نویسنده: محمد حیدری
// جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۸

رییس نینتندو بازنشسته می‌شود؛ عبور فروش نینتندو سوییچ از ۱۷.۷ میلیون دستگاه

نینتندو اطلاعات تازه‌ای از میزان فروش محصولات فیزیکی و دیجیتالی خود طی آخرین سال مالی این شرکت منتشر کرده است که در آن می‌توان ارقام و دستاورد‌های بسیار مبهوت‌کننده‌ای را مشاهده کرد.

کمپانی نینتندو به‌تازگی آماری از آخرین سال مالی خود منتشر کرده است که در میان ارقام آن می‌توان نکات بسیار جالب‌توجه و مبهوت‌کننده‌ای را مشاهده کرد. ابتدا از آمار فروش کنسول نینتندو سوییچ شروع می‌کنیم که توانسته است تا تاریخ ۱۱ فروردین حدود ۱۷.۷۹ میلیون دستگاه را در بازار جهانی به فروش برساند. همچنین در مدت زمانی مشابه، حدود ۶۸.۹۷ میلیون نسخه از نرم‌افزارها/بازی‌های این دستگاه برای فروش راهی بازار شده‌اند.

در همین راستا، کمپانی Nintendo پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال مالی فعلی حدود ۲۰ میلیون دستگاه نینتندو سوییچ دیگر به دست خریداران می‌رسد و در همین مدت، ۱۰۰ میلیون بازی دیگر از این کنسول به فروش خواهد رسید. این ارقام ابدا آمار کوچکی به حساب نمی‌آیند و در حقیقت حکایت از عزم قوی کمپانی نینتندو برای موفقیت هرچه بیشتر و ثبت رکوردهای تازه در سال جاری دارند.

علاوه بر این، این کمپانی اعلام کرده است که تاتسومی کیمیشیما (Tatsumi Kimishima)، رییس فعلی نینتندو که بعد از درگذشت ساتورو ایواتا (Satoru Iwata) جانشینی او را بر عهده گرفت، در تاریخ ۷ تیر از سمت خود بازنشسته خواهد شد و شونتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa) که پیش‌تر یکی از مقامات عالی‌رتبه‌ی این کمپانی در زمینه‌ی بازاریابی و برنامه‌ریزی بوده جای او را بر صندلی ریاست خواهد گرفت. ساتورو شیباتا (Satoru Shibata)، رییس فعلی بخش اروپای کمپانی نینتندو نیز تغییر سمت داده و به عنوان یکی از مقامات ارشد به مرکز فرماندهی اصلی این کمپانی پیوسته است. فوروکاوا در سال ۲۰۱۲ مدیریت خارجی کمپانی پوکمون (Pokemon) را بر عهده گرفت؛ سپس در ماه جولای سال ۲۰۱۵ او به عنوان مدیرکل بخش برنامه‌ریزی این شرکت کار خود را ادامه‌ داد و پس از آن نیز در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ سمت مدیر عامل اجرایی و سرپرست بخش تجزیه و تحلیل اطلاعاتی را به‌دست آورد. در نهایت در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۶ همان‌گونه که پیش‌تر نیز گفته شد فوروکاوا مدیریت تیم بازاریابی جهانی نینتندو را بر عهده گرفت.

حال بار دیگر به آمار درآمد‌های این شرکت برگردیم. نینتندو اعلام کرده است که تا پایان سال مالی پیشین (تا تاریخ ۱۱ فروردین) نینتندو ۱۵.۰۵ میلیون دستگاه کنسول نینتندو سوییچ را برای فروش به بازار فرستاده است. طی همان زمان، این کمپانی ۱۰.۴۱ میلیون نسخه از Super Mario Odyssey و همزمان به ترتیب ۹.۲۲ میلیون نسخه از Mario Kart 8 Deluxe و ۶.۰۲ میلیون نسخه از Splatoon 2 را نیز راهی بازار کرده است. با احتساب بازی‌هایی که توسط دیگران ناشران برای این کنسول منتشر شده‌اند، سوییچ تابه‌حال ۱۲ بازی با فروش بیش از یک میلیون نسخه در کارنامه‌ی خود داشته است.

nintendo

3DS نیز با وجود اینکه اکنون دیگر یکی از محصولات قدیمی‌تر این کمپانی محسوب می‌شود اما همچنان به موفقیت خود ادامه داده و طی سال مالی مذکور ۶.۴۰ میلیون دستگاه از آن به فروش رسیده است. روی هم رفته ۷.۵۱ میلیون نسخه از بازی Pokemon Ultra Sun and Moon هم راهی بازار شده است. در کل از زمان عرضه تا به امروز، ۷۲.۵۳ میلیون دستگاه از کنسول 3DS و ۳۶۴.۸۹ میلیون نسخه بازی از این کنسول در بازارهای جهانی به فروش رسیده است.

همچنین در این گزارش آمده است که فروش دیجیتالی بازی‌های نینتندو نیز بسیار خوب بوده است؛ خصوصا برای کنسول نینتندو سوییچ. فروش دیجیتالی روی این کنسول به عدد ۶۰.۸ میلیارد ین ژاپن رسیده که طبق آمار سالانه ۸۷ درصد رشد داشته است. یکی دیگر از نقاط درخشان کارنامه‌ی مالی نینتندو مربوط به SNES Classic Edition است که بنا بر آمار رسیده حدود ۵.۲۸ میلیون دستگاه از آن به فروش رفته است که در کنار آمار فروش ۱۰.۳ میلیونی Amiibo و فروش ۵.۸ میلیونی کارت‌ها موفقیتی خیره‌کننده محسوب می‌شود.

در مورد محصولات مربوط به گوشی‌های هوشمند، با محاسبه‌ی فروش Animal Crossing: Pocket Camp و ترکیب آن با میزان فروش Super Mario Run و Fire Emblem Heroes حدود ۳۹.۴ میلیارد ین درآمد به جیب این کمپانی رفته است که افزایشی ۶۲ درصدی را در هر سال نشان می‌دهد.

روی هم رفته، درآمد کلی نینتندو در سال مالی گذشته تا ۱۱ فروردین (۳۱ مارس) به رقم مبهوت‌کننده‌ی ۱.۰۵ تریلیون ین رسیده است که نسبت به سال گذشته در این مورد نیز پیشرفت چشم‌گیری را شاهد بوده‌ایم. سود کاری ۱۷۷.۵ میلیون ینی در این سال نیز آخرین دستاوردی است که صاحبان خوش ذوق این کمپانی به آن دست یافته‌اند.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده