// پنجشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵

حالت Blackout بازی Call of Duty: Black Ops 4 شاید با نرخ فریم 60 اجرا نشود

دیوید واندرهار، از توسعه‌دهندگان بازی Call of Duty: Black Ops 4، در طی مصاحبه‌ای گفت که شاید حالت Blackout این بازی روی نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا نشود.

یکی از مواردی که می‌تواند بازی Call of Duty را لذت‌بخش کند، اجرای بازی روی نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است. حال در جدیدترین اخبار بازی کمپانی اکتیویژن (Activision) اعلام کرد که شاید حالت بتل رویال بازی Call of Duty: Black Ops 4 یعنی Blackout روی نرخ فریم ۶۰ اجرا نشود.

دیوید واندرهار، کارگردان طراحی، در طی مصاحبه‌ای که با گیم اینفورمر داشت به ۱۹۵ سوال آنها پاسخ داد که یکی از این سوال‌ها مربوط به نرخ فریم این حالت می‌شود. وی در این باره گفت که در واقع حالت Blackout توانایی اجرا روی نرخ فریم ۶۰ را دارد و از ابتدا هم هدف آنها نیز همین رقم بوده است، اما باز با این حال احتمال دارد که بازی همیشه توانایی اجرای آن را نداشته باشد.

بازی Black Ops 4 روی پلتفرم‌های ایکس ‌باکس وان، پلی ‌استیشن 4 و پی سی در دست توسعه قرار دارد، اما هنوز مشخص نشده است که کدام یک از این پلتفرم‌ها توانایی اجرای این حالت را روی نرخ فریم ۶۰ نخواهند داشت. با توجه به مصاحبه‌ای که وی داشته است نرخ فریم بازی مذکور روی ۳۰ فریم بر ثانیه ثابت نخواهند ماند، اما باز با این حال این موضوع هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.

Call of Duty: Blac Ops 4

حالت Blackout شامل یک نقشه بزرگ می‌شود که به عنوان گسترده‌ترین نقشه سری کال آف دیوتی شناخته می‌شود. نبردهای این حالت با حضور ۸۰ بازیکن صورت می‌گیرد که در آن کاربران شاهد انواع مختلف وسایل نقلیه، سلاح‌ها و دیگر موارد خواهند بود. احتمال دارد که وجود محتویات زیاد باعث شود که در برخی صحنه‌ها نرخ فریم بازی افت کند. البته این موضوع در دیگر بازی‌های بزرگ بتل رویال نیز دیده می‌شود؛ به طور مثال در مواقعی که محیط بازی Fortnite شلوغ می‌شود شاهد افت فریم هستیم.

نسخه بتای حالت Blackout بازی Black Ops 4 در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور ماه) پیش از راه‌یابی به دیگر پلتفرم‌ها برای پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شود. در جریان مصاحبه‌ای که صورت گرفت، واندرهار به موارد دیگری نیز اشاره کرده است که در پایین می‌توانید به آنها نگاهی بیندازید:

  • مسابقات با حضور ۸۰ بازیکن انجام می‌شود.
  • این حالت از بازی‌های سفارشی شده (Custom) پشتیبانی می‌کند، اما «نه به آن صورتی که شما فکر می‌کنید.»
  • قابلیت بازی کردن دو کاربر با یک نمایشگر (Split Screen) امکان‌پذیر است و استودیو تری آرک در حال آزمایش آن است.
  • نقشه این حالت، حال و هوای قسمت شمالی کالیفرنیا را دارد (وی در مورد نام نقشه سکوت اختیار کرد اما در بین صحبت‌های او به این اشاره شد که شاید نام آن در نقشه پیدا شود)
  • احتمال اضافه شدن نقشه دوم در آینده وجود دارد.
  • ده‌ها کاراکتر قابل بازی در این حالت حضور دارند.
  • احتمال وجود پوشش‌های مختلفی که بر پایه دیگر بازی‌های تری آرک و حتی آثار دیگر اکتیویژن طراحی شده است، وجود دارد.
  • در حالت بتل رویال، بسته الحاقی انحصاری برای پلتفرم خاصی وجود نخواهد داشت.
  • با انجام دادن رویداد‌های زمانی، کاربران می‌توانند به کاراکتر‌های جدید دست پیدا کنند.
  • «جالب می‌شد» اگر Blackout در قالب یک نسخه مستقل هم منتشر می‌شد، اما وی در طی صحبت‌هایش چنین موردی را تایید یا رد نکرد.
  • حالت یاد شده از قابلیت بازی بین پلتفرمی (Cross Play) پشتیبانی نخواهد کرد.

بازی Call of Duty: Black Ops 4 در تاریخ ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) راهی ایکس‌باکس وان، پی‌سی و پلی‌استیشن 4 می‌شود. اخبار و تریلر‌های زیادی تا به امروز از این بازی منتشر شده است که برای اطلاع از آنها می‌توانید به صفحه اختصاصی Call of Duty: Black Ops 4 در زومجی مراجعه کنید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده