// چهار شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

آپدیت 8.0.0 فریمور نینتندو سوییچ سرعت اجرای برخی بازی‌ها را افزایش می‌دهد

بر اساس اطلاعاتی غیررسمی، آپدیت 8.0.0 فریمور کنسول نینتندو سوییچ سرعت اجرای برخی بازی‌ها را بالا می‌برد.

کنسول نینتندو سوییچ را معمولا کسی برای قدرت بالای آن نمی‌شناسد یا طرف آن نمی‌رود. دلیلی که اکثریت طرفداران این کنسول محبوب را به سمت آن می‌کشاند، قابل حمل بودن و همچنین قدرت مناسبی است که برای اجرای بازی‌هایی مانند بازی Mortal Kombat 11 دارد. تیم توسعه‌ی شرکت نینتندو نیز همیشه به عنوان گروهی که می‌توانند بهترین استفاده را از سخت‌افزار‌های تولید خود کنند، شناخته شده‌اند؛ به نحوی که تقریبا همیشه عناوینی با کیفیت بالا تولید کرده و توسعه می‌دهند. این امر ظاهرا برای بازی‌هایی مانند The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Super Mario Odyssey نیز صادق است.

هرچند بهبود یک بازی، مساله‌ای نیست که یک کاربر عامه به‌سرعت متوجه آن شود، اما قطعا قدردان آن خواهد بود. لازم به گفتن نیز نیست که شرکت Nintendo همیشه به‌دنبال بالا بردن کارایی یا عملکرد دستگاه‌ها و بازی‌های خود بوده و هست. آپدیت 8.0.0 کنسول نینتندو سوییچ در ابتدای کار که منتشر شد، بنابه توضیحات نینتندو تغییرات زیادی را در این کنسول خانگی اعمال نمی‌کرد. اما حالا و بر اساس جدیدترین اخبار کنسول های بازی، مشخص شده که اطلاعاتی که یک‌سری متخصص سخت‌افزار در برخی انجمن‌های گفتگوی غیررسمی منتشر کرده‌اند، حاکی از آن است که این آپدیت به کنسول سوییچ این اجازه را می‌دهد تا سرعت پردازنده‌ی خود را در برخی حالت‌های خاص، از یک گیگاهرتز به ۱.۷ گیگاهزتر افزایش دهد یا به اصطلاح اورکلاک کند.

بازی Super Mario Odyssey

این افراد گفته‌اند که این افزایش سرعت در قالب حالتی به‌نام Boost Mode است که توسط خود نینتندو به‌صورت رسمی تایید و معرفی نشده و می‌تواند تاثیر مثبتی روی سرعت بارگزاری بازی‌هایی مانند The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Super Mario Odyssey بگذارد. یکی از این کاربران توضیح می‌دهد که این افزایش سرعت در بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild به چه شکل بوده است:

  • کاهش زمان مورد نیاز برای ذخیره بازی از ۳۱ ثانیه به ۲۱ ثانیه
  • کاهش زمان سفر سریع از ۱۹ ثانیه به ۱۱ ثانیه
  • کاهش زمان ورود به معبد از ۱۰ ثانیه به ۷ ثانیه

اگرچه این موارد به عنوان بهبود در نرخ فریم بازی یا رزولوشن آن به حساب نمی‌آیند، اما کاهش ۱۰ ثانیه‌ای زمان برای بارگزاری بازی، پیشرفت بسیار خوبی تلقی می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر نیز در زومجی خواندید، بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild به تازگی یک به‌روزرسانی دریافت کرد که احتمالا به واسطه‌ی آن بوده که سرعت بازی نیز افزایش یافته است. این مورد برای بازی Super Mario Odyssey نیز صادق است. پس این احتمال می‌رود که اگر بخواهیم این افزایش سرعت را در بازی‌های دیگر نیز شاهد باشیم، باید منتظر یک آپدیت برای آن‌ها باشیم.

اگر شما نیز این افزایش سرعت را تجربه کرده‌اید، نظرات خود را با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده