نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۲۶

فیلمبرداری فیلم Dune آغاز شد؛ حضور هانس زیمر برای ساخت موسیقی متن فیلم

فیلمبرداری فیلم Dune به کارگردانی دنی ویلنو رسما آغاز شد و اطلاعات جدیدی از این فیلم مثل آهنگساز، فهرست کامل بازیگران و خلاصه داستان آن منتشر شده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلمبرداری و تولید ریبوت فیلم Dune (تل ماسه) آغاز شده است. کمپانی برادران وارنر و کمپانی فیلمسازی لجندری پیکچرز از آغاز مراحل فیلمبرداری و تولید این فیلم خبر دادند. این فیلم، جدیدترین دنی ویلنو، کارگردان فیلم‌های تحسین شده‌ای چون فیلم Prisoners (زندانیان)، فیلم Sicario (سیکاریو)، فیلم Arrival (ورود) و فیلم Blade Runner 2049 (بلید رانر ۲۰۴۹)، است که علاوه بر کارگردانی، ویلنو به ‌همراه اریک راث، نویسنده فیلم Forrest Gump (فارست گامپ) و جان اسپیتز، نویسنده فیلم Doctor Strange (دکتر استرنج)، وظیفه نوشتن فیلمنامه ریبوت فیلم Dune را نیز بر عهده داشته است. همچنین هانس زیمر، آهنگساز سرشناس هالیوود نیز وظیفه نوشتن و ضبط موسیقی متن این فیلم را بر عهده گرفته است. او پیش از این در فیلم Blade Runner 2049 با ویلنو همکاری کرده بود و ریبوت فیلم Dune دومین همکاری این دو است.

هانس زیمر

طبق خلاصه داستان منتشر شده از این فیلم:

فیلم Dune داستان اسطوره‌ای و احساسی پاول آترییدز در یک ماجراجویی قهرمانانه را دنبال می‌کند که او به عنوان یک مرد با آینده درخشان و با استعداد بالا به دنیای می‌آید که سرنوشتش فراتر از درک او است که باید به خطرناک‌ترین سیاره موجود در جهان سفر کند تا از آینده خانواده و مردمش اطمینان حاصل کند. همانطور که درگیری نیروهای بدخواه برای به انحصار در آوردن گرانبهاترین منابع جهان که می‌تواند بزرگترین پتانسیل‌های بشر را افشا کند، بسیار شدت گرفته، تنها کسانی می‌توانند از این مناقشات زنده بمانند که بتوانند ترس خود را شکست دهند و فاتح آن شوند.

دنی ویلنو 

تیموتی شالامی در نقش پاول آترییدز، ربکا فرگوسن در نقش لیدی جسیکا، اسکار آیزاک در نقش دوک لیتو آترییدز، استلان اسکارشگورد در نقش بارون هارکونن‌، جاش برولین در نقش گرنی هالک، خاویر باردم در نقش استیلگار، زندیا در نقش چانی، جیسون موموآ در نقش جردن آیداهو، دیو باتیستا در نقش گلسو ربان ملقب به بیست، ديويد دستمالچيان در نقش پیتر د وریس و شارلوت رمپلینگ در نقش مادر روحانی، از جمله بازیگرانی هستند که در ریبوت فیلم Dune حضور دارند و به ایفای نقش خواهند پرداخت. همچنین چانگ چن در حال مذاکره برای حضور در این فیلم برای بازی در نقش دکتر یوه است. مراحل فیلمبرداری و تولید این فیلم در بوداپست در کشور مجارستان و کشور اردن انجام خواهد شد. گرگ فریزر به عوان فیلمبردار، ژاکلین وست و باب مورگان به عنوان طراح لباس، پاتریس ورمت به عنوان طراح صحنه و جو والکر به عنوان تدوینگر، از جمله عوامل تولید فیلم Dune هستند.

ریبوت فیلم Dune برای اکران در تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۲۰ (۳۰ آبان ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است. با اینکه ویلنو در ابتدا از ساخت دو قسمت از این فیلم خبر داده بود، اما برادران وارنر هنوز ساخت دنباله فیلم Dune را تایید نکرده است.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده