// سه شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۶

مایکروسافت در حال کار روی دو کنسول متفاوت از نسل بعدی Xbox است

با توجه به اطلاعات منتشر شده، به نظر می‌رسد مایکروسافت برای نسل بعدی دو کنسول مجزا را تدارک دیده است.

کم و بیش به انتهای نسل هشتم بازی‌های ویدیویی نزدیک می‌شویم و سونی و مایکروسافت اطلاعاتی از کنسول‌های نسل بعدی خود منتشر کرده‌اند. در E3 امسال مایکروسافت اعلام کرده بود که کنسول نسل بعدی آن‌ها با اسم رمز اسکارلت در حال توسعه است و حال، با توجه به جدیدترین اخبار کنسول های بازی، ظاهرا مایکروسافت در حال تولید دو کنسول مجزا است.

با توجه به اطلاعات منتشر شده در سایت Thurrott، مایکروسافت در حال طراحی دو کنسول مختلف است؛ اولین کنسول، یک کنسول سنتی شبیه به سایر ایکس باکس‌ها است که با اسم رمزی اسکارلت در حال تولید است و هنوز اطلاعاتی از مشخصات فنی این کنسول در دسترس نیست. ظاهرا اسکارلت در مراحل ابتدایی توسعه به سر می‌برد. دومین کنسول مایکروسافت برای نسل بعد، یک کنسول ویژه برای استریم بازی‌های ویدیویی است که کنسول ابری اسکارلت (Scarlett Could) نام دارد.

مایکروسافت در نسل جدید بازی‌های ویدیویی قصد دارد بستری را فراهم کند تا کاربران تفاوتی میان بازی کردن از طریق استریم و بازی کردن به روش‌های سنتی را حس نکنند. در ادامه Thurrott اعلام کرده است که کنسول ابری اسکارلت به دلیل نیازهای سخت‌افزاری متفاوت، هزینه زیادی برای تولید و عرضه خواهد داشت و قیمت نهایی آن بالا خواهد رفت، اما با این حال، ارزان‌تر از کنسول‌های نسل بعدی خواهد بود. ظاهرا قیمت این کنسول بر اساس وجود سخت‌افزارهایی تعیین می‌شود که باعث می‌شوند زمان تاخیر به حداقل برسد. مایکروسافت قصد دارد با تمرکز روی قابلیت‌های استریم و قدرت ابری خود، هر شخصی بتواند با هر دستگاهی و در هر مکانی، به Xbox دسترسی داشته باشد.

از طرفی مایکروسافت سعی دارد به واسطه سرویس‌هایش نظیر سرویس Xbox Game Pass و ایکس باکس لایو درآمد بخش گیمینگ خود را افزایش دهد. کنسول‌های ذکر شده در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۰ روانه بازار می‌شوند. با تمام این تفاسیر باید منتظر ماند و ببینیم ایکس باکس اسکارلت در چه زمانی معرفی می‌شود و چه ویژگی‌هایی دارد. نظر شما کاربران زومجی در این باره چیست؟


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده