نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی فیفا 19 در اولین هفته انتشار

بازی فیفا 19 در اولین هفته انتشار، صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان شد و به سه هفته صدرنشینی متوالی Spider-Man پایان داد. 

یکی از بازی‌هایی که همیشه حرف زیادی برای گفتن در زمینه فروش دارد، نسخه جدید فیفا است و امسال هم این رویه تکرار شده است و فیفا 19، جدید‌ترین نسخه از این مجموعه، توانسته در اولین هفته انتشار، در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد. چارت ترک که وظیفه انتشار آمار مربوط به فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد، در جدید‌ترین گزارش خود به این موضوع اشاره داشت و البته ذکر کرد که فروش فیزیکی این بازی در مقایسه با فیفا 18 در هفته اول انتشار، افتی ۲۵ درصدی داشته است. این قضیه می‌تواند دو حالت داشته باشد؛ یکی اینکه در کل فروش فیفا نسبت به سال گذشته کم‌تر شده است یا حالت دوم اینکه گیمر‌ها بیش‌تر خرید نسخه دیجیتالی بازی را ترجیح می‌دهند. همچنین یک نکته جالب دیگر اینکه ۶۴ درصد از فروش کل نسخه فیزیکی این بازی مربوط به نسخه پلی‌استیشن 4، ۳۵ درصد مربوط به نسخه ایکس‌باکس وان و تنها ۱ درصد مربوط به نسخه نینتندو سوییچ بوده است. 

صدرنشینی بازی FIFA 19، به معنی تمام شدن سه هفته صدرنشینی متوالی بازی Spider-Man، ساخته اینسامنیاک گیمز، است؛ بازی‌ای که این هفته، با یک پله سقوط در رتبه دوم قرار گرفته است و در رتبه سوم هم شاهد بازی Shadow of the Tomb Raider هستیم که این اثر هم نسبت به هفته گذشته، یک پله سقوط را تجربه کرده است. در کل، صدرنشینی فیفا 19 در جدول این هفته، باعث شده است تا سه بازی‌ای که هفته پیش سه رتبه نخست جدول را در اختیار داشتند، هر کدام یک پله سقوط داشته باشند و به همین دلیل، Crash Bandicoot N. Sane Trilogy هم از رتبه سوم به رتبه چهارم سقوط کرده است. 

Valkyria Chronicles 4

اما در رتبه پنجم جدول این هفته، به بازی GTA V می‌رسیم که نسبت به هفته پیش، یک پله صعود داشته است. ساخته راک‌استار گیمز با گذشت مدت زمان بسیار طولانی از انتشار، هنوز هم حضور درخشانی در جدول فروش هفتگی دارد و مشخص نیست تا چه زمانی می‌تواند این عملکرد درخشان را ادامه بدهد. در رتبه شِشُم جدول این هفته هم بازی Mario Kart 8 Deluxe با یک پله سقوط قرار گرفته است و به‌نوعی، این بازی و GTA V جای خودشان را با یکدیگر عوض کرده‌اند. اما در رتبه بعدی یعنی هفتم، شاهد حضور بازی The Elder Scrolls Online هستیم؛ بازی‌ای که طی این هفته‌ها شرایط عجیب و غریبی پیدا کرده است؛ چرا که دو هفته پیش، این بازی وارد جمع ۱۰ بازی پرفروش شد و صعودی عجیب را تجربه کرد، اما یک هفته بعد، دوباره از این جمع خارج شد و در رتبه بیست و یکم قرار گرفت و این هفته، مجددا با صعودی عالی به رتبه هفتم رسیده است!

رتبه هشتم جدول این هفته، در اختیار NBA 2K19، جدید‌ترین شبیه‌ساز بسکتبال کمپانی توکی گیمز است که البته نسبت به هفته پیش، چهار پله سقوط داشته است و در رتبه نهم هم شاهد یک بازی تازه‌وارد دیگر هستیم؛ Valkyria Chronicles 4، محصول کمپانی سگا که در اولین هفته انتشار، کارش را در رتبه نهم آغاز کرده است. در نهایت رتبه دهم جدول هم در اختیار بازی Minecraft: Xbox Edition است که با هشت پله صعود، دوباره وارد جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته شده است. 

انتشار دو بازی جدید و البته بازگشت دوباره برخی از بازی‌های قدیمی به جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته، باعث شده است تا برخی بازی‌هایی که هفته پیش در این جمع بودند، این هفته در رتبه‌های پایین‌تری دیده شوند؛ برای مثال بازی‌های PUBG ،Super Mario Odyssey و F1 2018 از جمله این بازی‌ها هستند که این هفته، به ترتیب رتبه‌های ۱۱، ۱۲ و ۱۳ را در اختیار دارند. همچنین Sonic Mania Plus هم که هفته پیش در رتبه دهم بود، این هفته با سقوط نسبتا زیاد در جایگاه بیست و سوم دیده می‌شود. 

در ادامه می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۷ مهر (۲۹ سپتامبر) مشاهده کنید:

رتبه فعلی

رتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

FIFA 19

هفته اول انتشار
۲۱

Spider-Man

پایان سه هفته صدرنشینی متوالی
۳۲

Shadow of the Tomb Raider

-
۴۳

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

-
۵۶

Grand Theft Auto V

-
۶۵

Mario Kart 8 Deluxe

-
۷۲۱

The Elder Scrolls Online

بازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش با صعودی ۱۴ پله‌ای
۸۴

NBA 2K19

-
۹-

Valkyria Chronicles 4

هفته اول انتشار
۱۰۱۸

Minecraft: Xbox Edition

بازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده