نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۸

بررسی بازی Far Cry 5 از دید سایت‌های معتبر دنیا

بازی Far Cry 5 نمره‌های خیلی خوبی دریافت کرده که نشان از بازگشت این سری به روز‌های خیلی خوب دارند.

سری Far Cry جزو محبوب‌ترین بازی‌های سبک شوتر جهان‌باز است که تا به امروز، چندین نسخه مختلف از آن با حس و حالی متفاوت از هم عرضه شده‌اند و اکثرا هم بازی‌های موفقی بوده‌اند. حال امروز جدید‌ترین نسخه این سری یعنی Far Cry 5 منتشر شده و این بار، یوبیسافت سراغ منطقه خیالی هوپ کانتی در مونتانا آمریکا رفته و داستانی از یک فرقه مذهبی افراطی را روایت کرده است؛ فرقه‌ای که رهبری آن برعهده جوزف سید است و گیمر، در نقش شخصیت اصلی با همراهی گروهی از مردم محلی، قصد ایستادگی در برابر وی و زیردست‌هایش را دارد.

Far Cry 5 در مقایسه با نسخه‌های قبلی، ویژگی‌های جدید مختلفی دارد. یکی از این ویژگی‌ها Guns for Hire‌ها هستند که در واقع یک سری همراه برای شخصیت اصلی هستند که می‌توانید به آن‌ها دستورات مختلفی بدهید و به شیوه‌های گوناگون، در ماموریت‌ها از حضورشان بهره ببرید. Far Cry 5 در مجموع از سایت‌های معتبر نقد و بررسی بازی دنیا، نمره‌های خوبی دریافت کرده است و به اعتقاد خیلی‌ها، پس از نسخه Primal این نسخه یک بازگشت خوب برای سری فارکرای محسوب می‌شود و آن را دوباره در مسیر موفقیت قرار می‌دهد.

در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به بررسی بازی Far Cry 5 از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

Far Cry 5

  • سازنده و ناشر: یوبی سافت
  • تاریخ انتشار: ۷ فروردین
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر
  • سبک: شوتر اول‌شخص جهان‌باز

Far Cry 5

زومجی: ۸۰ از ۱۰۰

برای یک فارکرای، Far Cry 5 با ایده‌های جدید خود نام خودش را به عنوان یکی از بازی‌های خوب این سری ثبت می‌کند. قابلیت صدا کردن شخصیت‌های دیگر برای کمک وسط یک مرحله کاملا در گیم‌پلی جا افتاده و دنیای بازی همیشه چیزی برای ارائه دارد. اگر هوش مصنوعی کمی باهوش‌تر بود و داستان بازی به همان شخصیت «پدر» خلاصه می‌شد، فارکرای ۵ می‌توانست جا پای جای نسخه‌ی سوم بگذارد.

گیمینگ بولت: ۹۰ از ۱۰۰

آزادی عمل بالای بازی Far Cry 5 و هرج و مرجی که در گیم‌پلی بازی مشهود است، باعث شده تا تجربه این نسخه واقعا لذت‌بخش باشد. همچنین بازی جهان و محیط زیبایی دارد و در کنار آن، داستان بسیار خوبی هم روایت می‌کند و همه این‌ها، باعث شده‌اند تا شاهد بهترین نسخه Far Cry تا به امروز باشیم.

گیم اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

تغییرات مثبتی که در گیم پلی و سیستم پیشرفت بازی اعمال شده‌اند، کاری کرده‌اند که همه چیز در این بازی بیش از پیش لذت‌بخش باشد و مخصوصا گشت و گذار در جهان بسیار زیبای بازی حس خوبی به مخاطب منتقل کند.

گیمزبیت: ۸۵ از ۱۰۰

Far Cry 5 مکانیسم‌های متنوع و باکیفیتی دارد. تقریبا در هر بخش از این بازی، چیزی برای سرگرم شدن پیدا خواهید و یوبی سافت، به‌خوبی توانسته یک سری از المان‌های بازی را به شکل مثبتی تغییر بدهد. همچنین بازی در برخی مواقع از نظر روایت داستان هم در سطح خیلی خوبی قرار می‌گیرد.

هاردکور گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

Far Cry 5 چیز خیلی جدیدی به این سری اضافه نمی‌کند و صرفا، همان فرمول همیشگی این مجموعه را گسترده‌تر از قبل به مخاطب ارائه می‌دهد.

گیمز اینفورمر: ۷۵ از ۱۰۰

در این بازی، همه‌چیز در حد معمولی قرار دارد و این برای مجموعه‌ای که پیش از این دقایق فوق‌العاده‌ای را در نسخه‌هایش مشاهده کرده‌ایم، یک ناامیدی بزرگ است.

دیستراکتوید: ۷۵ از ۱۰۰

Far Cry 5 یک بازی شوتر با‌کیفیت است که در جهانی چشم‌نواز جریان دارد. بازی گیم‌پلی و گرافیک خوبی دارد و آنقدر محتوا در آن قرار گرفته است که بتواند مخاطبین را برای چندین ساعت سرگرم نگه دارد. با این حال شخصیت‌های جوزف سید و فرقه افراطی او بیش‌تر در تئوری جذاب هستند و در بازی، آنطور که باید فوق‌العاده و فراموش‌نشدنی ظاهر نمی‌شوند. اما در مجموع ایده داستانی بازی هم شرایط خوبی دارد و می‌توان گفت که تصمیم سازندگان برای روایت چنین داستانی یک اتفاق مثبت بوده است.

گاردین: ۶۰ از ۱۰۰

ایده نجات آمریکا از دست رهبر دیوانه یک فرقه نظامی و ترکیب آن با مواردی مثل اکشن‌های هیجان‌انگیز و گرافیک مناسب تجربه مناسبی در Far Cry 5 خلق کرده‌اند.

در مجموع می‌توان گفت که Far Cry 5 یک بازی جهان‌باز شوتر با‌کیفیت است که اکثر سایت‌های معتبر دنیا هم در بررسی‌هایشان از آن تعریف و تمجید کرده‌اند و قطعا اگر شما هم طرفدار نسخه‌های قبلی این سری و همچنین بازی‌های شوتر باشید، از تجربه آن لذت خواهید برد.

نمره های Far Cry 5

نمره های Far Cry 5


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده