// چهار شنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۶

کارگردان هیلو اینفینیت از تیم ساخت بازی جدا شد

درحالی‌که در سال گذشته کارگردان بازی Halo Infinite از تیم ساخت آن جدا شده بود، حالا کارگردان جدید بازی هم از استودیو 343Industries رفت.

جیسون شرایر از رسانه‌ی بلومبرگ گزارش می‌دهد که کارگردان اصلی بازی هیلو اینفینیت، به‌تازگی استودیو 343Industries را ترک کرده است. ظاهرا تلاطم همچنان در این استودیو فرست-پارتی مایکروسافت حکم‌فرمایی می‌کند و ایکس باکس به تغییر تیم ساخت «هیلو» ادامه می‌دهد. این در حالی است که بازی حالا در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه می‌شود و پیش از این قرار بود بازی Halo Infinite به‌عنوان بازی هنگام عرضه کنسول‌‌های نسل نهمی ایکس باکس عرضه شود.

کریس لی که عملا روی تمام بخش‌های ساخت بازی «هیلو اینفینیت» نظارت داشت، حالا به‌صورت کامل از تیم ساخت آن جدا شد. او گفت که اکنون به فرصت‌های قرارگرفته در آینده نگاه می‌کند و البته اطمینان دارد که تیم سازنده، بازی Halo Infinite را تبدیل به محصول معرکه‌ای خواهد کرد.

مسترچیف سبز با کلاه خود مقابل سفینه ها در سیاره فضایی بازی هیلو اینفینیت

بازی Halo Infinite پس از واکنش‌های منفی مخاطبان و برخی از رسانه‌ها به نمایش ارائه‌شده از سوی مایکروسافت، تا اطلاع ثانوی تأخیر خورد. نقش لی در پروژه نیز از چند هفته‌ی قبل کمتر شد. زیرا مایکروسافت جو استیتن را به‌عنوان یکی از اعضای قدیمی تیم ساخت سری بازی Halo به استودیو آورد و گفت که او باید رهبر اصلی تیم ساخت بخش تک‌نفره‌ی «هیلو ایفینیت» باشد. در همین حین پیر هینتز، تهیه‌کننده‌ی اجرایی سابق بازی نیز ناگهان تبدیل به کارگردان بخش مولتی‌پلیر شد. به همین خاطر کریس لی عملا دیگر نقش قبلی را نداشت و تصمیم گرفت که تیم را ترک کند.

کریس لی از سال ۲۰۰۸ میلادی در استودیو 343Industries حضور داشته است. او یک سال پس از تأسیس استودیو به آن پیوست و مدام مقام خود را بالاتر برد. به همین خاطر عملا در ۱۲ سال اخیر، وی خالق اصلی «هیلو»های متفاوت محسوب می‌شد؛ تا اینکه در سال ۲۰۱۶ میلادی به مقام ریاست استودیو درآمد و عملا دیگر همه‌ی پروژه‌ها توسط او تایید می‌شدند.

مایکروسافت در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «کریس لی همچنان یکی از کارمندهای شرکت است و فقط تیم ساخت بازی Halo Infinite را ترک می‌کند. ما قدردان تمام زحماتی هستیم که او برای سری بازی Halo کشید».

مسترچیف مشغول نگه داشتن تفنگ به سمت مخاطب در بازی هیلو اینفینیت مایکروسافت و ایکس باکس

در ماه اوت ۲۰۱۹ تیم لانگو، کارگردان خلاق بازی Halo Infinite از استودیو سازنده جدا شد. کمی بعد نیز زمان رفتن مری السون، تهیه‌کننده‌ی اجرایی اصلی محصول بود. «هیلو اینفینیت» پروسه‌ی ساخت دشواری را سپری می‌کند و حالا ظاهرا باید تغییری بزرگ را نیز در تیم ساخت پذیرا باشد. زیرا دقیقا چند ماه قبل مایکروسافت گفته بود: «کریس لی روی تمام بخش‌های بازی هیلو اینفینیت نظارت دارد و این بازی در اصل توسط او ساخته می‌شود». حالا کریس لی برای همیشه از بازی Halo Infinite فاصله می‌گیرد.

مایکروسافت انقدر نسبت به عرضه‌ی این بازی در نوامبر امسال اطمینان داشت که حتی جعبه‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس را با طرح‌های آن ساخت. اکنون مطابق اخبار بازی رسمی، حتی خود استودیو هم نمی‌داند که دقیقا چه زمانی بازی Halo Infinite به بازار می‌آید. ولی سازندگان همچنان تاکید می‌کنند که بازی در سال ۲۰۲۱ میلادی از راه می‌رسد.


منبع Bloomberg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده