نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱

بررسی بازی Forza Horizon 4 از دید سایت‌های معتبر دنیا

Forza Horizon 4 که در این مطلب مروری بر نمره‌های آن خواهیم داشت، با واکنش بسیار خوب منتقدین رو‌به‌رو شده است. 

سری Forza Horizon در سال‌های گذشته، همیشه یکی از بهترین تجربه‌های ریسینگ را ارائه کرده است و استودیو پلی‌گراند گیمز، در نسخه‌های مختلف این مجموعه یک تجربه ماشین سواری تقریبا آرکید بی‌نقص خلق کرده و البته، در هر نسخه هم ویژگی‌های جدیدی به بازی اضافه کرده است تا شاهد تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد و در عین حال پایبند به اصول مجموعه باشیم. حال چند روز دیگر، جدید‌ترین نسخه از این مجموعه یعنی Forza Horizon 4 منتشر خواهد شد و این بار، قرار است به بریتانیا برویم و در برخی از معروف‌ترین محیط‌های این منطقه، مشغول تجربه یک بازی ماشین سواری جذاب شویم و از رانندگی در جاده‌هایی با مناظر بسیار زیبا، لذت ببریم. 

امروز، سایت‌های معتبر دنیا، نمره های بازی Forza Horizon 4 را منتشر کرده‌اند که با توجه به آن‌ها، می‌توان گفت که با یک بازی ریسینگ بسیار عالی طرف هستیم؛ بازی‌ای که به اعتقاد منتقدین، هم ویژگی‌های جدید مختلفی دارد و هم اینکه آن حس و حال معروف مجموعه را در بهترین شرایطش ارائه می‌دهد. پس بدون مقدمه بیش‌تر، در ادامه نگاهی به بررسی بازی Forza Horizon 4 از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت. 

Forza Horizon 4

  • سازنده: پلی‌گراند گیمز
  • ناشر: مایکروسافت
  • تاریخ انتشار: ۱۰ مهر
  • سبک: ریسنیگ
  • پلتفرم: ویندوز 10 و ایکس‌باکس وان

Forza Horizon 4

آی‌جی‌ان: ۹۶ از ۱۰۰

به اعتقاد سایت آی‌جی‌ان، Forza Horizon 4 تمام ویژگی‌های فوق العاده فورتزا هورایزن ۳، مثل جلوه‌های بصری و صوتی عالی، تنوع بسیار بالای ماشین‌ها و بخش Career جذاب و درگیر‌کننده را حفظ کرده است و از آن طرف، با ارائه ویژگی‌های جدیدی مثل تغییرات فصلی، کاری می‌کند که مدام دوست داشته باشید بازی را تجربه کنید و هرگز ار رانندگی با ماشین‌های مختلف در آن، خسته نشوید. این ویژگی‌ها، باعث شده‌اند تا Forza Horizon 4، به تجربه‌ای پویا تبدیل شده باشد که همیشه، چیز جدیدی برای ارائه کردن دارد. برای مثال، در هر فصل از بازی، شاهد چالش‌های مخصوص به آن فصل هستیم یا از طرف دیگر، هر روز یک سری چالش‌های خاص در دسترس می‌گیرند و بازیکنان را مشتاق تجربه بازی می‌کنند. 

علاوه بر این، بازی یک سری رویداد‌های خاص هم دارد که در دسترس قرار می‌گیرند و حتی می‌توان با بازیکنان دیگر هم در آن‌ها شرکت کرد و یک تجربه تعاملی جالب داشت و همراه با سایر بازیکنان، برای هدفی مشترک تلاش کرد. علاوه بر این، سازندگان یک دنیای آنلاین و بزرگ هم برای بازی خلق کرده‌اند که در آن، ماشین‌هایی که مشاهده می‌کنید بازیکنان واقعی هستند و با وجود اینکه در مسابقات با هوش مصنوعی هم رقابت می‌کنید، اما این امکان هم وجود دارد که وارد رقابت با گیمر‌های واقعی هم بشوید و البته که امکان تجربه بازی به‌صورت کاملا آفلاین هم وجود دارد. با این حال آی‌جی‌ان، اعتقاد دارد که تجربه Forza Horizon 4، در حالت آنلاین آن و با حضور سایر بازیکنان، به مراتب جذاب‌تر است و باعث خلق دقایقی غیر قابل پیش‌بینی و جالب می‌شود. 

تغییرات فصلی، یکی از ویژگی‌های جدید بازی Forza Horizon 4 است و آی‌جی‌ان، بر این باور است که این ویژگی، تاثیر مثبت خیلی زیادی روی بازی گذشته است؛ به طوریکه در هر فصل، شاهد جزییات فوق‌العاده‌ای در محیط‌های بازی هستیم و این تغییرات، باعث می‌شوند تا بازی به مرور زمان حالت یکنواختی نداشته باشد. از آن مهم‌تر، اینکه این تغییرات فصلی اصلا و ابدا فقط جنبه ظاهری ندارند و برای مثال، زمانی که بازی را در فصل زمستان تجربه کنید، شاهد یک محیط کاملا متفاوت خواهید بود که روی رانندگی شما هم تاثیرگذار است. تنوع عالی ماشین‌ها، یکی دیگر از نقاط قوت Forza Horizon 4 از دید آی‌جی‌ان است که به لطف آن، می‌توان انواع و اقسام ماشین‌ها را که هرکدام تجربه متفاوتی از رانندگی ارائه می‌دهند، سوار شد. 

در مجموع، آی‌جی‌ان اعتقاد دارد که تا به امروز، هیچ بازی ریسینگ جهان‌بازی نتوانسته بود تا این حد جذاب باشد و پلی‌گراند گیمز، نه‌تنها استاندارد‌های همیشگی خودش را در این سری به حد جدیدی رسانده است، بلکه توانسته کلا بازی‌های ریسینگ جهان‌باز را وارد سطحی جدید کند. 

Forza Horizon 4

گیم‌اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

به اعتقاد گیم‌اسپات، سری فورتزا هورایزن، همیشه از مکانیزم‌های جذاب گیم‌پلی سری Motorsport استفاده کرده و آن جنبه شبیه‌ساز آن را کنار گذاشته است و به لطف همین مورد، توانسته یک تجربه ریسینگ متعادل و جالب ارائه کند. حال این ویژگی‌ها، در نسخه چهارم هم حفظ شده‌اند و البته یک سری تغییرات مثبت هم در بازی اعمال شده است تا تجربه بازی، بهتر از همیشه باشد. از دید این سایت، یکی از بهترین ویژگی‌های بازی، جهان آن است که در آن، شاهد نقاطی از کشور‌های ولز، اسکاتلند و انگلستان هستیم که رانندگی در هر کدام از آن‌ها، از ارتفاعات اسکاتلند گرفته تا محیط‌های شهری ادینبورگ، جذابیت فوق‌العاده و حس و حال منحصر‌به‌فردی دارد. 

اما گیم‌اسپات، مهم‌ترین ویژگی و تغییر Forza Horizon 4 را اضافه شدن فصل‌ها می‌داند؛ ویژگی که از هر نظر، روی بازی تاثیرگذار است. برای مثال، تغییرات فصلی اولا یک سری ویژگی‌های بصری جدید مثل یخ زدن آب‌ها در فصل زمستان و موارد مشابه را به‌ارمغان می‌آورد. از طرف دیگر، این تغییرات روی تجربه شما هم تاثیر‌گذار است و مثلا گرم شدن هوا، تاثیرش را روی تایر‌های ماشین شما می‌گذارد که این تغییر را در حین رانندگی در بازی حس خواهید کرد. همین ویژگی‌ها، باعث می‌شوند تا در طول بازی، شاهد تغییرات جالبی در گیم‌پلی به لطف تغییر جهان‌ها باشیم و در نتیجه، بازی همیشه چیز جدیدی برای ارائه کردن داشته باشد. 

گیم‌اسپات هم مثل آی‌جی‌ان، اعتقاد دارد که گسترده‌تر شدن ویژگی‌ها و امکانات آنلاین، تاثیر بسیار مثبتی روی بازی Forza Horizon 4 گذاشته است. با اینکه گیمر‌ها می‌توانند بازی را به شکل آفلاین هم بازی کنند و صرفا با هوش مصنوعی رقابت کنند، اما در حالت آنلاین، بازی به‌مراتب جذابیت بالا‌تری دارد و از آن مهم‌تر، اینکه بازی برای افرادی که آن را به شکل آنلاین تجربه می‌کنند، آنقدر جوایز ارزشمند و مفید در نظر گرفته است که باعث شود تجربه بازی به شکل آنلاین، به مراتب دوست‌داشتنی‌تر از تجربه آفلاین باشد. در کل سیستم پیشرفت در بازی، بهتر از قبل شده است و بازی همیشه این حس را به بازیکنانش القا می‌کند که انگار، در نقطه به نقطه آن جایزه خاصی در انتظار بازیکن است. 

در نهایت، گیم‌اسپات اشاره‌ای هم به سیستم کنترل ماشین‌ها در بازی داشته و گفته که ۴۵۰ ماشین موجود در بازی، هر کدام حس خاص و باوپذیر خودشان را دارند و باعث می‌شوند تا از رانندگی کردن با آن‌ها، تجربه متفاوتی داشته باشید. به این‌ها باید سیستم خاص ارتقای ماشین‌ها را هم اضافه کنیم که بسته به سبک رانندگی‌تان، می‌توانید ویژگی‌های جدیدی برای ماشین‌ها باز کنید. در مجموع، گیم‌اسپات فورزا هورایزن ۴ را یک تجربه ریسینگ عالی می‌داند که تنها مشکل آن، رویداد‌های Forzathon Live هستند که شاید آنطور که باید، جذاب نباشند. 

Forza Horizon 4

گیمزرادار: ۸۰ از ۱۰۰

در نهایت برای اینکه نگاهی هم به نقد سایتی داشته باشیم که نمره‌ای نسبتا متفاوت‌تر به بازی داده است، به سراغ سایت گیمزرادار رفتیم. گیمزرادار، با اینکه از بسیاری از ویژگی‌های بازی تعریف کرده، اما مشکلاتی هم برای آن عنوان کرده است. برای مثال، اصلی‌ترین انتقاد این سایت نسبت به بازی، مربوط به این مساله است که پس از گذشت مدتی، روند Forza Horizon 4 حالتی یکنواخت پیدا می‌کند. به بیان بهتر، به مرور زمان شما در حال انجام دادن کار‌هایی هستید که از همان ابتدا هم مشغول آن‌ها بودید و شاهد پیشرفت خاصی از این نظر یا مثلا سخت‌تر شدن بازی و چالش‌های اینچنینی که باعث شوند جذابیت بازی در طولانی مدت هم حفظ شود، نیستیم. 

با این حال مثل اکثر سایت‌های دیگر، گیمزرادار هم بر این باور است که در کل، رانندگی کردن در Forza Horizon 4 لذت فراوانی دارد و مواردی مثل عوض شدن فصل‌ها هم این لذت را بیش‌تر می‌کنند. همچنین بازی، از نظر بصری بسیار زیبا توصیف شده است؛ به طوریکه گیمزرادار، آن را تجربه‌ای می‌داند که قادر است قدرت گرافیکی کنسول ایکس باکس وان ایکس را به رخ بکشد؛ مخصوصا در حالت کیفیت که در آن بازی در رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود، شاهد جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌ای هستیم و البته در حالت گرافیکی بعدی هم که در آن بازی در رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود هم جلوه‌های بصری کماکان بسیار چشم‌نواز و پرجزییات هستند. 

در مجموع، این سایت بر این باور است که شاید Forza Horizon 4 به اندازه نسخه قبلی تجربه فوق‌العاده‌ای نباشد، اما هنوز هم با یک بازی ریسینگ درگیر‌کننده طرف هستیم که تجربه آن، برای علاقه‌مندان به بازی‌های این سبک بسیار جذاب خواهد بود. 

بازی Forza Horizon 4

پس از مرور نسبتا مفصل بررسی سه سایت معتبر، در ادامه نگاهی هم به خلاصه بررسی برخی سایت‌های دیگر خواهیم داشت:

ویندوز سنترال: ۱۰۰ از ۱۰۰

بازی Forza Horizon 4 را می‌توان با یک صفت توصیف کرد؛ شاهکار!

ویدیو گیمر: ۹۰ از ۱۰۰

یک بریتانیای بسیار زیبا، مکانیزم‌های رانندگی عالی و در مجموع آن حس و حال پویایی که بازی دارد، باعث می‌شوند تا Forza Horizon 4 یک اثر فوق‌العاده باشد. 

هاردکور گیمر: ۹۰ از ۱۰۰

Forza Horizon 4، یک پیشرفت کلی نه‌فقط برای مجموعه فورتزا، که در کل برای بازی‌های ریسینگ جهان‌باز است. تنوع بسیار بالای ماشین‌ها و مسابقات، بخش چندنفره‌ای که تجربه‌ای جدا از خود بازی نیست، جهانی فوق‌العاده که رانندگی در آن بسیار لذت‌بخش است و تغییرات فصلی که به معنی واقعی کلمه تجربه شما از بازی را تغییر می‌دهند، فقط برخی از ویژگی‌های مثبت Forza Horizon 4 به‌شمار می‌روند و جدا از آن، ویژگی‌های دیگری مثل امکانات شخصی‌سازی گسترده در تمام زمینه‌ها یا انواع و اقسام چالش‌ها هم باعث می‌شوند تا Forza Horizon 4، یک تجربه فوق‌العاده باشد و ثابت کند که پلی‌گراند گیمز، هنوز هم آنقدر ایده جالب دارد که بتواند این مجموعه را جذاب نگه دارد. 

پی‌سی گیمر: ۸۹ از ۱۰۰

اگر بازی‌های ریسینگ محبوب شما، آثار شبیه‌ساز هستند که جزییات ریز ماشین‌ها و مسابقات ماشین‌سواری را شبیه‌سازی می‌کنند، شاید Forza Horizon 4 تجربه بی‌نقصی برای‌تان نباشد اما اگر از جمله این افراد نیستید، این بازی در حال حاضر بهترین تجربه ریسینگی است که می‌توانید بازی کنید. 

پی‌سی گیمز ان ۸۰ از ۱۰۰

تنها مشکلی که Forza Horizon 4 دارد، عدم ارائه آن حس پیشرفت و ارتقا در طولانی مدت است ولی به غیر از این، با یک بازی بسیار کامل رو‌به‌رو هستیم که مخصوصا اضافه شدن ویژگی‌هایی مثل تغییرات فصلی هم باعث جذابیت هرچه بیش‌تر بازی شده‌اند. 

نمره های Forza Horizon 4

نمره های Forza Horizon 4

نظرات خود را در مورد نمره‌های بازی با زومجی به‌اشتراک بگذارید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده