نویسنده: حمزه سروری
// شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۵

افراد بددهان در بازی Rainbow Six Siege سریعاً بن می‌شوند

بازی Rainbow Six Siege در حال پیاده‌سازی تغییراتی است که کمک می‌کند تا ریشه‌ی افراد بددهان، تهمت‌زن و توهین‌کننده در بازی خشک شود. برای اطلاع بیشتر با زومجی همراه باشید.

بازی Rainbow Six Siege از محبوب‌ترین بازی‌های چندنفره‌ی موجود است. جدیداً در این بازی سیستم بن‌کننده‌ی جدیدی پیاده‌سازی شده که سریعاً افراد بددهانی را که با تحقیر و تهمت، شهرت و شخصیت فرد خاطی‌ را به خطر می‌اندازند، بن می‌کند.

بازیکنانی که دست به چنین کاری می‌زنند دفعه‌‌ی اول دسترسی خود را به مدت سی دقیقه از تمام قسمت‌های بازی از دست می‌دهند. در دفعات دوم و سوم این زمان به دو ساعت می‌رسد و افرادی که بیش از سه‌بار به شخصیت دیگران حمله می‌کنند، به طور دائمی دسترسی خود را از دست خواهند داد. عدم دسترسی این افراد تا زمانی که شرکت یوبی‌سافت تحقیقات خود را انجام دهد ادامه خواهد داشت.

شرکت یوبی سافت با انتشار پستی در این رابطه در توییتر خود گفت:

مبارزه با جو متشنج و پاک‌سازی محیط Rainbow Six Siege نگرانی بزرگی برای ما است.

هر سیستم بن کننده مشکلات و نقص‌های خود را دارا است. یوبیسافت در این مورد اعلام کرد برنامه دارد به مرور زمان تغییراتی در جهت به‌‎سازی این سیستم انجام دهد.

توییتر Ubisoft در این‌باره توضیح داد:

هیچ سیستمی بی‌نقص نیست، اما سیستم بن‌کننده‌ی جدید ما در بیشتر مواردی که مشاهده کرده‌ایم، جواب داده است.

این سیستم آپدیت نهایی ما برای از بین بردن جو متشنج و سمی به‌وجود آمده نیست. با توجه به وضعیت و بسته به نیاز، ما برای بهتر کردن آن تلاش خواهیم کرد و تغییراتی ایجاد می‌کنیم.

در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) توسعه‌دهنده‌ی Rainbow Six Siege موضع خود را در مقابل جو متشنج ایجاد شده اعلام کرده بود. یوبی‌سافت با گفتن اینکه هدف آن‌ها به سه قسمت تقسیم می‌شود، این‌گونه توضیح داده بود:

در ابتدا پیدا کردن افرادی که رفتار منفی دارند، سپس کنترل کردن این افراد و در نهایت پیاده سازی ابزاری که باعث تشویق بازیکنان برای پیشرفت در رفتارشان شود.

و حالا این سیستم بن خودکار در بازی ظاهر شده است. طرز کارکرد آن به این شکل است که کلماتی از پیش تعیین‌شده‌ را به عنوان کلمات توهین آمیز شناسایی می‌کند و همان‌طور که بالاتر گفته شد با گوینده‌ی آن‌ها برخورد می‌کند.

گفتنی است که Rainbow Six Siege تنها بازی رده بالایی نیست که سعی در بهتر کردن اوضاع اجتماعی خود دارد. شرکت بلیزارد و بازی Overwatch هم پیش از این سیستمی مبنی بر شناسایی رفتار بد و توهین آمیز ساخته بودند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده