// سه شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

ریسپاون از دلیل عدم استفاده از موتور فراست بایت برای Star Wars Jedi: Fallen Order می‌گوید

استیگ آزماسن، کارگردان Star Wars Jedi: Fallen Order، در گفت‌وگوی اخیر خود اعلام کرده است فراست‌بایت حتی در لیست گزینه‌های ما برای استفاده از آن روی این بازی هم نبوده است.

یکی از موارد جالب در رونمایی کامل از بازی Star Wars Jedi: Fallen Order این بود که این بازی از موتور گرافیکی آنریل انجین 4 استفاده می‌کند. این در حالی است که بازی‌هایی که توسط استودیوهای داخلی الکترونیک آرتز (Electronic Arts) ساخته شده‌اند، از موتور گرافیکی فراست‌بایت استفاده کرده‌اند. باتوجه‌به جدیدترین اخبار بازی، استیگ آزماسن، کارگردان Star Wars Jedi: Fallen Order، و وینس زامپلا، مدیرعامل ریسپاون (Respawn Entertainment)، در گفت‌وگوی خود با گیم‌اینفورمر، دلیل عدم استفاده از فراست‌بایت را توضیح داده‌اند.

استیگ آزماسن در مصاحبه‌ی خود و اینکه چرا آنریل انجین 4 را انتخاب کرده است، می‌گوید:

زمانی که این تیم را تشکیل دادیم، حتی قبل از آغاز Star Wars، من تنها عضو تیم بودم و می‌دانستیم که باید افراد بیشتری را استخدام کنیم و لازم بود که خود را به یک تیم کامل تبدیل کنیم. من شروع به تحقیق در مورد موتور گرافیکی آنریل کردم. همچنین گزینه‌های دیگری هم وجود داشتند. یادتان باشد که در این بازه ما جزوی از الکترونیک آرتز نبودیم و فراست‌بایت هم جزو گزینه‌های‌مان نبود. من شروع به فکر کردن کردم که این موتور گرافیکی برای توسعه‌های شخصی بسیار قدرتمند است و سازنده می‌تواند کارهای متفاوت و متنوعی را با آن انجام بدهد. تصور کنید که کل تیم چه کارهایی را می‌تواند با آن انجام بدهد. از این تصمیم بسیار خوشحالم.

در ادامه استیگ آزماسن اعلام کرده است که مجبور نبودیم که از فراست‌بایت استفاده کنیم یا راه‌وروش خود را برای توسعه‌ی بازی تغییر دهیم. تابه‌حال هیچ‌کدام از بازی‌های استودیو ریسپاون از موتور گرافیکی فراست‌بایت استفاده نکرده‌اند و به‌جز Star Wars Jedi: Fallen Order، سایر بازی‌های این استودیو با موتور گرافیکی سورس (موتور گرافیکی شرکت ولو) ساخته شده‌اند. در ادامه وینس زامپلا در مورد این تصمیم می‌گوید:

فراست‌بایت یک موتور داخلی برای الکترونیک آرتز به‌حساب می‌آید. در زمان شروع ساخت بازی، ما جزوی از الکترونیک آرتز نبودیم و حتی برای ما هم در دسترس نبود. در حال حاضر فراست‌بایت برای ما در دسترس است، اما ما انتخاب می‌کنیم که بهترین تصمیم برای پروژه‌مان کدام گزینه است، زیرا می‌خواهیم کاربران بهترین تجربه را کسب کنند و سرگم شوند. ازاین‌رو تکنولوژی که استفاده می‌کنیم، مهم‌ترین رکن توسعه است.

در ادامه می‌توانید ویدیو صحبت‌های استیگ آزماسن و وینس زامپلا را در زومجی تماشا کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دانلود ویدیو از آپارات


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده