// سه شنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵

تیم‌ها و بازیکنان برتر رویداد WESG مشخص شدند

سومین فصل مسابقات World Electronic Sports Games بعد از هفت روز به پایان رسید و تیم‌ها و بازیکنان برتر هر رشته مشخص شدند.

رویداد World Electronic Sports Games یا همان WESG 2018-2019 بعد از چندین روز رقابت به پایان رسید و تیم‌ها و بازیکنان برتر ۶ رشته اصلی مشخص شدند. در سومین فصل مسابقات، بازی‌های Starcraft 2 ،Pro Evolution Soccer ،Dota 2 ،Counter Strike: Global Offensive ،Vainglory و Hearthstone به عنوان رشته‌های اصلی و رقابتی معرفی شده بودند و دو بازی Tekken 7 و Forza Horrizon 4 نیز با یک رقابت نمایشی در مرحله اصلی حضور داشتند.

بازی Counter Strike: Global Offensive

رقابت‌های بخش CS:GO، با حضور ۲۷ تیم در دو مرحله گروهی و حذفی پیگیری شد که در نهایت تیم Windigo Gaming، به عنوان نماینده کشور بلغارستان به عنوان قهرمانی مسابقات دست یافت و لهستانی‌ها نیز در جایگاه دوم قرار گرفتند. نکته قابل توجه در مورد این بخش، حذف تیم‌های محبوبی مانند MIBR ،Fnatic و G2 Esports، توسط تیم‌های ناشناخته‌تر بود که در کنار افزایش جذابیت مسابقات به اهمیت بالای این رویداد برای بازیکنان ناشناخته‌تر افزود. در این بین نماینده منطقه غرب آسیا که با برد تیم ملی کشورمان راهی مرحله اصلی رویداد شده بود در جایگاه ۲۴ جهان قرار گرفت.

مجموع جوایز رشته CS:GO، در بخش آقایان ۸۹۰ هزار دلار بود که بین هشت تیم برتر رویداد تقسیم شد. 

Windigo Gaming CSGO WESG

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده

مقامتیمملیتجایزه
اولWindigo Gamingبلغارستان۵۰۰ هزار دلار
دومAGO Esportsلهستان۲۰۰ هزار دلار
سومG2 Esportsفرانسه۱۰۰ هزار دلار
چهارمFnaticسوئد۵۰ هزار دلار
پنجم-هشتمOptic Gamingدانمارک۱۰ هزار دلار
پنجم-هشتمValianceصربستان۱۰ هزار دلار
پنجم-هشتمMIBRبرزیل۱۰ هزار دلار
پنجم-هشتمAbsoluteژاپن۱۰ هزار دلار

در بخش بانوان نیز نماینده ایالات متحده بعد از برد تیم روسیه در جایگاه اول قرار گرفت و جایزه ۶۰ هزار دلاری مسابقات را از آن خود کرد. بخش بانوان با حضور هشت تیم در مرحله اصلی رویداد پیگیری شد که مجموع جوایز آن ۱۰۵ هزار دلار بود. لازم به ذکر است که ایران برای اولین بار در تاریخ ورزش الکترونیک خود یک نماینده را در مرحله آنلاین (مقدماتی) مسابقات معرفی کرد که این تیم بعد از باخت در مقابل نماینده قزاقستان از ادامه مسیر و حضور در مرحله اصلی رویداد باز ماند.

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده

مقامتیمملیتجایزه
اولCounter Logic Gamingایالات متحده۶۰ هزار دلار
دومLazarus Esportsروسیه۳۰ هزار دلار
سومThose Damn Canadiansکانادا۱۵ هزار دلار
چهارمCarnage Esports Femaleاسترالیا-
پنجم-هشتمpaiN Girlsبرزیل-
پنجم-هشتمTeam Franceفرانسه-
پنجم-هشتمTYLOO Femaleچین-
پنجم-هشتمArkAngel Pro Team.Femaleفیلیپین-

بازی Hearthstone

مرحله اصلی رویداد WESG در رشته هارت‌استون با حضور ۴۸ بازیکن از سراسر جهان پیگیری شد که در نهایت نماینده کشور کانادا عنوان قهرمانی سومین فصل مسابقات را از آن خود کرد. این بخش با مجموع جوایز ۳۰۰ هزار دلار در سه مرحله پیگیری شد که در نهایت نمایندگان کشورهای کانادا و تایوان به فینال مسابقات راه یافتند. متاسفانه در این بخش نیز نمایندگان کشورمان با باخت در مرحله مقدماتی در مقابل دیگر نمایندگان منطقه غرب آسیا از دور مسابقات حذف شدند و شانس حضور در مرحله اصلی را از دست دادند.

Hearthstone WESG

بازیکنان برتر و جوایز اهدا شده

مقامبازیکنملیتجایزه
اولpurpleکانادا۱۰۰ هزار دلار
دوم山下智久تایوان۴۰ هزار دلار
سومAlexژاپن۲۰ هزار دلار
چهارمjustsaiyanایالات متحده۱۰ هزار دلار
پنجم-هشتمSilver Nameروسیه۲ هزار دلار
پنجم-هشتمPincheآرژانتین۲ هزار دلار
پنجم-هشتمAst3r1xصربستان۲ هزار دلار
پنجم-هشتمgctirthهند۲ هزار دلار

در بخش بانوان نماینده کشور کره با کسب نتیجه ۳:۲ در مقابل نماینده بلژیک به پیروزی دست یافت و عنوان قهرمانی مسابقات را در کنار جایزه ۲۰ هزار دلاری این بخش از آن خود کرد.

بازی PES 2019

بخش Pro Evolution Soccer یکی از دو رشته‌ای بود که ایران در آن نماینده داشت. حسن پاجانی، بازیکن مطرح کشورمان در بازی PES 2019 بعد از صعود به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات با شکست در مقابل رقیب ایتالیایی خود از ادامه مسیر بازماند و بعد از برگزاری بازی رده‌بندی در جایگاه چهارم جهان قرار گرفت. در نهایت نماینده ایتالیا که با نام Ettorito شناخته می‌شود با پیروزی در فینال مسابقات جایزه ۳۰ هزار دلاری این بخش را از آن خود کرد.

ettorito wesg pes 2019

بازیکنان برتر و جوایز اهدا شده

مقامبازیکنملیتجایزه
اولSuprema_Ettoritoایتالیا۳۰ هزار دلار
دومalemao_pesbrبرزیل۱۵ هزار دلار
سومRoksaCZV22صربستان۷.۵ هزار دلار
چهارمHassan Pajaniایران-

بازی StarCraft 2

مرحله اصلی رقابت‌های StarCraft 2 با حضور ۴۸ بازیکن مطرح جهان به مدت هفت روز پیگیری شد که در نهایت نماینده کشور کره با پیروزی در مقابل نماینده فنلاند، عنوان قهرمانی مسابقات را در کنار جایزه ۱۵۰ هزار دلاری مسابقات از آن خود کرد. رقابت‌های مرحله اصلی در دو مرحله گروهی و حذفی پیگیری شد که مانند دیگر رویدادهای رشته استارکرفت زنان و مردان بایستی در یک بخش با یکدیگر رقابت می‌کردند و در این رشته بر خلاف مواردی مانند CS:GO و Hearthstone شاهد برگزاری دو بخش جداگانه برای زنان و مردان نبودیم. در این بین خانم ساشا هاستین، که با نام مستعار Scarlett شناخته می‌شود در جایگاه چهارم جهان قرار گرفت.

لازم به ذکر است که شهریار شاکی، به عنوان نماینده کشورمان در این رشته به مرحله اصلی مسابقات راه یافته بود که در پایان در جایگاه چهلم جهان قرار گرفت.

Hearthstone WESG

بازیکنان برتر و جوایز اهدا شده

مقامتیمملیتجایزه
اولINnoVationکره۱۵۰ هزار دلار
دومSerralفنلاند۴۰ هزار دلار
سومMarruکره۲۰ هزار دلار
چهارمScarlettکانادا۱۰ هزار دلار
پنجم-هشتمDarkکره۵ هزار دلار
پنجم-هشتمDnSفرانسه۵ هزار دلار
پنجم-هشتمNeebایالات متحده۵ هزار دلار
پنجم-هشتمLamboآلمان۵ هزار دلار

بازی VainGlory

در فصل جدید رویداد WESG، بازی Vainglory تنها رشته‌ای بود که روی پلتفرم موبایل برگزار شد. این بخش با حضور هشت تیم برتر جهان در این رشته پیگیری شد که در نهایت نماینده کشور ایالات متحده با شکست نماینده کره در جایگاه نخست قرار گرفت و جایزه ۶۰ هزار دلاری مسابقات را به‌دست آورد. رقابت‌های این بخش در یک مرحله حذفی پیگیری شد و قهرمان مسابقات در آخرین روز برگزاری رویداد WESG مشخص شد.

Vainglory WESG

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده

مقامتیمملیتجایزه
اولTribe Gamingایالات متحده۶۰ هزار دلار
دومACE Gamingکره۳۰ هزار دلار
سومTeam Slyآلمان۱۵ هزار دلار
چهارمTeam Impunityسنگاپور-

بازی Dota 2

در بخش بازی‌های تیمی نیز نماینده کشور فیلیپین با کسب عنوان قهرمانی جایزه ۵۰۰ هزار دلاری مسابقات را از آن خود کرد. این بخش با حضور ۲۴ تیم از سراسر جهان پیگیری شد که مجموع جوایز آن ۸۹۰ هزار دلار بود. در این رشته بر خلاف رشته CS:GO شاهد حضور نام‌های بزرگی نبودیم و مهم‌ترین تیم‌هایی که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد، مواردی مانند EHOME و TNC Predator بودند. با این حال بازیکنان برخی تیم‌های مطرح جهان مانند تیم Virtus Pro با استفاده از نام‌های جدید در این رویداد حضور داشتند.

WESG

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده

مقامتیمملیتجایزه
اولTNCفیلیپین۵۰۰ هزار دلار
دومKeen Gamingچین۲۰۰ هزار دلار
سومWhite-offروسیه۱۰۰ هزار دلار
چهارمUkrainاوکراین۵۰ هزار دلار
پنجم-هشتمEHOMEچین۱۰ هزار دلار
پنجم-هشتمGorrilaz-Prideپرو۱۰ هزار دلار
پنجم-هشتمNolifer5قرقیزستان۱۰ هزار دلار
پنجم-هشتمTeam Canarinhoبرزیل۱۰ هزار دلار

سری مسابقات WESG سه سال است که با حمایت علی اسپورتز، زیر مجموعه شرکت علی‌بابا، با هدف ایجاد رقابت بین ملیت‌ها در بخش ورزش الکترونیک کار خود را شروع کرده است. سومین فصل مسابقات با مجموع جوایز ۲.۵ میلیون دلار که بین ۶ رشته رقابتی تقسیم شده است، پیگیری شد و به پایان رسید. با توجه به اینکه در فصل جدید رویداد بسیاری از بخش‌های مقدماتی مسابقات به صورت آنلاین برگزار شد و بازخورد خوبی را در مناطق مختلف جهان از جمله ایران به همراه نداشت، ممکن است در چهارمین فصل این رویداد شاهد تغییرات جدیدی باشیم.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده