// شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

رکورد فروش ۳۰ میلیون نسخه از بازی PUBG با وجود کاهش تعداد بازیکنان آنلاین

PUBG برای مدت طولانی بالاترین تعداد بازیکن را در استیم داشته اما آمار‌ نشان می‌دهد که این وضعیت در حال تغییر است و با وجود فروش ۳۰ میلیون نسخه‌ای، تعداد بازیکنان آنلاین رو به کاهش است.

بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds یا به اصطلاح PUBG توانست به رکورد فروش ۳۰ میلیون نسخه دست یابد. اما متاسفانه با وجود فروش رو به رشد بازی PUBG که همچنان ادامه دارد، اما تعداد بازیکنان فعال بازی در حال کاهش است. هفته‌ی گذشته نیز مقاله‌ای منتشر شد مبنی بر کاهش تعداد بازیکنان آنلاین که همین موضوع را ثابت می‌کند. طبق آمار رسمی منتشر شده توسط ‌Steam Charts این کاهش در مقایسه با ۳۰ روز گذشته حدود ۲ درصد از کل بازیکنان بوده و اکنون به ۵ درصد رسیده است.

برای درک بهتر اینکه این ارقام چه میزان تاثیر بر تعداد بازیکنان داشته، با نگاهی به نمودار‌های ارائه شده توسط SteamDB، خواهید دید که در اواسط ماه ژانویه بالاترین رکورد بازی کننده همزمان در بازی برای PUBG، عدد ۳ میلیون ۲۵۷ هزار نفر را نمایش می‌دهد.

از آن زمان به بعد بود که کاهش تعداد بازیکنان شروع شده و همچنان این تعداد در حال کمتر شدن است. در این نمودار نقاطی نیز وجود دارد که تعداد بازیکنان اندکی افزایش داشته اما شکل کلی نمودار و جهت شیب آن به سمت پایین است.  

یوجی نامامورا، یک خبرنگار فعال در سایت بلومبرگ، اولین کسی بود که کاهش تعداد بازیکنان را در توییتر اعلام کرد، وی همچنین اضافه کرد که تیم توسعه دهنده‌ی بازی یعنی Bluehole همچنان به طور جدی کاری در رابطه با چیتر‌ها را انجام نداده است.

اخیرا توسعه دهندگان بازی یک تکنولوژی جدید ضد تقلب را معرفی کرده‌اند و همچنین یک تیم اختصاصی جهت بررسی و رفع تقلب در بازی تشکیل داده‌اند. این توسعه دهندگان بازی همچنین به کاربران قول داده‌اند که به زودی نقشه راه مورد نظرشان برای توسعه‌ی این بازی در سال ۲۰۱۸ را به صورت عمومی منتشر کنند.

البته باید اشاره کنیم که اگرچه میزان این کاهش بازیکن بسیار بالا بوده، اما PUBG همچنان توانسته بالاترین رکورد بازی انجام شده توسط کاربران استیم را نزد خود نگه دارد. این عدد تا جایی زیاد است که حتی در روزهایی با کمترین پلیر درون بازی، بازهم توانسته از مجموع ۱۰ بازی برتر بعد از خودش بالاتر قرار بگیرد.


منبع vg247.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده