نویسنده: حسین سلیمی
// پنجشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۹

نینتندو سوییچ تا پایان 2017 سه برابر کنسول Wii U بازی داشته است

در میان اخبار داغ این روزهای نینتندو سوییچ، اخیرا متوجه شده‌ایم این کنسول موفق به ثبت رکورد جدیدی در کارنامه خود شده است.

نینتندو سوییچ از لحاظ فروش عملکرد بسیار خوبی در کشورهای اروپایی داشته و در حال حاضر کنسول Wii U را به‌راحتی پشت سر گذاشته است. حال در جدیدترین گزارش فروش و بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط وب‌سایت کوتاکو، کنسول Switch تا پایان دسامبر ۲۰۱۷ (یعنی ۲۷۹ روز پس از آغاز عرضه آن) سه برابر Wii U بازی داشته است. آن‌ها این اطلاعات را از بیش از ۱۸ هزار بازی و ۲۵۰ هزار نقد از متاکریتیک دریافت کرده‌اند. با توجه به این اطلاعات، تا روز ۲۷۹ ام پس از عرضه، ۱۹۱ بازی برای سوییچ در دسترس بود؛ در حالی که Wii U و Wii در روز ۲۷۹ ام خود به ترتیب در حدود ۶۰ و ۶۵ بازی داشتند. در این میان، کنسول وی یو تا ۸۵۶ روز بعد از راهیابی به بازار نتوانست به ۱۹۱ بازی برسد. از طرف دیگر، در این بازه زمانی پلی استیشن 4 نزدیک به ۱۰۰ بازی داشته است؛ در حالی که ایکس‌ باکس وان کمی از آن عقب‌تر بوده است. 

همچنین اطلاعات نشان می‌دهد که وضعیت امتیازدهی و بررسی بازی‌ها در میان کنسول‌های سوییچ، Wii U و Wii در این بازه زمانی از چه قرار بوده است. در این آمارگیری بازی‌هایی شرکت داده شده‌اند که در وب‌سایت متاکریتیک حداقل امتیاز ۸۰ یا بالاتر را کسب کرده‌اند و حداقل توسط ۴۰ مرجع مختلف مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در این بین و در ۲۷۹ روز نخست عمر سوییچ، این شرایط برای نزدیک به ۴۵ بازی صادق بود؛ در حالی که دو کنسول Wii و Wii U در تمام طول عمر خود هرکدام ۵۰ بازی داشتند که این شروط در موردشان صدق کند.


منبع gameinformer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده