نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۶

پیش درآمد سریال 24 در دست ساخت قرار گرفت

ساخت پیش درآمد سریال 24، آن هم در قالب یک مجموعه تلویزیونی جدید، در دستور کار شبکه فاکس قرار گرفت. این مجموعه قرار است داستان گذشته‌ی جک باور را روایت کند.

دانا والدن، مدیر عامل و رئیس گروه تلویزیونی شبکه فاکس، در طی کنفرانس و گفتگوی خبری شبکه خود که در ماه می سال جاری میلادی (اواسط بهار) برگزار شد، اعلام کرد که شورانر اجرایی سریال 24، یعنی هاوارد گوردن، در حال کار کردن با خالق همان مجموعه تلویزیونی یعنی جوئل سارنو و همچنین باب کوچران است. والدن اعلام کرد احتمال دارد تجسم جدیدی از این سریال درام ساخته شود. دانا والدن قرار نیست در این پروژه‌ی جدید که اطلاعات زیادی هم از آن منتشر نشده، نقشی داشته باشد، اما عنوان کرده که «ما فوق‌العاده برای این سریال و مسیری که قرار است در آینده طی کند، هیجان داریم.»

براساس گزارش‌های به‌دست آمده، به نظر می‌رسد که این سریال جدید آینده‌دار، قرار است به زمان گذشته برود. ظاهرا سریال جدید مجموعه‌ی 24، که در حال حاضر در دستور کار استودیو 20th TV و همچنین استودیو Imagine TV قرار گرفته، قرار است به نوعی یک پیش درآمد برای مجموعه تلویزیونی اصلی که در سال ۲۰۰۱ به روی آنتن شبکه فاکس رفت، باشد. داستان آن به قلم گوردن، کوچران و سانرو نوشته شده است. گفته شده که این سریال قرار است خون همان مجموعه‌ی اصلی را در رگ‌های خود داشته باشد و داستان آن، جریانات و داستان گذشته‌ی مامور سازمان CTU یعنی جک باور را حکایت می‌کند. کیفر ساترلند برای هشت فصل نقش شخصیت جک باور را در سریال 24 ایفا کرد و بعد از آن هم در سریال 24Live Another Day (24: یک روز دیگر زنده بمان) دوباره در نقش شخصیت جک باور حضور یافت.

تهیه کنندگان سریال 24 و شبکه فاکس یعنی برایان گریزر و گوردن از کمپانی فاکس قرن بیستم و استودیو Imagine TV درست از زمانی که سریال 24Legacy (24: میراث) در سال ۲۰۱۷ به پایان رسید، به دنبال ایده‌های جدید و جالب هستند و با یکدیگر درباره آنها و ساخت سریال جدیدی در این مجموعه بحث و گفتگو می‌کنند. ساخت این پیش درآمد، یکی از دو ایده‌ی بازسازی سریال 24 بود که در حال تولید و پیشروی به مرحله بعد است. علاوه بر این، فیلمنامه‌ی یک پروژه هیجانی دیگر هم توسط گوردن و جرمی دانر نوشته شده است.

24

کیفر ساترلند در طی یکی از مصاحبه‌های خود عنوان کرد که به احتمال خیلی زیاد، دیگر نتواند درخواست ایفای این نقش را قبول کند و از لحاظ فیزیکی دیگر قدرت ایفای نقش این شخصیت را ندارد؛ زیرا جک باور شخصی محسوب می‌شود که مدام در حال دویدن است و همیشه زندگی خود را به خطر می‌اندازد تا بتواند خطر و ریسک یک تروریست دیگر را خنثی کند. حال ساخت چنین پیش درآمدی به شبکه‌ی فاکس اجازه می‌دهد تا یک بار دیگر شخصیت بسیار محبوب جک باور را به روی آنتن بیاورد؛ بدون اینکه مجبور باشد دوباره کیفر ساترلند را در قالب او قرار دهد تا این سریال اکشن و درام را بسازد. (لازم به ذکر است که هر هشت فصل از سریال ۲۴، دارای ۲۴ قسمت بود و یک فیلم جدا هم از آن ساخته شد)

چندی پیش شبکه NBC و کمپانی EuropaCorp این کار را با سری فیلم Taken (ربوده شده) انجام دادند و یک سریال پیش درآمد از آن ساختند و به روی آنتن بردند. در این سریال ما شاهد یک نسخه‌ی جوان‌تر از شخصیتی که توسط لیام نیسون محبوب درون سری فیلم ایفا می‌شد، بودیم. این سریال توسط یک تهیه کننده و نویسنده‌ی تلویزیونی ساخته شده بود. البته لازم به ذکر است که شرایط در رابطه با سریال 24 کمی متفاوت است. این سریال پیش درآمد، توسط همان مغزهای متفکر و قابل اعتماد (گوردن، سانرو و کوچران) که سریال اصلی را ساخته و به روی آنتن برده بودند ساخته می‌شود. این سه هنرمند، شخصیت جک باور را چه از لحاظ درونی و چه از لحاظ بیرونی کاملا می‌شناسند. این سریال به نوعی یادآور سریال Young Sheldon (شلدون جوان) از شبکه CBS است که پیش درآمد و اسپین آف سریال The Big Bang Theory (تئوری بیگ بنگ) محسوب می‌شود. سریال شلدون جوان هم توسط همان مغز متفکر سریال تئوری بیگ بنگ یعنی چاک لوری و استیون مولارو ساخته شده است.

سریال 24 اولین مجموعه تلویزیونی اخیری بود که روش درمانی و احیای خود را در قالب یک مجموعه تلویزیونی محدود دیگر به نام 24Live Another Day که در سال ۲۰۱۴ پخش شد، عملی کرد. بعد از آن، شبکه NBC این کار را با سریال Heroes Reborn (قهرمان‌ها: تولد دوباره) و شبکه فاکس با سریال Prison Break (فرار از زندان) و سریال The X-Files (پرونده‌های ایکس) انجام داد.

 


منبع deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده