نویسنده: حسین صدری
// جمعه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

بازی Metal Gear Solid با جزئیات بالایی در Dreams بازسازی شد

شخصی توانسته یکی از مراحل بازی تحسین شده Metal Gears Solid را به‌طور کامل و با سطح بالایی از جزئیات، در بازی Dreams بازسازی کند.

استودیوی مدیا مولکول (Media Molecule) بستری را برای بازیکنان فراهم آورده تا بتوانند تخیلات و ایده‌های عجیب و غریب‌شان را به دنیای بازی‌های ویدیویی بیاورند. این بازی که سال‌های زیادی است روند ساختش را طی می‌کند Dreams نام دارد و به بازیکنان اجازه می‌دهد بازی‌های مختلفی را طراحی کنند. نسخه‌ی بتای این بازی در ماه گذشته منتشر شد و عده‌ای از طرفداران توانستند به تجربه‌ی آن بپردازند. تا به‌حال اخبار تعجب‌آور بسیار زیادی از این بازی منتشر شده‌اند. افراد زیادی پروژه‌های خیره‌کننده‌ای را در آن ساخته‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به شخصی اشاره کرد که مرحله‌ی افتتاحیه‌ی بازی Marvel’s Spider-Man را در بازی Dreams بازسازی کرده بود. یا شخص دیگری که بخش‌هایی از بازی Days Gone را با سلیقه‌ی خودش آمیخته بود و آن را در دریمز پیاده‌سازی کرده بود.

به‌دنبال همه‌ی این پروژه‌های رویایی، بیر پارکر، یوتیوبر و مدیر اجتماعی شرکت TT Games، ویدیویی را در اینترنت منتشر کرده که به ساخته‌های او در بازی Dreams مربوط است. او توانسته بخشی از بازی Metal Gear Solid را در Dreams طراحی کند و دیدن پیشرفتی که او به آن دست یافته و مقایسه‌ی آن با بازی اصلی بسیار تحسین برانگیز است. این نسخه از متال گیر سالید به‌شدت به بازی اصلی وفادار است و از مدل‌ها گرفته تا زاویه‌ی دوربین و انیمیشن‌ها، همگی طبق آنچه هیدئو کوجیما و تیمش در سال ۱۹۸۷ تدارک دیده بودند، ساخته شده است. بیر پارکر حتی موسیقی و افکت‌های صوتی متال گیر اصلی را در بازسازی این بازی به کار گرفته. بنا بر گفته‌ی او، این بازی هنوز در مرحله‌ی پیش از آلفا قرار داد و به‌طور کامل ساخته نشده اما او در حال حاضر مشغول کار روی موارد جزئی است. مواردی چون انیمیشن‌های محیطی، حرکت موجوداتی مانند موش‌ها، چکیدن قطرات آب وغیره او همچنین امیدوار است که بتواند همه‌ی این بازی را به‌طور کامل بازسازی کند و فقط به بازسازی یکی از مراحل آن بسنده نمی‌کند. اگرچه این کار برای او چالش بسیار بزرگی است اما همین مسئله که شخصی توانسته با چنین جزئیاتی یک بازی را در دنیای بازی Dreams طراحی کند، به خودی خود کافی است تا تحیر همه را برانگیزد. باتوجه‌به جزئیاتی که تاکنون در این پروژه پیاده‌سازی شده، می‌توان امیدوار بود که خروجی نهایی محصولی شگفت‌انگیز باشد.

در ادامه پارکر از اشیایی صحبت می‌کند که میزان رم بسیار زیادی را مصرف می‌کنند. این اشیاء حدود ۶۰ درصد از حافظه‌ی سیستم را به خود اختصاص می‌دهند و برای ادامه‌ی کار، او باید تکنیک‌های جدیدی را یاد بگیرد تا بتواند از این حجم بکاهد و مراحل را به نظم دقیق‌تری کنار هم بچیند. زمانی‌که از او سؤال شد که آیا حاضر است از تجربیاتی که در زمینه‌ی مدیریت منابع سخت‌افزاری در بازی Dreams کسب کرده، آموزشی تهیه کند و در دسترس عموم قرار دهد، او پاسخ داد: «شما نخستین نفری نیستید که چنین درخواستی را مطرح می‌کنید. به همین خاطر، چرا که نه! فقط باید پیش از آن تجهیزاتی را برای ضبط بهتر تهیه کنم.»

اخبار مربوط‌به این بازسازی آنقد در توییتر محبوب شد که حتی خود شخص هیدئو کوجیما نیز توییت پارکر را ریتوییت کرد. اتفاقی که احتمالا برای بیر پارکر بزرگ‌ترین پاداش ممکن است! شما می‌توانید ویدیویی را که توسط سازنده‌ی این بازی منتشر شده را در ادامه تماشا کنید. او در این ویدیو بخش‌هایی از بازی را نمایش می‌دهد و از روند ساخت آن و چالش‌هایش می‌گوید.

دانلود از آپارات

نظر شما کاربران زومجی درباره نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Metal Gear Solid در بازی Dreams چیست؟ آیا بازی اصلی را تجربه کرده‌اید؟ دیدگاهتان را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده