نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۸

استودیو سازنده بازی Dead Rising تعطیل شد

کمپانی کپکام اعلام کرد که استودیو سازنده بازی Dead Rising را تعطیل کرده است. 

کپکام ونکوور، یکی از شعبه‌های کمپانی کپکام است که بیش‌تر، با ساخت سری بازی‌های Dead Rising شناخته می‌شود. البته این استودیو یک بازی موبایل هم با نام Puzzle Fighter توسعه داده بود که در نهایت هم نتوانست خیلی به موفقیت برسد. حال در جدید‌ترین اخبار بازی، کپکام اعلام کرده که این استودیو را تعطیل و بازی‌های در دست توسعه آن را هم لغو کرده است. Capcom با انتشار بیانیه‌ای در این مورد گفت:

کپکام در حال بررسی نحوه تخصیص منابع‌اش برای توسعه پروژه‌های مختلف است و برای همین منظور هم واحد‌های تحقیق و توسعه مختلفی در شعبه اوساکا ایجاد شده‌اند و جذب نیرو هم داشته‌ایم. با این حال پس از بررسی پروژه‌های در دست ساخت شعبه ونکوور، به این نتیجه رسیدیم که بهتر است این شعبه را تعطیل و پروژه‌هایش را لغو کنیم تا بتوانیم تمرکز بیش‌تری روی توسعه بازی‌های بزرگ در داخل کشور ژاپن داشته باشیم. 

در پی این تصمیم، شعبه ونکوور از امروز دیگر فعالیتی نخواهد داشت؛ به طوریکه اعضای آن شغل‌شان را از دست می‌دهند و دفتر استودیو هم تعطیل می‌شود. ما زحمات و تلاش‌های اعضای این استودیو در خلق بازی‌هایی چون Dead Rising و Puzzle Fighter را فراموش نخواهیم کرد. 

آخرین نسخه از مجموعه دد رایزینگ، بازی Dead Rising 4 بود و پس از آن، کپکام هیچ اشاره‌ای به آینده این سری نداشته است. حال با توجه به تعطیل شدن استودیو سازنده بازی، مشخص نیست که در آینده چه اتفاقی برای این مجموعه خواهد افتاد و شاید شاهد توسعه نسخه جدیدی از آن در یکی از استودیو‌های دیگر کپکام باشیم یا اینکه کلا دیگر نسخه جدیدی از این مجموعه ساخته نشود. نظرات خود را در این مورد با زومجی به‌اشتراک بگذارید. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده