نویسنده: حسین سلیمی
// سه شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۵

کاهش فروش پلی استیشن 4 در تعطیلات پایانی 2017 نسبت به سال گذشته

کمپانی سونی امروز آمار فروش کنسول پلی استیشن 4 در تعطیلات آخر سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد.

سونی اعلام کرد که ۵.۹ میلیون کنسول پلی استیشن 4 در تعطیلات پایان سال ۲۰۱۷ میلادی فروخته شده است و فروش کل این محصول در سراسر جهان تا ۳۱ دسامبر (۱۰ دی‌ماه) به ۷۳.۶ میلیون دستگاه رسیده است. این رقم احتمالا شامل فروش هر دو کنسول پلی‌استیشن 4 و پلی استیشن 4 پرو می‌شود. این آمار در مقایسه با رقم سال گذشته کاهش یافته است؛ چرا که Sony در فصل تعطیلات ۲۰۱۶ حدود ۶.۲ میلیون دستگاه PS4 را به فروش رسانده بود.

علاوه بر این، طبق اطلاعات منتشر شده توسط سونی، ۵۵.۹ میلیون بازی پلی‌استیشن 4 در خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه پلی‌استیشن در تعطیلات آخر سال ۲۰۱۷ فروخته شده است (رقمی که در تعطیلات سال قبل ۵۰.۴ میلیون عدد بود). تا به الان تعداد کل بازی‌های فروخته‌شده پلی‌استیشن 4 به ۶۴۵ میلیون عدد رسیده است. سونی همچنین اظهار داشت که در حال حاضر  ۳۱.۵ میلیون عضو در پلی استیشن پلاس دارد. 

در این میان، جان کودرا، رئیس و مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، طی بیانیه‌ای در رابطه با آمار فروش کنسول در دسامبر سال ۲۰۱۷ صحبت کرد. وی گفت:

از حمایت مداوم طرفداران در سراسر جهان سپاس‌گزاریم و افتخار می‌کنیم که آمار فروش قابل توجه فصل تعطیلات را اعلام کنیم. شبکه پلی‌استیشن، با تعداد بیش از ۳۱.۵ مشترک پلی‌استیشن پلاس، همچنان به رشد چشمگیر خود ادامه می‌دهد. همچنین فروشگاه پلی‌استیشن بیشترین میزان فروش ماهانه خود تاکنون را در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ به ثبت رسانده است. من می‌خواهم عمیق‌ترین قدردانی‌های خود را از طرفداران و شرکای خود داشته باشم که به ما کمک کرده‌اند تا به چنین رکوردهای فوق‌العاده‌ای دست یابیم. ما با تعهدی بی قید و شرط خود را ملزم می‌دانیم که تجربه‌های شگفت‌انگیز بیشتری را برای طرفداران به ارمغان بیاوریم؛ تجربه‌هایی که شامل بازی‌های منحصربه‌فرد و سرویس‌های شبکه خلاقانه می‌شود. در همین حال پلی‌استیشن 4 به‌عنوان بهترین مکان برای بازی کردن به شکوفایی ادامه می‌دهد.

همانطور که سونی گفته است، فصل تعطیلات بازه زمانی از پایان ماه نوامبر تا پایان سال میلادی را پوشش می‌دهد و همانطور که می‌دانید فصل تعطیلات بخش مهمی از سال در زمینه فروش سخت‌افزار و بازی ‌به شمار می‌رود. در همین راستا، پلی‌استیشن 4 و بازی‌هایی که بارها در جمعه سیاه و در کریسمس در معرض فروش قرار گرفته‌اند توانسته‌اند به دستیابی به آمار فروش بهتر کمک کنند. البته پلی‌استیشن 4 نیز همچنان برای شکستن رکورد پلی استیشن 3 مصمم است؛ کنسولی که بیش از ۸۰ میلیون دستگاه از آن به فروش رسیده است.

چندی پیش خبری در رابطه با فروش بازی‌ها و کنسول‌ها در آمریکا توسط موسسه NPD منتشر شده بود که می‌توانید از اینجا این خبر را مطالعه کنید. علاوه بر این، اخیرا نیز نینتندو اعلام کرد که سوییچ توانسته در ایالات متحده فروش موفقی نسبت به دیگر کنسول‌های این کمپانی داشته باشد، اما هنوز مایکروسافت آماری در مورد چگونگی فروش کنسول ایکس باکس وان در این تعطیلات ارائه نداده است.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده