنوان یک اثر cult-hit یا عنوانی که میان گروه خاصی از مخاطبان محبوبیت دارد شناخته می‌شود. علت این امر نیز به فروش پایین ۴.۴ میلیون نسخه‌ای آن در بازار آمریکا مربوط می‌شود. در طول‌ سال‌های زیادی که از انتشار آخرین قسمت این مجموعه می‌گذرد، صحبت‌های زیادی مبنی بر تصمیم کپکام برای ساخت یک قسمت جدید از این سری مطرح شده که هربار طرفداران Dino Crisis را ناامید کرده است. درهرحال هم‌اکنون در سال ۲۰۲۰ قرار داریم و هنوز هم خبری از ساخت ادامه‌ی این مجموعه به گوش نمی‌رسد.

نظر شما درباره تصمیم احتمالی کپکام برای لغو پروژه بازی جدید Dino Crisis چیست؟ آیا شما هم جزء افرادی هستید که منتظر انتشار یک قسمت جدید یا حتی یک نسخه بازسازی شده از این مجموعه باشید؟


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده