پیش نمایش بازی Super Smash Bros. Ultimate

پیش نمایش بازی Super Smash Bros. Ultimate

شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

Super Smash Bros. Ultimate، پنجمین نسخه از مجموعه Super Smash Bros، در تاریخ ۱۶ آذر ماه عرضه می‌شود و قصد دارد یک بار دیگر تجربه‌ای متفاوت از بازی‌های مبارزه‌ای را در دسترس کاربران خود قرار بدهد.

جامعه‌ی کاربری بازی‌های مبارزه‌ای شاید به بزرگی بازی‌های موبا (MOBA) یا تیراندازی اول شخص نباشد، اما قدمت بالایی دارد و سبک مبارزه‌ای در صنعت بازی‌های ویدیویی را می‌توان یکی از سبک‌های قدیمی دانست که هم‌چنان اصالت خود را حفظ کرده است. در این میان مجموعه‌هایی مثل Street Fighter و Tekken از گذشته تا به امروز به‌عنوان رقیب پا به پای یکدیگر پیش آمده‌اند. مجموعه‌هایی که شخصیت‌ها و گیم‌پلی منحصربه‌فردی دارند. جدا از این دو مورد، یک مجموعه دیگر هم وجود دارد که مسیر جداگانه‌ای را پیش گرفته است و در کنار استریت فایتر و تکن، به یکی از پر مخاطب‌ترین سری بازی‌های مبارزه‌ای تبدیل شده است. اولین نسخه از مجموعه Super Smash Bros در سال ۱۹۹۹ توسط ماساهیرو ساکورای ساخته شد و در دسترس کاربران نینتندو 64 قرار گرفت. یکی از نقاط قوت Super Smash Bros، ساختار فانتزی و متفاوت آن نسبت به سایر بازی‌های مبارزه‌ای است. از طرفی با عرضه شدن کنسول نینتندو سوییچ، کاربران این کنسول هیبریدی شدیدا خواستار نسخه‌ی جدیدی از مجموعه Super Smash Bros بودند. حال کمتر از یک هفته‌ی دیگر پنجمین نسخه از این سری جذاب در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. بازی Super Smash Bros. Ultimate نسبت به نسخه‌های پیشین خود تفاوت‌هایی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

بازی Super Smash Bros Ultimate

گالیم همانند ثانوس مبارزان را یکی پس از دیگری از میان بر می‌دارد!

از نظر داستانی، بازی Super Smash Bros. Ultimate آنچنان داستان درگیر کننده و منحصربه‌فردی را روایت نخواهد کرد. با اینحال داستان Super Smash Bros. Ultimate روایت‌گر مبارزان جهان سوپر اسمش برادرز است که باید با گالیم، پادشاه روشنایی مبارزه کنند اما همه چیز مطابق میل آن‌ها پیش نمی‌رود و گالیم همه‌ی مبارزان به‌جز کربی را تحت سلطه‌ی خود قرار می‌دهد. کاراکترهای داستان به یک ارتش تمام عیار تبدیل شده‌اند تا جهان را نابود کنند. بازیکنان در نقش کربی وارد ماجراجویی هیجان‌انگیزی می‌شوند تا مبارزان را نجات دهند و در کنار آن، گالیم را هم از بین ببرند. بخش داستانی بازی Super Smash Bros. Ultimate که Adventure Mode نام دارد، بیشتر جنبه‌ی آشنایی بازیکنان با جهان بازی و مکانیزم‌های مبارزات را دارد. سیستم مبارزات مجموعه Super Smash Bros خاص و منحصربه‌فرد است. محل مبارزه‌ی بازیکنان در بازی به‌نحوی طراحی شده است که گویی میان آسمان و زمین قرار دارید. حال شخصی برنده است که بتواند حریف خود را از میدان مبارزات به‌شکلی خارج کند که نتواند برگردد (البته هر بازیکنان تعدادی جان دارد که در هر بار خارج شدن به صورت کامل از محیط، یک جان را از دست می‌دهد). در حالت Adventure جدا از رعایت این قوانین و همچنین مبارزه با کاراکترهایی نظیر ماریو، با چالش‌های دیگری هم روبه‌رو می‌شوید. برای مثال در میدان نبرد جدا از حریف، یک سری موانع هم در نظر گرفته شده است که نبرد را برای شما سخت‌تر می‌کند. به‌علاوه در بعضی از مبارزات باید با بیش از یک کاراکتر مبارزه کنید که نمایان‌گر حالت‌های مختلف بخش آنلاین بازی است.

چند انتخابی بودن بخش داستانی، سبب شده است ارزش تکرار حالت Adventure بالا برود

نکته‌ی جالب حالت Adventure یا همان بخش داستانی بازی Super Smash Bros. Ultimate این است که استودیو سورا (Sora Ltd) به بازیکنان حق انتخاب داده است. در طول نبرد با مبارزان تسخیر شده، می‌توانید آن‌ها را آزاد کنید. حال بعضی از کاراکترها پس از آزاد شدن‌شان مسیر مخصوص به خودشان را دارند که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را ادامه بدهند. به‌عبارتی با ادامه دادن مسیر یکی از کارکترها، مسیر مربوط به سایر مبارزان قفل می‌شود. این مورد سبب می‌شود تا مخاطب پس از یک دور بازی کردن، مجددا حالت Adventure را تجربه کند و سایر مسیرها را هم بگردد و ببیند چه مواردی را از دست داده است. در بازی‌های مبارزه‌ای، مهم‌ترین فاکتوری که در گیم‌پلی باید به آن اهمیت داده شود، کومبوها و ضربات کاراکترهای بازی است. سری سوپر اسمش برادرز در این بخش خاص و ستودنی عمل کرده است و در نسخه‌ی آلتیمیت هم شاهد برگشتن المان‌های نسخه‌‌های پیشین و همچنین اضافه شدن مکانیزم‌های جدید هستیم.

 
گیم‌پلی خاص و پیچیده Super Smash Bros، موردی است که این مجموعه را از سایر مجموعه‌های فایتینگ متمایز می‌کند

یکی از مکانیزم‌هایی که از نسخه‌ی Melee به نسخه‌ی آلتیمیت آمده است، Air Doge یا همان جاخالی دادن در هوا است. این حرکت به بازیکنان اجازه می‌دهد که در نبردهای هوایی، ضربات حریف را جاخالی دهند. البته این حرکت با تمام مفید بودنش، نقطه منفی خودش را هم دارد. اگر بازیکنان دفعات زیادی از Air Doge استفاده کنند، عملکرد و سرعت حرکت‌شان کاهش می‌یابد. از این رو نمی‌توانید ضربات بعدی خود را به درستی اعمال کنید و حریف، شما را مجازات خواهد کرد. از طرفی در بازی Super Smash Bros. Ultimate ضربات شارژی در میان آسمان و زمین هم قابل استفاده هستند، اما کاراکتر شما را بیش از پیش آسیب‌پذیرتر می‌کند. اگر نتوانید در زمان مناسب از آن‌ها استفاده کنید، حریف می‌تواند آسیب زیادی را به شما وارد کند. در کنار این موارد می‌توان به شیلد هم اشاره کرد. در نسخه آلتیمیت یک دکمه برای بازیکنان به نام شیلد یا سپر تعبیه شده است که حالت ضد حمله دارد. ضد حمله به شما اجازه می‌دهد تا ضربات حریف را با یک زمان‌بندی درست دفع و ضربات خود را اعمال کنید.

سیستم Matchmaking‌ آلتیمیت بر پایه نزدیکی افراد و امتیاز اسمش، طراحی شده است

بخش دیگری که در مبارزات بازی Super Smash Bros. Ultimate حائز اهمیت است، استفاده از آیتم‌ها و کاراکترهای کمکی است که Assist Trophy نام دارند. در طول بازی آیتم‌های مختلفی نظیر Smash Ballهای تقلبی برای بازیکنان در نظر گرفته شده است که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید آسیب زیادی را به حریف وارد کنید. همچنین کاراکترهایی نظیر زیرو از مگامن یا کریستال از استار فاکس هم در بازی وجود دارند که نقش Assist Trophy دارند. این دسته از کاراکترها را می‌توان کاراکترهای کمکی دانست که مبارز خود را یاری می‌دهند. حال سوال اصلی این است که سیستم آنلاین بازی به چه شکل است و تیم سازنده چه حالت‌هایی را برای بازیکنان در نظر گرفته است. بخش آنلاین بازی Super Smash Bros. Ultimate تا سقف هشت بازیکنان را پشتیبانی می‌کند و می‌توانید به صورت آنلاین یا محلی (لوکال) با دوستان خود مشغول بازی کردن شوید. سیستم Matchmaking بازی هم بدین شکل است که بازیکنان با نزدیک‌ترین فرد از نظر محل سکونت بازی خواهند کرد. همچنین هرقدر امتیاز جهانی (Global Smash Power) شما بالاتر باشد، وارد نبردهای سخت‌تری می‌شوید.

بازی Super Smash Bros Ultimate

استودیو سورا سعی کرده است در بخش طراحی و گرافیک، همان حالت فانتزی و رنگارنگ نسخه‌های پیشین را حفظ کند و آن‌ها را بهبود دهد

زمانی که بازیکنان را در حالت آنلاین شکست می‌دهید می‌توانید توکن آن‌ها را کسب کنید که Smash Tag  نام دارد. همچنین می‌توانید قبل از شروع مسابقه یا بعد از تمام شدن مسابقه هم یک پیغام جهت آماده‌سازی برای نبرد یا تبریک برد و سایر موارد، برای بازیکن حریف ارسال کنید. مورد جالبی که برای بخش آنلاین بازی در نظر گرفته شده است، حالت Spectator که از طریق آن می‌توانید بازی سایر بازیکنان را مشاهده کنید. در این میان اشاره کنم که اگر با دوست خود می‌خواهید روی یک نینتندو سوییچ بازی را تجربه کنید، جدا از حالت یک به یک، می‌توانید نبرد‌های دو به دو را هم تجربه کنید. در قسمت حالت‌های جدید، جدا از حالت داستانی Adventure بازیکنان می‌توانند حالت Squad Strike را تجربه کنند. اسکوئاد استرایک یک حالت حذف کردن (Elimination) است که در جریان آن بازیکنان سه یا پنج مبارز مختلف را انتخاب می‌کنند. حال باید کاراکترهای تیم حریف را از میان بردارید تا در انتها برنده‌ی بازی باشید. Tourney نام یکی دیگر از حالت‌های بازی است که بازیکنان می‌توانند وارد یک جام ۳۲ نفره شوند.

در این میان Smashdown را می‌توان یکی از حالت‌های جالب و سرگرم کننده‌ی بازی Super Smash Bros. Ultimate دانست. در این حالت در هر راند باید مبارز جدیدی را انتخاب کنید، زیرا مبارز قبلی‌تان غیر فعال می‌شود. جدا از این موارد، یک بخش تمرینی هم برای بازیکنان در نظر گرفته شده است تا بتوانند با مبارز خود تمرین کنند و حرفه‌ای شوند. یکی از لازمه‌های بازی‌های مبارزه‌ای، شناخت از حالت‌های بازی است؛ مخصوصا حالت‌های آنلاین. اگر در مورد حالت‌های بازی، قوانین‌شان (مثل تعداد بازیکنانی که با هم مبارزه می‌کنند) و همچنین کاراکترها شناخت نداشته باشید، به مشکل بر می‌خورید. برای مثال در بازی Super Smash Bros. Ultimate، میزان آسیب‌رسانی بازیکنان در نبردهای یک به یک با نبردهای چهار به چهار متفاوت است. در نبردهای یک به یک با اعمال کومبوهای مختلف، میزان آسیبی که به حریف وارد می‌شود کمتر از آسیب وارد شده همان کومبو در نبردهای چهار به چهار است.

بازی Super Smash Bros Ultimate

یکی از مواردی که سری Super Smash Bros را از سایر بازی‌های مبارزه‌ای متمایز می‌کند، لیست مبارزانی است که با عرضه‌ی بازی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. بازیکنان Super Smash Bros. Ultimate در روز عرضه می‌توانند بازی را از طریق ۷۴ کاراکتر مختلف تجربه کنند. به‌عبارتی تیم سازنده در کنار مبارزان جدید، تمامی مبارزان نسخه‌های پیشین را هم در بازی جای داده است که در ادامه لیست آن ها را مشاهده می‌کنید.

اسم مبارز
اکو فایتر
بازی/مجموعهتوضیحات
بایونتا----Bayonettaبایونتا که اسم اصلی آن سرزا است، قهرمان مجموعه بایونتا به‌حساب می‌آید
بوزر----Super Marioبوزر که نام دیگر آن کینگ کوپا است، آنتاگونیست مجموعه‌ی سوپر ماریو به‌حساب می‌آید
بوزر جونیور----Super Marioبوزر جونیور پسر کینگ کوپا است که در نسخه‌های مختلفی از مجموعه Super Mario ظاهر شده است
کاپیتان فالکون----F-Zeroکاپیتان فالکون یکی از کاراکترهای مجموعه ریسینگ F-Zero به‌حساب می‌آید
کرومرویFire Emblemکروم جزو آن دسته از کاراکترهایی است که از طریق بسته الحاقی به مجموعه Fire Emblem اضافه شد
کلود----Final Fantasy VIIکلود نام قهرمان بازی فاینال فانتزی ۷ است که در بچگی آرزو داشت به یک سرباز عالی رتبه شینرا تبدیل شود
کارین----Fire Emblem Fatesکارین نام پیش‌فرض قهرمان شخصی‌سازی شده بازی Fire Emblem Fates است
پرنسس دیزیپرنسس پیچSuper Marioپرنسس دیزی خواهر پرنسس پیچ است که در نسخه‌های مختلفی مجموعه سوپر ماریو مورد استفاده قرار گرفته است
دارک پیتپیتKid Icarusدارک پیت نام قهرمان مجموعه کید ایکاروس است که در چن بازی دیگر از کمپانی نینتندو هم حضور داشته است
دارک ساموسساموسMetroidدارک ساموس یک شخصیت شرور از مجموعه متروید است که برای اولین بار در متروید پرایم به مخاطبان معرفی شد
دیدی کنگ----Donkey Kongدیدی کنگ نام یکی از کاراکترهای دانکی کنگ است که در نسخه‌های مختلف ماریو هم مورد استفاده قرار گرفته است
دانکی کونگ----Donkey Kongدانکی کنگ نام قهرمان مجموعه دانکی کنگ است که برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ به مخاطبان معرفی شد
دکتر ماریو----Dr. Marioدکتر ماریو نام قهرمان مجموعه دکتر ماریو است که از ویتامین برای کشتن ویروس‌ها استفاده می‌کند
داک هانت----Duck Huntداک هانت نام سگی است که در مجموعه داک هانت در کنار کاراکتر اصلی قرار داشت
فالکو----Star Foxفالکو لومباردی یکی از قهرمان‌های مجموعه استار فاکس و دوست فاکس مک‌کلود به‌حساب می‌آید
فاکس----Star Foxفاکس مک‌کلود نام کاراکتر اصلی مجموعه استار فاکس است
گانون دورف----The Legend of Zeldaگانون یا گانون دورف (نام شکل انسانی گانون)، شخصیت منفی مجموعه زلدا است که در بعضی از نسخه‌ها در نقش باس فایت ظاهر شده است
گری نینجا----Pokemonگری نینجا نام گونه‌ای از پوکمون‌ها است. او اولین بار در نسخه نسل ششمی X و Y به‌مخاطبان معرفی شد
آیس کلایمبرز----Ice Climberپوپو و نانا در نقش آیس کلایمبرزها، قهرمان‌های بازی Ice Climber به‌حساب می‌آیند
ایکی----Fire Emblemایکی که نام دیگر وی آیکو است، اولین بار در بازی Fire Emble: Path of Radiance مورد استفاده قرار گرفت
اینسینروئار----Pokemon Sun and Moonاینسینروئار نام یکی از پوکمون‌هایی است که در بازی Pokemon Sun and Moon مورد استفاده قرار گرفته است
اینکلینگ----Splatoonاینکلینگ نام کاراکترهای بازی اسپلاتون است که اسلحه‌ی آن‌ها با جوهر کار می‌کند
ایزابل----Animal Crossingایزابل یکی از شهروندان مجموعه Animal Crossing است که در اینجا شاهد حضور متفاوت وی هستیم
جیگلی پاف----Super Smash Brosجیگلی پاف نام یکی از مبارزان مجموعه Super Smash Bros است که در تمامی نسخه‌ها حضور داشته است
کن----Street Fighterکن یکی از قدیمی‌ترین کاراکترهای بازی‌های ویدیویی و مبارزان مجموعه استریت فایتر است که دوست صمیمی ریو به‌حساب می‌آید
کینگ دیدیدی----Kirbyکینگ دیدیدی نام شخصیت منفی سری بازی‌های کربی است که توسط ماساهیرو ساکورای خلق شده است
کینگ کی. رول----Donkey Kongکینگ کی. رول یک کروکودیل است که به‌عنوان کاراکتر شرور سری Donkey Kong شناخته می‌شود.
کربی----Kirbyکربی قهرمان مجموعه کربی است که در بخش داستانی سوپر اسمش برادرز آلتیمیت هم به‌عنوان کاراکتر اصلی حضور یافته است
لینک----The Legend of Zeldaلینک نام قهرمان مجموعه The Legend of Zelda است که محافظ شخصی پرنسس زلدا به‌حساب می‌آید
لیتل مک----Pounch-Outلیتل مک نام قهرمان بازی Pounch-Out است که یک بوکسور به‌حساب می‌آید
لوکاریو----Pokemonلوکاریو هم نام گونه‌ای از پوکمون‌ها است که در نسخه‌های متفاوت این مجموعه ظاهر شده‌اند
لوکاس----Mother 3لوکاس نام قهرمان اصلی بازی Mother 3 است که سومین بازی از مجموعه EarthBound به‌حساب می‌آید
لوسینامارسFire Emblem Awakeningلوسینا یکی از کاراکترهای جهان Fire Emblem است که در بازی Fire Emblem Awakening به مخاطبان معرفی شد
لوئیجی----Super Marioلوئیجی را می‌توان یکی دیگر از قهرمان‌های مجموعه سوپر ماریو دانست که از نظر ظاهر، یک پارادوکس برای ماریو به‌حساب می‌آید
ماریو----Super Marioماریو نام قهرمان اصلی مجموعه سوپر ماریو است که در هر نسخه برای آزادی پرنسس پیچ با بوزر مبارزه می‌کند
مارس----Fire Emblemمارس را می‌توان یکی از شخصیت‌های محبوب سری Fire Emblem دانست
مگامن----Mega Manمگامن یکی از خاطره‌انگیزترین و قدیمی‌ترین کاراکترهای بازی‌های ویدیویی است که توسط آکیرا کیتامورا خلق شده است
متا نایت----Kirbyمتا نایت یکی از شخصیت‌های مجموعه کربی است که توسط ماساهیرو ساکورای خلق شده است
میو تو----Pokemon Red and Blueمیوتو برای اولین بار در بازی Pokemon Red and Blue به‌مخاطبان معرفی شد
می براولر----Super Smash Brosمی براولر جزو آن دسته از کاراکترهایی است که برای اولین بار در سری Super Smash Bros معرفی شد
می گانر----Super Smash Brosمی گانر جزو آن دسته از کاراکترهایی است که برای اولین بار در سری Super Smash Bros معرفی شد
می فایتر----Super Smash Brosمی فایتر جزو آن دسته از کاراکترهایی است که برای اولین بار در سری Super Smash Bros معرفی شد
مستر گیم اند واچ----Super Smash Bros Ultimateمستر گیم اند واچ یک کاراکتر ساختگی است که در نسخه آلتیمیت مورد استفاده قرار خواهد گرفت
نس----EarthBoundنس را می‌توان یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای مجموعه نقش آفرینی EarthBound دانست
کاپیتان اولیمار----Pikminکاپیتان اولیمار یکی از کاراکترهای مجموعه Pikmin است که توسط شیگرو میاموتو خلق شده است
پک من----Pac-Manپک من یکی از شخصیت‌های محبوب بازی‌های ویدیویی است که در بازی Super Smash Bros Ultimate ظاهر متفاوتی خواهد داشت
پالوتینا----Kid Icarusپالوتینا یا لیدی پالوتینا یک کاراکتر غیر قابل بازی از مجموعه Kid Icarus است که در سال ۱۹۸۶ به‌مخاطبان معرفی شد
پرنسس پیچ----Super Marioپرنسس پیچ، خواهر پرنسس دیزی و یکی از کاراکترهای مهم سوپرماریو است که همیشه توسط بوزر به‌دام می‌افتد
پیچو----Pokemonپیچو نام یکی از گونه‌های پوکمون است که در اینجا ظاهر مبارز او را مشاهده خواهیم کرد
پیکاچو----Pokemonپیکاچو را می‌توان یکی از محبوب‌ترین گونه‌های پوکمون دانست
پیت----Kid Icarusدارک پیت نام قهرمان مجموعه کید ایکاروس است که در چن بازی دیگر از کمپانی نینتندو هم حضور داشته است
پوکمون ترینر----Pokemon Red and Blueدر واقع پوکمون ترینر معرف سه شخصیت چاریزاد، آیویزور و سکوئرتل است
R.O,B ربات----Super Smash BRosR.O,B ربات جزو آن دسته از کاراکترهایی است که در نسخه‌های مختلف سوپر اسمش برادرز حضور داشته است
رابین----Fire Emblem Awakeningرابین نام آواتاری است که بازیکنان در بازی Fire Emblem Awakening قادر به ساختن‌اش بودند
روسالینا----Super Marioروسالینا یا روزتا نام یکی از کاراکترهای جهان سوپر ماریو است که برای اولین بار در Super Mario Galaxy به‌مخاطبان معرفی شد
روی----Fire Emblemروی قهرمان اصلی بازی Fire Emblem: The Binding Blame است که در این نسخه از او استفاده شده است
ریکترسیمونCastlevaniaریکتر بلمونت یکی از کاراکترهای قابل بازی مجموعه کسلوانیا است که در نسخه‌ی Rondo of Blood حضور داشت
ریدلی----Metroidریدلی نام یک اژدها و آنتاگونیست اصلی مجموعه متروید است
ریوکنStreet Fighterریو را می‌توان اصلی‌ترین مبارز مجموعه استریت فایتر دانست که قصد دارد دارک هادو درون خود را کنترل کند
ساموس----Metroidساموس آران نام پروتاگونیست اصلی مجموعه متروید است که کاربران قدیمی نینتندو با وی خاطرات زیادی دارند
شیک----The Legend of Zelda: Ocarina of Timeشیک نام یکی از شخصیت‌های بازی The Legend of Zelda: Ocarina of Time است که می‌توان او را شخصیت دوم زلدا دانست
شالک----Xenoblade Chroniclesشالک نام قهرمان اصلی بازی Xenoblade Chronicles است که توسط استودیو مونولیث سافت خلق شده است
سایمون بلمونت----Castlevaniaسایمون بلمونت را می‌توان یکی از بهترین قهرمان‌های سری کسلوانیا دانست
سالید اسنیک----Metal Gear Solidسالید اسنیک، فرزند بیگ‌ باس یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های صنعت بازی‌های ویدیویی است که توسط هیدئو کوجیما خلق شده است
سونیک----Sonicقطعا سونیک را می‌توان جزو محبوب‌ترین شخصیت‌های بازی‌های پلتفرمر دانست
تون لینک----The Legend of Zeldaتون لینک نام یکی از کاراکترهای مجموعه زلدا است که در بعضی از نسخه‌ها حضور یافته است و به لینک مرتبط است
ویلیجر----Animal Crossingویلیجر را می‌تون یکی از متفاوت‌ترین مبارزان بازی Super Smash Bros. Ultimate دانست
واریو----Super Marioواریو یکی از کاراکترهای شرور بازی‌های حول ماریو است که برای اولین بار در Super Mario Lan 2 به‌مخاطبان معرفی شد
وی فیت ترینر----Wii Fitوی فیت ترینر نام شخصیت است که در بازی Wii Fit بازیکنان را تمرین می‌داد
ولف----Star Foxولف در کنار فاکس و فالکو، یکی دیگر از شخصیت‌های سری استار فاکس است که در این بازی هم حضور دارد
یوشی----Super Marioیوشی را می‌توان یکی از شخصیت‌های بامزه جهان ماریو دانست که بازی‌های مخصوص به خودش را هم دارد
یانگ لینک----The Legend of Zeldaیانگ لینک در واقع ظاهر بچه‌گانه لینک است که تنها در سری هایرول واریور و سوپر اسمش برادرز با نام یانگ لینک شناخته می‌شود
زلدا----The Legend of Zeldaپرنسس زلدا یکی دیگر از کاراکترهای مجموعه The Legend of Zelda و دوست دوران کودکی لینک به‌حساب می‌آید
زیرو سوت ساموس----Metroidزیرو سوت ساموس یکی دیگر از شخصیت‌های سری متروید است که در این نسخه با ظاهری متفاوت حضور دارد

در جهان اسمش برادرز، کاراکترهای بازی در دو دسته قرار می‌گیرند. دسته‌ی اول مبارزان اصلی و دسته‌ی دوم اکو فایترها هستند. در واقع اکو فایترها مبارزانی هستند که از نظر عملکرد شباهت بسیار زیادی به یک مبارز دیگر دارند و در عین حال ضربات و طراحی‌شان هم متفاوت است. برای مثال با معرفی کاراکتر کن برای بازی Super Smash Bros. Ultimate، مشخص شد که این مبارز یک اکو فایتر برای ریو خواهد بود. با این حال ضربه ویژه کن و همچنین سرعت حرکت وی در زمین مبارزه، نسبت به ریو متفاوت است. طراحی صفحه انتخاب کاراکتر در بازی Super Smash Bros. Ultimate هم به‌شکلی تعبیه شده است که بازیکنان می‌توانند انتخاب کنند که اکو فایترها و مبارزان اصلی را در کنار یکدیگر یا به‌صورت جداگانه مشاهده کنند. تیم سازنده اعلام کرده است که در جریان پنج بسته الحاقی مختلف، کاراکترهای بیشتری را به بازی اضافه خواهد کرد و شاهد اضافه شدن محیط آن‌ها به بازی خواهیم بود. بازیکنان می‌توانند سیزن‌پس بازی را با قیمت ۲۴.۹۹ دلار بخرند یا اینکه هر کدام از بسته الحاقی‌ها را به‌صورت جداگانه و با قیمت ۵.۹۹ دلار از فروشگاه eShop خریداری کنند.

در انتها باید بگویم که جدیدترین نسخه از مجموعه‌ی Super Smash Bros در تاریخ ۱۶ آذر ماه (هفت دسامبر) برای نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد. همچنین کاربرانی که این کنسول هیبریدی را ندارند، می‌توانند باندل نینتندو سوییچ بازی Super Smash Bros. Ultimate را با قیمت ۳۵۹.۹۹ دلار خریداری کنند. داک این باندل دارای طراحی خاصی با حال و هوای سوپر اسمش برادرز است.

در انتها نظر شما کاربران زومجی چیست؟ آیا بازی Super Smash Bros. Ultimate می‌تواند به یک نسخه موفق دیگر از سری Super Smash Bros تبدیل شود؟

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده