نویسنده: یونس بهرامی
// یکشنبه, ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۷

هدست واقعیت مجازی Valve Index در ماه ژوئن امسال عرضه می‌شود

با توجه به اطلاعات جدیدی که فاش شده است، می‌توانیم بیشتر از گذشته با هدست واقعیت مجازی ساخته‌ی شرکت ولو آشنا شویم. 

شرکت ولو (Valve)، سازنده‌ی سری بازی‌های Half-Life و Dota، چند روز قبل از هدست واقعیت مجازی جدید خود به نام Valve Index به صورتی بی‌سروصدا (با راه‌اندازی صفحه‌ی این محصول در شبکه‌ی استیم) پرده‌برداری کرد. با توجه به اخبار جدید، به نظر می‌رسد که آن‌ها با راه‌اندازی یک صفحه‌ی دیگر درباره‌ی مشخصات مربوط به این دستگاه، اطلاعات بیشتری را درباره‌ی این هدست فاش کرده‌اند (گرچه این صفحه اکنون در دسترس قرار ندارد و حذف شده است). 

البته این صفحه‌ی فاش‌شده جزییات زیادی در خود ندارد، اما چند مورد جالب در آن به چشم می‌خورد. مهم‌ترین این جزییات، اشاره به تاریخ عرضه‌ی این هدست واقعیت مجازی در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ (خرداد-تیر ماه) است. با توجه به گزارشی که وب‌سایت Road to VR منتشر کرده است، یکی از سخن‌گوهای استودیوی ولو تأیید کرده که این اطلاعات گرچه «جامع» نیستند، اما «قابل اطمینان» هستند. همچنین این منبع ادعا می‌کند که شرکت ولو قصد دارد تا در تاریخ ۱ می سال جاری (مصادف با چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۹۸) معرفی کاملی از این هدست داشته باشد و پیش‌فروش آن را آغاز کند. با توجه به اولین تصویری که هفته‌ی پیش به دست آمد و در آن متن «تجربه‌ی خود را ارتقاء دهید. می ۲۰۱۹» درج شده بود، این ادعا صحیح به نظر می‌رسد. 

علاوه بر این، اطلاعات فاش‌شده نگاهی هم به هدست این واقعیت مجازی داشته‌اند که از سیستم به‌اشتراک‌گذاری Tethering استفاده خواهد کرد و مانند هدستِ در حال عرضه آکیولس کوئست به صورت بی‌سیم نخواهد بود. می‌توانید تصویر این هدست را در زیر مشاهده کنید: 

Valve Index VR

سیستم حداقلی مورد نیاز این هدست برای پی‌سی، نیازمند کارت گرافیک Nvidia 970 یا AMD RX480 است. با این حال، سیستم پیشنهادی، نیازمند حداقل یک کارت گرافیک نسل دَه و ۱۰۷۰ و همچنین یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای است تا مخاطب بتواند بیشترین بهره را از Valve Index ببرد. این مشخصات شبیه همان سیستم‌‌های مورد نیاز هدست واقعیت مجازی HTC Vive هستند و به دلیل روابطی که ولو و وایو با یکدیگر داشته‌اند، این شباهت‌ها با عقل جور درمی‌آید. 

صفحه‌ی دو محصول دیگری که با هدست واقعیت مجازی ولو ایندکس مرتبط هستند، به بیس استیشن و کنترلرهای این هدست اشاره می‌کنند. هیچ‌کدام از این صفحات اطلاعاتی در خود ندارند و نمی‌دانیم که به چه شکلی خواهند بود. با این حال، گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که با کنترلرهایی شبیه به موشن کنترلرهای Knuckles (کنترلرهای انگشتی ساخته‌شده به دست ولو) روبه‌رو خواهیم شد. 

همان‌طور که گفته شد، این شرکت در تاریخ ۱۱ اردیبهشت امسال تمام اطلاعات مورد نیاز را درباره‌ی این هدست واقعیت مجازی اعلام خواهد کرد و علاقه‌مندها می‌توانند آن را پیش‌خرید کنند. از آنجایی که شرکت آکیولس قصد دارد تا در بهار امسال دو هدست جدید عرضه کند، می‌توان ۲۰۱۹ را سال خوبی برای طرفدارهای واقعیت مجازی در نظر گرفت. 


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده