نویسنده: روزبه حسینی
// پنجشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۵

فروش نینتندو سوییچ از مرز ۴۱ میلیون دستگاه عبور کرد

از زمان عرضه‌ی کنسول جدید نینتندو در سال ۲۰۱۷، فروش سوییچ از مرز ۴۱ میلیون نسخه‌ عبور کرده است.

نینتندو سوییچ از زمان عرضه‌ی خود فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده و توانسته است که تلخی شکست Wii U را از یاد‌ها ببرد. با اینکه این کنسول راه درازی را برای رسیدن به آمار فروش شگفت‌انگیز کنسول Wii یا حتی پلی استیشن 4 در پیش دارد، به نظر می‌رسد که همچنان موفقیتی عظیم برای شرکت نینتندو محسوب می‌شود. امروز طبق آخرین اخبار کنسول های بازی، نینتندو آمار فروش دستگاه‌های خود را در جریان گزارش‌ مالی سه‌ماهه دوم سال مالی جاری منتشر کرد. طبق این آمار، کنسول نینتندو سوییچ موفق شده است که فروش ۴۱.۶۷ میلیون دستگاهی را طی دو سال و نیمی که از عرضه‌ی خود می‌گذرد، تجربه کند. 

آمار فروش سوییچ به این معنی است که این دستگاه فروشی نزدیک به کنسول نسل هشتمی مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان داشته است؛ البته که مایکروسافت آمار دقیق فروش کنسول خود را اعلام نکرده است و این موضوع طبق تخمین تحلیلگران صورت گرفته است. فروش سوییچ همچنین بالاتر از دستگاه‌هایی مانند SEGA Genesis و نینتندو 64 در طول عمر خود برآورد شده است. سوییچ در ادامه رکوردشکنی‌های خود کنسول SNES با ۴۹.۱ میلیون فروش را پیش روی خود می‌بیند که با توجه به مدت زیادی که تا اتمام دوره‌ی خود پیش رو دارد احتمالا از آن نیز عبور کند. در ادامه نیز کنسول NES با ۶۱.۹۱ میلیون دستگاه فروش رقیبی جدی برای سوییچ محسوب می‌شود که باید منتظر ماند و دید که آیا فروش سوییچ از این کنسول نیز عبور خواهد کرد یا خیر. 

در سه ماه گذشته، نینتندو ۵ میلیون دستگاه سوییچ را به بازار عرضه کرده است که کاملا منطقی به نظر می‌رسد؛ چرا که سه ماه اخیر برای سوییچ بسیار بازه‌ی شلوغی محسوب می‌شد. از طرفی خود کنسول با مدلی جدیدتر به‌روز شد که از باتری بهتری بهره می‌برد و نسخه‌ی ارزان‌تر سوییچ به نام سوییچ لایت نیز به بازار عرضه شد. از طرفی دیگر نیز با عرضه‌ی بازی‌هایی همچون Astral Chain، نسخه‌ی جدیدی از سری زلدا به نام The Legend of Zelda: Link's Awakening و Fire Emblem: Three Houses سه‌ماهه‌ی فوق‌العاده‌ای برای طرفداران این کنسول محبوب بود. لازم به ذکر است که ماریو میکر 2 نیز در این بازه‌ی زمانی فرصت کافی را برای محبوبیت بیشتر میان طرفداران پیدا کرد. 

وبسایت سرمایه‌گذاران نینتندو تایید کرده است که بازی سوپر ماریو میکر 2 فروشی ۳.۹۳ میلیون نسخه‌ای داشته است و بازی The Legend of Zelda: Link's Awakening نیز فروشی ۳.۱۳ میلیون نسخه‌ای را تجربه کرده است. همچنین جدیدترین نسخه از سری Fire Emblem با نام Three Houses نیز موفق شده است تا ۲.۲۹ میلیون نسخه بفروشد. بازی‌های قدیمی‌تر نینتندو نیز همچنان به فروش فوق‌العاده‌ی خود ادامه می‌دهند و بازی‌های Mario Kart 8 Deluxe و Super Smash Bros. Ultimate به ترتیب ۱۹.۰۱ و ۱۵.۷۱ میلیون واحد فروش داشته‌اند. 

با توجه به بازی‌های بیشتری که در پاییز امسال برای سوییچ عرضه می‌شوند، به نظر می‌رسد که فروش خوب این کنسول ادامه داشته باشد و سه‌ماهه‌ی فوق‌العاده‌ی دیگری را سپری کند. 

 


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده