// شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل MAKARA؛ پیچیده و سخت اما لذت‌بخش

با MAKARA می‌توانید چالشی را تجربه کنید که عاشقان این سبک شدیدا به دنبال آن بوده‌اند. آیا ذهن‌تان کشش حل تمام مراحل آن را خواهد داشت؟ با زومجی و معرفی این بازی موبایل همراه شوید.

بازی موبایل MAKARA یکی از معدود آثاری است که در سبک پازل عرضه شده است و استودیوی Fil Games می‌تواند نشان لیاقت را به خاطر این بازی کسب کند. مکانیسم این بازی اندروید در ابتدا ممکن است شما را گول بزند و تصور کنید که به سادگی توان حل کردن آن‌ها را دارید، اما رفته رفته به اشتباه خود پی خواهید برد. با ما باشید تا نشان دهیم ماکارا تا چه حدی می‌تواند شما را شگفت‌زده کند.

بازی آیفون MAKARA از همان ابتدا از شما می‌پرسد که ذهن‌تان توانایی حل پازل‌هایش را دارد یا خیر. این موضوع در ابتدا شاید برای‌تان خنده‌دار باشد و مراحل ابتدایی گول‌تان بزند. اما این موضوع کاملا حقیقت دارد و علاقه‌مندانی که می‌خواستند معماهای واقعی را تجربه کنند به سراغ بازی خوبی آمده‌اند. موبایل با تمام محدودیت‌هایش همواره پلتفرم خوبی برای چنین سبک‌هایی است تا افراد بتوانند اوقات فراغتشان را با یک اثر سرگرم‌کننده یا معمایی سپری کنند و از دنیای واقعی و مشکلاتش کمی فاصله بگیرند. خب MAKARA یکی از بهترین بازی های اندروید در این زمینه است و آن‌قدر درگیر حل معماهایش می‌شوید که ناخودآگاه همه چیز را فراموش می‌کنید. پازل‌های بازی فیزیکی هستند و حتی کنترل بصری ساده و روان بازی هم در اختیار بازیکنان قرار گرفته است تا فکر خود را تنها روی روند حل پازل‌ها صرف کنند و المان‌های حاشیه‌ای مزاحم افکارشان نخواهد شد. استودیو سازنده به‌خوبی به این موضوعات واقف بوده است و با یک رسیک درست توانسته است که یک بازی سخت و در عین حال لذت‌بخش را تحویل بازیکنان دهد. بازی در دفعات بسیار محدود هدایایی را به شما اهدا می‌کند که می‌توانید از آن‌ها برای حل مراحل کمک بگیرید. بازی برای خوب ظاهر شدنش نیازی به هیچ‌گونه حواس‌پرتی ندارد و شما تنها با یک صفحه زیبا از معماهای جذاب روبرو هستید.

MAKARA
MAKARA
MAKARA

مکانیسم بازی MAKARA ساده است و شما قرقره‌هایی را می‌بینید که نخی از آن‌ها آویزان است. حال باید این نخ‌ها را طوری از قرقره‌های دیگر رد کنید و دوباره به سمت قرقره اولی بازگردانید که همه آن‌ها به هم وصل شوند و طناب بتواند همه آن‌ها را بچرخاند. ایده اولیه بسیار ساده و ابتدایی به نظر می‌رسد، اما کافی است که کمی به بازی فرصت دهید تا سطحی باورنکردنی از یک چالش درست حسابی را تحویل‌تان دهد. قضیه قرار است که پیچیده‌تر شود و با اضافه شدن هر قرقره یا موانع مزاحم باید انتظار چالشی چندبرابری را داشته باشید. در ادامه عناصر جدید هم به بازی اضافه می‌شوند و باید ابتدا با عملکرد‌شان آشنا شوید و از قابلیت آن‌ها برای حل سریع‌تر مراحل استفاده کنید.

هنگامی که روند حل پازل‌ها ناامیدتان می‌کند، موسیقی بازی از راه می‌رسد و ذهن‌تان را آرام می‌کند

سختی و چالش بالای بازی MAKARA نباید نگران‌تان کند چرا که هر زمان روند حل پازل‌ها ناامید‌تان می‌کند یک موسیقی جذاب نواخته می‌شود و با آرامش بیش‌تری توان حل پازل‌ها را خواهید داشت. بازی می‌تواند استدلال منطقی شما را بهبود بخشد و باعث پیشرفت‌ مغزتان شود. چنین قابلیتی هیچ‌گاه از پلتفرم موبایل دور نبوده است و همواره آثار زیادی را دیده‌ایم که علاوه بر روند جذاب‌شان دارای بار آموزشی بالا و بهبود کلی در استدلال و مغز افراد بوده‌اند. طراحی بصری بازی در زمینه پازل‌های مینیمال کاملا به چشم می‌خورد و نمی‌توان از زیبایی بصری و گرافیکی بازی چشم‌پوشی کرد. موسیقی آرام‌بخش بازی هم از حق نگذشته تاثیر خوبی برای آرامش افراد و عملکرد بالای تفکرشان برای حل پازل‌ها دارد. خب وقتی سه عنصر اصلی بازی یعنی گیم‌پلی، گرافیک و موسیقی در بهترین حالت خودشان هستند چه انتظاری از بازی MAKARA دارید؟

MAKARA
MAKARA
MAKARA
برخلاف مکانیسم ساده بازی، چالش‌هایی را تجربه خواهید کرد که باورنکردنی هستند و هر مغزی کشش حل‌شان را ندارد

بیش از ۱۰۰ مرحله برای بازی MAKARA طراحی شده است و شما می‌توانید در تمام آن‌ها دوستان‌تان را دعوت کنید و یک رقابت برای حل سرعتی مراحل برگزار کنید. بازی از همه نظر دارای بار آموزشی است و علاوه بر نکات مثبت ذکر شده می‌تواند تمرکز شما را هم بالا ببرد و با ریتمی آرام قوای تفکرتان را بهبود بخشد. این یک اثر منحصربه‌فرد در سبک پازل است و هیچ‌گاه ناامیدتان نخواهد کرد. بازی فعلا برای سیستم‌عامل iOS در دسترس نیست اما سازندگان در حال کار روی آن هستند و قول داده‌اند که در آپدیت‌های بعد سطوح بیش‌تری را با چالش‌های سخت‌تر را خواهیم دید و ماجراجویی در دنیای ماکارا همچنان ادامه خواهد داشت.

بنابراین MAKARA به‌خوبی ثابت می‌کند که عاشقان سبک پازل بعد از مدت‌ها می‌توانند چالشی درخور تحسین را تجربه کنند و برای مدت‌ها با مراحل بازی سرگرم شوند. چالش‌های سخت بازی ممکن است برای برخی‌ها حوصله سر بر باشد اما حل کردنشان لذتی دارد که لحظه لحظه چاشنی آن بیش‌تر می‌شود. این بازی را می‌توانید از پلی‌استور برای سیستم عامل اندروید دریافت کنید.

دانلود بازی MAKARA


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده